Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2015, 19:57 uur
Gaat er nog iemand naar Modest Mouse vanavond? Of zitten jullie gespannen achter het scherm?
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:13 uur
7. Aphex Twin – Xtal
https://fanart.tv/fanart/music/f22942a1-6f70-4f48-866e-238cb2308fbd/cdart/selected-ambient-works-85-92-4f17847500721.png
Punten : 45
Nom. : 6
Nr. 1 van: niemand
Echt en weer een puntje meer en ook de nummer 6 heeft 45 punten, het zat dit jaar echt heel dicht op elkaar.
Ja ook om Aphex Twin kunnen wij niet heen in´92.
Mocht er nog iemand zijn die het niet weet Aphex Twin is het pseudoniem van muzikant Richard D. James.
Zijn eerste volle album; Selected Ambient Works 85-92 wordt nog steeds gezien als een standaard in de elektronische muziek.
Xtal is de hypnotiserende openingstrack , mooie beats en die prachtige vrouwenstemmen.
Waarom dit nummer nu pas geplaatst is, oh man heerlijk op repeat in een luie stoel in de schaduw met een glaasje prik, oogjes toe en naar dromenland.
https://fanart.tv/fanart/music/f22942a1-6f70-4f48-866e-238cb2308fbd/cdart/selected-ambient-works-85-92-4f17847500721.png
Nom. : 6
Echt en weer een puntje meer en ook de nummer 6 heeft 45 punten, het zat dit jaar echt heel dicht op elkaar.
Ja ook om Aphex Twin kunnen wij niet heen in´92.
Mocht er nog iemand zijn die het niet weet Aphex Twin is het pseudoniem van muzikant Richard D. James.
Zijn eerste volle album; Selected Ambient Works 85-92 wordt nog steeds gezien als een standaard in de elektronische muziek.
Xtal is de hypnotiserende openingstrack , mooie beats en die prachtige vrouwenstemmen.
Waarom dit nummer nu pas geplaatst is, oh man heerlijk op repeat in een luie stoel in de schaduw met een glaasje prik, oogjes toe en naar dromenland.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:20 uur
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:48 uur
Mijn nummer 26... Ik heb wel een andere Aphex Twin op 5, hopelijk komt die nog.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:50 uur
Mmmmm.........nee ook niet echt mijn ding. Dreutelt mij ff te lang door.
Voel er niets bij.
Voel er niets bij.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:50 uur
Oei, da's laag Hermanus. Ben nu toch wel benieuwd naar je nummer 5. Ik gok Heliosphan. Of anders Polynomial-C.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:51 uur
bikkel2 schreef:
Voel er niets bij.
Voel er niets bij.
My thoughts exactly
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:52 uur
Goed gegokt Micha... Actium heb ik ook nog hoog.
En de opener van deze vind ik ook nog beter dan Xtal:
Aphex Twin - Xylem Tube EP (1992)
Heb me verder een beetje ingehouden met Aphex Twin. Selected Ambient Works is voor mij een 5*-plaat.
En de opener van deze vind ik ook nog beter dan Xtal:
Aphex Twin - Xylem Tube EP (1992)
Heb me verder een beetje ingehouden met Aphex Twin. Selected Ambient Works is voor mij een 5*-plaat.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:54 uur
Wel fijn de variatie tot nu toe trouwens! Alweer even geleden dat iets electronisch de top 10 haalde.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 21:57 uur
herman schreef:
Alweer even geleden dat iets electronisch de top 10 haalde.
Alweer even geleden dat iets electronisch de top 10 haalde.
Klopt 12 uur geleden Orbital

0
geplaatst: 3 juli 2015, 22:05 uur
6. R.E.M. – Nightswimming
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/76/R.E.M._-_Nightswimming.jpg/220px-R.E.M._-_Nightswimming.jpg
Nom. : 7
Wat een ongelofelijke finish kende dit lied, in de laatste 3 lijstjes (donderdag) werd dit lied genoemd en die 3 lijstjes waren goed voor 20 punten.
R.E.M. is wel heel populair in dit topic, dit is geloof ik al de 7e top 10 notering.
Nightswimming van het succesalbum Automatic for the People is een fraaie piano ballad
De enige bandleden die wij hier aan het werk horen zijn Michael Stipe (zang) en Mike Mills op piano.
De arrangementen voor de strijkers komen uit de koker van Led Zepper John Paul Jones.
Tussendoor horen wij nog een mooie oboe voorbijkomen.
Hm, ik ben wel benieuwd of die jongens van Radio Head straks R.E.M. kunnen bijbenen in het aantal gescoorde top 10 noteringen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/76/R.E.M._-_Nightswimming.jpg/220px-R.E.M._-_Nightswimming.jpg
Nom. : 7
Wat een ongelofelijke finish kende dit lied, in de laatste 3 lijstjes (donderdag) werd dit lied genoemd en die 3 lijstjes waren goed voor 20 punten.
R.E.M. is wel heel populair in dit topic, dit is geloof ik al de 7e top 10 notering.
Nightswimming van het succesalbum Automatic for the People is een fraaie piano ballad
De enige bandleden die wij hier aan het werk horen zijn Michael Stipe (zang) en Mike Mills op piano.
De arrangementen voor de strijkers komen uit de koker van Led Zepper John Paul Jones.
Tussendoor horen wij nog een mooie oboe voorbijkomen.
Hm, ik ben wel benieuwd of die jongens van Radio Head straks R.E.M. kunnen bijbenen in het aantal gescoorde top 10 noteringen.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 22:13 uur
Prachtig nummer. Maar ik heb een andere gekozen van R.E.M.
Geen Everybody Hurts overigens.
Geen Everybody Hurts overigens.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 22:18 uur
zaaf schreef:
make now no sleeping dogs awake, rudi!
make now no sleeping dogs awake, rudi!
If two dogs fight about a leg.....The National runs away with it

0
geplaatst: 3 juli 2015, 22:22 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.