Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2015, 15:08 uur
Rudi S schreef:
1992:
10.Radiohead - Creep
11.Tori Amos – Winter Johnny Marr
12.Flowered Up – Weekender yeahyeahyeah
13.Pulp – Babies
14.Gorky – Mia Edgar18
15.Aphex Twin - Heliosphan
1992:
10.Radiohead - Creep
11.Tori Amos – Winter Johnny Marr
12.Flowered Up – Weekender yeahyeahyeah
13.Pulp – Babies
14.Gorky – Mia Edgar18
15.Aphex Twin - Heliosphan
Baal nu wel flink dat ik geen tijd vond om te stemmen nu ik zie dat Creep
10e is geëindigd en Mia + Winter net buiten de lijst vallen. De twee laatstgenoemde nummers zouden mijn #1 en #2 geweest zijn. 
0
geplaatst: 6 juli 2015, 15:32 uur
Zal ik een Floppers Top 10 1993 lijst plaatsen in aanloop tot donderdag?
0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2015, 15:34 uur
deric raven schreef:

is dat makkelijker dan een toppers top tien?
0
geplaatst: 6 juli 2015, 15:53 uur
deric raven schreef:

Effe wachten...nog effe wachten!
0
geplaatst: 6 juli 2015, 15:54 uur
Een toplijst samenstellen voor 1993 is overigens wel een hel, te veel goede liedjes. Loop maar eens in mijn schoenen.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 15:56 uur
deric raven schreef:
Ja graag. Benieuwd of er een nummer is dat Ronald van de eerste plek weet te krijgen.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:01 uur
vigil schreef:
Een toplijst samenstellen voor 1993 is overigens wel een hel, te veel goede liedjes. Loop maar eens mijn schoenen.
Een toplijst samenstellen voor 1993 is overigens wel een hel, te veel goede liedjes. Loop maar eens mijn schoenen.
Mee eens..in een normale wereld wil ik niet in jouw kamer zijn..mij iets teveel zoete harmonie als je zo jong bent..
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:02 uur
luigifort schreef:
Mee eens..in een normale wereld wil ik niet in jouw kamer zijn..mij iets teveel zoete harmonie als je zo jong bent..
(quote)
Bij mij is ie wel geliefd hoor.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:04 uur
luigifort schreef:
(quote)
Mee eens..in een normale wereld wil ik niet in jouw kamer zijn..mij iets teveel zoete harmonie als je zo jong bent.. Je hebt wel zo maar 3 liedjes uit mijn top 10/12 te pakken

0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:07 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Ja graag. Benieuwd of er een nummer is dat Ronald van de eerste plek weet te krijgen. Ik ga voor Peabo Bryson & Regina Belle - A Whole New World (Aladdin's Theme)

Maar als het Nederlans product moet zijn heb je hier nog keuze zat... De Allerbeste Nederlandstalige Hits Uit de Mega Top 50 1993 (1993)
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:09 uur
Alle verontschuldigingen ten spijt zeggen ze dat je moet springen..ik echter probeer liever te vliegen dan dat ik voor dood speel..
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:09 uur
10. Willy Batenburg - Oene maine matsj Tirol
Willie Batenburg was een trouwe Feyenoordsupporter uit Dordrecht.
Via Radio Rijnmond ontdekt, en al snel een soort van hype in Nederland.
Tijdens een Feyenoord supportersavond begin 2000 werd Willie onwel, naar alle waarschijnlijkheid een hartinfarct.
Hij werd opgenomen in het ziekenhuis, waar hij kwam te overlijden.
In maart 2009 werd er in Dordrecht een minimusical opgevoerd over het leven van de Dordtse cultheld.
Oene Maine Matsj Tirol bereikte alleen de tipparade, maar bleef daar wel 6 weken in staan.
En West uiteraard proficiat.
Willie Batenburg was een trouwe Feyenoordsupporter uit Dordrecht.
Via Radio Rijnmond ontdekt, en al snel een soort van hype in Nederland.
Tijdens een Feyenoord supportersavond begin 2000 werd Willie onwel, naar alle waarschijnlijkheid een hartinfarct.
Hij werd opgenomen in het ziekenhuis, waar hij kwam te overlijden.
In maart 2009 werd er in Dordrecht een minimusical opgevoerd over het leven van de Dordtse cultheld.
Oene Maine Matsj Tirol bereikte alleen de tipparade, maar bleef daar wel 6 weken in staan.
En West uiteraard proficiat.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:15 uur
Ik blijf liever een citroen dan dat ik verdoofd mn vader voor mij mn auto laat betalen..
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:21 uur
Het is mijn missie om te informeren naar die pulp..net als naar die gOD die kraaien telt in de oase..
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:22 uur
west schreef:
Volgend jaar ben ik mogelijk ergens anoniem in het buitenland. Of haal ik mijn leeftijd weg, zoals zaaf.
Volgend jaar ben ik mogelijk ergens anoniem in het buitenland. Of haal ik mijn leeftijd weg, zoals zaaf.
Bijvoorbeeld weer bij concerten zoals laatst ook in Duitsland? Volgend jaar in juli een optreden van Arcade Fire als (pre-)verjaardagscadeautje zou ik wel zien zitten. Desnoods in het buitenland.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:25 uur
Willie Batenburg, een echte Dordtse held! 
Zijn versie van "Daar bij de waterkant" is ook overtroffen, vooral omdat hij er heilig van overtuigd was dat de tekst "Daar bij die waterkan" luidde

Zijn versie van "Daar bij de waterkant" is ook overtroffen, vooral omdat hij er heilig van overtuigd was dat de tekst "Daar bij die waterkan" luidde

0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:26 uur
Gretz schreef:
Volgend jaar in juli een optreden van Arcade Fire als (pre-)verjaardagscadeautje zou ik wel zien zitten. Desnoods in het buitenland.
(quote)
Volgend jaar in juli een optreden van Arcade Fire als (pre-)verjaardagscadeautje zou ik wel zien zitten. Desnoods in het buitenland.
Nou daar zeg je wat: juist Arcade Fire heb ik ook een paar keer in het buitenland gezien: Barcelona, Düsseldorf (met een andere MM user), Edinburgh (voor het Castle: waanzinnig!) en in London (als the Reflectors: echt heel gaaf). Daarna 'pas' komen Metallica met 3 Duitse concerten en the Arctic Monkeys (Antwerpen, Brussel en Keulen).
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:33 uur
west schreef:
Edinburgh (voor het Castle: waanzinnig!) en in London (als the Reflectors: echt heel gaaf).
(quote)
Edinburgh (voor het Castle: waanzinnig!) en in London (als the Reflectors: echt heel gaaf).
Ik herinner me die twee verhalen van je.
Beetje jaloers wel haha. Mijn teller staat pas op 2, waarvan 1,5x buitenland: Antwerpen en Limburg. Bij een volgende grote tour ga ik ervoor zorgen dat er minstens 2 optredens bij komen. Arctic Monkeys ook 3x gezien intussen. Over een maand of 3 zullen we mogelijk erg blij zijn met elkaars lijstjes.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 16:52 uur
[quote]Gretz schreef:
Dat Limburg, was dat het super optreden op Pinkpop? Dat heb ik dan weer gemist. Ik denk inderdaad dat we over 3 maanden zomaar heel wat overeenkomsten zullen hebben.
(quote)
Dat Limburg, was dat het super optreden op Pinkpop? Dat heb ik dan weer gemist. Ik denk inderdaad dat we over 3 maanden zomaar heel wat overeenkomsten zullen hebben.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 17:07 uur
Jep. Een optreden waarvan ik nu al weet dat ik hem over 20 jaar nog als legendarisch beschouw.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 17:16 uur
9. Ronald – M’n Schoonmoeder
Ronald komt uit de Jordaan, en wist de sound uit deze buurt prima te combineren met de nodige humor in de muziek.
Ook tijdens carnaval werd zijn muziek veel gedraaid; Transsexueel is wel zijn bekendste hit (ook uit 1993!!), maar ikzelf vind deze een stukje leuker.
Deze bereikte de 18e plek in de Top 40; Transsexueel zelfs de 10e plek.
Ronald komt uit de Jordaan, en wist de sound uit deze buurt prima te combineren met de nodige humor in de muziek.
Ook tijdens carnaval werd zijn muziek veel gedraaid; Transsexueel is wel zijn bekendste hit (ook uit 1993!!), maar ikzelf vind deze een stukje leuker.
Deze bereikte de 18e plek in de Top 40; Transsexueel zelfs de 10e plek.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 17:40 uur
Ik moest altijd flink kakken van Peabo Bryson...wilde net t nummer gaan luisteren..gaat t net mis bij de eerste tonen flikkert er n fles bitter lemon over me heen..zal niet goedkomen meer tussen Peabo en mij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.