Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2015, 18:17 uur
8. UB40 - Cant Help Falling In Love
In 1993 kwam de film Sliver uit; gebaseerd op een boek van Ira Levin.
Deze schrijver had geweldige werken op zijn naam staan; zoals A Kiss Before Dying, The Boys From Brazil en Rosemary’s Baby.
Sliver is echter een van zijn minste boeken, over gluren in een flat.
In de verfilming zet zelfs Sharon Stone een zouteloos karakter neer, terwijl ze de wereld een jaar eerder nog wist te verleiden met Basic Instinct.
Om het af te maken coverden UB40 deze Elvis Presley hit, en lieten ze ook definitief horen dat ze passe waren. Hun beste tijd lag in begin jaren 80, en ook de covers uit deze tijd konden er nog mee door, maar dit vond ik een dieptepunt.
Dit werd dit hun best scorende single in Nederland; 5 weken nummer 1.
In 1993 kwam de film Sliver uit; gebaseerd op een boek van Ira Levin.
Deze schrijver had geweldige werken op zijn naam staan; zoals A Kiss Before Dying, The Boys From Brazil en Rosemary’s Baby.
Sliver is echter een van zijn minste boeken, over gluren in een flat.
In de verfilming zet zelfs Sharon Stone een zouteloos karakter neer, terwijl ze de wereld een jaar eerder nog wist te verleiden met Basic Instinct.
Om het af te maken coverden UB40 deze Elvis Presley hit, en lieten ze ook definitief horen dat ze passe waren. Hun beste tijd lag in begin jaren 80, en ook de covers uit deze tijd konden er nog mee door, maar dit vond ik een dieptepunt.
Dit werd dit hun best scorende single in Nederland; 5 weken nummer 1.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 21:43 uur
Veel lange nummers dit jaar (vooral uit Duitsland), m'n longlist is in totaal meer dan 5 uur. Dat ga ik dus nooit en te nimmer kunnen beluisteren voor de deadline 

0
geplaatst: 6 juli 2015, 21:45 uur
Ik zit ook echt met mn handen in het haar..zoveel nummers..ms maar radicaal gaan schrappen 

0
geplaatst: 6 juli 2015, 21:52 uur
GrafGantz schreef:
Veel lange nummers dit jaar (vooral uit Duitsland),
Veel lange nummers dit jaar (vooral uit Duitsland),
Basic Channel dingetjes schrappen misschien

0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2015, 21:55 uur
ik neem nog een laatste druppel jenever en sap na die klappen van de zon (mijn zuster?). mmm...
0
geplaatst: 6 juli 2015, 21:55 uur
Ik was er ook al bang voor, maar vanaf deze jaren wordt het allemaal wel erg moeilijk. Maar er zullen hier ook vast wat Basic Channel dingetjes inkomen. 

0
geplaatst: 6 juli 2015, 21:58 uur
0
geplaatst: 6 juli 2015, 22:19 uur
7. Meat Loaf - I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That)
Eigenlijk wist Meat Loaf het succes van Paradise By The Dashboard Lights niet voort te zetten, terwijl Jim Steinman nog wel wist te scoren met Bonnie Tyler (Total Eclipse Of The Heart), en leuke dingen deed met Sisters Of Mercy (This Corrosion en More).
Maar opeens in 1993 was de samenwerking er weer, en kwam Bat Out Of Hell II uit; het vervolg van het hitalbum waarop Paradise By The Dashboard Lights stond; Ellen Foley heette nu Lorraine Crosby, en er werd een dure clip opgenomen in de stijl van The Beauty And The Beast; dit moest dus gewoon scoren, wat het ook deed.
Sterker nog; deze stond 6 weken op de 1e plek; 3 weken langer dan Paradise By The Dashboard Lights.
Er zou zelfs nog een Bat Out Of Hell III volgen……
Eigenlijk wist Meat Loaf het succes van Paradise By The Dashboard Lights niet voort te zetten, terwijl Jim Steinman nog wel wist te scoren met Bonnie Tyler (Total Eclipse Of The Heart), en leuke dingen deed met Sisters Of Mercy (This Corrosion en More).
Maar opeens in 1993 was de samenwerking er weer, en kwam Bat Out Of Hell II uit; het vervolg van het hitalbum waarop Paradise By The Dashboard Lights stond; Ellen Foley heette nu Lorraine Crosby, en er werd een dure clip opgenomen in de stijl van The Beauty And The Beast; dit moest dus gewoon scoren, wat het ook deed.
Sterker nog; deze stond 6 weken op de 1e plek; 3 weken langer dan Paradise By The Dashboard Lights.
Er zou zelfs nog een Bat Out Of Hell III volgen……
0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2015, 22:23 uur
ik weet dat hierover de meningen verschillen, maar ik volg je zonder meer.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 22:40 uur
Dit nummer van Meat Loaf vond ik destijds prachtig, heb zelfs de single voor sinterklaas gevraagd... Dus mede dankzij mij kwam ie weer eens op 1.
Nu komt ie denk ik zonder overdrijven niet eens meer in een top 1000 over 1993. Alhoewel de vorige 3 van deric zowaar nog erger zijn.
Nu komt ie denk ik zonder overdrijven niet eens meer in een top 1000 over 1993. Alhoewel de vorige 3 van deric zowaar nog erger zijn.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:04 uur
herman schreef:
Dit nummer van Meat Loaf vond ik destijds prachtig, heb zelfs de single voor sinterklaas gevraagd
Dit nummer van Meat Loaf vond ik destijds prachtig, heb zelfs de single voor sinterklaas gevraagd

0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2015, 23:10 uur
als chocoladeletter?
dat zou wat zijn, een spatie krijgen van sinterklaas
dat zou wat zijn, een spatie krijgen van sinterklaas
0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:27 uur
herman schreef:
Dit nummer van Meat Loaf vond ik destijds prachtig, heb zelfs de single voor sinterklaas gevraagd...
Dit nummer van Meat Loaf vond ik destijds prachtig, heb zelfs de single voor sinterklaas gevraagd...
Ik heb vanavond in Loenen a/d Vecht gegeten en daar liepen.... zwarte Pieten rond: ze waren de club van Sinterklaas aan het opnemen!

0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:30 uur
west schreef:
Ik heb vanavond in Loenen a/d Vecht gegeten en daar liepen.... zwarte Pieten rond: ze waren de club van Sinterklaas aan het opnemen!
(quote)
Ja, dacht jij echt dat Spanjaarden hier in de winter komen filmen

0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:31 uur
Ja......het wordt steeds kleurrijker hier.

Leuk deric !

Moet weer aan de gang, de top 10 nog regelen
en het jaaroverzichtje gaan maken.

Bloed, zweet en tranen.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:31 uur
Iets anders: in 1994 debuteert definitief misschien wel de populairste band uit de UK van midden jaren '90, maar de beste albumtrack van dat debuut kwam eind '93 al uit in beperkte oplage.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:32 uur
Na 9 lijstjes kun je normaal wel iets zinnigs zeggen, nu zou ik zelfs nog geen nummer aan kunnen wijzen waarvan ik verwacht dat hij de top 10 gaat halen, hiero danig in de war. 
0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2015, 23:37 uur
herman schreef:
Iets anders: in 1994 debuteert definitief misschien wel de populairste band uit de UK van midden jaren '90, maar de beste albumtrack van dat debuut kwam eind '93 al uit in beperkte oplage.
over het hoofd gezien idd. en erg lekker! maar die top 10 van mij is al ingestuurd en zooooo hoogstaand! Iets anders: in 1994 debuteert definitief misschien wel de populairste band uit de UK van midden jaren '90, maar de beste albumtrack van dat debuut kwam eind '93 al uit in beperkte oplage.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:47 uur
herman schreef:
Ik vond hem toen al vreselijk.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 23:47 uur
vigil nog bedankt voor het onder de aandacht brengen van J met L in het lied van de dag topic, want die had ik anders over het hoofd gezien zie ik nu. Gebeurt me altijd als singles in een later jaar zijn uitgebracht en ik het desbetreffende album niet bestemd heb.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.