MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Teunnis schreef:
(quote)

Van diezelfde man (maar dan onder zijn echte naam) staat een van de betere nummers van zijn bekendste album (uit 1997) op een verzamelaar uit 1993 Zie hier. Ja, het gaat nu wel erg ingewikkeld worden wat betreft house- en technoreleases.

Ja, het wordt steeds lastiger met releasejaren. Achteraf toch spijt dat ik in 92 niet die Holden-remix uit 2004 erin heb gezet.

Rudi S schreef:
Mooi werk weer Bikkel en Zappa en Ronson waren toch ook vrienden van dit topic

(quote)

Wij gaan zien

luigifort schreef:
Mooi verhaal weer bikkel2..klinkt als een bewogen jaar..gelukkig voor Forrest bewogen die boxen niet teveel

Dank ! Ja die Forrest......

Deric en Graf.....dus toch nog goedgekomen met Bob. Wel helemaal uit de muziek gegaan.
Voor sommigen niet weggelegd kennelijk.
Ben ook wel benieuwd naar de docu.

Ik ben vanaf vrijdag op vakantie, dus dan zal ik vandaag of morgen mijn lijsten voor 1993, 1994 en 1995 sturen.

Overigens is het misschien ook handig om te vermelden dat het nu kalenderweek 28 is, voor de niet in kalenderweken denkenden onder ons.

chevy93 schreef:
Overigens is het misschien ook handig om te vermelden dat het nu kalenderweek 28 is, voor de niet in kalenderweken denkenden onder ons.

Thanx . Fijne Vakantie!

chevy93 schreef:
Ik ben vanaf vrijdag op vakantie, dus dan zal ik vandaag of morgen mijn lijsten voor 1993, 1994 en 1995 sturen.

Veel plezier: je hebt het verdiend voor al je werk hier op MM.

Lijstje voor het mooiste jaar ooit ingestuurd. De onderwereld is goed vertegenwoordig (die ene dubbele single met o.a. een koemeisje is volgens RYM 1994, maar de rest van de interwebs zegt 1993). Verder wordt er goed gerelaxt. Samen met Katy en Jenny. We hebben ook nog twee pompoenen kapotgeslagen. Maar toen de zon ons echt te fel raakte zijn we naar Berlijn gegaan voor wat techno.

Hoppa, dat was mijn top-10. Helaas hadden we geen tijd meer om één van de 36 kamers binnen te stappen en moet Carl Craig het doen met een notatie als remixer.

3. Green Jelly – Three Little Pigs

Green Jelly scoorde met het verhaal van de wolf en de 3 biggetjes.
Jammer genoeg deed Mucky Pup dat 4 jaar eerder niet met eigenlijk hetzelfde idee.
Gelukkig weet de Mucky Pup afsplitsing Dog Eat Dog wel nog te scoren met No Fronts; was wel even een festival kraker.
Ik heb nooit helemaal begrepen waarom de toch wel serieuze leden van Tool hieraan hun medewerking verlenen.
Maynard zong het 'Not by the hair of my chinny-chin-chin' gedeelte op Three Little Pigs.
Bereikte toch nog de 15e plek in de Top 40.

zaaf
Teunnis schreef:
Lijstje voor het mooiste jaar ooit ingestuurd.
nog zo'n broekemans

Zo, net een stotterende walvis ingestuurd...

Hobo humpin slobo babe?

2. Paul de Leeuw – Ik Heb Een Euromast

Als je het carnavalsgebeuren niet begrijpt, dan moet je je daar niet in mengen.
In deze periode was ik een groot liefhebber van Paul de Leeuw, vond hem op televisie dan ook zeer sterk.
Nee, dit nummer heeft totaal geen humor.
Theo Maassen snapt het gebeuren wel bijvoorbeeld, maar dat is dan ook een Brabander.
Eigenlijk werd het vanaf hier ook steeds minder met onze Lieve Paul.
Hij mocht wel shockeren, maar weet zelf helaas niet met kritiek om te gaan.
Vlieg Met Mij Mee vond ik wel nog de moeite waard, een geslaagde parodie op het Eurovisie Songfestival.
Hoe deze ooit de 4e plek in de Top 40 kon bereiken, is voor mij een groot vraagteken.

zaaf
deze is destijds aan me voorbij gegaan. ik kan t filmpje niet zien, maar och....
ja theo snapt t ws wel (maak me de pis nie lauw)

ik heb paul na 93 nog wel leuke dingen zien doen hoor. seth en fiona bv...

Oke, dat was nog niet zo beroerd.

Dat nummer van Green Jelly heb ik altijd wel leuk gevonden. Grappig weetje over Maynard, wist ik niet. Dat van Mucky Pup had ik wel eens gehoord, maar geinig om nu ook dat nummer eens een keer te horen.

Verder heb ik mijn lijstje bijna af. Goed dat ik hier nog even iets over het koemeisje lees, want die moet er ook nog ergens in. Ben nu eenmaal een liefhebber van huisdieren. En van feestjes of dat nu in een franse disco of in die club in Barzzelona aan de Carrer Almogàvers is. Voor een werelds feestje ben ik altijd in.

Al begin ik wel te twijfelen over al die onderwereld-releases. Volgens Discogs is hun debuut uit 93, volgens MuMe uit 94. Volgens Wikipedia uit allebei.

herman schreef:
Al begin ik wel te twijfelen over al die onderwereld-releases. Volgens Discogs is hun debuut uit 93, volgens MuMe uit 94. Volgens Wikipedia uit allebei.

De single - waar naast het koemeisje een nog beter (en volgens mij net zo bekend) nummer op staat - komt volgens Wiki en Discogs uit 1993, volgens RYM uit 1994 en MuMe gaat niet over singles. Wat dat betreft geloof ik eerder de combi discogs/wiki. Al zouden we volgens de regels RYM aan moeten houden, geloof ik. Als we hem nou gewoon vaak genoeg nomineren zal Rudi S wel móeten beslissen welk jaar geldend is.

zaaf
het is vreemd. op de underworldlive site staat 24 jan 94 als releasedatum vh album. discogs zal er naast zitten.

maar die single....
zelfde afbeelding, maar met andere nummers, zegt discogs versus rym. wel allebei uit 94.

de single die discogs geeft uit 93 is van label junior boy's own. daar staat dat minstens zo bekende nummer niet op (dus die is sws op zn vroegst uit 94 - afhankelijk van hoe Rudi S het bovenstaande beoordeelt). maar op de labelfoto's staan geen jaartallen.
als je die single op amazon checkt krijg je een ASIN nummer. dat verder volgend kom je bij de website archive.org. en die geeft: published 1994.

nou rudi, doe er je voordeel mee....

Tijdschriften als Q en NME hebben in de lijstjes Dubnobasswithmyheadman als een 1993 album staan

En er is gewoon album art van die 1993 zegt.
Underworld - Dubnobasswithmyheadman (CD, Album) at Discogs
Tijd voor een correctie op de album pagina, dus ingediend.

Teunnis schreef:
De onderwereld is goed vertegenwoordig (die ene dubbele single met o.a. een koemeisje is volgens RYM 1994, maar de rest van de interwebs zegt 1993).

WTF?

Nieuw lijstje ingediend met 3 wijzigingen in m'n top 10

GrafGantz schreef:
(quote)

WTF?

Ja dit is een lastige, gezien het feit dat er weinig is ingezonden is voor Underworld (regels zeggen MuMe jaartal en daarna RYM jaartal) om het Dubnobasswithmyheadman inclusief ALLE albumtracks gewoon voor 1994 mee te laten doen, iemand bezwaren?

Wat doe je vervelend, ik heb net m'n lijstje aangepast

zaaf
dan moet mijn lijstje worden aangepast. ik hou de stemming in de gaten

Underworld moet sowieso in mijn lijstje hoor! Maar als ik het goed begrijp, mag het nog voor 1994?

GrafGantz schreef:
Wat doe je vervelend, ik heb net m'n lijstje aangepast

Ik snap het maar het is de laatste dag en het album wordt nu te verdeeld, ondanks mijn ingediende correctie zijn er nog al wat op een dwaalspoor geraakt, dus album gaat meedoen voor 1994.
Omdat het album eind 1993 is uitgekomen heeft het ook vaak in de media de 1993 recensie en jaarlijsten niet gehaald en is dus doorgeschoven naar 1994.

ArthurDZ schreef:
Underworld moet sowieso in mijn lijstje hoor! Maar als ik het goed begrijp, mag het nog voor 1994?

Ja, bij deze een Tito procedure ingevoerd, Dubnobasswithmyheadman inclusief ALLE albumtracks (muv Mmm…Skyscraper I Love You) doen gewoon voor 1994 mee.

Wiki zegt gewoon 24 januari 1994 van junior boys label..die eerste single kwam uit in 1993..apart als t album ook 93 zou zijn

zaaf
En wijzigingen vd lijstjes mogen nog?

In 2014 werd ook gevierd dat t album 20 jaar oud was..

luigifort schreef:
In 2014 werd ook gevierd dat t album 20 jaar oud was..

Goed punt ja. Al liepen die festiviteiten wel wat uit want ik was pas in 2015 uitgenodigd

luigifort er zijn gewoon platenhoezen en albumlijstjes uit 1993, zie eerder bericht.
Mmm…Skyscraper I Love You is wel overduidelijk uit 1993

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:47 uur

geplaatst: vandaag om 05:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.