Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2015, 17:38 uur
Een met viskeuze kleurloze vloeistof, en ik 1 met die robocop
0
geplaatst: 12 juli 2015, 17:58 uur
Ik doe een bikkel2-lijstje dit jaar vol met geweldige albums: 10 verschillende artiesten in mijn top 10.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 18:49 uur
west schreef:
Ik doe een bikkel2-lijstje dit jaar vol met geweldige albums: 10 verschillende artiesten in mijn top 10.
Ik ben trots op je west !!

0
geplaatst: 12 juli 2015, 19:01 uur
Die eerste snap ik denk ik wel, al heb ik geen idee wat die viskeuze is? De andere nog steeds geen flauw idee

Voor mij wel jeugdsentiment, maar luister het nu nooit meer dus zal hier de lijst niet halen.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 19:50 uur
1993
01. Depeche Mode - Walking in My Shoes (20)
02. Pet Shop Boys - Can You Forgive Her?
03. New Order - Regret (18)
04. Pulp - Razzmatazz (1)
05. Duran Duran - Ordinary World (17)
06. The Beloved - Sweet Harmony
07. James – Laid (5)
08. The Waterboys - Glastonbury Song
09. a-ha - Dark Is the Night
10. David Bowie - The Buddha of Suburbia
11. Depeche Mode - In Your Room
12. Pet Shop Boys - The Theatre
13. Robert Plant - 29 Palms
14. Enigma - Return to Innocence
15. Pulp - Lipgloss (23)
16. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Stand Above Me
17. James - Sometimes
18. The Breeders - Cannonball (9)
19. Stereo MC's - Connected
20. New Order - Ruined in a Day
21. World Party - Is It Like Today ?
22. Sting - Seven Days
23. D:Ream - U R the Best Thing
24. Jesus Jones – The Devil you Know
25. The Serenes – Back to Wonder
26. Robin S. Show me love
27. Suede - Animal Nitrate (12)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Everyday
29. Pet Shop Boys – One in a Million
30. Terence Trent D'Arby - Delicate
Erg blij met de posities van Pulp en James, zelf had ik The Beloved wel bij de beste 25 verwacht maar helaas het is niet anders. Ik had wat lelijke dingen over Smashing P geschreven maar Disarm is natuurlijk wel een erg mooi liedje wat eigenlijk wel in mijn Top 30 had moeten staan zo rond de 18de plek.
01. Depeche Mode - Walking in My Shoes (20)
02. Pet Shop Boys - Can You Forgive Her?
03. New Order - Regret (18)
04. Pulp - Razzmatazz (1)
05. Duran Duran - Ordinary World (17)
06. The Beloved - Sweet Harmony
07. James – Laid (5)
08. The Waterboys - Glastonbury Song
09. a-ha - Dark Is the Night
10. David Bowie - The Buddha of Suburbia
11. Depeche Mode - In Your Room
12. Pet Shop Boys - The Theatre
13. Robert Plant - 29 Palms
14. Enigma - Return to Innocence
15. Pulp - Lipgloss (23)
16. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Stand Above Me
17. James - Sometimes
18. The Breeders - Cannonball (9)
19. Stereo MC's - Connected
20. New Order - Ruined in a Day
21. World Party - Is It Like Today ?
22. Sting - Seven Days
23. D:Ream - U R the Best Thing
24. Jesus Jones – The Devil you Know
25. The Serenes – Back to Wonder
26. Robin S. Show me love
27. Suede - Animal Nitrate (12)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Everyday
29. Pet Shop Boys – One in a Million
30. Terence Trent D'Arby - Delicate
Erg blij met de posities van Pulp en James, zelf had ik The Beloved wel bij de beste 25 verwacht maar helaas het is niet anders. Ik had wat lelijke dingen over Smashing P geschreven maar Disarm is natuurlijk wel een erg mooi liedje wat eigenlijk wel in mijn Top 30 had moeten staan zo rond de 18de plek.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:10 uur
Wij 2en leven eeuwig met gratie. Kun je de eerste keer nog herinneren dat het zure tijden waren voor jouw geest? Met een helder geel pistool op je hoofd laat je me wel binnen met een knal en neem je t me kwalijk..
0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:42 uur
Wisten jullie wel dat de man die de wereld verkocht zich afvroeg waar jij geslapen hebt vannacht? Unplugged of niet: volgens mij mogen ze meedoen, toch Rudi S?
0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:45 uur
Vast wel west..maar ze komen toch niet in de top 10..net als vorig jaar 

0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:52 uur
I think your Dumb.

Even serieus: ik vond dit samen met een top 10 uit de jaren '70 (volgens mij 1979) de minste top 10 van allemaal. Er miste teveel wat 1993 zo'n mooi muziekjaar maakte. Je zag het ook doordat voor het eerst er geen één (
) nummer 1 van iemand in de top 10 stond. Hopelijk pakt dit in 1994 beter uit.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:54 uur
west schreef:
Wisten jullie wel dat de man die de wereld verkocht zich afvroeg waar jij geslapen hebt vannacht? Unplugged of niet: volgens mij mogen ze meedoen, toch Rudi S?
Omdat het om een live album gaat, moeten de regels gewijzigd worden en dan moeten alle lidstaten accoord zijn
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2015, 20:56 uur
Rudi S schreef:
Omdat het om een live album gaat, moeten de regels gewijzigd worden en dan moeten alle lidstaten accoord zijn
(quote)
Jesus ik heb er ook 1 van in mijn top 10, p8plaat.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 20:58 uur
Ik vond dit ook wel n leuke editie met een top winnaar pulp..heerlijk die spreiding en geen favorieten..leuker dan enjoy the silence op 1 met 60 punten voorsprong en de helft die m op 1 hebt..maar je hebt gelijk er zat wat mij betreft ook filler in zoals n paar zijige liedjes en de pompoenen dan kun je id wat kiezen wat meer representatief is voor 93 zoals Pet shop boys of beloved ofzo desnoods wat van die hiphop 

0
geplaatst: 12 juli 2015, 21:38 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Ik hoorde dat Duitsland en Finland moeilijk doen.

0
geplaatst: 12 juli 2015, 21:55 uur
0
geplaatst: 12 juli 2015, 22:00 uur
8. Nico Landers - Liefde In De Nacht
Natuurlijk is dit een bewerking van Love Is In The Air van John Paul Young; niet te verwarren met Paul Young, die is weer van Love Of The Common People.
Nico Landers is een zingende stukadoor die eenmalig een hit scoorde.
Via de wiki kom ik bij het volgende feitje:
In 1993 stond hij op de middenstip van het Olympisch Stadion (Ajax-Auxerre). In de Jaap Edenhal kwam hij voordat hij zijn optreden begon aan een touw naar beneden, vanuit het plafond, vanaf 12 meter hoogte.
Waar dat touw bevestigd werd, en of hij het overleeft heeft, staat niks over beschreven.
Ik vond het een luguber zinnetje.
Het nummer bereikte een 11e plek in de Top 40.
Waarschijnlijk piekte Nico Landers te vroeg, want een aantal jaar later was er meer dan genoeg vraag naar dit soort volkszangers.
Geweldige moves trouwens in de clip.
Natuurlijk is dit een bewerking van Love Is In The Air van John Paul Young; niet te verwarren met Paul Young, die is weer van Love Of The Common People.
Nico Landers is een zingende stukadoor die eenmalig een hit scoorde.
Via de wiki kom ik bij het volgende feitje:
In 1993 stond hij op de middenstip van het Olympisch Stadion (Ajax-Auxerre). In de Jaap Edenhal kwam hij voordat hij zijn optreden begon aan een touw naar beneden, vanuit het plafond, vanaf 12 meter hoogte.
Waar dat touw bevestigd werd, en of hij het overleeft heeft, staat niks over beschreven.
Ik vond het een luguber zinnetje.
Het nummer bereikte een 11e plek in de Top 40.
Waarschijnlijk piekte Nico Landers te vroeg, want een aantal jaar later was er meer dan genoeg vraag naar dit soort volkszangers.
Geweldige moves trouwens in de clip.
0
geplaatst: 12 juli 2015, 22:02 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Wat wel weer zo is, is dat ze als singles uitgebracht zijn en zo ook in de top 30 van 1994 van RYM staan:
Where Did You Sleep Last Night by Nirvana (Single, Acoustic Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
The Man Who Sold the World by Nirvana (Single, Acoustic Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 12 juli 2015, 22:12 uur
Where Did You Sleep Last Night is een bewerking van de versie die Kurt Cobain met Mark Lanegan maakte, en staat op dit album uit 1990; Mark Lanegan - The Winding Sheet (1990)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juli 2015, 23:07 uur
deric raven schreef:
Where Did You Sleep Last Night is een bewerking van de versie die Kurt Cobain met Mark Lanegan maakte, en staat op dit album uit 1990; Mark Lanegan - The Winding Sheet (1990)
Maar dus een andere dan de live accoustic versie
0
geplaatst: 13 juli 2015, 00:12 uur
Sure. 10000000000 Nirvana fans can't be wrong. (vrij naar Elvis....)
0
geplaatst: 13 juli 2015, 00:16 uur
Toch pik je hier van alles op: net de geremasterde Spiderland van Slint op vinyl besteld. Mooie plaat is dat toch zeg! 

0
geplaatst: 13 juli 2015, 00:22 uur
deric raven schreef:
Dat klopt, een veel betere versie.
Dat klopt, een veel betere versie.
Vind deze ook wel beter inderdaad. Heeft net wat meer pit dan de unplugged-versie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.