MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Dreigender, Lanegan heeft deze live ook verschillende keren met The Gutter Twins gespeeld.

1993:

1. Slowdive - When the Sun Hits
2. Mazzy Star - Fade Into You
3. Pulp - Razzmatazz
4. Red House Painters - Katy Song
5. Slowdive - Alison
6. The Smashing Pumpkins - Disarm
7. Slowdive - Here She Comes
8. Slowdive - Souvlaki Space Station
9. The Posies - Dream All Day
10. Stereolab - Jenny Ondioline

11. Haddaway - What Is Love
12. Pulp - Lipgloss
13. Slowdive - Machine Gun
14. The Beloved - Sweet Harmony
15. The Breeders - Cannonball
16. Pulp - Babies
17. Slowdive - Dagger
18. James - Laid
19. PJ Harvey – Rid of Me
20. Blur - For Tomorrow

Mooie winnaar die me regelmatig doet denken aan deze machtige recensie van Lukas.

west schreef:
Toch pik je hier van alles op: net de geremasterde Spiderland van Slint op vinyl besteld. Mooie plaat is dat toch zeg!

Slippertje , tja er is vanaf het begin gesteld dat live registraties niet meegenomen worden.
De belangrijkste reden is natuurlijk dat wij niet ieder jaar Born to run, Sympathy for the Devil en Child in time in de eindlijst gaan krijgen.
Het blijft natuurlijk lastig bij covers en als een lied enkel in live versie bestaat, maar deze regel is wel in de circa 30 jaren hiervoor gehanteerd.
Ik zou een ander nummer nemen.

Dit live album mag dan weer wel .
Live - Throwing Copper (1994)

Is het een optie die ook gewoon te verbieden?

Edgar18 schreef:

Nope, dan moeten er teveel nieuwe lijstjes worden gemaakt

Rudi S schreef:
(quote)

Slippertje , tja er is vanaf het begin gesteld dat live registraties niet meegenomen worden.
De belangrijkste reden is natuurlijk dat wij niet ieder jaar Born to run, Sympathy for the Devil en Child in time in de eindlijst gaan krijgen.

Naast dat ze als singles zijn uitgebracht, staan ze ook nog op hun grootste hits album. Maar eerlijk is eerlijk, de regel is duidelijk.

Dan schuift de betere man een plaatsje omhoog, vlak achter dat nummer over hoe New York zich voelt. Je mag toch hopen dat dat hip-hop nummer het wel haalt dit jaar.
Overigens is mijn longcapaciteit wat achteruitgegaan, in vergelijking met de ijzeren long die ik in 1994 (!) nog had. Soms val ik daardoor in een zwart gat, terwijl de zon schijnt.

west schreef:

Overigens is mijn longcapaciteit wat achteruitgegaan, in vergelijking met de ijzeren long die ik in 1994 (!) nog had.

Om daarvan de bedrieger maar niet te vergeten..wat n mooi nummer is dat ook he..

luigifort schreef:
(quote)

Om daarvan de bedrieger maar niet te vergeten..wat n mooi nummer is dat ook he..

Ik zoek geen excuses, om het maar in een notendop te zeggen. Ik heb er helaas maar één per artiest in mijn top 10 dit jaar. (in dit geval wel de ijzeren long en geen excuses)

Ja die pot met vliegen bevat wel parels maar ik blijf wel weg met die rotte appels..dat is toch wel mijn advies in n notendop..maar volg me maar niet..

7. Frans Bauer – Als Sterren Aan De Hemel Staan

Frans Bauer scoorde al eerder een hit voordat hij definitief door brak met Heb Je Even Voor Mij.
Frans is even oud als ik, en volgens mij ken ik hem nog van mijn werk bij de Vrije Markt.
Daar kwam altijd een artiest zich netjes melden; kammetje in zijn hand, en er hingen een paar pakken achter in de auto.
Nog steeds weet ik niet zeker of hij dat was; dit was in ieder geval een sympathieke gast.
Volgens mij is hij inderdaad gewoon gebleven, maar is het een echte zakenman, die financieel alles goed geregeld heeft.
Toch hoor ik hem nog steeds liever niet zingen.
Het nummer bereikte de 17e plek in de Top 40.

Edgar18 schreef:

Als je eens naar de discussie van de witten in die s*#t stad luistert, dan hoor je toch geen verkeerde nummers.

Rudi S schreef:
Eindstand 1993

1.Pulp – Razzmatazz
2.The Smashing Pumpkins – Disarm
3.Slowdive - When The Sun Hits
4.Counting Crows – Round Here
5.James - Laid
6.Suede – So Young
7.Red House Painters – Katy Song
8.Mazzy Star – Fade Into You
9.The Breeders -Cannonball
10.The Smashing Pumpkins - Today

11.Nirvana - Heart-shaped Box west
12.Suede – Animal Nitrate johan de witt ArthurDZ
13.Type O Negative – Christian Woman deric raven
14.Pearl Jam - Daughter
15.Leftfield - Open Up GrafGantz
16.Tool - Sober Simon77
17.Duran Duran - Ordinary World
18.New Order - Regret
19.Underworld - Mmm... Skyscraper I Love You
20.Depeche Mode - Walking In My Shoes vigil

21.PJ Harvey – Rid Of Me Rudi S
22.Pearl Jam - Dissident
23.Pulp - Lipgloss luigifort
24.Björk - Venus As A Boy
Blur - For Tomorrow
Counting Crows - Mr. Jones
The Smashing Pumpkins - Silverfuck nelis
U2 - The Wanderer

Heb je alle hiphop gediskwalificeerd ofzo? Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat hiphop het zelfs in 1993 niet lukt?

zaaf

Hoho je hebt wel een collectie in '94! Wat een weelde

Teunnis schreef:
(quote)

Heb je alle hiphop gediskwalificeerd ofzo? Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat hiphop het zelfs in 1993 niet lukt?

Omdat hiphop niks aan is?

Teunnis schreef:

Als zelfs ATCQ slechts 11 punten haalt (10 van Teun en 1 van west) hoef ik verder niets meer uit te leggen.
PE scoorde ook al niet bijster, toch.
Maar goed 1994 heeft hip hop album van het decennium.

Wat is PU in deze?

Ik had Gin and Juice en C.R.E.A.M. in m'n lijstje, frappant dat die heb ook beide niet haalden. ATCQ viel op het einde af.

Ik had dan weer Method Man (het nummer) en '93 Till Infinity. De hiphopliefhebbers hier zijn blijkbaar niet alleen in de minderheid, ze zijn ook behoorlijk verdeeld.

In mijn 1994-lijstje heb ik alvast twee breed gedragen klassiekers, dus wie weet... Eentje over New York, en eentje over H.A.A.R.

Edgar18 schreef:
Wat is PU in deze?

Oei jij was nog sneller dan de correctie.

zaaf
hiphop heeft niet zoveel specifieke liefhebbers onder ons. en de mensen die het wel een warm hart toedragen kiezen uit een steeds breder wordend arsenaal.
ikzelf vond in 93 de eerste outkast output fantastisch, daardoor viel idd ATCQ af (en welke zou ik daarvan gekozen hebben....)

edit - dus ongeveer wat Arthur zegt

Maar goed, wij hebben dan weer wel Pulp op 1

zaaf
met recht

Ik vroeg een goede bekende om advies over dit lastige jaar. Ik kreeg een cryptische brief terug….

Buenas tardes vriend, dan wel sukkel,
Genoeg over het koemeisje want dit zijn zure tijden. Je hebt gouden geluidz of een lagedrukgebied
nodig om in ny gemoedstoestand te komen. Die zuiderlijkindrukwekkendeautomuziek is een zeker
schot!

Mijn top-10 van 1993:

1. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
2. Smashing Pumpkins - Soma
3. Red House Painters - Katy Song
4. Maurizio - Domina [C. Craig's Mind Mix]
5. Smashing Pumpkins - Silverfuck
6. Stereolab - Jenny Ondioline
7. Slowdive - When the Sun Hits
8. Basic Channel - Q1.1/I
9. Carl Craig - At Les
10. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin'

En verder t/m 30:

11. Underworld - Mmm... Skyscraper I Love You
12. Capricorn - 20Hz
13. Smashing Pumpkins - Cherub Rock
14. A Tribe Called Quest - Award Tour
15. De Kift - De Maan
16. Autechre - Bike
17. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
18. Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
19. Smashing Pumpkins - Mayonaise
20. Aphex Twin - On

21. Jones & Stephenson - The First Rebirth
22. Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
23. Plastikman - Spastik
24. The Breeders - Cannonball
25. Smashing Pumpkins - Today
26. Stereolab - French Disko
27. Autechre - Basscadet
28. Mazzy Star - Fade into You
29. Snoop Dogg - Who Am I (What's My Name)?
30. Slowdive - Souvlaki Space Station

zaaf schreef:

Ik vroeg een goede bekende om advies over dit lastige jaar. Ik kreeg een cryptische brief terug….

Ja maar, als ik zou uitblinken in duidelijkheid zou ik echt wel een ander topic hier mogen doen

zaaf
hahaha, mr discrete....

Telamon
zaaf schreef:

Buenas tardes vriend

Hier Ween ik niet om! Bovenaan mijn lijst.

zaaf
toppert!

ArthurDZ schreef:
In mijn 1994-lijstje heb ik alvast twee breed gedragen klassiekers, dus wie weet... Eentje over New York, en eentje over H.A.A.R.

Het lijstje van één van mijn favoriete muziekjaren is nog niet klaar maar dat New York nummer zal de lijst wel halen en wie weet pik ik er nog één van dat album mee. Het Z.I.J. liedje zou normaal zeker top 10 scoren maar of dat in '94 ook gaat lukken..

En dan te bedenken dat er nog een 'sappig' nummer van een hele grote meneer in de race is en een hond die met zijn G. die de boel wil reguleren.

Dat sappige nummer heeft het bij mij net niet gehaald (nummer 11). Hiphop kreeg iets te veel concurrentie van britpop in 1994.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.