Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2015, 17:53 uur
Er is trouwens ook een hele leuke hit (volgens wiki no. 5 in Engeland) uit 1995, waar ik deze hint voor heb:
0
geplaatst: 20 juli 2015, 17:56 uur
10. Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou
Dit is wel de tijd dat het in was om het oeuvre van Laura Pausine en Celine Dion (Pour que tu m'aime encore) te ontleden.
Als een botte, moddervette slager hakken personen als Gordon en Paul de Leeuw in op deze hulpeloze hertjes.
Alles is bruikbaar, dat heeft een artiest als Marco Borsato al laten horen, scoren moet je, met zoetsappige liefdesliedjes; het liefst in het Frans of Italiaans.
Het arme beestje schijt zeven kleuren stront, waarna er van de darmen een eenheidsworst wordt gemaakt; klaar voor consumptie van het inspiratieloze publiek.
Eigenlijk ongelofelijk dat een artiest die op het gemiddelde niveau van de gasten van De Nachtsuite van Christine van der Horst, weet uit te groeien tot een televisiepersoonlijkheid die ingehuurd wordt bij talentenshows om deelnemers belachelijk te maken, om vervolgens met bejaarden op vakantie te gaan, waar hij kan genieten aan dagen op het strand, en per dag een uurtje uit trekt voor het maken van een Postcodeloterij achtig programma.
Oh ja, dit nummer bereikte een 4e plek in de Top 40.
Dit is wel de tijd dat het in was om het oeuvre van Laura Pausine en Celine Dion (Pour que tu m'aime encore) te ontleden.
Als een botte, moddervette slager hakken personen als Gordon en Paul de Leeuw in op deze hulpeloze hertjes.
Alles is bruikbaar, dat heeft een artiest als Marco Borsato al laten horen, scoren moet je, met zoetsappige liefdesliedjes; het liefst in het Frans of Italiaans.
Het arme beestje schijt zeven kleuren stront, waarna er van de darmen een eenheidsworst wordt gemaakt; klaar voor consumptie van het inspiratieloze publiek.
Eigenlijk ongelofelijk dat een artiest die op het gemiddelde niveau van de gasten van De Nachtsuite van Christine van der Horst, weet uit te groeien tot een televisiepersoonlijkheid die ingehuurd wordt bij talentenshows om deelnemers belachelijk te maken, om vervolgens met bejaarden op vakantie te gaan, waar hij kan genieten aan dagen op het strand, en per dag een uurtje uit trekt voor het maken van een Postcodeloterij achtig programma.
Oh ja, dit nummer bereikte een 4e plek in de Top 40.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 18:18 uur
Teunnis schreef:
Ik heb er acht van dat radiohoofd in mijn longlist, maar ik denk dat er volgend jaar pas iets van deze periode mijn top-10 gaat halen (een B-kant van een van de singles).
(quote)
Ik heb er acht van dat radiohoofd in mijn longlist, maar ik denk dat er volgend jaar pas iets van deze periode mijn top-10 gaat halen (een B-kant van een van de singles).
Nou, het is toch een tegenvallend jaar, 1995, want de straatgeest had het haast nog gered ook. Het is dat ik nog een keertje die langzame duik ging doen. Dat openingsnummer is toch wel heeeeeel erg mooi. Ik denk wel hun mooiste.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 18:45 uur
9. Hollenboer – Het Busje Komt Zo
Rond deze periode liep ik stage op een afdeling waar een collega in de huishoudelijke dienst 25 jaar getrouwd was.
Omdat dat in de zorg was, zag ik de humor wel in van dit lied van Hollenboer, en werd die door mij gewoon bij de plaatselijke platenboer gekocht.
Maar om weer terug te komen op die collega, die trouwens Annie heet.
Ons team was uitgenodigd op de feestavond, en in een uur tijd moest er nog een voordracht in elkaar gezet worden, omdat we uit betrouwbare bronnen hadden begrepen dat Annie dat wel verwachtte.
Dus toen werd er snel een tekst gemaakt op Busje Komt Zo, en het refrein werd toen Annie Komt Zo.
Verder niet stil gestaan bij de sexuele getintheid van deze zin, brachten we het nummer ten gehore.
In het begin werd er nog leuk mee geklapt, maar op een bepaald moment klapte alleen haar echtgenoot nog maar mee.
Geïrriteerd, en vertraagd uit de maat.
Verder waren alle ogen op ons gericht, en werd er geen woord gezegd; ook niemand kon lachen om het gebeuren.
We hebben er toen de rest van de avond maar ons eigen feestje van gemaakt, met de nodige glazen bier.
Eigenlijk vond ik de b-kant van deze nummer 1 hit veel leuker.
Loerbuis is meer folky gericht, waardoor er al snel raakvlakken volgen met Pater Moeskroen; ook een band die folk, humor en serieuze teksten weet te combineren.
Rond deze periode liep ik stage op een afdeling waar een collega in de huishoudelijke dienst 25 jaar getrouwd was.
Omdat dat in de zorg was, zag ik de humor wel in van dit lied van Hollenboer, en werd die door mij gewoon bij de plaatselijke platenboer gekocht.
Maar om weer terug te komen op die collega, die trouwens Annie heet.
Ons team was uitgenodigd op de feestavond, en in een uur tijd moest er nog een voordracht in elkaar gezet worden, omdat we uit betrouwbare bronnen hadden begrepen dat Annie dat wel verwachtte.
Dus toen werd er snel een tekst gemaakt op Busje Komt Zo, en het refrein werd toen Annie Komt Zo.
Verder niet stil gestaan bij de sexuele getintheid van deze zin, brachten we het nummer ten gehore.
In het begin werd er nog leuk mee geklapt, maar op een bepaald moment klapte alleen haar echtgenoot nog maar mee.
Geïrriteerd, en vertraagd uit de maat.
Verder waren alle ogen op ons gericht, en werd er geen woord gezegd; ook niemand kon lachen om het gebeuren.
We hebben er toen de rest van de avond maar ons eigen feestje van gemaakt, met de nodige glazen bier.
Eigenlijk vond ik de b-kant van deze nummer 1 hit veel leuker.
Loerbuis is meer folky gericht, waardoor er al snel raakvlakken volgen met Pater Moeskroen; ook een band die folk, humor en serieuze teksten weet te combineren.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 18:52 uur
0
geplaatst: 20 juli 2015, 18:55 uur
deric raven schreef:
Had daar toch gewoon "Annie's busje komt zo" van gemaakt

0
geplaatst: 20 juli 2015, 19:03 uur
Ook dat had ons waarschijnlijk niet op de kaart gezet als tekstdichters. 

0
geplaatst: 20 juli 2015, 19:18 uur
west schreef:
Je kan het overdrijven luigi... het gaat om bruine suiker, heroïne of waar het nog meer voor staat: een juweel van een soulnummer uit 1995. Voor iedereen die maar een beetje van goede soul houdt: vergeet de engel niet.
(quote)
Je kan het overdrijven luigi... het gaat om bruine suiker, heroïne of waar het nog meer voor staat: een juweel van een soulnummer uit 1995. Voor iedereen die maar een beetje van goede soul houdt: vergeet de engel niet.
Ben benieuwd welke engel

0
geplaatst: 20 juli 2015, 19:24 uur
8. Ome Henk – Op De Camping
Nee, dit vind ik helemaal niet grappig.
Het vervelende hiervan is vooral dat er verschillende albums van zijn verschenen.
En als je in deze periode met de vriendengroep naar Centerparcs of Renesse op vakantie ging, was er altijd wel iemand bij die wat van deze ongein bij zich had.
Half bezopen de tijd rond brengen met Ome Henk is voor mij geen lolletje.
Gelukkig deden we ook andere dingen op Centerparcs.
Het hoogtepunt was uiteraard de wandeling in het begin van de avond langs de huisjes; gewapend met de universele afstandsbediening van het vakantie adres, en dan van buitenaf bij andere gasten de televisie op een andere zender zetten.
Niemand die in de gaten had dat wij dat deden.
Zoals ik al verwachtte blijkt dit ook uit de stal van Rubberen Robbie te komen, die ooit in een ander leven een flinke hit scoorden als Catapult (Let your hair hang down).
Vaak wordt Ome Henk in een adem genoemd met Dingetje, maar dat is toch weer iemand anders, al zou het zijn buurman op de camping kunnen zijn.
Het bereikte een 12e plek in de Top 40, en is een bewerking van In The Navy van Village People.
Nummers bewerken van Village People ligt ons Nederlanders toch al niet zo goed, wat Tony Peroni al bewees met KNMI (YMCA), zoiets kun je beter aan Pet Shop Boys over laten (Go West).
Nee, dit vind ik helemaal niet grappig.
Het vervelende hiervan is vooral dat er verschillende albums van zijn verschenen.
En als je in deze periode met de vriendengroep naar Centerparcs of Renesse op vakantie ging, was er altijd wel iemand bij die wat van deze ongein bij zich had.
Half bezopen de tijd rond brengen met Ome Henk is voor mij geen lolletje.
Gelukkig deden we ook andere dingen op Centerparcs.
Het hoogtepunt was uiteraard de wandeling in het begin van de avond langs de huisjes; gewapend met de universele afstandsbediening van het vakantie adres, en dan van buitenaf bij andere gasten de televisie op een andere zender zetten.
Niemand die in de gaten had dat wij dat deden.
Zoals ik al verwachtte blijkt dit ook uit de stal van Rubberen Robbie te komen, die ooit in een ander leven een flinke hit scoorden als Catapult (Let your hair hang down).
Vaak wordt Ome Henk in een adem genoemd met Dingetje, maar dat is toch weer iemand anders, al zou het zijn buurman op de camping kunnen zijn.
Het bereikte een 12e plek in de Top 40, en is een bewerking van In The Navy van Village People.
Nummers bewerken van Village People ligt ons Nederlanders toch al niet zo goed, wat Tony Peroni al bewees met KNMI (YMCA), zoiets kun je beter aan Pet Shop Boys over laten (Go West).
0
geplaatst: 20 juli 2015, 19:28 uur
De stal van Catapult is groot en het café waar het allemaal gebeurde is hier maar 200 meter vandaan. Goeie tent. 
Dit vind ik wel een goed nummer dat uit die hoek komt (wel heel erg 80s power pop)
Tower - See You Tonight (1981) - YouTube
Op de Camping is vreselijk, maar nog altijd veel beter dan die andere twee. Wat een verhaal over Busje Komt Zo
En oef ja, de Nachtsuite, wat een rotzooi was dat.

Dit vind ik wel een goed nummer dat uit die hoek komt (wel heel erg 80s power pop)
Tower - See You Tonight (1981) - YouTube
Op de Camping is vreselijk, maar nog altijd veel beter dan die andere twee. Wat een verhaal over Busje Komt Zo
En oef ja, de Nachtsuite, wat een rotzooi was dat.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 19:32 uur
See You Tonight van Tower vind ik weer geweldig!!
Voor mij wel de voorloper van The Gathering; welke trouwens ook een geweldig nummer in 1995 hadden.
Voor mij wel de voorloper van The Gathering; welke trouwens ook een geweldig nummer in 1995 hadden.

0
geplaatst: 20 juli 2015, 20:09 uur
0
geplaatst: 20 juli 2015, 20:20 uur
D'Angelo.
Ik zag 'm in maart nog een geweldig optreden geven in Utrecht, met als één van de hoogtepunten bruine suiker.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 20:34 uur
Ah ok..ken nie zo goed..maar zal ns checken..vergeet de hemel naast je ook niet 

0
geplaatst: 20 juli 2015, 21:00 uur
deric raven schreef:
See You Tonight

Stoer nummer idd. Werd toendertijd behoorlijk omver geblazen.
Lang gedacht dat het uit buitenland kwam.
Ome Henk is wat flauw. Rubbere Robbie was leuk. Prima mee vermaakt.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 21:35 uur
Ja baggermuziek..heerlijk..toen al
..wie weet kan ik beginnen met de Snob 10..muziek voor de upperclass 
..wie weet kan ik beginnen met de Snob 10..muziek voor de upperclass 
0
geplaatst: 20 juli 2015, 21:35 uur
Jemig, zojuist een mooie ontdekking gedaan! Prince helemaal alleen in de studio. Door ene Bill.
0
geplaatst: 20 juli 2015, 22:32 uur
We schrijven 1994:
1 Throwing Muses - Bright Yellow Gun
2 Low - Slide
3 Pulp - Pink Glove
4 Gravediggaz - Diary of a Madman
5 Sebadoh - Dreams
6 Suede - Daddy's Speeding
7 The Cranberries - Zombie
8 Killing Joke - Millennium
9 The Auteurs - The Upper Classes
10 Built to Spill - Stab
11 The Magnetic Fields - When the Open Road Is Closing In
12 Blur - Clover Over Dover
13 Nine Inch Nails - Mr. Self Destruct
14 Suede - New Generation
15 Bush - Glycerine
16 Shellac - Pull the Cup
17 Kristin Hersh & Michael Stipe - Your Ghost
18 Low - Lullaby
19 Erasure - Always
20 Soundgarden - Black Hole Sun
21 Edwyn Collins - A Girl Like You
22 R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth?
23 The Magnetic Fields - Two Characters in Search of a Country Song
24 Drive Like Jehu - Luau
25 Lisa Germano - Geek the Girl
26 Pavement - Range Life
27 The Prodigy - No Good (Start to Dance)
28 Pulp - Acrylic Afternoons
29 Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
30 Nas - Represent
31 Built to Spill - Car
32 Seal - Kiss From a Rose
33 OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
34 Blur - Parklife
35 Portishead - Glory Box
36 Nirvana - Where Did You Sleep Last Night?
37 Beck - Loser
38 Bark Psychosis - The Loom
39 Sebadoh - License to Confuse
40 Underworld - Cowgirl
41 Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 Seconds
42 The Cranberries - Ridiculous Thoughts
43 UGK - It's Supposed to Bubble
44 The Auteurs - Lenny Valentino
45 The Notorious BIG - Juicy
46 Marillion - Runaway
47 Guided By Voices - I Am a Scientist
48 The Connells - 74- '75
49 Warren G & Nate Dogg - Regulate
50 Oasis - Live Forever
1 Throwing Muses - Bright Yellow Gun
2 Low - Slide
3 Pulp - Pink Glove
4 Gravediggaz - Diary of a Madman
5 Sebadoh - Dreams
6 Suede - Daddy's Speeding
7 The Cranberries - Zombie
8 Killing Joke - Millennium
9 The Auteurs - The Upper Classes
10 Built to Spill - Stab
11 The Magnetic Fields - When the Open Road Is Closing In
12 Blur - Clover Over Dover
13 Nine Inch Nails - Mr. Self Destruct
14 Suede - New Generation
15 Bush - Glycerine
16 Shellac - Pull the Cup
17 Kristin Hersh & Michael Stipe - Your Ghost
18 Low - Lullaby
19 Erasure - Always
20 Soundgarden - Black Hole Sun
21 Edwyn Collins - A Girl Like You
22 R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth?
23 The Magnetic Fields - Two Characters in Search of a Country Song
24 Drive Like Jehu - Luau
25 Lisa Germano - Geek the Girl
26 Pavement - Range Life
27 The Prodigy - No Good (Start to Dance)
28 Pulp - Acrylic Afternoons
29 Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
30 Nas - Represent
31 Built to Spill - Car
32 Seal - Kiss From a Rose
33 OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
34 Blur - Parklife
35 Portishead - Glory Box
36 Nirvana - Where Did You Sleep Last Night?
37 Beck - Loser
38 Bark Psychosis - The Loom
39 Sebadoh - License to Confuse
40 Underworld - Cowgirl
41 Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 Seconds
42 The Cranberries - Ridiculous Thoughts
43 UGK - It's Supposed to Bubble
44 The Auteurs - Lenny Valentino
45 The Notorious BIG - Juicy
46 Marillion - Runaway
47 Guided By Voices - I Am a Scientist
48 The Connells - 74- '75
49 Warren G & Nate Dogg - Regulate
50 Oasis - Live Forever
0
geplaatst: 20 juli 2015, 22:43 uur
Blijft een pareltje. Niet eens aan gedacht eigenlijk.
Typisch......toendertijd grijs gedraaid.
Hole in my memory
Hole in my memory

0
geplaatst: 20 juli 2015, 22:55 uur
0
geplaatst: 20 juli 2015, 23:46 uur
bikkel2 schreef:
Hole in my memory
Hole in my memory
Iets te veel poeder in t neusje..like we all did

Nee hoor geintje

0
geplaatst: 20 juli 2015, 23:54 uur
deric raven schreef:
Jiskefet

Als deze liedjes al onderin de top 10 staan ben ik wel benieuwd naar het vervolg, wordt weer top

0
geplaatst: 20 juli 2015, 23:57 uur
Ha, ha, ha............. ach alles in dienst van het experiment zullen we maar denken luigi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.