MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Latest 5 Years (album K.O.)

zoeken in:

6-4

Eefje eruit, wat is dat nou

KWARTFINALE

T/m 7 - 2 verschil

24 uur regeling van toepassing.

1. Chromatics - Kill for Love vs Nils Frahm – Spaces
2. Arcade Fire - The Suburbs vs Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
3. PJ Harvey - Let England Shake vs Kendrick Lamar - Good Kid, m.A.A.d. City
4. Kate Bush - 50 Words For Snow vs Angus & Julia Stone - Down the Way

0-1

Cured
0-2

0-3

2-3

Pas uiteindelijk. Ik kan niet tot een besluit komen.

Nogmaals;
Onbegrijpelijk dat het album van een van de beste Nederlandse singer/songwriters - ik heb het over Eefje de Visser dus - is uitgeschakeld door de slaapverwekkende muziek van Kate Bush van wiens muziek ik in de jaren zeventig/tachtig toch een groot bewonderaar was.

3-4

Van de kwartfinalisten ken ik alleen Kate Bush niet goed genoeg om te stemmen, maar ik neem aan dat de Angus & Julia daar korte metten mee maken. Ik hoop trouwens op een hiphop-finale.

3-5

4-5

thelion schreef:
Tsja......... Het is alle 2 niet veel soeps, laat ik eens een x aardig zijn voor Kate

Ken jij eigenlijk wel alle albums waarop je stemt?

Volgens je uitgebreide verzameling posts in de Wat draai je nu? topicreeks heb je nog nooit geluisterd naar onder andere:

A$AP Rocky - Long. Live. A$AP (2013)
Allo Darlin' - Allo Darlin' (2010)
Amatorski - tbc (2011)
Andy Stott - Luxury Problems (2012)
Bombay Bicycle Club - So Long, See You Tomorrow (2014)
Chromatics - Kill for Love (2012)
Cœur de Pirate - Blonde (2011)
Damien Jurado - Saint Bartlett (2010)
Darkside - Psychic (2013)
Daughter - If You Leave (2013)
Deafheaven - Sunbather (2013)
Eefje de Visser - Het Is (2013)
Emma Ruth Rundle - Some Heavy Ocean (2014)
First Aid Kit - The Lion's Roar (2012)
Frank Ocean - channel ORANGE (2012)
Goldfrapp - Tales of Us (2013)
Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
Kate Bush - 50 Words for Snow (2011)
Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo (2011)
London Grammar - If You Wait (2013)
Nils Frahm - Felt (2011)
Nils Frahm - Spaces (2013)
Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness (2010)
PJ Harvey - Let England Shake (2011)
Suuns - Images Du Futur (2013)
SX - Arche (2012)
The Antlers - Burst Apart (2011)
Todd Terje - It's Album Time (2014)

En bovendien: aan geen van deze albums heb je een beoordeling uitgedeeld. Schijnbaar ken je ze dus in ieder geval niet (volledig). Maar je stemde vervolgens wel op de tegenstanders.

Cured schreef:
Als je ze niet kent, kijk de loting dan even door en beluister even wat van die albums, zodat je een idee hebt wat er geboden wordt.

Het lijkt me dat Cured hiermee aangeeft dat het niet de bedoeling is dat je al gaat stemmen als je slechts een paar nummers van een album kent. Anders gaat toch het hele idee van deze K.O. verloren?

wibro schreef:
Pas uiteindelijk. Ik kan niet tot een besluit komen.

Nogmaals;
Onbegrijpelijk dat het album van een van de beste Nederlandse singer/songwriters - ik heb het over Eefje de Visser dus - is uitgeschakeld door de slaapverwekkende muziek van Kate Bush van wiens muziek ik in de jaren zeventig/tachtig toch een groot bewonderaar was.

Ik snap er ook geen bal van, ik heb ook sterk het gevoel dat het niet helemaal eerlijk wordt gespeeld zo. Ik vind het uitermate teleurstellend dat er mensen stemmen die met beide albums niks hebben. Als je beide albums niet (goed) kent kun (moet) je beter passen. Beter dat een battle op de 24-uursregel wordt beslist dan dat Kate nu stemmen krijgt van niet-fans die een grotere hekel hebben aan de muziek van Eefje. Want dat is natuurlijk wel de reden dat het 6-4 geworden is.

K.O.'s zouden er een stuk leuker op worden als mensen eens vaker zouden passen. Of als ze daadwerkelijk de moeite zouden nemen om de deelnemende nummers te beluisteren.

Chromatics - Kill for Love vs Nils Frahm - Spaces

5-5

Nipt. 2 van de sterkste 3 albums die nog over zijn.

Gretz schreef:
Beter dat een battle op de 24-uursregel wordt beslist dan dat Kate nu stemmen krijgt van niet-fans die een grotere hekel hebben aan de muziek van Eefje. Want dat is natuurlijk wel de reden dat het 6-4 geworden is.

Ja, want er zijn natuurlijk helemaal geen mensen die het album van Kate op 4,5* hebben staan en die van Eefje op 3,5*.

Er wordt hier serieus geoordeeld over wat iemand kent op basis van het Wat Draai Je Nu-topic? Los nog van het feit dat er blijkbaar iemand de moeite gaat doen om dat allemaal op te zoeken...

GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, want er zijn natuurlijk helemaal geen mensen die het album van Kate op 4,5* hebben staan en die van Eefje op 3,5*.

Ik bedoel daar niet specifiek iedereen mee, maar het lijkt me duidelijk dat er gewoon slecht geluisterd wordt of helemaal niet.

Arrie schreef:
Er wordt hier serieus geoordeeld over wat iemand kent op basis van het Wat Draai Je Nu-topic? Los nog van het feit dat er blijkbaar iemand de moeite gaat doen om dat allemaal op te zoeken...

Moet je dan altijd maar klakkeloos aannemen dat iemand de albums daadwerkelijk heeft beluisterd? Omdat er schijnbaar iemand is die álles 'kent' vond ik wel de moeite om een half uurtje uit te trekken om dat op te zoeken.

Ik kan me herinneren dat jij het in een andere K.O. erg ook vreemd vond dat er mensen tegen een nummer van The Field stemden wat helemaal niet bestond.

Ik vind dat ik daar serieus op mag beoordelen omdat thelion in dat topic nagenoeg elk uur post. Dus ik neem aan dat dat dan redelijk accuraat is. Maar als het niet zo is hoor ik dat graag.

Maar je hebt serieus al die pagina's doorzocht? Ik heb zo vaak het idee dat mensen iets niet hebben beluisterd, maar ik vind dit toch wel vrij ver gaan...

Het moet wel leuk blijven. Als iemand zodanig de stempolitie gaat uithangen, is mij de lol er misschien nog wel meer af.

Overigens denk ik niet dat je er iets mee bereikt, maar dat terzijde,

Arrie schreef:
Maar je hebt serieus al die pagina's doorzocht? Ik heb zo vaak het idee dat mensen iets niet hebben beluisterd, maar ik vind dit toch wel vrij ver gaan...

Natuurlijk weet ik dat het niet te controleren is, maar ik vind dat als het zo opvallend is dat ik dan wel een kritische noot moet plaatsen. Dat zoeken gaat zeer snel. Ik open die 7 topics en voer vervolgens het nummer van het album in de zoekbalk in (bijv. 392206). Als het meer moeite zou kosten had ik het niet gedaan.

Arrie schreef:

Het moet wel leuk blijven. Als iemand zodanig de stempolitie gaat uithangen, is mij de lol er misschien nog wel meer af.

Ik wil absoluut geen stempolitie zijn, ik organiseer de K.O. niet en bepaal de regels niet. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat iemand echt aan zo'n beetje alle spelen mee kan doen.

De stand is nu 5-5.

Als er tot aan de 24 uur deadline verder niet meer gestemd wordt ga ik alsnog stemmen. Beide albums in deze battle heb ik gewaardeerd met een 4,0*. Daarom heb ik ook gepast omdat ik beide albums gelijkwaardig vond en daardoor niet tot een besluit kon komen.

Ik stel voor dat we Eefje gewoon als winnaar van de KO uitroepen, is er ook geen discussie meer.

Neen hoor. Of iemand vals gespeeld heeft, daar is geen enkel bewijs voor. We gaan dus gewoon verder.
Ik heb de loting voor de volgende ronde trouwens al verricht. De twee hip-hop albums zullen elkaar in de halve finale in ieder geval niet treffen, mochten ze die halen.

Arrie schreef:
Overigens denk ik niet dat je er iets mee bereikt, maar dat terzijde,

Dat zou helaas goed kunnen, maar het kan geen kwaad om dit nog eens onder de aandacht te brengen. Ook al is het maar een spelletje, het zou dan toch leuk zijn als iedereen serieus stemt.

Je kan het natuurlijk ook te serieus nemen

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.