MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip Hop top 100

zoeken in:
zaaf
thgryda schreef:
Even niet actief geweest, ik maak morgen een lijstje...
ik verheug me er nu al op ! (even hoor, ga zo pitten)

zaaf
20e lijstje is binnen en we hebben al ( ) 61 nummers die 2x of vaker zijn genoemd. maar er gaat nog meer komen!

de nummer 1 is al een tijdje ietwat los (maar nog makkelijk te pakken) erachter wisselt het nog. ziet er wel sterk uit hoor!

Ik vraag me af welke periode van hip-hop vooral vertegenwoordigd gaat worden.
Heb zelf vooral nummers uit de golden era gekozen.

zaaf
Tot nu toe zeer gevarieerd.

Het tijdvak dat mijn keuzenummers bestrijken is van '91 t/m 2015 dus eigenlijk na de golden age. Criterium voor mij is: vind ik het leuk cq tof of echt goed. En die oude dingen vallen bij mij eerder onder de 1e categorie.

Maar de scheidslijn is bij veel nummers zeer vaag. Over een tijdje zal het gevoelsmatig weer anders zijn.

Hee zaaf! Vanwaar eigenlijk dit initiatief? In jou top-10 zie ik welgeteld één (anderhalf) hip-hop plaat staan en ook in jouw stemgeschiedenis kom ik niet direct hip-hop tegen. Is het een manier om kennis te maken met het genre?

Hij is wel een hiphop goeroe, maar wel een stille , dus sstttttt

zaaf
Silky & Smooth schreef:
Hee zaaf! Vanwaar eigenlijk dit initiatief? In jou top-10 zie ik welgeteld één (anderhalf) hip-hop plaat staan en ook in jouw stemgeschiedenis kom ik niet direct hip-hop tegen. Is het een manier om kennis te maken met het genre?
Hee Jelle, check check
Je twijfelt toch niet aan mijn liefde voor de hiphop he? Je hebt wel gelijk hoor, dat valt niet duidelijk uit mn top 10 of stemgeschiedenis te halen, daar ben ik niet zo actief en zelfs laks in.
Misschien dat juist dat maakt dat ik even bij uitstek de aandacht aan dit genre wil (laten) geven.

Er zal niet veel in de top 100 staan dat ik niet ken. Kennis maken hoeft dus zeker niet, maar er is zo veel dat ik toch nieuwsgierig ben naar jullie input.

-en natuurlijk omdat jij het niet deed-

zaaf
Bij de weg, over twee weken presenteer ik ook de Greatest Hits van OutKast, hier

Thanks voor je antwoord! Ben erg benieuwd naar de top-100!

Zo, lijstje ingeleverd. Was nog best moeilijk, niet zozeer omdat de beste nummers per artiest uitkiezen zo'n taak was, eerder omdat ik (schaam schaam) eigenlijk helemaal niet zo heel veel verschillende hiphopartiesten ken (ben vooral een fanboy van een stuk of vijf specifieke rappers of groepen) en ik heel veel losse nummers luister, die dan weer moeilijk te vinden zijn. Maargoed, nu een lijstje van 20 nummers kunnen samenstellen waarbij de nummer laatst nog steeds boven de 8,5 scoort, en de top-10 een 10. Nogal veel nieuw materiaal (één nummer uit 2016 zelfs), nogal weinig oud materiaal (twee nummers uit de 90's maar), maar ik ben natuurlijk sowieso ook niet zo representatief voor de gemiddelde hiphopliefhebber dus.

edit: na het inzenden is er nog een onmisbaar nummer bij me opgekomen, wat de het aantal 90's-nummers op één brengt.

Ik heb 'm bijna af zaaf: volgt zeker voor de deadline van 16 april!

zaaf
jullie zijn groots

zaaf, ik pas m.b.t. het sturen van een top 20 (te moeilijk vooral). Ik hou dit topic nog wel in de gaten omdat ik natuurlijk wel benieuwd ben naar de definitieve lijst .

zaaf schreef:
jullie zijn groots

thanks

Oké, ik luister al een paar weken uitsluitend soul, maar ik zal me er even aan zetten.

zaaf
MJ_DA_MAN schreef:
zaaf, ik pas m.b.t. het sturen van een top 20 (te moeilijk vooral). Ik hou dit topic nog wel in de gaten omdat ik natuurlijk wel benieuwd ben naar de definitieve lijst .
moeilijk zeker, te moeilijk... och... maar mss komt daar voor jou tijdrovend bij.
hoe dan ook, ik respecteer je keuze en prima dat je blijft volgen.

Silky & Smooth schreef:

Ik doe ook mee terwijl ik nagenoeg niets met het genre heb. Met een beetje puzzelen en mijn platenkast bekijken heb ik 20 puike nummers gekozen. Het zou voor mij lastig worden om nog meer nummers uit de losse pols te vinden.
Het is gewoon leuk om te lezen hoe iedereen voor zijn eigen favorieten strijdt. Dat is reden genoeg om mee te doen.

Misschien ontdek ik iets leuks. Hip-hop verhalen van jou en alle andere deelnemers bijvoorbeeld.

Ik kom nog met een lijstje hoor, volgende week waarschijnlijk!

Ik heb er nog geen tijd voor gevonden.

zaaf
-marco- schreef:
Ik heb er nog geen tijd voor gevonden.
kijk es in het naaimandje?

Na al dat gestalkt zal ik ook wel een lijstje maken Haha. Zie er beetje tegenop, omdat ik eerlijk moet zijn dat het voor mij vrij onmogelijk is. Maar pruts zsm wel iets in elkaar. Door het overlijden van Phife luister ik nogal veel in het native tongues-hoekje afgelopen tijd, dit heeft mogelijk veel invloed op mijn top 20, haha

Het is voor iedereen onmogelijk. Vraag me zo een lijst 10 keer te maken en keer op keer zullen er 10 nummers verschillen, in totaal zijn er dan pakweg 80 nummers gepasseerd. Maak gewoon een lijstje met 20 nummers die je heel goed vindt en iets voor je betekend hebben. Mocht je daarna nog zeggen: fuck die 5 nummers vergeten! Egaal het is maar een spel he...

Ik probeer ook nog even een lijstje te maken, al is het natuurlijk wel erg moeilijk.

Mocht ik tijd hebben ga ik er een maken. Anders haak ik af. Het gaat om losse nummers toch?! Sorry voor mijn onbegrip. Waar moet ik die lijst dan posten? Hierop of een privebericht naar iemand??

zaaf schreef:
Stuur via PM je 20 favoriete hiphoptracks naar mij.

Ik maak er dan een top 100 van.
(afbeelding)
Deadline 16 april 23:00 uur

Jemig, wat is dit een lastig karwei zeg... Twintig is echt te weinig.

Ook wat er wel en niet onder hiphop valt is soms lastig (DJ Shadow, Drake, The Weeknd, een bepaald nummer op My Beautiful Dark Twisted Fantasy, misschien moet ik ook bepaalde nummers van Archive of Massive Attack mee laten tellen?). Oftewel, ik moet nog wel even sleutelen aan mijn lijstje...

EDIT: Done. Mooi lijstje. Ik denk niet dat iemand hier nog overheen kan. Hopen dat mijn #1 ook daadwerkelijk de #1 wordt. Zou best kunnen denk ik.

Overigens geen plek in mijn top-20 voor Nas, GZA, Wu-Tang, De La Soul, Deltron 3030, Typhoon, Cannibal Ox en Joey Bada$$

Gast
geplaatst: vandaag om 17:30 uur

geplaatst: vandaag om 17:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.