Muziek / Muziekgames / Hip Hop top 100
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 3 april 2016, 21:31 uur
77 meerdere keren genoemde nummers nu. en 299 unieke tracks.
op 26 lijstjes nu.
[drool on]het is al echt een fantastische lijst![drool off]
op 26 lijstjes nu.
[drool on]het is al echt een fantastische lijst![drool off]
0
geplaatst: 3 april 2016, 21:49 uur
Hopen maar dat hier nog iemand mijn nummer 1 genoemd heeft! Teunnis alvast niet 

0
geplaatst: 4 april 2016, 12:28 uur
Ook wat er wel en niet onder hiphop valt is soms lastig (DJ Shadow, Drake, The Weeknd, een bepaald nummer op My Beautiful Dark Twisted Fantasy, misschien moet ik ook bepaalde nummers van Archive of Massive Attack mee laten tellen?).
Wat is jullie mening over DJ Shadow? Mijn lijstje is bijna klaar maar ik twijfel nog of ik DJ Shadow hiphop genoeg vind. Ik neig naar ja.
0
geplaatst: 4 april 2016, 13:04 uur
Edgar18 schreef:
Wat is jullie mening over DJ Shadow? Mijn lijstje is bijna klaar maar ik twijfel nog of ik DJ Shadow hiphop genoeg vind. Ik neig naar ja.
Ik vind 'm hip genoeg om mee te doen dus ik heb een plaatsje ingeruimd

0
geplaatst: 4 april 2016, 14:51 uur
Ik uiteindelijk ook. Massive Attack niet. Althans, Massive Attack "solo" tel ik niet als hiphop. Eén specifieke samenwerking wel, maar die is op plek 29 gestrand.
0
geplaatst: 4 april 2016, 15:22 uur
Kijk desnoods even naar hoe het hier getagd is. DJ Shadow mag wel, lijkt me.
0
zaaf
geplaatst: 4 april 2016, 15:44 uur
Van mij mag alles he.
Als dit voor jou het podium is om Marco Borsato te pushen (wegens hit met...), of MC Miker G (!) gwoon doen
Als dit voor jou het podium is om Marco Borsato te pushen (wegens hit met...), of MC Miker G (!) gwoon doen

0
zaaf
geplaatst: 4 april 2016, 20:41 uur
-marco- schreef:
Ben er eindelijk aan begonnen! Tot wanneer heb ik de tijd?
super!Ben er eindelijk aan begonnen! Tot wanneer heb ik de tijd?
kijk eens naar berichtje nr 1....
voor jouw gemak en concentratie: Deadline 16 april 23:00 uur
0
zaaf
geplaatst: 5 april 2016, 13:19 uur
hij heeft het toch gedaan!
30 lijstjes binnen nu
http://www.smiley-lol.com/smiley/musique/rasta-rap/bleurappeur.gif
91 nummers zijn meermalen genoemd. hoop dat we daarmee tot de 100 komen!
30 lijstjes binnen nu
http://www.smiley-lol.com/smiley/musique/rasta-rap/bleurappeur.gif
91 nummers zijn meermalen genoemd. hoop dat we daarmee tot de 100 komen!
0
geplaatst: 5 april 2016, 13:24 uur
Kijk wel uit naar de top 100 en ben natuurlijk erg benieuwd wat er van mijn tracks overblijft en waar ze staan.
Heb me met name gefocused op tracks die ik de laatste tijd luister of regelmatig terug komen.
Van de top 100 ga ik defenitly een afspeel lijst maken. Kom maar op met de 16e
Heb me met name gefocused op tracks die ik de laatste tijd luister of regelmatig terug komen.
Van de top 100 ga ik defenitly een afspeel lijst maken. Kom maar op met de 16e

0
geplaatst: 5 april 2016, 17:19 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Wat is jullie mening over DJ Shadow? Mijn lijstje is bijna klaar maar ik twijfel nog of ik DJ Shadow hiphop genoeg vind. Ik neig naar ja. Ik heb 'm niet, maar dat is omdat ik 'm vergeten ben.

Toch zal dat niet helemaal toeval zijn. Ik denk bij hiphop niet gelijk aan DJ Shadow.
Maar goed: you got me, wat is hier de boodschap? Ben ik de laatste om hier wat over te zeggen? Ik heb verder niets meer te geven. Als je maar niet de boel gaat saboteren!
0
geplaatst: 5 april 2016, 20:23 uur
Ik heb me bij mijn lijstje overigens meer gefocust op artiesten die ik wil terugzien (horen) in deze top 100. Dit uit zich door bijvoorbeeld een aantal posse tracks ipv het beste werk van de individuele artiesten. Ik verwacht dan ook dat een flink aantal van mijn nominaties laag zullen eindigen.
0
zaaf
geplaatst: 6 april 2016, 12:58 uur
hahahaha, zeven berichtjes hierboven (naast berichtje nr 1)
0
catchup
geplaatst: 6 april 2016, 13:15 uur
Lastig met al die goeie remixes die ik eigenlijk vaker draai dan het origineel (zoals deze). Anyway er komt nog een lijstje aan.
0
geplaatst: 6 april 2016, 15:26 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Wat is jullie mening over DJ Shadow? Mijn lijstje is bijna klaar maar ik twijfel nog of ik DJ Shadow hiphop genoeg vind. Ik neig naar ja. Waarom zou hij geen hiphop zijn? Gewoon instrumentale hiphop.
0
geplaatst: 6 april 2016, 15:33 uur
herman schreef:
Waarom zou hij geen hiphop zijn? Gewoon instrumentale hiphop.
Omdat hij in theorie geluid 'manipuleert' om tot een nieuwe sound te komen. En dit geluid is toevalligerwijs vaak hiphop. Officieel zou je het eerder onder triphop dan onder hiphop moeten scharen. Waarom zou hij geen hiphop zijn? Gewoon instrumentale hiphop.
Maar, zoals ik al zei 'ik neig naar ja' en op Johnny Marr na deed iedereen dat dus ik zet hem er gewoon tussen!
0
geplaatst: 6 april 2016, 17:13 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Omdat hij in theorie geluid 'manipuleert' om tot een nieuwe sound te komen. En dit geluid is toevalligerwijs vaak hiphop. Officieel zou je het eerder onder triphop dan onder hiphop moeten scharen. In zekere zin doen Madlib en J Dilla dat ook, alleen iets traditioneler.
0
geplaatst: 7 april 2016, 10:17 uur
Ah kak, bedenk me net dat ik weer een top-10-nummer ben vergeten. Vervelend, dit soort toplijstjes maken. 

0
zaaf
geplaatst: 7 april 2016, 15:25 uur
https://www.wegenwiki.nl/images/thumb/I-95.svg/100px-I-95.svg.png tracks meer dan eens genoemd inmiddels. zou het.. zou het?
0
geplaatst: 8 april 2016, 00:20 uur
zaaf schreef:
(afbeelding) tracks meer dan eens genoemd inmiddels. zou het.. zou het?
(afbeelding) tracks meer dan eens genoemd inmiddels. zou het.. zou het?
Hangt van jouw eigen top 20 af...
* denotes required fields.