MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2016

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 81:

23 Archive - Again +3
16 Galahad - I Could Be God
15 Dream Theater - Octavarium +2
10 Focus - Focus II +1
2 Gandalf - Echoes From Ancient Dreams
Strange Hobby - Sunny Afternoon

Deadline maandag 11 juli 19 uur

23 Archive - Again
16 Galahad - I Could Be God
16 Dream Theater - Octavarium +1
12 Focus - Focus II +2
5 Gandalf - Echoes From Ancient Dreams 3

Oh dat is snel....!!

Net 1 minuut over zeven.
Ik had mijn nominatie nog een paar puntjes willen geven.

Het is toch wel opvallend dat m’n nominaties het hier bar slecht doen.
Een paar eerdere nominaties: die ene had 3 punten (3 punten van mezelf) een andere inbreng: 0 punten.
Ook het puntentotaal van Sunny Afternoon is nu weer nul-komma-nul, terwijl het toch zo’n leuk zomers liedje is.
Hoe komt dat toch?
Komt dat omdat ik geen Marillion, Genesis of andere topbands genomineerd heb? Ja één Cameltje heb ik gekozen (en die is zelfs nog met de grond gelijk gemaakt).
Ik zal mijn analytisch vermogen er de komende tijd eens op loslaten en kijken of er een oorzakelijk verband te vinden is.
Vooralsnog kom ik nu niet verder dan een voorzichtige conclusie dat mijn muzikale genen niet bij die van jullie passen (of die van jullie niet bij die van mij....).

Jacoto schreef:
Net 1 minuut over zeven.
Ik had mijn nominatie nog een paar puntjes willen geven.

Ik heb even mijn bericht verwijderd. Stem gerust. Ik kom nog wel terug op je nominering.

Tja, als er dan toch nog gestemd mag worden...
Merk dat ik het dan wel wat onbehoorlijk vindt om te profiteren van dat Jacoto ruimte geboden wordt om nog te stemmen en dan zelf alvast ook de nieuwe Ladder te plaatsen, dus dat mag iemand anders doen.

Ronde 1 - Ladder 81

26 Archive - Again +3
18 Dream Theater - Octavarium +2
17 Galahad - I Could Be God +1
12 Focus - Focus II
5 Gandalf - Echoes From Ancient Dreams

78

Zal ik het dan maar doen...

Ronde 1 - Ladder 82:

Anathema - Dreaming Light
The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
Neal Morse - The Creation
Tickets Go Past - One Third Bit
Airbag - Colours
Anekdoten - Shooting Star

Deadline maandag 12 juli 19 uur

Op zich heel vriendelijk dat iemand die 1 minuutje te laat is toch nog even te laten stemmen maar dan is het misschien wel gewoon logisch om direct na het stemmen van diegene de nieuwe ladder te plaatsen (dan wel door de stemmer of door diegene die eerst de ladder plaatste) ipv de boel de boel te laten.

Jacoto; wat betreft het nummer van Strange Hobby geldt dat een cover toch wel echt erg goed gedaan moet worden, wil het van mij punten pakken. Ik ben vorige week nog weer in de muziek gedoken van the Kinks, maar dan vind ik hier het origineel toch wel veel fijner en zonniger.
Wat je nominatie betreft van een paar dagen geleden (Greg Haines), dat vond ik wel een mooie ontdekking en toevoeging. Dat iets geen punten scoort, wil niet altijd gezegd worden dat het niet gewaardeerd wordt (tenminste voor mij). En zo vind ik het sowieso al erg leuk om met nieuwe muziek in aanraking te komen, ook al is het niet altijd je eigen smaak.

vigil schreef:

Op zich heel vriendelijk dat iemand die 1 minuutje te laat is toch nog even te laten stemmen maar dan is het misschien wel gewoon logisch om direct na het stemmen van diegene de nieuwe ladder te plaatsen (dan wel door de stemmer of door diegene die eerst de ladder plaatste) ipv de boel de boel te laten.

Ik had eerlijk gezegd niet meer gedacht dat ik kon stemmen. Meneer had de nieuwe Ladder blijkbaar weggehaald voor Jacoto, maar die heeft nog steeds niet gestemd. Ik twijfelde eerlijk gezegd ook nog of het wel zo fair was om mijn punten nog neer te zetten, zo ver over de deadline. Ik vind het ook geen probleem dat mijn punten niet mee tellen, want was natuurlijk gewoon ruim te laat. Volgende keer zal ik de nieuwe ladder ook gewoon plaatsen.

Ow nee hoor. Op zich is de regel duidelijk, staat de ladder er niet dan mag je nog stemmen dus jouw stemmen tellen gewoon mee.

vigil schreef:
de boel de boel te laten.

Ik had niet echt de neiging om 'de boel de boel te laten'. Soms even op de site gekeken, gewacht en ik had nu de neiging om idd verder de nieuwe Ladder er op te zetten. Dat jij dat al hebt gedaan, prima. Maar ik laat niet zomaar alles 'de boel de boel'.

Wat betreft Jacoto zijn 'onzekerheden' bij zijn nomineringen. Maak je geen zorgen, ik heb ook een aantal nummers genomineerd die weinig tot geen punten halen. Is niet erg, ze hebben een kans gehad toch ? Ik neem iedere nominering serieus.

En ja, sommige Progbands zijn nu eenmaal cliché matig bijna oververtegenwoordigd. Maar ik vind dat in deze Ladder veel leuk en 'nieuw' werk aan bod komt en dat kunnen zelfs groeiers voor de toekomst zijn.

Ronde 1 - Ladder 82:

3 Anathema - Dreaming Light
2 Anekdoten - Shooting Star
1 Neal Morse - The Creation
The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
Tickets Go Past - One Third Bit
Airbag - Colours

Deadline maandag 12 juli 19 uur

Ronde 1 - Ladder 82:

4 Neal Morse - The Creation +3
3 Anathema - Dreaming Light
2 Tickets Go Past - One Third Bit +2 (leuke ontdekking )
1 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin +1
Airbag - Colours

Deadline Ik neem aan toch dinsdag... 12 juli 19 uur

Ik gok dus ook dat mijn laatste nominering One Third Bit het niet gaat halen, maar goed dat maakt de muziek voor mij niet minder leuk en het ontdekken van andere nieuwe muziek waaronder jullie vele suggesties ook niet. Ben überhaupt blij in aanraking te zijn met andere progliefhebbers, degenen in mijn omgeving die ook nog van dit genre kunnen genieten doen de afgelopen 5 a 10 jaar zogezegd niet meer echt hun best om nieuwe muziek te leren kennen. Zo was ik laatst met vrienden van de middelbare op het festival Best Kept Secret, en van de bands die mijn gezelschap nog kende daar kenden ze dan alleen de oude muziek van. Hoe anders is het in dit topic? Ik ben het verder volledig met Bonk en meneer eens over de nieuwe nominaties. Goed, tot zover de loftuitingen over jullie. Mijn punten in deze op de Moody Blues na sterke ladder:

Ronde 1 - Ladder 82:

7 Neal Morse - The Creation +3
4 Anathema - Dreaming Light +1
4 Tickets Go Past - One Third Bit +2 (leuke ontdekking ?)
1 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
Airbag - Colours

Deadline dinsdag 12 juli 19.00

Ik moet zeggen dat de nominaties me dit jaar ook niet zijn tegengevallen. Het was niet allemaal evenveel mijn smaak, maar wel kennisgemaakt met behoorlijk wat nummers waar ik anders nooit mee in aanraking was gekomen. Dat dat niet altijd een onverdeeld genoegen was, dat zij dan maar zo.

Ongelooflijk dat Neil Morse op 1 staat toe nu toe. Het minste nummer uit deze ladder.

Ronde 1 - Ladder 82:

7 Neal Morse - The Creation
5 Anekdoten - Shooting Star +3
5 Tickets Go Past - One Third Bit +1
4 Anathema - Dreaming Light
3 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin +2
Airbag - Colours

Deadline dinsdag 12 juli 19.00 uur.

Ronde 1 - Ladder 82:

7 Anathema - Dreaming Light 3
7 Anekdoten - Shooting Star 2
6 Tickets Go Past - One Third Bit 1
3 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
Airbag - Colours

Casartelli (moderator)
Ronde 1 - Ladder 82:

10 Anekdoten - Shooting Star +3
8 Anathema - Dreaming Light +1
6 Tickets Go Past - One Third Bit
5 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin +2
Airbag - Colours

36

Casartelli (moderator)
Á propos nieuwe nominaties... als 300 nieuwe nominaties het op moeten nemen tegen 300 nummers die zichzelf vorig jaar al bewezen hebben en van het resultaat blijft de helft over, dan ligt het voor de hand dat de kansen van de gemiddelde nominatie om bij de bovenste helft te eindigen niet bijzonder hoog zijn. Na 81 ladders zijn er 243 nieuwe nominaties aan bod geweest en daarvan zijn er 67 bij de bovenste helft geëindigd (evenzoveel titelverdedigers zijn dus bij de onderste helft geëindigd). Men kan altijd hopen op meer, maar iets meer dan een kwart valt niet tegen, lijkt me.

Ronde 1 - Ladder 82:

10 Anekdoten - Shooting Star
10 Anathema - Dreaming Light +2
6 Tickets Go Past - One Third Bit
8 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin +3 Niet het mooiste nummer, maar hoort er in te staan.
1 Airbag - Colours +1

42

meneer schreef:

Ik heb even mijn bericht verwijderd. Stem gerust. Ik kom nog wel terug op je nominering.

Dank voor het mooie gebaar van je om me buiten de tijd nog de gelegenheid te geven wat punten uit te delen.
Helaas is het er niet meer van gekomen.
Was laat thuis vanavond, bovendien werk ik met een vaste pc die, weliswaar regelmatig aan staat, maar ook even zo vaak uit staat.

Bonk schreef:
Jacoto; wat betreft het nummer van Strange Hobby geldt dat een cover toch wel echt erg goed gedaan moet worden, wil het van mij punten pakken. Ik ben vorige week nog weer in de muziek gedoken van the Kinks, maar dan vind ik hier het origineel toch wel veel fijner en zonniger.
Ook bij mij staan de The Kinks hoog aangeschreven. Ik heb hun hele opmars en successen in de ‘Beatle tijd’ (60-er jaren) bewust meegemaakt.
Daar waar mijn vrienden destijds kozen voor The Beatles en Stones, had ik de ‘afwijking’ om me druk te maken over The Kinks en The Dave Clark Five.
Door toeval stuitte ik vorig jaar op de uitvoering Sunny Afternoon van Arjen Lucassen (Strange Hobby).
Ik vond ‘m gelijk geweldig kinken. Natuurlijk anders dan The Kinks, maar zeker niet slechter.
Neem eens de moeite Bonk en luister eens naar het geweldige slotaccoord van de uitvoering van Lucassen en daarna die van The Kinks.
Moet ik nu nog meer uitleggen?

Ronde 1 - Ladder 82:

12 Anathema - Dreaming Light +2
11 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin 3
10 Anekdoten - Shooting Star
7 Tickets Go Past - One Third Bit 1
1 Airbag - Colours

Neal Morse +3
Anathema +2
Airbag +1

Alvast bedankt om mijn punten bij te tellen!

Ronde 1 - Ladder 82: tussen haakjes staan de punten van Buso. Ik tel dus (zijn) + mijn punten totaal er bij op.

16 Anathema - Dreaming Light +2 (2)
13 Neal Morse - The Creation +3 (3)
11 Anekdoten - Shooting Star +1
11 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
7 Tickets Go Past - One Third Bit
2 Airbag - Colours (1)

Ronde 1 - Ladder 82:
18 Anathema - Dreaming Light +2
14 Anekdoten - Shooting Star +3
13 Neal Morse - The Creation
12 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin +1
7 Tickets Go Past - One Third Bit
2 Airbag - Colours

66

Ronde 1 - Ladder 82:

20 Anathema - Dreaming Light +2
18 Anekdoten - Shooting Star +3
12 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
8 Tickets Go Past - One Third Bit +1
2 Airbag - Colours

73

Ronde 1 - Ladder 82:

23 Anathema - Dreaming Light 3
18 Anekdoten - Shooting Star
13 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin 1
8 Tickets Go Past - One Third Bit
4 Airbag - Colours 2

Ronde 1 - Ladder 82:

Met het suikerzoete Dreaming Light en de supermarkthit Nights in White Satin doe ik deze keer niks.
Anekdoten komt op mij, nu ik het opnieuw hoor, heel sterk over.

Finidi heeft Anekdoten een punt te veel gegeven.
Nu is hun totaal weer goed.

23 Anathema - Dreaming Light
20 Anekdoten - Shooting Star +3
14 Neal Morse - The Creation +1
13 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
10 Tickets Go Past - One Third Bit +2
4 Airbag - Colours

84

Ronde 1 - Ladder 82:

24 Anathema - Dreaming Light +1
20 Anekdoten - Shooting Star
14 Neal Morse - The Creation
13 The Moody Blues - The Night: Nights in White Satin
12 Tickets Go Past - One Third Bit +2
7 Airbag - Colours +3

Gast
geplaatst: vandaag om 23:15 uur

geplaatst: vandaag om 23:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.