MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Duitsers zijn nu toch niet meer eng?

zaaf
Sommige wel.

zaaf
Nog 3 daggen… lijstjes binnen van:
ArthurDZ, Ataloona, Brunniepoo, EttaJamesBrown, Film Pegasus, Franck Maudit, GrafGantz, heicro, Henri-S, HugovdBos, johan de witt, Johnny Marr, Lying Mouth, nelis, Rudi S, teus, Toon1 y wibro
Dus nog niet en graag wel van:
bikkel2, Casartelli, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, herman, Koenr, luigifort, LucM, Renoir, Superbitch, Telamon, Teunnis, vigil und west

De presentatie zal op vrijdag geschieden, in verhoogd tempo. Vaders gaat zaterdag met zijn kroost naar dierenpark Emmen. Als iemand zin heeft om mee te gaan...

Na deze week doen we een best of the sixties week. Met vaststaande keuzelijst. Die start ik zaterdagavond op (of als die ouwe op instorten staat, zondagmorgen )

In grote lijnen ben ik er al uit, maar ik ben nog wat dingen aan het herbeluisteren om de volgorde te bepalen. Ik ben nog niet zeker van mijn nummer 1 (en omkoopbaar).

zaaf
PM me daarover maar even, Daar komen we wel uit

Een aantal zekerheidjes, maar nog even druk doende met andere albums.
Wat een geweldig muziekjaar trouwens.

Geweldig jaar inderdaad. In 1970 wordt het wel gauw een stuk minder.

zaaf
Hou jij niet van soundtracks?

Jawel, maar daar can ik er maar eentje van. Ik heb veel minder hoge stemmen in 1970 dan in 1969. Maar goed, juist in de eerste helft van de jaren '70 valt voor mij nog een hoop te ontdekken.

zaaf
Ik heb gemerkt dat ik te vaak 's avonds laat heb gestemd. Heb nu heel veel verwijderd en gebruik dit spel om de verzameling nog eens goed op waarde te schatten. Leuk (maar tijdrovend) project...

Ja, het is inderdaad een mooie gelegenheid alles nog eens ter herijken. Al gaan er als je het grondig aanpakt heel wat uurtjes in zitten. Ik denk misschien nog wel meer dan in een full-time baan.

Sommige albums vallen mij ook wat tegen, andere blijken nog mooier dan ik me herinnerde. Toch ook een beetje verandering van voorkeuren. Net in ieder geval genoten van het derde album van Noel S. Engel, die komt zeker in mijn top 10.

zaaf
Hahaha, Herman t is nu 's avonds laat he. Of sta je nog in de kritische stand?

Nee hoor, in mijn voorlopige lijstje stond ie ook al in de top 10. Mijn kritische stand hangt eigenlijk niet echt van het tijdstip af, meer van de mate van aandachtigheid.

Hmm, vind 1970 misschien nog wel beter dan 1969. Wellicht meer in de breedte en het helpt natuurlijk dat mijn all-time favorite uit '70 komt. Bovendien ook een hoop pareltjes die op de site een minder luxe stemmenlijst zijn toebedeeld. (Marion Brown! Mick Farren!)

Ik twijfel zelf nog een beetje over het opnemen van die filmmuziekjes van die ene Keulense band. Daar staat toch iets essentieels (hint hint) van Skolimoski's Deep End op, en dat is toch een tijdsdocument dat mij aan het hart gaat. Lastig, lastig. Nochtans zijn we pas een paar dagen aangevangen in 1969. Geen reden voor paniek

Franck Maudit
Zozo, we maken ook nog eens een top-20 per decennium?
Geen enkele moeite is die beste zaaf teveel.
Ik vraag me af hoe dat lijstje zich zal verhouden tot chevy93's capriolen.

zaaf
Met een vaste keuzelijst zullen er vast wat verschillen zijn, plus de creme de la creme die zich gecommitteerd heeft aan dit spel

Het mooie van dit spel is het ontdekken van andermans pareltjes en (bij pech) groeibriljantjes.
Zo is deze ochtend ingewijd door Lorca en ben ik nu op odyssee met een stel zombies.
Dit weekend Byrds gedaan, het vorige Cohen en de komende dagen? Ergens denk ik aan iets uit Duitsland. Dat kan. Dat Mag.

Een laatste wanhoopskreet naar de Leeuw: thelion: Isaac, Otis, Sly, Candi, Nina, James & Elvis need you!

Ai, die Zombies hebben zomaar het origineel van een vergeten Italiaanse crooner. Is dit mooi of niet?

Kwaliteit kent vele gradaties.

west schreef:
Een laatste wanhoopskreet naar de Leeuw: thelion: Isaac, Otis, Sly, Candi, Nina, James & Elvis need you!

Ingestuurd............................

west schreef:

Verkapte hints zijn leuk hoor maar dit is wel wat overdreven...

Anyway mijn top 20 van 1969 maar ook van 1970 zijn per post verzonden!

thelion schreef:
(quote)

Ingestuurd............................

vigil schreef:
(quote)

Verkapte hints zijn leuk hoor maar dit is wel wat overdreven...

Je hebt helemaal gelijk. Gelukkig kent de Leeuw (al?) deze platen goed, eerder bedoeld als goede reden voor een lijstje.

west schreef:
(quote)

Je hebt helemaal gelijk. Gelukkig kent de Leeuw (al?) deze platen goed, eerder bedoeld als goede reden voor een lijstje.

Voor de rest maakt het niks uit want dat bandje uit Liverpool wint toch.

wibro schreef:
(quote)

Komen The Stones uit Liverpool? Dat wist ik helegaar nieh.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Komen The Stones uit Liverpool? Dat wist ik helegaar nieh.

Was wss een vergissing , sommige users verwarren de plaats van hun afkomst steeds, dus Dartford met Liverpool
Vreemd...liggen toch ver uit elkaar

wibro schreef:
(quote)

Etta heeft een punt. The Stones komen uit London, niet uit Liverpool.

west schreef:

Vergeet Roberta niet

Dit is geen keukentafel meer, maar een compleet gedekte dinertafel

zaaf
Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, luigifort, Teunnis, nog 11 uren om aan te schuiven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.