menu

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
avatar van wibro
Dus kunnen we direct Johnny verwachten, want ook die gooide twee jaar geleden hoge ogen.

avatar van Rudi S
GrafGantz schreef:
zijn genoeg hiphop en metal albums met bizar hoge gemiddeldes die we hier niet terugzien.


Omdat wij hier onder beschaafde mensen zijn spring ik daar sowieso overheen.

avatar van west
Rudi S schreef:
(quote)


Omdat wij hier onder beschaafde mensen zijn spring ik daar sowieso overheen.

Ik ben weer terug van vakantie.

avatar van Rudi S
Eentje maakt het verschil niet

avatar van Koenr
Coldplay helemaal over het hoofd gezien in mijn voorspelling. Niet op mijn radar.

avatar van vigil
johan de witt schreef:
Ik ben benieuwd welke jullie dan wel hebben! Ik kan er ook naast zitten natuurlijk

Nou Songs Ohia op 5 bv

avatar van vigil
ArthurDZ schreef:
Nooit maar dan ook nooit verwacht. Ik zei het nog tegen Johnny Marr, die zit er sowieso niet in. Hahaha, wat een slechte voorspeller ben ik toch.

ah, kijk vroeg of laat vallen de keukentafeloverleggers door de mand

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik geraakte eigenlijk into Coldplay toen A Rush of Blood to the Head uitkwam. Met name Politik vond ik een machtig mooi nummer en dat vind ik nog steeds. Vond in eerste instantie dit ook het betere album, maar dat heb ik achter me gelaten. Clocks is misschien wel de meest ad nauseam doodgedraaide pop/rock-hit van de eeuw. Onder de streep resteert dan een 17e plaats in mijn lijst. Songs: Ohia had ik uiteraard niet.

Dan het voorspellen. Met EttaJamesBrowns Wet van Walras in het achterhoofd, heb ik de salonfähigheid van Coldplay hier toch duidelijk onderschat. Een 10e plek kon ik er nog net aan kwijt. Dat kost geen 20 punten, maar toch wel veel... tja, de plaat heeft natuurlijk jarenlang op 2 gestaan in de Top 250 hier. Soit, de hype was nog wat verser en de puntentelling van de Top 250 nog niet aangepast, maar toch... Songs: Ohia had ik op 5 voorspeld, omdat er volgens mij 4 nog gedoodverfdere platen waren. Maar daarvan bleek er dus een op 10 te staan... en die andere staat er dan in ten koste van Cornelis Vreeswijk... of Cornelis Vreeswijk ten koste van Jantje Contantje.

avatar van vigil
ijsland en die internationale organisatie die zich bezig wil houden met het bestrijden van criminele activiteiten lijken sowieso zekerheidjes

avatar van ArthurDZ
vigil schreef:
(quote)

ah, kijk vroeg of laat vallen de keukentafeloverleggers door de mand


We maken al onze lijstjes gewoon afzonderlijk hoor, gene paniek

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
ijsland en die internationale organisatie die zich bezig wil houden met het bestrijden van criminele activiteiten lijken sowieso zekerheidjes
Dat waren inderdaad de twee die ik te obvious vond (om mijn grote licht nog op te laten schijnen)

avatar van GrafGantz
De nummers 1 en 2 lijken me duidelijk, maar ben nog niet helemaal zeker van die derde plek. Spinvis of toch wellicht Yoshimi?

avatar van west
Of wellicht toch weer the Man In Black?

avatar van vigil
Spocks Beard?

avatar van Koenr
Of - wishful thinking - de dame in wonderland?

Ik heb contant betaald op basis van eerder behaalde resultaten.

avatar van EttaJamesBrown
Touche! Bij mij regende het wel. Ik kan nog voor de 9 gaan.

avatar van Finidi
Ik verwacht naast de twee zekerheden eigenlijk nog de vorig jaar overleden artiest, die zelfs met die dodeartiestenbonus Radiohead niet wist te verslaan voor album van het jaar.

avatar van GrafGantz
Oh ja, die man in het zwart heb ik nota bene zelf ook in de voorspelling, maar niet zo heel hoog volgens mij. Die zal het dan wel worden.

avatar van Rudi S
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Spinvis het niet haalt, die moest anders toch al voorbij zijn geweest.

avatar van Koenr
Ik had 'm niet in mijn voorspelling. Leek me eerder een plaat voor de plaatsen 10-15 in dit deelnemersveld. Maar misschien zit ik er naast.

avatar van Rudi S
Waarom zouden wij wel voor Tom Dumoulin zijn en niet voor Erik de Jong
of hoort dit in het voetbaltopic

avatar van vigil
Rudi S schreef:
Waarom zouden wij wel voor Tom Dumoulin zijn en niet voor Erik de Jong
of hoort dit in het voetbaltopic

Omdat Erik niet gaat poepen tijdens een optreden?

avatar van Rudi S
Wel in Belgie

avatar van dix
dix
Rudi S schreef:
Wel in Belgie
Die poept hooguit één keer per jaar.

avatar van EttaJamesBrown
Slaapt Gretz alweer uit? Jonge rock 'n' roll-hond.

avatar van Gretz
I was just guessing
At numbers and figures
Pulling the puzzles apart


106 wibro +17
106 vigil* +18
92 Gretz* +18
88 EttaJamesBrown** +20
86 johan de witt +17
83 Casartelli +15
75 dix* +18
72 KoenR* +0
71 Johnny Marr* +19
70 ArthurDZ +18
69 herman +19
68 GrafGantz* +16
56 motel matches +18

12 van jullie kwamen niet van een koude kermis thuis en voorspelden Coldplay goed. Etta was de allerbeste en ziet dat beloond worden met een extra ster. Vigil rukt op naar de gedeeld eerste plaats.

avatar van Gretz
I'm gonna help you how I can, if you see me struggle all night
And give me a hand cause I'm in need i'll call you friend indeed
But I'm going to watch my own back
Didn't it rain


125 vigil? +19
106 wibro +0
103 EttaJamesBrown?? +15
102 Casartelli +19
94 dix? +19
92 Gretz? +0
90 KoenR? +18
86 johan de witt +0
86 Johnny Marr? +15
85 GrafGantz? +17
84 herman +15
72 motel matches +16
70 ArthurDZ +0

'Slechts' 9 man waagden de gok en namen publieksfavoriet Songs:Ohia op in hun lijst. De beloning is het grootst voor vigil die nu alleen aan kop staat. Daarachter wordt nog fel gestreden om het podium.

avatar van johan de witt
Lijkt erop dat de beker na 10 jaar eindelijk naar Rotterdam gaat!
Ik verwacht huilende mannen

avatar van Gretz
johan de witt schreef:
Lijkt erop dat de beker na 10 jaar eindelijk naar Rotterdam gaat!
Ik verwacht huilende mannen

Die zijn gemiddeld 18 jaar wachten gewend, dus dat zullen een of twee traantjes minder worden dan.

Jantje Contant en/of de mannelijke Eefje de Visser gaan mogelijk nog een sleutelrol vervullen.

avatar van GrafGantz
Rotterdam? Schipluiden zal je bedoelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:20 uur

geplaatst: vandaag om 21:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.