MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
catchup
Deze ken ik niet, begrijp nu waarom ik op maandag nog 3,14 dagen de tijd had voor een lijst. Maar ik kwam niet verder dan het 4e priemgetal, wat wel erg minimaal is.

catchup schreef:
begrijp nu waarom ik op maandag nog 3,14 dagen de tijd had voor een lijst.

Scherp! Zeg me alsjeblieft dat dat geen toeval was, m'n beste zaaf

(Ik heb hem overigens op plek .14 )

Viel bij mij net buiten de top 40 die ik heb gemaakt. Maar dat ligt meer aan dat ik Aerial nooit veel heb gedraaid dan aan de muziek, want die is inderdaad prachtig.

niet in de voorspelling en ook niet in mijn eigen lijst. Zeker een aardige plaat (bij mij op 3,5*) maar wel een beetje te lang

Ik haakte af bij de rode schoentjes van Kate, ken deze dus niet.
Maar had hem wel wat hoger voorspeld in dit deelnemersveld.

Bij mij dus op 2, heerlijk laidback nazomers album..kan niet lang genoeg duren

luigifort schreef:
kan niet lang genoeg duren

Wat, die nazomer bedoel je?

zaaf
9. dEUS - Pocket Revolution
https://www.musicmeter.nl/album/27021

Punten : 276
Nom. : 14
Nr. 1 van : herman

Leek zeer stabiel op een zesde plek af te koersen, stond daar namelijk continu tot de laatste 5 lijsten dEUS negeerden en de concurrenten noemden.

Zes jaar na The Ideal Crash bracht dEUS deze plaat uit. De lange wachttijd leidde tot een hype en hoge verkoopcijfers. De plaat kwam moeizaam ter wereld, met pijn, strijd en afscheid. De band desintegreerde tijdens het opnameproces. Craig Ward en vervolgens ook Danny Mommens verlieten de band in 2004 en werden vervangen door wonderkind Mauro Pawlowski (ex- Evil Superstars ) en bassist Alan Gevaert.

Uiteindelijk zijn beide 'versies' van de band op Pocket Revolution te horen. Daarnaast dragen Stef Kamil Carlens, CJ Bolland en Tim Vanhamel een steentje bij.

De titel van de plaat verwijst naar ideeën en plannen, die in gedachten ontstaan, belangrijk lijken, maar feitelijk slechts verschuivinkjes teweeg brengen.

Ingetogen, dreigend, soulful… dEUS laat zich hier minder 'gek' horen, maar groovet meer. Ik vind het een lekkere plaat.

Een fijne makkelijkere plaat id. Ook in mijn lijst. Draai m niet vaak meer, dat wel. Staan fraaie songs op. Include Me Out bv

Was te verwachten. Nummer 9 in mijn lijst en op plaats 8 voorspeld.

Ook nimmer gehoord, wel op 10 verwacht, want deus haalt het ook altijd.

zaaf
ja zo kan ik ook voorspellen

Bij mij ook in de voorspelling ( bij zo'n beetje iedereen wel lijkt me), enkel wel iets te hoog. Ik had deze op 6 verwacht

Bam! Voltreffer. Mijn nummer 11.

Sinds het fantastische concert destijds in Nighttown heeft dit album een streepje voor bij me, dankzij weergaloos mooie nummers als Include Me Out en The Real Sugar (daar toen opgedragen aan de overleden Morphine-zanger Mark Sandman). Was uberhaupt een mooie avond, want na afloop nog lang blijven hangen in het Nighttown-café, waar Tom Barman, Mauro, Wilfried de Jong e.a. ook rondhingen. Weet nog wel dat het jongere zusje van mijn gezelschap destijds flink met Mauro liep te flirten, waar mijn gezelschap dan weer erg verbouwereerd over was. Inmiddels weet ik wel dat Tom Barman veel vrienden heeft in R'dam (heb hem de afgelopen anderhalf jaar ook nog een paar keer zien optreden in andere hoedanigheden).

Ben dit album altijd blijven draaien, wat ik met bv The Ideal Crash dan weer niet echt had. En Nothing Really Ends mag op mijn begrafenis gespeeld worden over een jaar of 50...

Nothing Really Ends ook hemels ja. Beetje gevalletje True Love Waits van Radiohead, was al eerder uitgebracht..

Ja, die climax met het koperwerk is zo mooi.

inderdaad al eerder verschenen als single en op een best of.

Net andere versie ook. Bij Radiohead is het verschil nog groter, dat wel..

huur ff een kamertje jongens met dat geneuzel over dEUS

Duidelijk niet jouw band
Ik zag ze in 2005 in Paradiso, was ook een fenomenaal concert, vooral het einde met zn allen Suds and Soda meezingen

Suds en Soda vind ik hun enige leuke nummer

Er is meer

johan de witt schreef:
Suds en Soda vind ik hun enige leuke nummer

Ze hebben zeker 20 betere.

Al was in Nighttown Suds en Soda ook een leuke afsluiter. Met 50 of meer man op het podium.

Je had er waarschijnlijk bij moeten zijn
Instant Street en Arithmetics vind ik ook wel leuk, maar een heel album van ze uitluisteren is me nog nooit gelukt. Toch teveel gefreak voor me, denk ik.

Ken je die Etta met beginnersgeluk?

Andermaal een Deus ex Machina.

Put the Freaks Up Front

johan de witt schreef:
Je had er waarschijnlijk bij moeten zijn
Instant Street en Arithmetics vind ik ook wel leuk, maar een heel album van ze uitluisteren is me nog nooit gelukt. Toch teveel gefreak voor me, denk ik.

Dat werd toch wel minder toen Stef Kamil Carlens uit de band stapte, maar het is nog steeds meer dan de gemiddelde Britse zeikindieband (waar ik ook graag naar luister).

Heb begin dit jaar een dadaïstische dansvoorstelling gezien van Stef Kamil Carlens/Zita Swoon, dat was ook wel apart (maar wel heel tof).

dix
chevy93, koenr, motel matches en west zagen dEUS over het hoofd. Johnny Marr pakt de volle winst en EttaJamesBrown doet dat voor de tweede keer op rij

EttaJamesBrown 40 **
Johan de witt 33
Johnny Marr 20 *
koenr 19
wibro 19
dix 19
Joezer49263 19
ArthurDZ 19
gretz 19
Casartelli 18
Vigil 17
motel matches 16
Herman 16
johan de witt 14
chevy93 0
west 0

johann de witt 14

Die doet niet mee.

Wat oneerlijk, ik doe ook niet mee maar wordt niet eens genoemd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.