Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
2
geplaatst: 30 juni 2017, 15:02 uur
Humor. Nu wel tijd. Voor spek en bonen:
2005:
1. Shit and Shine - Ladybird
2. Menomena - Under an Hour
3. Iron & Wine - Woman King
4. The Mars Volta - Frances the Mute
5. Andrew Bird - Andrew Bird & the Mysterious Production of Eggs
6. David Thomas Broughton - The Complete Guide to Insufficiency
7. Steven R. Smith - Crown of Marches
8. Richie Hawtin - DE9: Transitions
9. Orthrelm - OV
10. Suishou No Fune - Suishou No Fune
11. Songs of Green Pheasant - Songs of Green Pheasant
12. Paavoharju - Yhä Hämärää
13. Xiu Xiu - La Forêt
14. Paul Metzger - Three Improvisations on Modified Banjo
15. The Drones - Wait Long by the River and the Bodies of Your Enemies Will Float By
16. Andrew Chalk - The River That Flows into the Sands
17. Grails - Interpretations
18. The Flashbulb - Kirlian Selections
19. Nath Family - Sounds of the Indian Snake Charmer
20. Marissa Nadler - The Saga of Mayflower May
21. Ceremony - Ceremony
22. Boris - Pink
23. Chris Rea - (Blue Guitars)
24. Atomic - The Bikini Tapes
25. Darkspace - Darkspace II
26. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
27. Ignatz - Ignatz
28. Eluvium - Talk Amongst the Trees
29. James Blackshaw - Sunshrine
30. Shugo Tokumaru - L.S.T.
2005:
1. Shit and Shine - Ladybird
2. Menomena - Under an Hour
3. Iron & Wine - Woman King
4. The Mars Volta - Frances the Mute
5. Andrew Bird - Andrew Bird & the Mysterious Production of Eggs
6. David Thomas Broughton - The Complete Guide to Insufficiency
7. Steven R. Smith - Crown of Marches
8. Richie Hawtin - DE9: Transitions
9. Orthrelm - OV
10. Suishou No Fune - Suishou No Fune
11. Songs of Green Pheasant - Songs of Green Pheasant
12. Paavoharju - Yhä Hämärää
13. Xiu Xiu - La Forêt
14. Paul Metzger - Three Improvisations on Modified Banjo
15. The Drones - Wait Long by the River and the Bodies of Your Enemies Will Float By
16. Andrew Chalk - The River That Flows into the Sands
17. Grails - Interpretations
18. The Flashbulb - Kirlian Selections
19. Nath Family - Sounds of the Indian Snake Charmer
20. Marissa Nadler - The Saga of Mayflower May
21. Ceremony - Ceremony
22. Boris - Pink
23. Chris Rea - (Blue Guitars)
24. Atomic - The Bikini Tapes
25. Darkspace - Darkspace II
26. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
27. Ignatz - Ignatz
28. Eluvium - Talk Amongst the Trees
29. James Blackshaw - Sunshrine
30. Shugo Tokumaru - L.S.T.
1
geplaatst: 30 juni 2017, 15:18 uur
1
geplaatst: 30 juni 2017, 15:19 uur
Ja, weet ook zeker dat shinybeast deze op 1 zal hebben. Excuus Shit and Shiners 

1
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 15:33 uur
gelukkig heb je m niet ingezonden. je hebt mijn dark horse op 30, dat schiet toch niet op 

0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 15:34 uur
8. Bloc Party - Silent Alarm
https://www.musicmeter.nl/album/19214
Punten : 276
Nom. : 15
Nr. 1 van : johannesA
Op de scheidslijn, met een goed piekmoment. De eerste week net erbuiten, tweede week precies op t randje en op het laatst werd duidelijk dat het op zeker top 10 zou worden.
Zanger Kelechukwu Rowland (Kele) Okereke en gitarist Russell Lissack ontmoetten elkaar in 1998 in Essex via gemeenschappelijke vrienden. Op het Reading Festival in 1999 ontmoetten ze elkaar opnieuw en besloten om samen een band te beginnen.
Een tijd lang schreven ze met ze tweeën nummers totdat ze in 2000 een oproep voor een bassist plaatsten in de NME. Op deze oproep werd gereageerd door bassist Gordon Moakes en hoewel oorspronkelijk toetsenist, vertelde Lissack hem bij hun eerste bijeenkomst dat hij de enige was geweest die de baslijn had kunnen spelen van het nummer dat Okereke en Lissack hadden voorgespeeld (Life of the Party). Moakes voegde zich derhalve bij het gezelschap, dat op dat moment de naam Union voerde.
Vanaf dat moment werd er opgetreden met verscheidene drummers totdat begin 2003 hun negende drummer Matt Tong zich bij het gezelschap voegde. Deze was een van jongs af getalenteerd musicus, op zijn elfde was hij al een bekwame gitarist, pianist en drummer, en hij zocht een band om bij voorkeur gitaar in te spelen. Maar hij vond geen band die bij hem paste omdat geen van de bands een goede drummer had. Dat frustreerde Tong en wijdde zich vervolgens volledig aan dat gat in de markt.
In september 2003 veranderde de band zijn naam in Bloc Party en in november 2003 verscheen het nummer The Marshalls Are Dead op een compilatie-cd genaamd The New Cross die werd uitgebracht door Angular Recording Corporation. Men bracht daarna hun debuutsingle uit, She's Hearing Little Voices op het Trash Aesthetics label.
Een belangrijke stap werd gezet door Okereke in december 2003 toen hij bij een concert van Franz Ferdinand zowel frontman Alex Kapranos als BBC radio 1-dj Steve Lamacq een kopie van de debuutsingle gaf. Lamacq draaide het nummer tijdens zijn radioshow en nodigde de band uit om een live sessie te komen spelen. De media aandacht leidde tot een nieuwe single Banquet/Staying Fat uitgegeven door Moshi Moshi Records. In april 2004 tekende de band een contract bij Wichita Recordings.
Tussen juni en juli ging de band de studio in, om samen met producer Paul Epworth het debuutalbum op te nemen in Londen en Kopenhagen.
Ik heb m maar draai m nooit. Verder dan 'wel leuk' komt ie hier niet.
https://www.musicmeter.nl/album/19214
Punten : 276
Nr. 1 van : johannesA
Op de scheidslijn, met een goed piekmoment. De eerste week net erbuiten, tweede week precies op t randje en op het laatst werd duidelijk dat het op zeker top 10 zou worden.
Zanger Kelechukwu Rowland (Kele) Okereke en gitarist Russell Lissack ontmoetten elkaar in 1998 in Essex via gemeenschappelijke vrienden. Op het Reading Festival in 1999 ontmoetten ze elkaar opnieuw en besloten om samen een band te beginnen.
Een tijd lang schreven ze met ze tweeën nummers totdat ze in 2000 een oproep voor een bassist plaatsten in de NME. Op deze oproep werd gereageerd door bassist Gordon Moakes en hoewel oorspronkelijk toetsenist, vertelde Lissack hem bij hun eerste bijeenkomst dat hij de enige was geweest die de baslijn had kunnen spelen van het nummer dat Okereke en Lissack hadden voorgespeeld (Life of the Party). Moakes voegde zich derhalve bij het gezelschap, dat op dat moment de naam Union voerde.
Vanaf dat moment werd er opgetreden met verscheidene drummers totdat begin 2003 hun negende drummer Matt Tong zich bij het gezelschap voegde. Deze was een van jongs af getalenteerd musicus, op zijn elfde was hij al een bekwame gitarist, pianist en drummer, en hij zocht een band om bij voorkeur gitaar in te spelen. Maar hij vond geen band die bij hem paste omdat geen van de bands een goede drummer had. Dat frustreerde Tong en wijdde zich vervolgens volledig aan dat gat in de markt.
In september 2003 veranderde de band zijn naam in Bloc Party en in november 2003 verscheen het nummer The Marshalls Are Dead op een compilatie-cd genaamd The New Cross die werd uitgebracht door Angular Recording Corporation. Men bracht daarna hun debuutsingle uit, She's Hearing Little Voices op het Trash Aesthetics label.
Een belangrijke stap werd gezet door Okereke in december 2003 toen hij bij een concert van Franz Ferdinand zowel frontman Alex Kapranos als BBC radio 1-dj Steve Lamacq een kopie van de debuutsingle gaf. Lamacq draaide het nummer tijdens zijn radioshow en nodigde de band uit om een live sessie te komen spelen. De media aandacht leidde tot een nieuwe single Banquet/Staying Fat uitgegeven door Moshi Moshi Records. In april 2004 tekende de band een contract bij Wichita Recordings.
Tussen juni en juli ging de band de studio in, om samen met producer Paul Epworth het debuutalbum op te nemen in Londen en Kopenhagen.
Ik heb m maar draai m nooit. Verder dan 'wel leuk' komt ie hier niet.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 15:39 uur
Heb hem ook in de kast staan en draai hem hoogst zelden. Zal er vast ook mee te maken hebben dat mevrouw Graf niet van dit soort muziek houdt. Verder prima album, net buiten de top 20 hier. Heel heel vroeger nog eens live gezien als voorprogramma van Interpol, was inderdaad vooral de drummer die positief opviel. Volgens mij nog voor deze plaat uitkwam, al was er wel een EP.
/edit: afgaande op het eerste bericht bij de EP was dat in november 2004. De tijd vliegt.
/edit: afgaande op het eerste bericht bij de EP was dat in november 2004. De tijd vliegt.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 15:41 uur
Damn, net een plaatsje te hoog voorspeld! Zelf had ik 'm op 9. Kapot geniale debuutplaat. Is het, was het en zal het altijd blijven.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 15:41 uur
Bij mij hekkensluiter in mijn top 20. Voorspeld op plaats 3, veel te hoog dus.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 15:47 uur
Bij mij ook op 20, terwijl dit album ooit in mijn top 10 aller tijden stond. In 2005 heb ik het helemaal stukgedraaid tot ik alle riffjes, drums en teksten uit mijn hoofd kende. Maar daarna ging het fijne er op een gegeven moment vanaf en nu draai ik hoogstens af en toe nog een los nummer.
Qua stemmen en gemiddelde scoort deze erg goed, maar ik betwijfelde of die de top 10 zou halen omdat de waardering/het enthousiasme toch wel behoorlijk is weggezakt. Uiteindelijk dus net niet in de top 10 voorspeld helaas.
Qua stemmen en gemiddelde scoort deze erg goed, maar ik betwijfelde of die de top 10 zou halen omdat de waardering/het enthousiasme toch wel behoorlijk is weggezakt. Uiteindelijk dus net niet in de top 10 voorspeld helaas.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:06 uur
redelijke flutband, wel had ik er hoge verwachtingen van. Daarom een 4de plek in de voorspelling. Nou ja beter als helemaal niet...
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:13 uur
GrafGantz schreef:
Heb hem ook in de kast staan en draai hem hoogst zelden. Zal er vast ook mee te maken hebben dat mevrouw Graf niet van dit soort muziek houdt. Verder prima album, net buiten de top 20 hier. Heel heel vroeger nog eens live gezien als voorprogramma van Interpol, was inderdaad vooral de drummer die positief opviel. Volgens mij nog voor deze plaat uitkwam, al was er wel een EP.
In Huize Etta is het vooral mevrouw Etta die dit leuk vindt en geregeld draait. For sentimental reasons bij mij in de onderste helft van de top 20.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:17 uur
Lekker debuut wel, daarna ging het snel bergafwaarts met de band.
Bij mij op 20, en ik had qua voorspelling dezelfde gedachte als Herman.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:21 uur
johan de witt schreef:
Oneensch, de twee opvolgers vind ik ook nog erg sterk.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:32 uur
EttaJamesBrown schreef:
In Huize Etta is het vooral mevrouw Etta die dit leuk vindt en geregeld draait. For sentimental reasons bij mij in de onderste helft van de top 20.
(quote)
Mevrouw Graf is meer van de electronische muziek. Ik zelf ook overigens, dus weinig muziekgerelateerde ergernissen hier. Heb sowieso nog voldoende tijd om eigen muziek te luisteren, al dan niet met koptelefoon. Maar dit allemaal compleet terzijde.
3
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 16:36 uur
Ik word altijd geschoffeerd als ik een koptelefoon op heb. Maar dat maakt me dan niks uit.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 16:36 uur
Even deze erg fijne remix posten om weer terug on topic te gaan:
2
geplaatst: 30 juni 2017, 16:53 uur
zaaf schreef:
Ik word altijd geschoffeerd als ik een koptelefoon op heb. Maar dat maakt me dan niks uit.
Ik word altijd geschoffeerd als ik geen koptelefoon op heb. Maar dat maakt me dan niks uit.
2
geplaatst: 30 juni 2017, 16:55 uur
Bloc Party vond ik een paar jaar erg leuk en goed. Nu luister ik nog 1 of 2 nummers. Maar dat maakt me dan niks uit.
1
geplaatst: 30 juni 2017, 16:59 uur
Er zijn inderdaad ook genoeg bands waar je na zoveel jaar helemaal niks meer van draait.
Tot je er door dit spel weer aan herinnerd wordt
Tot je er door dit spel weer aan herinnerd wordt

5
geplaatst: 30 juni 2017, 17:13 uur
Kennen jullie het album van vorig jaar van Bloc Party? Die is erg goed. Zei niemand ooit.
0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 17:52 uur
7. Editors - The Back Room
https://www.musicmeter.nl/album/26408
Punten : 285
Nr. 1 van : niemand
Bivakkeerde veelal rond deze 7e plek, verloor de laatste kilometers wat terrein, maar sprintte richting streep weer wat albums voorbij.
De band werd geformeerd in Staffordshire, waar de leden Music Technology studeerde aan de university. Ze vestigden zich in Birmingham en traden daar al snel veel op.
De band startte onder de naam Pilot tot ze erachter kwamen dat ze hiermee verward werden met een 70s Schotse popgroep (Ho, ho, ho It's magic you know...).
Als The Pride maakten ze een promo met Come Share the View en Forest Fire erop en loadden die up voor BBC Radio 1's Onemusic Unsigned.
Een recensie van deze songs leerde dat "The Pride keep things subliminally lo-fi. Refreshingly simple and restrained, "Come Share The View" is a lesson in welding hypnotic soundscapes with white noise while showing allegiance to the school of slo-mo on "Forest Fire"".
Om de boel nieuwsgierig te maken/houden haalde de groep de muziek weer offline.
Met het wisselen van drummer (Ed Lay verving Geraint Owen) veranderde de groepsnaam: Snowfield. In de zomer van 2003 bracht de band zelf een demo 6-songs EP uit met nummers die allemaal Editorsnummers zouden worden.
De groepsleden werkten hun parttime baantjes en traden nog veel op. Mond op mond maakte de groep en van de populairste niet-getekende bands en nadat de groep Bullets als 1-track demo CD had verstuurd aan verschillende Britse labels kwam men massaal naar een aangekondigd optreden in Birmingham en in oktober 2004 tekende men een record-deal met Kitchenware Records onder de naam Editors.
De plaat/groep doet me niks. Leuk dat jullie hem leuk vinden.
https://www.musicmeter.nl/album/26408
Punten : 285
Nr. 1 van : niemand
Bivakkeerde veelal rond deze 7e plek, verloor de laatste kilometers wat terrein, maar sprintte richting streep weer wat albums voorbij.
De band werd geformeerd in Staffordshire, waar de leden Music Technology studeerde aan de university. Ze vestigden zich in Birmingham en traden daar al snel veel op.
De band startte onder de naam Pilot tot ze erachter kwamen dat ze hiermee verward werden met een 70s Schotse popgroep (Ho, ho, ho It's magic you know...).
Als The Pride maakten ze een promo met Come Share the View en Forest Fire erop en loadden die up voor BBC Radio 1's Onemusic Unsigned.
Een recensie van deze songs leerde dat "The Pride keep things subliminally lo-fi. Refreshingly simple and restrained, "Come Share The View" is a lesson in welding hypnotic soundscapes with white noise while showing allegiance to the school of slo-mo on "Forest Fire"".
Om de boel nieuwsgierig te maken/houden haalde de groep de muziek weer offline.
Met het wisselen van drummer (Ed Lay verving Geraint Owen) veranderde de groepsnaam: Snowfield. In de zomer van 2003 bracht de band zelf een demo 6-songs EP uit met nummers die allemaal Editorsnummers zouden worden.
De groepsleden werkten hun parttime baantjes en traden nog veel op. Mond op mond maakte de groep en van de populairste niet-getekende bands en nadat de groep Bullets als 1-track demo CD had verstuurd aan verschillende Britse labels kwam men massaal naar een aangekondigd optreden in Birmingham en in oktober 2004 tekende men een record-deal met Kitchenware Records onder de naam Editors.
De plaat/groep doet me niks. Leuk dat jullie hem leuk vinden.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 18:02 uur
Beetje oppervlakkige band, vond het destijds wel leuk om Munich en wat andere singles ervan te horen, sindsdien zijn ze alleen maar minder en pretentieuzer geworden.
Smokers outside the hospital door scoort op MuMe altijd erg goed
Smokers outside the hospital door scoort op MuMe altijd erg goed

0
geplaatst: 30 juni 2017, 18:04 uur
Niet in mijn top 20 maar wel voorspeld in de top 10 én op de juiste plek.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 18:18 uur
Nah, ook al niet in mijn lijst, het blijft voorlopige bij mijn Belgische vrienden
0
geplaatst: 30 juni 2017, 18:22 uur
Lekker debuut, net wat beter dan die van Bloc Party.
Ook met hen ging het langzaam maar zeker bergafwaarts hierna.
Bij mij op 18, op 9 voorspeld.
Ook met hen ging het langzaam maar zeker bergafwaarts hierna.
Bij mij op 18, op 9 voorspeld.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 18:30 uur
Bloc Party .... Door niemand op de juiste plaats voorspeld, 4 users zagen Silent Alarm volledig over het blokhoofd. Dit zijn de consequenties:
EttaJamesBrown 58 **
Johnny Marr 39 *
koenr 38
gretz 38
Joezer49263 37
ArthurDZ 37
dix 36
wibro 34
Casartelli 34
Vigil 33
Johan de witt 33
chevy93 18
motel matches 16
Herman 16
johan de witt 14
west 0
EttaJamesBrown 58 **
Johnny Marr 39 *
koenr 38
gretz 38
Joezer49263 37
ArthurDZ 37
dix 36
wibro 34
Casartelli 34
Vigil 33
Johan de witt 33
chevy93 18
motel matches 16
Herman 16
johan de witt 14
west 0
1
geplaatst: 30 juni 2017, 18:36 uur
Ach, Editors... dat vond ik toen al helemaal niks op een paar nummers na. 2* heb ik er voor over, maar voor mij was Editors vooral de band die me er op wees dat ik niet alles moet luisteren wat hoog in de MusicMeter-rotatielijst staat, want het album hierna was even waardeloos.
Gelukkig staat ie minder hoog dan ik hem voorspeld had.
Gelukkig staat ie minder hoog dan ik hem voorspeld had.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.