MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Teunnis schreef:

Mijn #1 zal nog wel genoeg besproken ergens tegen het einde van zaterdag.

Onwaar.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Onwaar.
Jij kent zijn nummer 1?

west schreef:
(quote)
Jij kent zijn nummer 1?

Ja, die zweeft ergens tussen licht en lucht, in de regenbogen, de nacht al wegtrillend. Een weekend in de stad, dat is je favoriete ergste nachtmerrie hé? Of is dat toch de vrees voor een witte planeet?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ja, die zweeft ergens tussen licht en lucht, in de regenbogen, de nacht al wegtrillend. Een weekend in de stad, dat is je favoriete ergste nachtmerrie hé? Of is dat toch de vrees voor een witte planeet?

Ja, zo kan ik het ook!
En dan vergeet je nog de oplichtende bijbel.

west schreef:
(quote)

Ja, zo kan ik het ook!

So can I it also? Dat album ken ik niet... Aanrader?

Morgen alle ruimte voor The Good, the Bad & the zaaf.

zaaf
Jeetje... een jaar zonder Cellulord, HugovdBos, Joezer49263, johannesA, Koenr, Manfield, Niek...

Gretz zal nog wel op de proppen komen schat ik...

Deadline op het nippertje gehaald.

zaaf
Und die leinen sind jetzt ganz geschlossen!!

dix
Hoe laat moet de wekker morgen?
Ik ga er eens goed voor zitten.

Johnny Marr schreef:
(quote)

So can I it also? Dat album ken ik niet... Aanrader?

Geniale plaat uit zuidelijk Afrika.

Ook de voorspellijnen sluiten bij deze.
Een record van 15 (!) deelnemers waagde een gokje, waarschijnlijk omdat ze dit jaar grote kansen voor zichzelf zien.
Veel bekende albums, of veel albums van in dit topic succesvolle artiesten.
Het belooft een spannende strijd te worden, die op een enkel puntje beslist lijkt te gaan worden.
Een 10/10 moet er dit jaar zeker in zitten, of in ieder geval een puntenrecord.

Het zal in elk geval niet van de nummer 1 afhangen, want die heeft iedereen alvast goed voorspeld

zaaf
Ik voel een coup

zaaf
dix schreef:
Hoe laat moet de wekker morgen?
Ik ga er eens goed voor zitten.
Uurtje of 11.

#NowPlaying
Born to multiply?
Born to gaze into night skies
All you want’s one more Saturday with zaaf

Well look here until then
They’re gonna buy your life's time
So keep your wick in the air and your feet in the fetters
'Till the day

zaaf
Er waren over dat wonderschone jaar 2007 slechts 41 inzenders. De overigen dachten misschien dat de top 5 het zonder hen ook wel af kon. Dat zullen we dan nog wel eens zien.

Of men de nr 1 juist voorspelde gaan we zien. Er werd om gestreden: 26 x genoemd is best veel , dat gold ook voor nr 2. 655 pnt haalde nummer 2 niet.
358 albums bestemp.

En dan hebben we dit weekend ook nog de ontknoping van de 10s in De MuMe Top 40. Smullen geblazen dit weekend op MusicMeter voor de lijstjesfreaks.

zaaf
10. The Field - From Here We Go Sublime
https://www.musicmeter.nl/album/72928

Punten : 232
Nom. : 11
Nr. 1 van : wibro

Hee dit fenomeen heb ik eerder gezien. The Field dan niet precies, maar wel de kunst van 1 staan na 10 lijstjes en op 10 staan op het eind.

Axel Willner is een Zweedse muzikant en bracht zijn jeugd door in Stockholm en even in Lissabon. Hij studeerde aan een deftige muziekacademie, maar bandjes als Misfits en Dead Kennedys inspireerden hem tot het gitaarspelen in punkbands.

Medio jaren 90 raakte hij geïnteresseerd in elektronische muziek en speelde een tijdje met Ola K als duo, Speedwax.
In het nieuwe millennium begon hij ambient te maken, op gitaar gebaseerd, onder verschillende pseudoniemen en op zijn eigen Garmonbozia label.

Hij startte als The Field muziek op te nemen vanaf 2003 als platform voor zijn affiniteit voor artiesten als Kate Bush, Lionel Richie en de Four Tops in combinatie met zijn voorliefde voor shoegaze acts als MBV en Slowdive.

Hij nam voor het Duitse technolabel Kompakt een demo op en werd vervolgens door hen vastgelegd. Na wat singles en EP's was From Here... zijn eerste album, dat erg positief ontvangen werd om zijn loops en opbouw en op Metacritic de jaarlijst aanvoerde.

Er wordt flink gesampled, vocalen alleen ter ondersteuning van de sfeer van de track, en Willner maakt gebruik van bijvoorbeeld Kate Bush's Under Ice op Over the Ice, Lionel Richie's Hello op A Paw in My Face, Fleetwood Mac's Everywhere op Everyday en The Flamingos' I Only Have Eyes for You op het titelnummer.

Ik sta stupéfait van deze prestatie. Mijn geloof in de mensheid neemt toe. Zie mijn idiote grijns.

Zegt me heelemaaal niets. Maar eens inluisteren en kijken of het mij ook laat grijnzen.

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Zegt me heelemaaal niets. Maar eens inluisteren en kijken of het mij ook laat grijnzen.
Greatest Hits van The Field gemist zeker?

Schitterend album dat ik absoluut niet in de top 10 had verwacht. Daarvoor leek mij de concurrentie te sterk. Niettemin zeer aangenaam verrast.

zaaf schreef:
(quote)
Greatest Hits van The Field gemist zeker?

Moet mijn secretaresse maar ontslaan als ze vergeet zoiets als The Field in de playlist op te nemen. Zo kan dit niet.

In geen Veld(en) of wegen te bekennen in mijn lijst. Never heard of it.

wibro schreef:
Schitterend album dat ik absoluut niet in de top 10 had verwacht. Daarvoor leek mij de concurrentie te sterk. Niettemin zeer aangenaam verrast.

Niemand van de 15 voorspellers zag deze aankomen. Ik ook niet trouwens.
We blijven dus collectief op 0 staan.
So much voor een nieuw puntenrecord

Ik zie al 2 ontbrekende users die waarschijnlijk PT in hun Top 3 zouden hebben gezet. Dus die zal dan het kind van de rekening wel zijn

Zo dat is nog eens een positieve verrassing!

Had deze niet aan zien komen, maar uiteraard wel hoog in mijn eigen lijstje. Voor mij een van de 3, 4 meestgedraaide albums van 2007. Prachtige plaat!

Hoog in m'n eigen lijstje, en in m'n voorspelling op plek 11

dix
GrafGantz schreef:
...in m'n voorspelling op plek 11
Vanaf nu zal het vast beter gaan.

Ik verwacht nu wel 9 voltreffers voor de meesten, ja.

Ben nu aan het twijfelen of ik Daft Punk in m'n voorspelling had moeten opnemen, iets zegt me dat die ook nog gaat komen.......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.