Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:07 uur
Ow ja. Sta ik ook een keer onderaan, krijgen we dit.
Nou in ieder geval is mijn lijst beter dan de huidige Top 10, kolere zeg
Nou in ieder geval is mijn lijst beter dan de huidige Top 10, kolere zeg
1
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:13 uur
vigil schreef:
Ow ja. Sta ik ook een keer onderaan, krijgen we dit.
Nou in ieder geval is mijn lijst beter dan de huidige Top 10, kolere zeg
Hahaha, bijt maar van je af hoor, staat ie ook een x 2e... Ow ja. Sta ik ook een keer onderaan, krijgen we dit.
Nou in ieder geval is mijn lijst beter dan de huidige Top 10, kolere zeg
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:14 uur
3. Fleet Foxes - Fleet Foxes
https://www.musicmeter.nl/album/121322
Punten : 383
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : motel matches, LucM
Dit album kwam zeer langzaam in beeld: aan het eind van de eerste week stonden ze op plek 17. Het denderde toen alras door naar de runnerupplek, maar werd op het eind nog voorbijgestoken.
Robin Pecknold en Skyler Skjelset zaten op Lake Washington High School in Kirkland (Seattle) en werden vriendjes. Ze hielden veel van Bob Dylan en van Neil Young en ook wel een beetje van Brian Wilson en probeerden zelf ook zulke mooie muziek te maken. We hebben het hier over de vroege nillies toen ze allebei nog best jong waren.
Robin schopte het zelfs tot bassist tijdens een US toer in 2005 voor de band Dolour teon hij nog maar 19 was
Waar ze eerst samengingen onder de naam The Pineapples, moesten ze die naam veranderen want de echte Pineapples vonden een tweede groep met die naam niet zo'n goed idee. Toen kwam Robin met Fleet Foxes op de proppen, want dat deed zo grappig denken aan dat rare gebruik van de Engelsen, vossenjacht.
Robin ging de liedjes schrijven en gitaarspelen en Skyler pakte de rol van leadgitarist op. De eindjarenzestigstijl viel Seattle producer Phil Ek op en die maakte met hen hun eerste EP in 2006.
Phil over Robin: "It was obvious he had talent coming out of his ass." Pfffff!
Ze wilden direct een volledig album fabriceren, maar studiotijd is duur en het budget was nog krap. Dus opnames werden ook gemaakt bij muzikanten thuis of in de kelder van de ouders van Robin.
Intussen werd hun MySpace-site nogal populair, wat hen uiteindelijk, via mond op mond, een deal opleverde met Sub Pop.
In de Bear Creek Studio werd eerst nog een tweede EP gemaakt, Sun Giant, gevolgd door een toernee met Blitzen Trapper en middels optredens op het SXSW festival en het Sasquatch! festival en de bijbehorende publiciteit werd ook in Europa de pers wakker.
Fleet Foxes breidde zich uit met songwriters Christian Wargo op gitaar en Josh Tillman op drums en men maakte in vrij korte tijd hun debuutalbum af.
Cadeau gekregen, deze, maar ik kan er niet veel mee.
https://www.musicmeter.nl/album/121322
Punten : 383
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : motel matches, LucM
Dit album kwam zeer langzaam in beeld: aan het eind van de eerste week stonden ze op plek 17. Het denderde toen alras door naar de runnerupplek, maar werd op het eind nog voorbijgestoken.
Robin Pecknold en Skyler Skjelset zaten op Lake Washington High School in Kirkland (Seattle) en werden vriendjes. Ze hielden veel van Bob Dylan en van Neil Young en ook wel een beetje van Brian Wilson en probeerden zelf ook zulke mooie muziek te maken. We hebben het hier over de vroege nillies toen ze allebei nog best jong waren.
Robin schopte het zelfs tot bassist tijdens een US toer in 2005 voor de band Dolour teon hij nog maar 19 was
Waar ze eerst samengingen onder de naam The Pineapples, moesten ze die naam veranderen want de echte Pineapples vonden een tweede groep met die naam niet zo'n goed idee. Toen kwam Robin met Fleet Foxes op de proppen, want dat deed zo grappig denken aan dat rare gebruik van de Engelsen, vossenjacht.
Robin ging de liedjes schrijven en gitaarspelen en Skyler pakte de rol van leadgitarist op. De eindjarenzestigstijl viel Seattle producer Phil Ek op en die maakte met hen hun eerste EP in 2006.
Phil over Robin: "It was obvious he had talent coming out of his ass." Pfffff!
Ze wilden direct een volledig album fabriceren, maar studiotijd is duur en het budget was nog krap. Dus opnames werden ook gemaakt bij muzikanten thuis of in de kelder van de ouders van Robin.
Intussen werd hun MySpace-site nogal populair, wat hen uiteindelijk, via mond op mond, een deal opleverde met Sub Pop.
In de Bear Creek Studio werd eerst nog een tweede EP gemaakt, Sun Giant, gevolgd door een toernee met Blitzen Trapper en middels optredens op het SXSW festival en het Sasquatch! festival en de bijbehorende publiciteit werd ook in Europa de pers wakker.
Fleet Foxes breidde zich uit met songwriters Christian Wargo op gitaar en Josh Tillman op drums en men maakte in vrij korte tijd hun debuutalbum af.
Cadeau gekregen, deze, maar ik kan er niet veel mee.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:18 uur
Uitstekend album.
Nummer 2 in mijn lijst en ook voorspeld op plek 2.
Nummer 2 in mijn lijst en ook voorspeld op plek 2.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:27 uur
wibro als je nu volgend jaar die Poolapen gewoon wel in je voorspellingslijstje opneemt doe je vast een gooi naar de overwinning.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:30 uur
En dan zijn we op vertrouwd terrein. Iedereen voorspelde Fleet Foxes, dix zag die zelfs als nummer 1.
Maar liefst 4 keer op de juiste plaats voorspeld.
Geen verschuivingen in de stand.
105 Gretz 18
100 EttaJamesBrown 19
95 nico1616*** 20
92 wibro 19
90 dix* 18
88 herman 19
88 Casartelli* 20
87 motel matches 19
70 GrafGantz 19
58 Johnny Marr* 20
54 Joezer49263 *20
32 vigil 16
Maar liefst 4 keer op de juiste plaats voorspeld.
Geen verschuivingen in de stand.
105 Gretz 18
100 EttaJamesBrown 19
95 nico1616*** 20
92 wibro 19
90 dix* 18
88 herman 19
88 Casartelli* 20
87 motel matches 19
70 GrafGantz 19
58 Johnny Marr* 20
54 Joezer49263 *20
32 vigil 16
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:40 uur
Ach, als je dan toch op een Duitse parkeerplaats zit te lunchen kun je best even bijlezen. En laat het dan een hele fijne update zijn; Vampire Weekend (die wat mij betreft ook na veel draaien lekker en fris blijft en dan hebben we hun beste album nog voor de boeg) stond bij mij op 8. De Fleet Foxes stonden ook in mijn lijst op 3.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 13:47 uur
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:06 uur
2. Elbow - The Seldom Seen Kid
https://www.musicmeter.nl/album/112539
Punten : 387
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : wibro
Deed het goed, steeg naar nummer 2 en werd voorbijgepoeft door de bebaarde barden. Dat liet men niet op zich zitten en met een uitgekookt sprintje werd Elbow met banddikte 2e.
Weer een highschoolverhaal als start, wordt daar nog wat gestudeerd? Guy Garvey was 16 toen hij Mark Potter trof die ook studeerde aan het Bury College in Bury, Greater Manchester. Potter speelde al in een band met drummer Richard Jupp en bassist Pete Turner en zocht een zanger.
De vier noemden zich Mr. Soft, later gewoon Soft (...). Dat was het moment voor broer Craig Potter om zich aan te sluiten en voor Soft toetsen te gaan toevoegen.
In 1997 werd de naam veranderd in Elbow, want: in The SInging Detective sprak Philip Marlow zich uit over dat woord als zijnde 'the loveliest word in the English language'.
Na het winnen van een talentenjacht tekende de groep voor Island en nam met producer Steve Osborne hun debuut op in de Real World Studios. Maar... Island werd overgenomen door Universal en contracten werden massaal ontbonden, zo ook dat met Elbow en de plaat werd niet uitgebracht.
Onder een nieuw contract, met independent label Ugly Man Records werd een aantal EP's opgenomen: The Noisebox EP, The Newborn EP en The Any Day Now EP, die allen aanzienlijke airplay kregen op BBC Radio 1.
Uiteindelijk werd dan toch Elbow's debuutalbum gemaakt en uitgebracht, Asleep In The Back, bestaande uit onder andere 6 opnieuw opgenomen tracks van de Real World Studios sessions.
Goh… ik vind Radiohead al zulke sociaal wenselijke muziek, Guy en consorten overtreffen dat met speels gemak. Die eerste plaat bevat zeker nog aardige nummers, deze raakt me niet.
https://www.musicmeter.nl/album/112539
Punten : 387
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : wibro
Deed het goed, steeg naar nummer 2 en werd voorbijgepoeft door de bebaarde barden. Dat liet men niet op zich zitten en met een uitgekookt sprintje werd Elbow met banddikte 2e.
Weer een highschoolverhaal als start, wordt daar nog wat gestudeerd? Guy Garvey was 16 toen hij Mark Potter trof die ook studeerde aan het Bury College in Bury, Greater Manchester. Potter speelde al in een band met drummer Richard Jupp en bassist Pete Turner en zocht een zanger.
De vier noemden zich Mr. Soft, later gewoon Soft (...). Dat was het moment voor broer Craig Potter om zich aan te sluiten en voor Soft toetsen te gaan toevoegen.
In 1997 werd de naam veranderd in Elbow, want: in The SInging Detective sprak Philip Marlow zich uit over dat woord als zijnde 'the loveliest word in the English language'.
Na het winnen van een talentenjacht tekende de groep voor Island en nam met producer Steve Osborne hun debuut op in de Real World Studios. Maar... Island werd overgenomen door Universal en contracten werden massaal ontbonden, zo ook dat met Elbow en de plaat werd niet uitgebracht.
Onder een nieuw contract, met independent label Ugly Man Records werd een aantal EP's opgenomen: The Noisebox EP, The Newborn EP en The Any Day Now EP, die allen aanzienlijke airplay kregen op BBC Radio 1.
Uiteindelijk werd dan toch Elbow's debuutalbum gemaakt en uitgebracht, Asleep In The Back, bestaande uit onder andere 6 opnieuw opgenomen tracks van de Real World Studios sessions.
Goh… ik vind Radiohead al zulke sociaal wenselijke muziek, Guy en consorten overtreffen dat met speels gemak. Die eerste plaat bevat zeker nog aardige nummers, deze raakt me niet.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:07 uur
En dan dus het allemansvriendje op 1. Toch wel verrassend, ik dacht dat ze ook haters hadden.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:18 uur
Elbow werd 6 keer voorspeld op nummer 1 en 5 keer op nummer 2.
De top 250 was opnieuw niet behulpzaam om de nummer 1 te kiezen.
De stand blijft mooi gelijk opgaan
125 Gretz* 20
119 EttaJamesBrown 19
115 nico1616**** 20
111 wibro 19
108 dix* 18
108 herman* 20
107 Casartelli* 19
107 motel matches* 20
89 GrafGantz 19
78 Johnny Marr** 20
73 Joezer49263 *19
51 vigil 19
De top 250 was opnieuw niet behulpzaam om de nummer 1 te kiezen.
De stand blijft mooi gelijk opgaan
125 Gretz* 20
119 EttaJamesBrown 19
115 nico1616**** 20
111 wibro 19
108 dix* 18
108 herman* 20
107 Casartelli* 19
107 motel matches* 20
89 GrafGantz 19
78 Johnny Marr** 20
73 Joezer49263 *19
51 vigil 19
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:19 uur
Fleet Foxes heb ik niet. Your Protector is wel een fabeltastisch mooi nummer - als er nog een paar van dat kaliber op gestaan hadden, had hij mijn Top 20 royaal gehaald. Met Elbow heb ik wel eindelijk mijn eerste match (op 13). Officieuze Kersthit One Day Like This is de Your Protector van dit album, maar hier overtuigt de rest ook meer.
In de voorspelling een voltreffer op 3. Nummers 1 en 2 lijk ik verwisseld te hebben.
In de voorspelling een voltreffer op 3. Nummers 1 en 2 lijk ik verwisseld te hebben.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:23 uur
Hm, had toch verwacht dat Elbow met grote voorsprong op nummer 1 zou belanden. Niet dus. De top 250 is mij dus niet bepaald behulpzaam geweest. Alleen Atmosphere heb in de top 10 voorspeld, puur om hun klassering in die top 250.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:32 uur
De nummer #1 dus 10x vaker genoemd dan Elbow. Laatste band heeft waarschijnlijk meer haters/niet-liefhebbers dan de Bristollers, hoewel je dat op grond van de radio-/koffietentvriendelijkheid van hun muziek niet direct zou verwachten.
2
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:37 uur
1. Portishead - Third
https://www.musicmeter.nl/album/112806
Punten : 633
Nom. : 28 x
Nr. 1 van : andré, Lying Mouth, dix, herman, shinybeast, nico1616, Teunnis
Soeverein, de nummer 2 staat niet op de panoramafinishfoto.
In 1999 werkte Portishead samen met Tom Jones op de track Motherless Child voor het album Reload van Jones. Waarop een jarenlange 'pauze' volgde. Geïnstigeerd door de vermoeidheid en depressie van songwriter Barrow, na langdurig toeren en een echtscheiding. Barrow vertrok naar Australië.
"I couldn't find anything I liked musically in anybody, in anything." aldus Barrow.
Utley is hem een tijdje later nog gaan opzoeken, ze maakten samen nog wat muziek, maar waren hier beiden niet tevreden over.
Gibbons maakte met Paul Webb van Talk Talk de plaat Out Of Season. Utley hielp mee op albums van Goldfrapp en Marianne Faithfull.
In 2003 schreef Barrow het nummer Magic Doors. Hierover: "an opening ... then we ended up going back and forth, hating everything and then liking everything, and we had to decide whether to carry on."
Hij produceerde met Utley het album The Invisible Invasion van The Coral. Dat proces deed Barrow en Utley wel wat, Barrow: "here’s me and Ade, these older dudes, too scared to even play a note because we were scared we’d hate it, and there’s them, just being able to write a soundtrack in an afternoon."
In februari 2005 trad de band voor het eerst in 7 jaar weer eens op, op het Tsunami Benefit Concert in Bristol. Rond die tijd meldde Barrow dat de groep bezig was met het derde album en in augustus '06 werden op hun MySpace twee nummers gepost: Key Bored 299 03 en Greek Jam, volgens Barrow "schetsjes".
Oktober 2007 liet Portishead optekenen dat het nieuwe album Third ging heten, bijna klaar was en gemixt en over een half jaar zou uitkomen. Zo geschiedde.
Dit zou me toch best moeten liggen, maar verder dan 'wel leuk' kom ik niet.
https://www.musicmeter.nl/album/112806
Punten : 633
Nom. : 28 x
Nr. 1 van : andré, Lying Mouth, dix, herman, shinybeast, nico1616, Teunnis
Soeverein, de nummer 2 staat niet op de panoramafinishfoto.
In 1999 werkte Portishead samen met Tom Jones op de track Motherless Child voor het album Reload van Jones. Waarop een jarenlange 'pauze' volgde. Geïnstigeerd door de vermoeidheid en depressie van songwriter Barrow, na langdurig toeren en een echtscheiding. Barrow vertrok naar Australië.
"I couldn't find anything I liked musically in anybody, in anything." aldus Barrow.
Utley is hem een tijdje later nog gaan opzoeken, ze maakten samen nog wat muziek, maar waren hier beiden niet tevreden over.
Gibbons maakte met Paul Webb van Talk Talk de plaat Out Of Season. Utley hielp mee op albums van Goldfrapp en Marianne Faithfull.
In 2003 schreef Barrow het nummer Magic Doors. Hierover: "an opening ... then we ended up going back and forth, hating everything and then liking everything, and we had to decide whether to carry on."
Hij produceerde met Utley het album The Invisible Invasion van The Coral. Dat proces deed Barrow en Utley wel wat, Barrow: "here’s me and Ade, these older dudes, too scared to even play a note because we were scared we’d hate it, and there’s them, just being able to write a soundtrack in an afternoon."
In februari 2005 trad de band voor het eerst in 7 jaar weer eens op, op het Tsunami Benefit Concert in Bristol. Rond die tijd meldde Barrow dat de groep bezig was met het derde album en in augustus '06 werden op hun MySpace twee nummers gepost: Key Bored 299 03 en Greek Jam, volgens Barrow "schetsjes".
Oktober 2007 liet Portishead optekenen dat het nieuwe album Third ging heten, bijna klaar was en gemixt en over een half jaar zou uitkomen. Zo geschiedde.
Dit zou me toch best moeten liggen, maar verder dan 'wel leuk' kom ik niet.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:37 uur
Fleet Foxes destijds wel beluisterd en erg mooi bevonden, maar nu heb ik er niet zoveel meer mee. Een paar jaar lang nog wel af en toe Mykonos gedraaid, maar zelfs nu dat niet meer. Maar blijft een aardige plaat natuurlijk, al stond ie er bij mij niet in (of ergens onderin). Elbow, daar heb ik nou nooit iets aangevonden. Is ook niet echt iets verkeerds aan die muziek, maar ik voel het gewoon niet echt.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:38 uur
En de rest van de top 25:
11. Steven Wilson - Insurgentes
171 punten, 8 x genoemd
12. The Pineapple Thief - Tightly Unwound
152 punten, 7 x genoemd nr 1 van Casartelli
13. Juana Molina - Un Día
151 punten, 6 x genoemd nr 1 van Koenr , Ataloona
14. R.E.M. - Accelerate
147 punten, 8 x genoemd
15. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
146 punten, 7 x genoemd nr 1 van vigil
16. Blood Red Shoes - Box of Secrets
143 punten, 6 x genoemd
17. Madrugada - Madrugada
141 punten, 8 x genoemd
18. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
135 punten, 6 x genoemd nr 1 van GrafGantz
19. Cut Copy - In Ghost Colours
129 punten, 6 x genoemd
20. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
128 punten, 6 x genoemd nr 1 van Arno
21. Oasis - Dig Out Your Soul
120 punten, 8 x genoemd
22. Het Zesde Metaal - Akattemets
118 punten, 7 x genoemd
23. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
117 punten, 6 x genoemd
24. Flying Lotus - Los Angeles
116 punten, 7 x genoemd
25. Black Mountain - In the Future
102 punten, 5 x genoemd
Met zo'n spreiding vallen er natuurlijk weer veel nummers 1 buiten de boot, in dit jaar zijn dat er 16: die van EttaJamesBrown en Superbitch (29), luigifort (37), Dwejkk_ (53), bennerd (58), J.J. Wever (60), Brunniepoo en Johnny Marr (67), zaaf (72) en achtereenvolgens Bonk, Gretz, Renoir, Lura, Dave82, nelis en dynamo d (116)
11. Steven Wilson - Insurgentes
171 punten, 8 x genoemd
12. The Pineapple Thief - Tightly Unwound
152 punten, 7 x genoemd nr 1 van Casartelli
13. Juana Molina - Un Día
151 punten, 6 x genoemd nr 1 van Koenr , Ataloona
14. R.E.M. - Accelerate
147 punten, 8 x genoemd
15. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
146 punten, 7 x genoemd nr 1 van vigil
16. Blood Red Shoes - Box of Secrets
143 punten, 6 x genoemd
17. Madrugada - Madrugada
141 punten, 8 x genoemd
18. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
135 punten, 6 x genoemd nr 1 van GrafGantz
19. Cut Copy - In Ghost Colours
129 punten, 6 x genoemd
20. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
128 punten, 6 x genoemd nr 1 van Arno
21. Oasis - Dig Out Your Soul
120 punten, 8 x genoemd
22. Het Zesde Metaal - Akattemets
118 punten, 7 x genoemd
23. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
117 punten, 6 x genoemd
24. Flying Lotus - Los Angeles
116 punten, 7 x genoemd
25. Black Mountain - In the Future
102 punten, 5 x genoemd
Met zo'n spreiding vallen er natuurlijk weer veel nummers 1 buiten de boot, in dit jaar zijn dat er 16: die van EttaJamesBrown en Superbitch (29), luigifort (37), Dwejkk_ (53), bennerd (58), J.J. Wever (60), Brunniepoo en Johnny Marr (67), zaaf (72) en achtereenvolgens Bonk, Gretz, Renoir, Lura, Dave82, nelis en dynamo d (116)
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:38 uur
Voor de volledigheid nog even de top 25 op een rij:
1. Portishead - Third
2. Elbow - The Seldom Seen Kid
3. Fleet Foxes - Fleet Foxes
4. Vampire Weekend - Vampire Weekend
5. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
6. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
7. M83 - Saturdays = Youth
8. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
9. TV On The Radio - Dear Science
10. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
11. Steven Wilson - Insurgentes
12. The Pineapple Thief - Tightly Unwound
13. Juana Molina - Un Día
14. R.E.M. - Accelerate
15. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
16. Blood Red Shoes - Box of Secrets
17. Madrugada - Madrugada
18. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
19. Cut Copy - In Ghost Colours
20. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
21. Oasis - Dig Out Your Soul
22. Het Zesde Metaal - Akattemets
23. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
24. Flying Lotus - Los Angeles
25. Black Mountain - In the Future
1. Portishead - Third
2. Elbow - The Seldom Seen Kid
3. Fleet Foxes - Fleet Foxes
4. Vampire Weekend - Vampire Weekend
5. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
6. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
7. M83 - Saturdays = Youth
8. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
9. TV On The Radio - Dear Science
10. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
11. Steven Wilson - Insurgentes
12. The Pineapple Thief - Tightly Unwound
13. Juana Molina - Un Día
14. R.E.M. - Accelerate
15. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
16. Blood Red Shoes - Box of Secrets
17. Madrugada - Madrugada
18. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
19. Cut Copy - In Ghost Colours
20. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
21. Oasis - Dig Out Your Soul
22. Het Zesde Metaal - Akattemets
23. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
24. Flying Lotus - Los Angeles
25. Black Mountain - In the Future
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:38 uur
Mijn parels
1. Grampall Jookabox - Ropechain
2. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
3. Madensuyu - D Is Done
4. Matt Elliott - Howling Songs
5. Rafter - Sex Death Cassette
6. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
7. Juana Molina - Un Día
8. TV On The Radio - Dear Science
9. Flying Lotus - Los Angeles
10. Blood Red Shoes - Box of Secrets
11. The Roots - Rising Down
12. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
13. Lulu Rouge - Bless You
14. Grouper - Dragging a Dead Deer Up a Hill
15. Cut Copy - In Ghost Colours
16. Common Market - Tobacco Road
17. Beck - Modern Guilt
18. The Kills - Midnight Boom
19. Q-Tip - The Renaissance
20. Dela - Changes Of Atmosphere
1. Grampall Jookabox - Ropechain
2. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
3. Madensuyu - D Is Done
4. Matt Elliott - Howling Songs
5. Rafter - Sex Death Cassette
6. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued
7. Juana Molina - Un Día
8. TV On The Radio - Dear Science
9. Flying Lotus - Los Angeles
10. Blood Red Shoes - Box of Secrets
11. The Roots - Rising Down
12. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
13. Lulu Rouge - Bless You
14. Grouper - Dragging a Dead Deer Up a Hill
15. Cut Copy - In Ghost Colours
16. Common Market - Tobacco Road
17. Beck - Modern Guilt
18. The Kills - Midnight Boom
19. Q-Tip - The Renaissance
20. Dela - Changes Of Atmosphere
1
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:39 uur
De zaterdag is voor de zaaf! Bedankt weer voor het fijne onderhoud.
Niet verwacht dat Portishead zo'n monsteroverwinning zou boeken. Jammer genoeg maar 1 IJslander in de top 10, maar verder is het een bijzonder fijn rijtje geworden.
1. Cœur de Pirate - Cœur de Pirate (2008)
2. Laura Marling - Alas I Cannot Swim (2008)
3. M83 - Saturdays = Youth (2008)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. The Gaslight Anthem - The '59 Sound (2008)
6. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)
7. Maya Filipič - Between Two Worlds (2008)
8. Portishead - Third (2008)
9. Cloetta Paris - Secret Eyes (2008)
10. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia (2008)
11. Hello Saferide - More Modern Short Stories From... (2008)
12. Vampire Weekend - Vampire Weekend (2008)
13. Kyler England - Simple Machine (2008)
14. Sophie Zelmani - The Ocean and Me (2008)
15. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)
16. Taylor Swift - Fearless (2008)
17. La Oreja de Van Gogh - A Las Cinco en el Astoria (2008)
18. Luxuslärm - 1000 Km Bis Zum Meer (2008)
19. Chairlift - Does You Inspire You (2008)
20. Het Zesde Metaal - Akattemets (2008)
Niet verwacht dat Portishead zo'n monsteroverwinning zou boeken. Jammer genoeg maar 1 IJslander in de top 10, maar verder is het een bijzonder fijn rijtje geworden.
1. Cœur de Pirate - Cœur de Pirate (2008)
2. Laura Marling - Alas I Cannot Swim (2008)
3. M83 - Saturdays = Youth (2008)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. The Gaslight Anthem - The '59 Sound (2008)
6. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)
7. Maya Filipič - Between Two Worlds (2008)
8. Portishead - Third (2008)
9. Cloetta Paris - Secret Eyes (2008)
10. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia (2008)
11. Hello Saferide - More Modern Short Stories From... (2008)
12. Vampire Weekend - Vampire Weekend (2008)
13. Kyler England - Simple Machine (2008)
14. Sophie Zelmani - The Ocean and Me (2008)
15. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust (2008)
16. Taylor Swift - Fearless (2008)
17. La Oreja de Van Gogh - A Las Cinco en el Astoria (2008)
18. Luxuslärm - 1000 Km Bis Zum Meer (2008)
19. Chairlift - Does You Inspire You (2008)
20. Het Zesde Metaal - Akattemets (2008)
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:40 uur
Nick Cave is de helft van zijn fans verloren? Zullen in 2013 wel weer aanhaken, maar toch verrassend.
1
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:41 uur
Mijn 1 en 2 in de top 10. Het was niet echt mijn lijst, maar door de vele verrassingen toch wel erg vermakelijk. Dank u wel weer zaaf!
Oja, de Noren heb ik trouwens op 6, 10 en 12...
1. Portishead - Third
2. M83 - Saturdays = Youth
3. Lulu Rouge - Bless You
4. Friendly Fires - Friendly Fires
5. Peter Broderick - Float
6. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
7. Balmorhea - Rivers Arms
8. Vampire Weekend - Vampire Weekend
9. Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band - 13 Blues for Thirteen Moons
10. Motorpsycho - Little Lucid Moments
11. Byetone - Death of a Typographer
12. The National Bank - Come on over to the Other Side
13. Eine Kleine Nachtmusik - Eine Kleine Nachtmusik
14. Clark - Turning Dragon
15. Helios - Caesura
16. De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine
17. Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
18. Rex the Dog - The Rex the Dog Show
19. Justus Köhncke - Safe and Sound
20. Sons & Daughters - This Gift
Oja, de Noren heb ik trouwens op 6, 10 en 12...
1. Portishead - Third
2. M83 - Saturdays = Youth
3. Lulu Rouge - Bless You
4. Friendly Fires - Friendly Fires
5. Peter Broderick - Float
6. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
7. Balmorhea - Rivers Arms
8. Vampire Weekend - Vampire Weekend
9. Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band - 13 Blues for Thirteen Moons
10. Motorpsycho - Little Lucid Moments
11. Byetone - Death of a Typographer
12. The National Bank - Come on over to the Other Side
13. Eine Kleine Nachtmusik - Eine Kleine Nachtmusik
14. Clark - Turning Dragon
15. Helios - Caesura
16. De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine
17. Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
18. Rex the Dog - The Rex the Dog Show
19. Justus Köhncke - Safe and Sound
20. Sons & Daughters - This Gift
2
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:43 uur
In 2008 maar eens een guilty Pleasure op 1. Word altijd een beetje week van Warwick Avenue:
1. Duffy - Rockferry
2. Blood Red Shoes - Box of Secrets
3. Emiliana Torrini - Me and Armini
4. Elbow - The Seldom Seen Kid
5. D.A.A.N. - De Altijd Aparte Nederlander
6. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
7. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
8. Vampire Weekend - Vampire Weekend
9. Voicst - A Tale of Two Devils
10. Lady Gaga - The Fame
11. The Black Keys - Attack & Release
12. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten
13. Joan as Police Woman - To Survive
14. M83 - Saturdays = Youth
15. The Gutter Twins - Saturnalia
16. Lykke Li - Youth Novels
17. Katzenjammer - Le Pop
18. Madrugada - Madrugada
19. Hallo Venray - Leather on My Soul
20. Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at Devil dirt
Dank Zaaf. En als vanouds ga ik jouw nummer 1 uit de speakers laten schallen in Huize Etta. Laat Grampall maar komen!
1. Duffy - Rockferry
2. Blood Red Shoes - Box of Secrets
3. Emiliana Torrini - Me and Armini
4. Elbow - The Seldom Seen Kid
5. D.A.A.N. - De Altijd Aparte Nederlander
6. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
7. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
8. Vampire Weekend - Vampire Weekend
9. Voicst - A Tale of Two Devils
10. Lady Gaga - The Fame
11. The Black Keys - Attack & Release
12. Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten
13. Joan as Police Woman - To Survive
14. M83 - Saturdays = Youth
15. The Gutter Twins - Saturnalia
16. Lykke Li - Youth Novels
17. Katzenjammer - Le Pop
18. Madrugada - Madrugada
19. Hallo Venray - Leather on My Soul
20. Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at Devil dirt
Dank Zaaf. En als vanouds ga ik jouw nummer 1 uit de speakers laten schallen in Huize Etta. Laat Grampall maar komen!
2
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:44 uur
En met deze fantastische nummer 1 wordt dit de eindstand:
145 Gretz** 20
135 nico1616***** 20
131 EttaJamesBrown 12
129 wibro 18
128 herman** 20
127 dix* 19
127 motel matches** 20
126 Casartelli* 19
108 GrafGantz 19
98 Johnny Marr*** 20
92 Joezer49263* 19
70 vigil 19
Etta ging hier nog even de mist in, en grijpt net naast het zilver.
Applaus, bloemen en felicitaties voor Gretz ?
Hij haalt het met ruime voorsprong, 8/10 halen in 2008 is op zich al een prestatie en hij had in pm zelfs het aantal nominaties voor M83 voorspeld. Een echte kenner dus ?
Op naar 2009, wat me nog wat moeilijker lijkt.
145 Gretz** 20
135 nico1616***** 20
131 EttaJamesBrown 12
129 wibro 18
128 herman** 20
127 dix* 19
127 motel matches** 20
126 Casartelli* 19
108 GrafGantz 19
98 Johnny Marr*** 20
92 Joezer49263* 19
70 vigil 19
Etta ging hier nog even de mist in, en grijpt net naast het zilver.
Applaus, bloemen en felicitaties voor Gretz ?
Hij haalt het met ruime voorsprong, 8/10 halen in 2008 is op zich al een prestatie en hij had in pm zelfs het aantal nominaties voor M83 voorspeld. Een echte kenner dus ?
Op naar 2009, wat me nog wat moeilijker lijkt.
2
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:44 uur
3 overlappingen met mijn ietwat obligate top 10.
Maar kijk mij toch eens veelzijdig zijn bij de rest ...
Een IJslander, anderhalve Jap en liefst drie Finnen.
1. Portishead - Third
2. Beck - Modern Guilt
3. The Horse Flies - Until the Ocean
4. TV on the Radio - Dear Science
5. Boris - Smile
6. Deerhunter - Microcastle / Weird Era continued
7. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
8. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
9. American Music Club - The Golden Age
10. DJ Sprinkles - Midtown 120 Blues
11. Ø - Oleva
12. Fennesz - Black Sea
13. The Hospitals - Hairdryer Peace
14. Richard Skelton - Marking Time
15. Frida Hyvönen - Silence Is Wild
16. Gang Gang Dance - Saint Dymphna
17. Religious Knives - Resin
18. Harvey Milk - Life… The Best Game In Town
19. The Caretaker - Persistant Repetition Of Phrases
20. 22 Pistepirkko - (Well You Know) Stuff Is Like We Yeah!
Maar kijk mij toch eens veelzijdig zijn bij de rest ...
Een IJslander, anderhalve Jap en liefst drie Finnen.
1. Portishead - Third
2. Beck - Modern Guilt
3. The Horse Flies - Until the Ocean
4. TV on the Radio - Dear Science
5. Boris - Smile
6. Deerhunter - Microcastle / Weird Era continued
7. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
8. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
9. American Music Club - The Golden Age
10. DJ Sprinkles - Midtown 120 Blues
11. Ø - Oleva
12. Fennesz - Black Sea
13. The Hospitals - Hairdryer Peace
14. Richard Skelton - Marking Time
15. Frida Hyvönen - Silence Is Wild
16. Gang Gang Dance - Saint Dymphna
17. Religious Knives - Resin
18. Harvey Milk - Life… The Best Game In Town
19. The Caretaker - Persistant Repetition Of Phrases
20. 22 Pistepirkko - (Well You Know) Stuff Is Like We Yeah!
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:47 uur
2008
01. Elbow - The Seldom Seen Kid
02. Fleet Foxes - Fleet Foxes
03. Ott - Skylon
04. M83 - Saturdays = Youth
05. Cut Copy - In Ghost Colours
06. Madrugada - Madrugada
07. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
08. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
09. Juana Molina - Un Día
10. The Tallest Man on Earth - Shallow Grave
11. Beach House - Devotion
12. Duffy - Rockferry
13. Deadbeat - Roots and Wire
14. Sascha Funke - Mango
15. Portishead - Third
16. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
17. Asaf Avidan & The Mojos - The Reckoning
18. Jon Hopkins - Insides
19. The Black Angels - Directions to See a Ghost
20. Goldfish - Perceptions of Pacha
Het album van Atmosphere dat ik vanmorgen pas heb beluisterd is niet in de stand verwerkt. Het zal uiteindelijk op plek 9 komen.
01. Elbow - The Seldom Seen Kid
02. Fleet Foxes - Fleet Foxes
03. Ott - Skylon
04. M83 - Saturdays = Youth
05. Cut Copy - In Ghost Colours
06. Madrugada - Madrugada
07. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia
08. Lindstrøm - Where You Go I Go Too
09. Juana Molina - Un Día
10. The Tallest Man on Earth - Shallow Grave
11. Beach House - Devotion
12. Duffy - Rockferry
13. Deadbeat - Roots and Wire
14. Sascha Funke - Mango
15. Portishead - Third
16. The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
17. Asaf Avidan & The Mojos - The Reckoning
18. Jon Hopkins - Insides
19. The Black Angels - Directions to See a Ghost
20. Goldfish - Perceptions of Pacha
Het album van Atmosphere dat ik vanmorgen pas heb beluisterd is niet in de stand verwerkt. Het zal uiteindelijk op plek 9 komen.
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 14:48 uur
Thanks nico1616 voor de bloemen! Ik neem met plezier weer het stokje van leider van de voorspelcompetitie over. Pronostieken voor het mooie, moeilijk voorspelbare jaar 2009 kunnen t/m de avond van 24 augustus naar mij toe worden gezonden.
ATT voorspelcompetitie - hall of fame
1991: herman - 130 punten*
1992: herman - 147 punten*
1993: EttaJamesBrown - 160 punten
1994: Joezer49263 - 132 punten
1995: johan de witt - 170 punten
1996: johan de witt - 167 punten
1997: johan de witt - 165 punten
1998: luigifort - 167 punten
1999: johan de witt - 141 punten
2000: Gretz - 167 punten
2001: Gretz - 167 punten
2002: vigil - 165 punten
2003: ArthurDZ - 149 punten
2004: dix - 164 punten
2005: Johnny Marr - 168 punten
2006: johan de witt - 131 punten
2007: nico1616 - 168 punten
2008: Gretz - 145 punten
*N.B. omgerekend naar het 20-puntensysteem.
ATT voorspelcompetitie - hall of fame
1991: herman - 130 punten*
1992: herman - 147 punten*
1993: EttaJamesBrown - 160 punten
1994: Joezer49263 - 132 punten
1995: johan de witt - 170 punten
1996: johan de witt - 167 punten
1997: johan de witt - 165 punten
1998: luigifort - 167 punten
1999: johan de witt - 141 punten
2000: Gretz - 167 punten
2001: Gretz - 167 punten
2002: vigil - 165 punten
2003: ArthurDZ - 149 punten
2004: dix - 164 punten
2005: Johnny Marr - 168 punten
2006: johan de witt - 131 punten
2007: nico1616 - 168 punten
2008: Gretz - 145 punten
*N.B. omgerekend naar het 20-puntensysteem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.