Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2016, 20:50 uur
Mijn nr 1 album verwacht ik ook niet hier in de 20 ,
maar you never know.....hoe de petten hier staan
De bandnaam van mijn nr 1 ontstond door een fotoshoot in een plaats in een Amerikaanse staat die toevallig weer bezongen word op een van de tracks van mijn nr 2 album,bedacht ik me net
maar you never know.....hoe de petten hier staan
De bandnaam van mijn nr 1 ontstond door een fotoshoot in een plaats in een Amerikaanse staat die toevallig weer bezongen word op een van de tracks van mijn nr 2 album,bedacht ik me net

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 september 2016, 23:29 uur
Dan zet ik zo de vriendin van Tarzan nog even op. Want één is ook maar alleen.
0
geplaatst: 6 september 2016, 23:32 uur
Neu, al kan ik een paar Afrikaanse platen uit 1972 goed smaken. Maar die staan niet bij mijn top 3.
0
geplaatst: 7 september 2016, 09:38 uur
Casartelli schreef:
Samen zuurkool eten?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 september 2016, 13:27 uur
vigil schreef:
Samen zuurkool eten?
Sommigen noemen alle Duitse prak zuurkool...Samen zuurkool eten?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 september 2016, 13:57 uur
vigil schreef:
Ach, ik begreep tenminste nog waar het over ging...
Dat klopt, in weerwil van Harry's teennagel, als een dikke baksteen.Ach, ik begreep tenminste nog waar het over ging...
1
zaaf
geplaatst: 7 september 2016, 17:38 uur
Dat zijn die gasten van stijldansen. Dan weet je het wel.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 september 2016, 18:53 uur
Aan voorbehoedsmiddelen evenwel geen gebrek.
Enfin, ik heb mijn lijstje zojuist ingediend en kan heel down-to-earth melden dat er 4 titelloze debuten instaan, alsook 4 Duitse albums, waarbij de overlap tussen beide categorieën cardinaliteit 2 heeft.
Enfin, ik heb mijn lijstje zojuist ingediend en kan heel down-to-earth melden dat er 4 titelloze debuten instaan, alsook 4 Duitse albums, waarbij de overlap tussen beide categorieën cardinaliteit 2 heeft.
0
geplaatst: 8 september 2016, 12:29 uur
Heel wat albums beluisterd van de periode 1969-1976, voor mij absoluut de minste jaren in de geschiedenis van de popmuziek. Ik zal daarom ook blij zijn als we bij het jaar 1977 zijn aanbeland. Komt er tenminste weer leven in de brouwerij. Lekkere rauwe punk. Anarchy rules! Beter dan al die bloedserieuze (prog)rock. Uitzonderingen (Can, Roxy Music etc) daargelaten uiteraard.
0
geplaatst: 8 september 2016, 12:40 uur
Oei toch wel heel veel mooie artiesten hoor in die periode..er is zoveel meer dan (prog)rock, ws heb je t alleen nog niet leren kennen 

0
geplaatst: 8 september 2016, 13:28 uur
Vreemd inderdaad. Ik heb een bloedhekel aan 'bloedserieuze (prog)rock', maar ik had toch totaal geen moeite om mijn top 20 te vullen.
Wederom een prachtjaar wat mij betreft, uitzonderingen als bloedserieuze (prog)rock daargelaten
Wederom een prachtjaar wat mij betreft, uitzonderingen als bloedserieuze (prog)rock daargelaten

0
zaaf
geplaatst: 8 september 2016, 13:33 uur
En dan heb je de dolkomische (funk)soul nog buiten beschouwing gelaten.
0
geplaatst: 8 september 2016, 14:21 uur
Voor mij zijn dit ook de 'magere' jaren. Genoeg moois en voor mij ook nog een hoop te ontdekken, maar vanaf 1977 wordt het toch wel een pak interessanter.
0
geplaatst: 8 september 2016, 15:24 uur
Ik vind de jaren 70 in zijn geheel razend interessant.
Een decenium van veel nieuwe stromingen, of daar nieuwe ontwikkelingen van.
Niet bepaald saai in ieder geval.
Of het dan je smaak is of niet, lijkt mij een ander punt.
Een decenium van veel nieuwe stromingen, of daar nieuwe ontwikkelingen van.
Niet bepaald saai in ieder geval.
Of het dan je smaak is of niet, lijkt mij een ander punt.
0
geplaatst: 8 september 2016, 15:56 uur
zaaf schreef:
1967-1977 zijn toch wel de gouden jaren van de soul / funk. Waar hebben al die deelnemers het over zaaf?
0
geplaatst: 8 september 2016, 17:00 uur
De jaren '70 vind ik nog erg sterk (zeker de beginjaren!) maar in de jaren '80 werd het toch rap minder. Wat mij betreft het zwakste decennium van de laatste zeventig jaar.
0
geplaatst: 8 september 2016, 17:27 uur
80s het beste decennium ooit 
Rap kwam toch juist op eind 80's

Rap kwam toch juist op eind 80's

0
zaaf
geplaatst: 8 september 2016, 17:39 uur
Ik vond de 80's ook altijd vrij zwak, met name door de mechanische drums en overspannen producties, maar heb erg veel fijne muziek ontdekt. Kan eigenlijk nauwelijks spreken van zwakste decennium welke dan ook.
1
geplaatst: 8 september 2016, 18:08 uur
De meeste bands en artiesten met een lange loopbaan brachten juist hun beste werk uit in de periode 1969-1974 zoals Rolling Stones, the Who, Deep Purple, Black Sabbath, Roxy Music, Pink Floyd, Yes, Genesis, Moody Blues, David Bowie, Frank Zappa, Neil Young, Lou Reed, Van Morrison, Randy Newman, Elton John, Rod Stewart, John Martyn, Alice Cooper ... In 1977 was er inderdaad de punkexplosie maar die beschouw ik meer als de springplank naar de interessantere postpunk/new wave. En daarnaast werden in de tweede helft van de jaren '70 ook veel goede reggae-albums uitgebracht (zoals in de eerste helft veel goede soulalbums) en electronic kwam massaal op (Kraftwerk, Jean Michel Jarre, Vangelis ...).
De tweede helft van de jaren '80 bv. vind ik een stuk minder door de slechte mechanische producties en toen brachten vele voornoemde artiesten hun slechtste album uit maar ook dan zijn er nog genoeg interessante albums.
Progrock was zeker vernieuwend en interessant in de beginjaren maar verzandde later teveel in bombast of erger, verwaterde in de jaren '80 tot AOR.
De tweede helft van de jaren '80 bv. vind ik een stuk minder door de slechte mechanische producties en toen brachten vele voornoemde artiesten hun slechtste album uit maar ook dan zijn er nog genoeg interessante albums.
Progrock was zeker vernieuwend en interessant in de beginjaren maar verzandde later teveel in bombast of erger, verwaterde in de jaren '80 tot AOR.
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:14 uur
Ook Ian Curtis had weinig vertrouwen in de muziek van de eighties, is mij wel eens verteld.
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:19 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.