Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2016, 16:22 uur
teus schreef:
Beste Casartelli Sticky Fingers ken je niet ? En dan niet snappen wat deze band in de hoogste regionen zoekt? Dat is toch een beetje tegenstrijdige bevinding lijkt me
Neem dan de tijd om het te beluisteren ,daarna pas je oordeel
Een beetje tegenstrijdig eventueel... en een beetje plaagstootjes uitdelen en incasseren hoort er hier ook gewoon bij. Dat gezegd hebbend, ik heb de indruk dat de Rolling Stones wel een band is waar je ook zonder kennis van de integrale albums wel een beeld van kunt hebben op grond van de talloze nummers die domweg overbekend zijn. En dat laatste geldt zeker niet voor alle artiesten die in dit topic besproken worden (zelfs niet voor alle artiesten die de collectieve toptienen halen).Beste Casartelli Sticky Fingers ken je niet ? En dan niet snappen wat deze band in de hoogste regionen zoekt? Dat is toch een beetje tegenstrijdige bevinding lijkt me

Neem dan de tijd om het te beluisteren ,daarna pas je oordeel
(aanvulling ter verduidelijking: dat laatste dus voornamelijk omdat de meeste hier besproken artiesten geen hele sloot "domweg overbekende" nummers hebben)
1
geplaatst: 4 september 2016, 16:35 uur
Casartelli schreef:
ik heb de indruk dat de Rolling Stones wel een band is waar je ook zonder kennis van de integrale albums wel een beeld van kunt hebben op grond van de talloze nummers die domweg overbekend zijn.
ik heb de indruk dat de Rolling Stones wel een band is waar je ook zonder kennis van de integrale albums wel een beeld van kunt hebben op grond van de talloze nummers die domweg overbekend zijn.
Hm, dat vind ik zelf nu net niet voor Sticky Fingers gelden.
0
geplaatst: 4 september 2016, 16:57 uur
Casartelli schreef:
(quote)
ik heb de indruk dat de Rolling Stones wel een band is waar je ook zonder kennis van de integrale albums wel een beeld van kunt hebben op grond van de talloze nummers die domweg overbekend zijn. Nee. Je hebt verschillende periodes in hun carriere met bijbehorende muziek.Tot 1968, 1968-1972 (gouden jaren), 1973 - 1981 en alles erna. Sticky Fingers komt dus uit hun gouden periode en dat is niet voor niets. Ga 'm maar gauw luisteren.
0
geplaatst: 4 september 2016, 17:32 uur
teus schreef:
Dat kan ,maar ben (zeker toen dat soort radiostations in opmars kwamen,) nooit zo,n intensieve radioluisteraar geweest,
Ik luisterde toen en nog steeds liever naar mijn eigen muziek/LP/CD verzameling of ik verken albums online
Maar om mijn albumkeuze/smaak te associeren met een soort afkap term als Arrow ,??
Dat is denk ik meer een reactie voor degene die zich graag extra wil profieleren voor minder toegankelijke of nog minder toegankelijke albums ,maar ....ieder zijn keuze of mening ,moet ook wel anders word alles zo eenzijdig
We weten wel beter
Bekijk van elk jaar alle deelneemde lijstjes en......wat zie ik dan.....
Daar zit toch erg veel zgn "Arrow" albums tss
(quote)
Dat kan ,maar ben (zeker toen dat soort radiostations in opmars kwamen,) nooit zo,n intensieve radioluisteraar geweest,
Ik luisterde toen en nog steeds liever naar mijn eigen muziek/LP/CD verzameling of ik verken albums online
Maar om mijn albumkeuze/smaak te associeren met een soort afkap term als Arrow ,??
Dat is denk ik meer een reactie voor degene die zich graag extra wil profieleren voor minder toegankelijke of nog minder toegankelijke albums ,maar ....ieder zijn keuze of mening ,moet ook wel anders word alles zo eenzijdig

We weten wel beter
Bekijk van elk jaar alle deelneemde lijstjes en......wat zie ik dan.....
Daar zit toch erg veel zgn "Arrow" albums tss
Het was naar Casartelli bedoeld

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 september 2016, 17:46 uur
luigifort schreef:
Nou heel veel van die bands die je in je top 20 hebt staan heb ik onnoemelijk veel voorbij horen komen in de jaren dat Arrow Classic Rock Radio hier in huis op stond
Ofschoon 'onnoemelijk veel' wat royaal geformuleerd is, hadden ze ook in mijn herinnering van 10 van de 20 albums wel iets in hun reguliere playlist.Nou heel veel van die bands die je in je top 20 hebt staan heb ik onnoemelijk veel voorbij horen komen in de jaren dat Arrow Classic Rock Radio hier in huis op stond
Van geen een ervan hadden ze wekelijks een special van een uur, dat dan weer niet.
0
geplaatst: 4 september 2016, 18:40 uur
Hier nog even mijn top 20 van 1971, met wederom een diepe buiging voor onze captain:
1. Van Der Graaf Generator – Pawn Hearts (18)
2. Joni Mitchell – Blue (8)
3. David Bowie – Hunky Dory (1)
4. Led Zeppelin – IV (5)
5. The Rolling Stones – Sticky Fingers (2)
6. Paul & Linda McCartney – Ram (14)
7. The Doors – L.A. Woman (3)
8. The Who – Who’s Next (9)
9. Yes – The Yes Album (23)
10. Jethro Tull – Aqualung
11. Genesis – Nursery Cryme (17)
12. Pink Floyd – Meddle (6)
13. David Crosby – If I Could Only Remember My Name
14. The Beach Boys – Surf’s Up (16)
15. Janis Joplin – Pearl
16. Marvin Gaye – What’s Going On (4)
17. Funkadelic – Maggot Brain (12)
18. John Lennon – Imagine (15)
19. Rod Stewart – Every Picture Tells A Story
20. Van Morrison – Tupelo Honey
1. Van Der Graaf Generator – Pawn Hearts (18)
2. Joni Mitchell – Blue (8)
3. David Bowie – Hunky Dory (1)
4. Led Zeppelin – IV (5)
5. The Rolling Stones – Sticky Fingers (2)
6. Paul & Linda McCartney – Ram (14)
7. The Doors – L.A. Woman (3)
8. The Who – Who’s Next (9)
9. Yes – The Yes Album (23)
10. Jethro Tull – Aqualung
11. Genesis – Nursery Cryme (17)
12. Pink Floyd – Meddle (6)
13. David Crosby – If I Could Only Remember My Name
14. The Beach Boys – Surf’s Up (16)
15. Janis Joplin – Pearl
16. Marvin Gaye – What’s Going On (4)
17. Funkadelic – Maggot Brain (12)
18. John Lennon – Imagine (15)
19. Rod Stewart – Every Picture Tells A Story
20. Van Morrison – Tupelo Honey
0
geplaatst: 4 september 2016, 18:58 uur
1971
01. Genesis - Nursery Cryme (1971)
02. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971)
03. Pink Floyd - Meddle (1971)
04. The Who - Who's Next (1971)
05. David Bowie - Hunky Dory (1971)
06. Supersister - To the Highest Bidder (1971)
07. The Kinks - Muswell Hillbillies (1971)
08. Isaac Hayes - Shaft (1971)
09. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
10. Emerson, Lake & Palmer - Tarkus (1971)
11. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
12. Comus - First Utterance (1971)
13. Paul & Linda McCartney - Ram (1971)
14. Ramses Shaffy - Zonder Bagage (1971)
15. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
16. Wigwam - Fairyport (1971)
17. Kevin Ayers - Whatevershebringswesing (1971)
18. Yes - Fragile (1971)
19. The Beach Boys - Surf's Up (1971)
20. Alice Cooper - Love It to Death (1971)
01. Genesis - Nursery Cryme (1971)
02. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971)
03. Pink Floyd - Meddle (1971)
04. The Who - Who's Next (1971)
05. David Bowie - Hunky Dory (1971)
06. Supersister - To the Highest Bidder (1971)
07. The Kinks - Muswell Hillbillies (1971)
08. Isaac Hayes - Shaft (1971)
09. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
10. Emerson, Lake & Palmer - Tarkus (1971)
11. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
12. Comus - First Utterance (1971)
13. Paul & Linda McCartney - Ram (1971)
14. Ramses Shaffy - Zonder Bagage (1971)
15. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
16. Wigwam - Fairyport (1971)
17. Kevin Ayers - Whatevershebringswesing (1971)
18. Yes - Fragile (1971)
19. The Beach Boys - Surf's Up (1971)
20. Alice Cooper - Love It to Death (1971)
0
geplaatst: 4 september 2016, 19:12 uur
De mijne nog even.
1. Joni Mitchell - Blue (1971)
2. Carla Bley & Paul Haines - Escalator over the Hill (1971)
3. Paul Bley - Improvisie (1971)
4. Faust - Faust (1971)
5. Can - Tago Mago (1971)
6. Robbie Basho - Song of the Stallion (1971)
7. Roy Harper - Stormcock (1971)
8. George Russell - The Essence Of... (1971)
9. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
10. David Crosby - If I Could Only Remember My Name (1971)
11. Captain Beefheart and His Magic Band - Mirror Man (1971)
12. Steve Reich - Drumming (1971)
13. John Coltrane - Sun Ship (1971)
14. Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel (1971)
15. Funkadelic - Maggot Brain (1971)
16. Caravan - In the Land of Grey and Pink (1971)
17. Meredith Monk - Key (1971)
18. Lucifer - Black Mass (1971)
19. Art Ensemble of Chicago - Phase One (1971)
20. Taj Mahal - The Real Thing (1971)
1. Joni Mitchell - Blue (1971)
2. Carla Bley & Paul Haines - Escalator over the Hill (1971)
3. Paul Bley - Improvisie (1971)
4. Faust - Faust (1971)
5. Can - Tago Mago (1971)
6. Robbie Basho - Song of the Stallion (1971)
7. Roy Harper - Stormcock (1971)
8. George Russell - The Essence Of... (1971)
9. The Allman Brothers Band - At Fillmore East (1971)
10. David Crosby - If I Could Only Remember My Name (1971)
11. Captain Beefheart and His Magic Band - Mirror Man (1971)
12. Steve Reich - Drumming (1971)
13. John Coltrane - Sun Ship (1971)
14. Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel (1971)
15. Funkadelic - Maggot Brain (1971)
16. Caravan - In the Land of Grey and Pink (1971)
17. Meredith Monk - Key (1971)
18. Lucifer - Black Mass (1971)
19. Art Ensemble of Chicago - Phase One (1971)
20. Taj Mahal - The Real Thing (1971)
0
geplaatst: 4 september 2016, 21:34 uur
Hm...ik stuit nu op een moeilijkheid. Zojuist het album "Cyborg" beluisterd van Klaus Schulze, dat ik een 4.5* heb gegeven dankzij het schitterende bonusnummer "But Beautiful", maar - nu komt het - dat bonusnummer is opgenomen in 1977. Het lijkt mij dus dat voor waardering van dit album voor het jaar 1973 het bonusnummer buiten beschouwing moet blijven. Hoe denkt zaaf hierover?
1
zaaf
geplaatst: 4 september 2016, 21:46 uur
Ik denk er als volgt over:
als jij de versie van Velvet Underground & Nico van Beck zo inspirerend vind dat jij louter daarom het origineel uit '67 in jaargang 1967 nomineert, vind ik dat prima. dus welk argument van welk jaar je ook gebruikt om een album uit een bepaald jaar te waarderen, ik vind het goed.
wel moet je de plaat dan waarderen alsof de bonus er niet op staat. nee flauwekul natuurlijk, dat mag je lekker zelf weten. we zijn tenslotte allemaal volwassen
als jij de versie van Velvet Underground & Nico van Beck zo inspirerend vind dat jij louter daarom het origineel uit '67 in jaargang 1967 nomineert, vind ik dat prima. dus welk argument van welk jaar je ook gebruikt om een album uit een bepaald jaar te waarderen, ik vind het goed.
wel moet je de plaat dan waarderen alsof de bonus er niet op staat. nee flauwekul natuurlijk, dat mag je lekker zelf weten. we zijn tenslotte allemaal volwassen

0
geplaatst: 4 september 2016, 22:39 uur
Ik negeer de bonusnummers altijd. Ze stonden niet op de originele plaat, vaak zijn ze toegevoegd in een editie van één of meerdere jaren later.
0
geplaatst: 4 september 2016, 23:37 uur
Ik negeer ze niet altijd - afhankelijk van wat het brengt - maar belangrijker......meestal gaat het dan om een re-master en dat kan met oudere albums wel weer een voordeel zijn.
Ik heb pas een versie van L.A Woman van The Doors binnen gehad ( met 2 bonustracks) die klinkt echt voorteffelijk.
Ik heb pas een versie van L.A Woman van The Doors binnen gehad ( met 2 bonustracks) die klinkt echt voorteffelijk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 september 2016, 09:51 uur
Als wibro op een of andere manier zijn waardering voor het nummer But Beautiful in dit topic gestalte wil geven, heeft hij weinig andere keus dan dat in dit jaar te doen. Als hij uiteindelijk besluit dat dat toch buiten het bestek van dit topic valt, lijkt me dat ook legitiem.
Dus ja, je eigen verantwoordelijkheid, Wim
Je zou in elk geval kunnen zeggen dat dit wel dicht bij het randje komt.
Dus ja, je eigen verantwoordelijkheid, Wim

Je zou in elk geval kunnen zeggen dat dit wel dicht bij het randje komt.
0
geplaatst: 5 september 2016, 10:33 uur
Superbitch schreef:
Ik negeer de bonusnummers altijd. Ze stonden niet op de originele plaat, vaak zijn ze toegevoegd in een editie van één of meerdere jaren later.
Maat het nummer "But Beautiful" is verder aan geen enkel album van Klaus Schulze toegevoegd. Wel vreemd uiteraard. Gezien de duur (50 minuten) had men daar ook een apart album van kunnen maken. Maar dat is niet gebeurd en het is om die reden dat ik het in mijn waardering voor "Cyborg" toch meeneem, want alleen bij dat album kun je de waardering voor dat nummer gestalte geven wat ik ook heb gedaan.Ik negeer de bonusnummers altijd. Ze stonden niet op de originele plaat, vaak zijn ze toegevoegd in een editie van één of meerdere jaren later.
0
geplaatst: 5 september 2016, 10:51 uur
Ik zou zelf voor het origineel gaan, eventuele bonustracks (ook al zijn ze opgenomen uit die tijd) zijn later toegevoegd. Maar het is een schimmig gebied.
A Pagan Place van The Waterboys is begin 80s uitgebracht, maar later pas de versie zoals Mike Scott m voor ogen had, met extra tracks. Destijds vanwege de gelimiteerde speelduur van vinyl. Maar dat is dus pas later gedaan en niet in het jaar dat het uitkwam. Dus het blijft hoe dan ook een schimmig gebied
A Pagan Place van The Waterboys is begin 80s uitgebracht, maar later pas de versie zoals Mike Scott m voor ogen had, met extra tracks. Destijds vanwege de gelimiteerde speelduur van vinyl. Maar dat is dus pas later gedaan en niet in het jaar dat het uitkwam. Dus het blijft hoe dan ook een schimmig gebied

0
geplaatst: 5 september 2016, 10:54 uur
Ik speel dit jaar voor het eerst een live-album.
Origineel had 10 nummers, cd met bonustracks heeft er 15, maar die zijn wel van hetzelfde concert dus daar doe ik niet moeilijk over
Origineel had 10 nummers, cd met bonustracks heeft er 15, maar die zijn wel van hetzelfde concert dus daar doe ik niet moeilijk over

0
geplaatst: 5 september 2016, 10:59 uur
Als een album goed is haalt ie sowieso wel je top 20 lijkt me, hooguit stijgt ie n paar plaatsjes door de bonustracks (als die nog mooier zijn).
0
geplaatst: 5 september 2016, 11:50 uur
luigifort schreef:
Als een album goed is haalt ie sowieso wel je top 20 lijkt me, hooguit stijgt ie n paar plaatsjes door de bonustracks (als die nog mooier zijn).
heb voor '72 maar liefst 4 live albums in mijn 20 lijst staan
2 ervan met bonustracks uit desbetreffende concert (ten)
En wel of niet meetellen, de albums zijn idd sterk genoeg op eigen kracht
1
geplaatst: 5 september 2016, 12:28 uur
Overigens is het voor blinde mensen best fijn dat er boeken zijn die praten... Verder ga ik zo nog even naar de dansschool, eet ik een perzik samen met de pudding van gisteren, zoek ik het randje op en vraag me af hoe dik een muur is.
0
geplaatst: 5 september 2016, 12:36 uur
vigil schreef:
Overigens is het voor blinde mensen best fijn dat er boeken zijn die praten... Verder ga ik zo nog even naar de dansschool, eet ik een perzik samen met de pudding van gisteren, zoek ik het randje op en vraag me af hoe dik een muur is.
Klinkt als een diverse dag

0
geplaatst: 5 september 2016, 12:46 uur
vigil schreef:
Hij is fijn
cryptogrammen ontrafeld
heb hieruit een overeenkomst

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 september 2016, 12:51 uur
vigil schreef:
Verder op de dag nog tango bij de thee, [censuur] bij 't diner en later in het danscafé?Overigens is het voor blinde mensen best fijn dat er boeken zijn die praten... Verder ga ik zo nog even naar de dansschool, eet ik een perzik samen met de pudding van gisteren, zoek ik het randje op en vraag me af hoe dik een muur is.
0
zaaf
geplaatst: 6 september 2016, 11:17 uur
Nog 2 en een halve dag… lijstjes binnen van:
Arno, Ataloona, Brunniepoo, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, Rudi S, Superbitch, teus, vigil, wibro, Renoir,
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, heicro, Henri-S, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, nelis, Telamon, Teunnis, thelion, Toon1, west,
Arno, Ataloona, Brunniepoo, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, Rudi S, Superbitch, teus, vigil, wibro, Renoir,
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, heicro, Henri-S, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, nelis, Telamon, Teunnis, thelion, Toon1, west,
0
geplaatst: 6 september 2016, 17:46 uur
Mijn lijstje staat in de steigers. Mijn nummer 1 verwacht ik hier niet in de top 20, maar wie weet is er een plekje voor deze tropicalista... Zou verder ook mooi zijn als mijn Keulse vrienden weer hoog eindigen. Die pot okrabonen is voor mij één van de drie absolute top albums uit 1972. Tenslotte natuurlijk de eeuwige held die inmiddels aan zijn definitieve ruimtereis is begonnen.
0
geplaatst: 6 september 2016, 17:54 uur
Ik vind okra heerlijk om te eten, maar ik kan er echt niet naar luisteren 

0
geplaatst: 6 september 2016, 18:03 uur
Misschien niet in de soup, maar verder is het toch wel goed verteerbaar?
0
geplaatst: 6 september 2016, 20:31 uur
herman schreef:
Dat is wel een heel lekker hapje.
Dat is wel een heel lekker hapje.
Doel jij naast Keuls ook op Afrikaans eten?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.