Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:07 uur
GYBE is wel een beetje geweest toch? Of heb je het recent pas ontdekt?
Ben benieuwd naar de nummer 9...
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:12 uur
Ik had ms beter een knipoog erbij kunnen zetten 
Voor mij is GYBE zelfs nooit helemaal begonnen
Maar hier op MuMe zijn ze heel groot bij sommigen...maar ms niet hier in dit topic...

Voor mij is GYBE zelfs nooit helemaal begonnen

Maar hier op MuMe zijn ze heel groot bij sommigen...maar ms niet hier in dit topic...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 september 2016, 11:21 uur
herman schreef:
Idem, misschien nog wel zo'n heerlijk humorloos album Ben benieuwd naar de nummer 9...

GYBE is bij mij in elk geval wel geweest. Het duurde twee weken of zoiets.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:28 uur
Ik heb nog altijd moeite om Yes en Yazz uiteen te houden, om nog te zwijgen van Yazoo, Yazeed, Yazarah, Yezda Urfa, Yeasayer en Yeah Yeah Yeahs.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:29 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Als dat de plaat is die ik denk dat het is... [even je stemmenlijst gecheckt... nee, dat klopt niet... mits het allemaal consequent is]... nou, laat dan maar zitten
Er staan dit jaar 7 albums in mijn top 20 die onder de progrock kunnen worden ingedeeld, de opties zijn dus nogal groot. Aan mijn stemgedrag zou je echter wel kunnen zien welke plaat het is. De plaat die je waarschijnlijk voor ogen had zal op een andere plek in mijn lijstje terug te vinden zijn. Verder ook nog een aantal door mij zeer gewaardeerde singer-songwriters.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:33 uur
Ah Yes!
In alles een plaat die perfect in 1972 past.
Ambitieus album en als ik nog wat van de band opzet ( komt nietl veel meer voor) is het meestal deze.
Titelsong is briliant imo.
Dit nivo hebben ze wat mij betreft nooit meer gehaald.
De 2 albums die volgden vind ik zelfs knap vervelend. Te ambitieus.
Ambitieus album en als ik nog wat van de band opzet ( komt nietl veel meer voor) is het meestal deze.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:34 uur
johan de witt schreef:
Thriller gaat 1982 ook niet zomaar winnen lijkt me...
Thriller gaat 1982 ook niet zomaar winnen lijkt me...
Maar dat album heeft bij veel puristen een andere status dan dat album met die prisma. Thriller zal hier vast ook wel gaan scoren bij bv. Edgar en Lion maar een eerste plaats zal er niet in zitten. Voor een 1ste plaats in 1982 zijn wel andere signalen nodig.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:36 uur
bikkel2 schreef:
Ah Yes!
Ah Yes!
Godkolere, dit bericht had ik kunnen schrijven

1
geplaatst: 9 september 2016, 11:39 uur
zonder al te veel met 1973 bezig te zijn gaat dat bij mij waarschijnlijk ook niet gebeuren. Net even gekeken naar mijn stemmen in dat jaar en dat zijn er toch wel (relatief) veel van een 4,0 en hoger terwijl ik het maantje al jaren tussen een 3,0 en 3,5 zit. Nu staat hij op een 3,5 maar dat is wel een hele krappe 3,5
1
geplaatst: 9 september 2016, 11:40 uur
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:46 uur
bikkel2: deze week ben ik the Rolling Stones vergeten...... http://koiforum.nl/images/smilies/hamer.gif
Ook een band die je makkelijk over het hoofd ziet....
Ook een band die je makkelijk over het hoofd ziet....
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:47 uur
Verdorie west! Beter je stemmenlijst checken voordat je een lijstje ingeeft in het vervolg

0
geplaatst: 9 september 2016, 11:50 uur
Als je mijn emotionele breakdown niet goed begrijpt, kijk dan zeker eens naar de nummer 3 in mijn top 10 

0
geplaatst: 9 september 2016, 11:52 uur
Bij mij staat de Stones wel een stuk lager dan in voorgaande jaren. Vind dit album toch wel wat minder dan de albums ervoor.
Bij mij wel. Grote favoriet van 15 jaar geleden. Inmiddels wel ingehaald door diverse andere platen, maar voor mij toch zeker nog wel top 20-waardig. En het is ook weer niet dat ik honderden platen ken in dit tijdvlak.
Bij mij wel. Grote favoriet van 15 jaar geleden. Inmiddels wel ingehaald door diverse andere platen, maar voor mij toch zeker nog wel top 20-waardig. En het is ook weer niet dat ik honderden platen ken in dit tijdvlak.
0
zaaf
geplaatst: 9 september 2016, 11:53 uur
9. Stevie Wonder - Talking Book
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4731.300.jpg
Punten : 272
Nom. : 14
Nr. 1 van : niemand
Steeds in de tweede helft van de top 10. Ietsje gezakt in de loop van de week, maar nooit bedreigd. Zou ik ook niet toestaan.
Dit is wat Stevie deed met de tendens van Motown zijn artiesten meer artistieke vrijheid te geven.
Hooglijk gewaardeerd album, vanwege de songkwaliteit en de wijze waarop Stevie synths heeft geintegreerd in zijn muziek (vooral het gebruik van de Hohner clavinet wordt als vernieuwend beschouwd). De gelaagde productie van Robert Margouleff en Malcolm Cecil geeft het geheel een warme, sprankelende klank.
Het album werd goed ontvangen, verkocht en sloeg een brug van het soul publiek naar het rock publiek. Vooral 'Superstition' was daarbij van belang.
Stevie heeft voor mij niet zo veel hoogtepunten gehad in zijn carriere, opvallend genoeg, maar dit is vast een klein hoogtepuntje. Goed album en Stevie in zijn primes is een fijne Stevie.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4731.300.jpg
Punten : 272
Nom. : 14
Nr. 1 van : niemand
Steeds in de tweede helft van de top 10. Ietsje gezakt in de loop van de week, maar nooit bedreigd. Zou ik ook niet toestaan.
Dit is wat Stevie deed met de tendens van Motown zijn artiesten meer artistieke vrijheid te geven.
Hooglijk gewaardeerd album, vanwege de songkwaliteit en de wijze waarop Stevie synths heeft geintegreerd in zijn muziek (vooral het gebruik van de Hohner clavinet wordt als vernieuwend beschouwd). De gelaagde productie van Robert Margouleff en Malcolm Cecil geeft het geheel een warme, sprankelende klank.
Het album werd goed ontvangen, verkocht en sloeg een brug van het soul publiek naar het rock publiek. Vooral 'Superstition' was daarbij van belang.
Stevie heeft voor mij niet zo veel hoogtepunten gehad in zijn carriere, opvallend genoeg, maar dit is vast een klein hoogtepuntje. Goed album en Stevie in zijn primes is een fijne Stevie.
0
geplaatst: 9 september 2016, 11:57 uur
Niet te geloven, staat er een soulplaat in de top 10: heb ik 'm niet. Stond net niet in mijn top 20, die al goed gevuld is met soul & funk. Had er ook bij kunnen staan trouwens.
0
geplaatst: 9 september 2016, 12:00 uur
Mijn nummer 2, slechts nipt van de eerste plaats gehouden. Funky maar toch warm en subtiel.
0
geplaatst: 9 september 2016, 12:04 uur
Stevie heeft mij nog nooit echt bereikt.
Groot talent, maar het wringt.
Maar.....lang geleden, misschien toch maar eens in de herkansing.
Groot talent, maar het wringt.
2
geplaatst: 9 september 2016, 12:07 uur
bikkel2 schreef:
Dan zou ik er maar snel mee beginnen, gezien het volgende lijstje. Dat is mijn favoriet van hem.
0
geplaatst: 9 september 2016, 12:07 uur
west schreef:
Niet te geloven, staat er een soulplaat in de top 10: heb ik 'm niet.
Bij mij ook pas op nummer zeventien. Blijkbaar is de naam bekend genoeg om ook bij de niet-liefhebber van het genre te scoren? Ik ben wel verbaasd over deze notering, als deze al top tien scoort moeten Innervisions en Songs in the Key toch makkelijk hun jaar kunnen winnen Niet te geloven, staat er een soulplaat in de top 10: heb ik 'm niet.
. Hartstikke leuk deze notering maar ik zie als soulnoteringen voor dit jaar wel honderd keer liever Curtis, Bill, Terry en Al. Die zullen nog wel komen dan!
17. Stevie Wonder - Talking Book
0
geplaatst: 9 september 2016, 12:09 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Hartstikke leuk deze notering maar ik zie als soulnoteringen voor dit jaar wel honderd keer liever Curtis, Bill, Terry en Al. Die zullen nog wel komen dan! Curtis & Bill zeker, maar wat te denken van Fela, James, Donny & Aretha?
0
geplaatst: 9 september 2016, 12:11 uur
west schreef:
Niet te geloven, staat er een soulplaat in de top 10: heb ik 'm niet. Stond net niet in mijn top 20, die al goed gevuld is met soul & funk. Had er ook bij kunnen staan trouwens.
Heb dit jaar 5 Soulnominaties in mijn 20
Waaronder deze, drie ervan zullen niet hoog scoren
maar een hiervan verwacht ik zeker nog
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.