MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Potver mijn nummer 4!

Hij maakte overigens nog een album in 1972 maar die zal het niet gehaald hebben verwacht ik. Deze is ook gewoon beter dus voor mij ook logisch.

Prachtig album, nog niet eens zijn beste. Nee die komt binnenkort zullen we maar zeggen

bikkel2 dit zijn wel zijn topjaren hoor zo tussen 71 en 74. Het bekendste album van hem uit '76 is ookprima maar vind ik zelf te weinig funky en daardoor te rustig. Wel hele goede composities hoor daar niet van.

Deze had ik ook niet aan zien komen. Voor mij een artiest waar ik nooit echt een klik mee heb gehad op een enkel nummer na. Ook zijn jaren '60 werk niet echt, terwijl ik bijna alle soul uit die periode wel goed vind. Muzikaal wel sterk, maar ik kan er nooit helemaal inkomen. Misschien is het de stem. Het album van volgend jaar ken ik wel, maar zal ook niet direct hoge ogen gooien. Ik ga hem nog wel een keer draaien, zou leuk zijn als het kwartje echt eens valt.

herman schreef:
Ik ga hem nog wel een keer draaien, zou leuk zijn als het kwartje echt eens valt.
Dan zou ik je luisterfocus op Innervisions leggen. Voor mij, en volgens mij ook voor vele anderen hier is dat toch wel de absolute knaller in Stevie's oeuvre.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Bij mij ook pas op nummer zeventien. Blijkbaar is de naam bekend genoeg om ook bij de niet-liefhebber van het genre te scoren?
Wellicht, ik had hem in elk geval op 19. En alle beetjes helpen...

Ik doe geen beloftes over Innervisions, maar als die ook uit dit jaar gekomen was, had-ie wel hoger gestaan.

zaaf
Edgar18 schreef:
(quote)
Dan zou ik je luisterfocus op Innervisions leggen. Voor mij, en volgens mij ook voor vele anderen hier is dat toch wel de absolute knaller in Stevie's oeuvre.
Als neutrale spelleider sluit ik me daar volmondig bij aan.

Ook Stevie bij mij in de top 10.

zaaf
8. Big Star - #1 Record
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/541.300.jpg

Punten : 328
Nom. : 19
Nr. 1 van : niemand

Stabiel in deel twee van top tien. De gehele week. En dat verraste mij.

#1 Record is het enige Big Star album waar oprichter Chris Bell officieel als lid op meespeelt.

Bell had een belangrijke hand in de plaat door zijn songwriting, vocalen en gitaarspel. Het gepolijste geluid van #1 Record, in contrast met de rommeliger stijl van de band's opvolgers, ligt volgens producer John Fry aan de aanwezigheid van Bell: "Toen Chris Bell nog in de band was, gaf hij, meer dan iedereen aandacht aan de techniek en productie. Hij had a goede kijk op productie... waarom het tweede album rauwer is, met minder harmonieën, heeft te maken met de afwezigheid van Chris' invloed in de studio.
In 1964 was Memphis, Tennessee een tour stop voor The Beatles, Alex Chilton en Chris Bell waren dertien jaar oud. Sterk beïnvloed door de Britse band, wilden de vrienden -Bell in het bijzonder- hun songwriting modelleren naar het duo Lennon-McCartney, met als gevolg dat zij zo veel mogelijk nummers op Big Star's debuutalbum toeschreven aan "Bell / Chilton".  In de praktijk ontwikkelden zij materiaal stapsgewijs in de studio, elk wijzigingen aanbrengend in de nummers van de ander.

Heel tevree met deze mooie prestatie. Erg tof album, dat ondergewaardeerde kennen we nu wel, maar deze smaakt dan des te beter.

Mooie prestatie!

Wellicht opeens nog wat nieuwe fans er bij gekregen?

Voor mij loopt het jaar 1972 voorlopig erg positief. Na mijn nummer 3 en 4 nu mijn nummer 10!

Te laag.
Mijn nr. 3!

zaaf
Ja jij had het licht gezien kort voor deze editie!

Had je hem zelf zaaf?

Ik heb deze nog eens herbeluisterd n.a.v. de gesprekjes in dit topic maar het kon me niet genoeg bekoren voor een top twintig positie.

De eerste uit mijn lijstje, mijn nummer 18.

zaaf
vigil schreef:
Had je hem zelf zaaf?
Ja, maar ik kende hem al langer.

Iig top 10

Hele fijne plaat, had hem niet in de top-10 verwacht op een of andere manier.
Positieve verrassing!

Mijn nummer 4.

Ook pas bekend met dit werkje.
Fijn plaatje, maar vooralsnog niet in de buurt van mijn top 10.
Beatlesinvloed druipt er van af, ook The Byrds trouwens.
Maar uitstekend gemaakt.

Op 3 bij mij.

Aan mij voorbijgegaan. Nu aan het beluisteren. Niet slecht maar niet goed genoeg voor een plaats in mijn top 20. Dus, ik heb niks gemist

Hij is toch nog niet afgelopen wibro?

Misschien nog een wervelende finale

Die wervelende finale komt er met "our man from Canada" op de eerste plaats hoop ik of zou die plaats toch weer weggelegd zijn voor "our man from the U.K".

Wat dacht je van de man van Mars? Die Canadees hoeft van mij niet in de top 25 eigenlijk.

herman schreef:
Wat dacht je van de man van Mars? Die Canadees hoeft van mij niet in de top 25 eigenlijk.

Ik heb 'm ook niet herman, maar ik denk zelfs top 10, gezien de status.
Zal bij mij nog wel gaan langskomen verder op, maar niet dit jaar.

Nee, toch zeker top 3 voor de man uit Canada, net als de man van Mars.
De man uit Birma en de man uit NYC zullen hopelijk ook nog strijden om het podium.

Curtis komt uit Chicago hoor... en op Drake hoop ik natuurlijk ook!

Voor zilver en brons....prima Johan

Maar er is nog een kunstzinnig bandje uit Londen die debuteerde.

Precies, die komen ook zeer zeker nog, maar verwacht ik (nog) niet in de strijd om het podium

Dan eerder die wat oudere band uit Londen, en Curtis, en dan zijn we er alweer

Edgar18 schreef:
en op Drake hoop ik natuurlijk ook!

Dat is toch de man uit Canada?

Haha, ik moest ook eerst aan de andere Drake denken.

zaaf
Had zijn moeder een verrekijker? En zijn vader een foedraal?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.