MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
herman schreef:
Heb in ieder geval gisteren voor het eerst Band on the Run geluisterd (en een paar weken terug het solodebuut van Macca). Eigenlijk nooit naar omgekeken, terwijl ik de albums van de Beatles wel kan dromen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat dit topic er is, mooie gelegenheid eindelijk eens achter dat soort albums aan te gaan.
Dat is een mooie.

Heb je in de tussenliggende week Macca 's beste in die tijd gemist?

GrafGantz voor jou nog een plekje in je lijst voor die strand gasten in Nederland?

zaaf
Windsurfers?

alleen in de USA

zaaf
Ah pardon, ik zie dat ik The Surfers bedoel. Maar die kneiterhit is pas uit '78

zaaf schreef:
(quote)
Dat is een mooie.

Heb je in de tussenliggende week Macca 's beste in die tijd gemist?

Ik vrees van wel, maar die komt nog wel eens aan de beurt. Ik heb elke week wel iets van 10 onbekende albums die ik wil beluisteren, maar ik kom meestal niet verder dan 1, 2 of 3.

vigil schreef:
GrafGantz voor jou nog een plekje in je lijst voor die strand gasten in Nederland?

Nipt.

Surfin' Surfin' Windsurfin....

Mijn derde single ooit. Na How You Gonna See Me Know van Alice Cooper als eerste.

GrafGantz schreef:
(quote)

Nipt.

Beter nipt dan niet zal ik maar zeggen...

ArthurDZ schreef:
Ik vind 1973 een echt topjaar eigenlijk. Mijn hele top 20 bestaat uit albums dat ik op 4* of meer heb staan, en dat is voor het eerst. Het helpt ook wel dat verschillende van mijn favorieten met niet een maar twee sterke albums kwamen dat jaar

Ik heb zelfs 57 albums met ten minste 4* op een totaal van 80 beluisterde albums.

Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
Ik vind het wel een sterk jaar
Ws omdat er minder progrock is
Even ter info: we zitten nog niet in 1979

Nog even en we mogen op ABBA stemmen.

Casartelli (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Nog even en we mogen op ABBA stemmen.
Kennelijk dit jaar al.

Ik ben maar weer nieuwe muziek aan het beluisteren. Ik heb het weer even gehad met die jaren zeventig muziek. Van het jaar 1974 hebben slechts 9 albums die ik beluisterd heb van mij een waardering van minimaal 4.0* sterren. Een k*t jaar. Supertramp, ELO, Pink Floyd. Manfred Mann's Earth Band etc - ik heb albums daarvan in mijn kast staan - ze doen mij helemaal niks meer. Ik voel helemaal niks als ik die muziek hoor. En laten we het over ABBA - ah bah - maar niet hebben. Niet om aan te horen! Ach, wat ben ik weer lekker negatief bezig. Komt door de warmte zullen maar zeggen.

Het zal wel door de warmte komen, wibro. Natuurlijk heeft lang niet alles van de jaren '70 de tand des tijds doorstaan maar Supertramp, ELO, Pink Floyd en ook Abba (ze zullen de volgende jaren in mijn lijst voorkomen) vind ik zeker zo goed als destijds en hebben niets van hun glans verloren.

LucM schreef:
Het zal wel door de warmte komen, wibro. Natuurlijk heeft lang niet alles van de jaren '70 de tand des tijds doorstaan maar Supertramp, ELO, Pink Floyd en ook Abba (ze zullen de volgende jaren in mijn lijst voorkomen) vind ik zeker zo goed als destijds en hebben niets van hun glans verloren.

Mee eens ,enkele albums van die 4 namen zullen bij mij ook genomineerd worden
Tjaaa voor sommige is dat gedateerde muziek en voor andere zijn dat Tijdloze KlasseAlbums

Het was weer warm vandaag. Zo'n drie graden te warm.

Het lijkt wel Hawaï .

EttaJamesBrown schreef:
Het lijkt wel Hawaï .

Nee Philadelphia

Zou het in Parijs in 1919 ook zo warm geweest zijn

Nee..was koudefront daar..in Andalusië en Noorwegen wel

De tanks marcheerden Parijs ook binnen..

johan de witt schreef:
Zou het in Parijs in 1919 ook zo warm geweest zijn

Bel even

vigil schreef:
(quote)

Bel even

Laten we er gewoon mee doorgaan.

zaaf
We hebben een verse metgezel op onze reis door de tijd: een zwerver in Zuid-Europa. Cellulord

Helemaal geen slecht jaar 1973, en dan zijn er zeker nog wel wat parels die ik (nog) niet ondekt heb.
Hoop in de uitslag enkelle leuke tips te vinden.

Casartelli (moderator)
Ik heb mijn wedergeboorte beleefd en ook een lijstje ingezonden. Dit jaar nog 2 titelloze debuten, voor het overige is 1973 toch meer een consolidatiejaar. De prog kwam daarstraks ook al even ter sprake (de stroming heeft kennelijk toch veel liefhebbers hier)... in de Top 100 van Progarchives komt geen enkel ander jaar zoveel voor als 1973. Wat ik daarmee wil zeggen? Och, niks eigenlijk.

Nou, mijn lijstje is verstuurd. Hopen dat Can eens echt goed scoort haalt na een 10e en 11e plek. En Fela zou ook gewoon makkelijk de top 10 moeten kunnen halen eigenlijk, maar wellicht is dat ijdele hoop.

En heb ook gelijk een longlist gemaakt van 10 albums die ik de komende week wil luisteren voor 1974, toch wel een mooi jaar denk ik.

zaaf
En ook Lura vergezelt ons...

zaaf
na 32 lijsten (!) is het op het podium nog behoorlijk close. 1 lijstje kán de boel kantelen.
en natuurlijk is de top 10 ook nog zeker niet bezegeld.
veel fraaie inzendingen trouwens, lekker veel uitpluiswerk (qua 'nieuw' materiaal, voor mij ). gek dat jullie daar geen tijd voor hebben, ik werk ook (en daar kan geen muziek bij).

In mijn geval ken ik vaak wel enkele albums per jaar..maar nog te weinig. Dus luister ik er soms 1, 2 of soms 3 per dag bij voor dit topic, maar sommige dagen kom ik er niet aan toe door andere dingen hier op MuMe of elders. Daarom zou 2 weken beter zijn voor mij iig..kan ik ook soms een album nog eens luisteren.
Maar ik zal wel het beslissende lijstje insturen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:44 uur

geplaatst: vandaag om 20:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.