Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2016, 20:14 uur
Nee dat is mijn donkere kant van de muur. Maar ik kan je wel ff seine(n). Duurt alleen krap 100 jaar.
0
zaaf
geplaatst: 11 september 2016, 21:56 uur
In tegenstelling tot bovenstaande en de uitslag van de namiddag heb ik de input van vandaag verwerkt.
Veel, heel veel bekende namen (in de zin van eerder in de top), enkele nieuwe (in de zin van nu in de top).
Veel, heel veel bekende namen (in de zin van eerder in de top), enkele nieuwe (in de zin van nu in de top).
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:23 uur
Voor mij niet het beste jaar, 1973. Voor mijn plezier luister ik wel graag naar een gekke kerel, die zich ook wel eens in een pin-up club begeeft. Ook een Afrikaans heerschap mag ik graag horen. Laatst ben ik wel in het Parijs van de jaren '10 van de vorige eeuw gestrand, dat beviel me al een stuk beter. Maar de komende toekomstdagen ga ik nog wel een en ander ontdekken, hoop ik.
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:43 uur
herman schreef:
Laatst ben ik wel in het Parijs van de jaren '10 van de vorige eeuw gestrand, dat beviel me al een stuk beter.
Laatst ben ik wel in het Parijs van de jaren '10 van de vorige eeuw gestrand, dat beviel me al een stuk beter.
Nog spoken gezien?
0
geplaatst: 12 september 2016, 10:51 uur
Volgens mij komen die over een paar jaar toch pas, uit het land van de rijzende zon?
Poppen heb ik wel gezien, maar in weer een ander werelddeel. Ik weet niet of die mij genoeg bevielen voor een top 20 plaats.
1
geplaatst: 12 september 2016, 10:56 uur
Het thema is fietsen in 1973. Ik fiets alleen door Holland, naar het strand en misschien wel op t laatst ook nog naar Berlijn. Daarna tv kijken, toch weer Bassie en Adriaan, een Disney klassieker met vliegend tapijt en een geest in de lamp of iets spannends zoals The Exorcist? Verder hoop ik op een wonder met veel solide lucht
0
geplaatst: 12 september 2016, 11:38 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Dan zou ik je luisterfocus op Innervisions leggen. Voor mij, en volgens mij ook voor vele anderen hier is dat toch wel de absolute knaller in Stevie's oeuvre. Heb hem gisteren weer eens beluisterd, maar als dit de knaller is in Stevie's oeuvre dan is Stevie blijkbaar niet helemaal mijn ding. Staan een paar heerlijke nummers op, maar ook een deel waar ik niet zoveel aan vind (zoals eigenlijk gelijk al de eerste twee nummers).
0
geplaatst: 12 september 2016, 17:38 uur
herman schreef:
Heb hem gisteren weer eens beluisterd, maar als dit de knaller is in Stevie's oeuvre dan is Stevie blijkbaar niet helemaal mijn ding.
Dat kan natuurlijk, je kunt nooit alle muziek goed vinden of er van houden. Als deze plaat je niets doet en je hebt ook geen al te beste ervaringen met Songs in the Key, Talking Book of Fulfillingness' First Finale dan lijkt de conclusie dat Stevie niet helemaal jou ding is me een hele juiste.Heb hem gisteren weer eens beluisterd, maar als dit de knaller is in Stevie's oeuvre dan is Stevie blijkbaar niet helemaal mijn ding.
1
geplaatst: 12 september 2016, 17:44 uur
Tja als Innervisions al niet echt goed wordt gevonden, misschien zo'n verzamelaar met van die duetten proberen 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 september 2016, 19:01 uur
Rudi S schreef:
Tja als Innervisions al niet echt goed wordt gevonden, misschien zo'n verzamelaar met van die duetten proberen
Ik belde net al met Herman om hem die tip in te fluisterenTja als Innervisions al niet echt goed wordt gevonden, misschien zo'n verzamelaar met van die duetten proberen
0
geplaatst: 12 september 2016, 20:23 uur
Dat is nu net de kant van Stevie die ik niet zo fijn vind, en dan ook nog eens honderd keer uitvergroot. Nee bedankt. 

0
zaaf
geplaatst: 13 september 2016, 15:04 uur
Nog 2 en een een beetje dag… lijstjes binnen van:
Arno, Ataloona, Brunniepoo, Dwejkk_, dynamo d EttaJamesBrown, Franck Maudit GrafGantz, heicro, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, vigil, west en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, Edgar18, Film Pegasus, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, Teunnis, thelion en Toon1
Arno, Ataloona, Brunniepoo, Dwejkk_, dynamo d EttaJamesBrown, Franck Maudit GrafGantz, heicro, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, vigil, west en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, Edgar18, Film Pegasus, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, Teunnis, thelion en Toon1
0
geplaatst: 13 september 2016, 15:09 uur
Ik twijfel of ik zal insturen..te weinig eigenzinnigheid..
0
geplaatst: 13 september 2016, 15:21 uur
herman schreef:
Voor mij niet het beste jaar, 1973.
Voor mij niet het beste jaar, 1973.
Mee eens. Wel veel nummers van uitzonderlijke klasse, maar weinig albums die volledig boeien. Ik heb zojuist mijn lijstje gemaakt. Slechts twee albums scoren een *4,5. De rest *4.
0
geplaatst: 13 september 2016, 15:34 uur
Ik vind het wel een sterk jaar 
Ws omdat er minder progrock is

Ws omdat er minder progrock is

0
geplaatst: 13 september 2016, 15:39 uur
Ik vind 1973 een echt topjaar eigenlijk. Mijn hele top 20 bestaat uit albums dat ik op 4* of meer heb staan, en dat is voor het eerst. Het helpt ook wel dat verschillende van mijn favorieten met niet een maar twee sterke albums kwamen dat jaar 

0
geplaatst: 13 september 2016, 15:49 uur
Eens, vind het ook gewoon weer een topjaar. Mijn nummer 1 krijgt 5/5, maar daarna kan ik toch een top 10 volmaken met 4,5/5 albums. De rest ook gewoon dikke 4/5jes. Ik kan niet klagen 

0
geplaatst: 13 september 2016, 15:59 uur
Ach, goed jaar, minder jaar. Uiteindelijk hangt het er voor mij vooral vanaf hoeveel albums ik heb beluisterd van een bepaald jaar. Soms zijn dat er 30, soms 50. Er zijn een aantal artiesten in deze periode waar ik sowieso wel liefhebber van ben, maar mijn interesse in deze jaren is gewoon kleiner dan die in bv. 1965-1968 of 1977-1981. De onbevangenheid in de muziek is gewoon wat minder (soul werd serieuzer, psychedelisch werd prog) en dat mis ik toch wel een beetje.
Ik luister ook niet alles wat los en vast zit (hooguit 2 albums op een dag, in het weekend soms meer), dus ik zal ook wel e.e.a. missen. Heb in ieder geval gisteren voor het eerst Band on the Run geluisterd (en een paar weken terug het solodebuut van Macca). Eigenlijk nooit naar omgekeken, terwijl ik de albums van de Beatles wel kan dromen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat dit topic er is, mooie gelegenheid eindelijk eens achter dat soort albums aan te gaan.
Ik luister ook niet alles wat los en vast zit (hooguit 2 albums op een dag, in het weekend soms meer), dus ik zal ook wel e.e.a. missen. Heb in ieder geval gisteren voor het eerst Band on the Run geluisterd (en een paar weken terug het solodebuut van Macca). Eigenlijk nooit naar omgekeken, terwijl ik de albums van de Beatles wel kan dromen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat dit topic er is, mooie gelegenheid eindelijk eens achter dat soort albums aan te gaan.
0
geplaatst: 13 september 2016, 15:59 uur
Ik vind het ook een Top jaar, ook op geloof ik 1 na alles op een 4 en hoger. Zelfs een paar van 5 sterren en daar heb ik er echt niet veel van in de jaren 70.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.