Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2016, 23:14 uur
vigil schreef:
Sjonge jonge wat een top reactie zeg...
Die reactie komt voort uit het feit dat hij altijd veel overeenkomsten heeft met de eindelijk lijst. Het was een grapje, voor de meeste wel duidelijk voor jou blijkbaar niet want je komt er nu al meerdere keren op terug.
Overigens niet direct maar op reacties van andere met sexy knipoogjes er bij. Dat is ook jammer, toch?
Sjonge jonge wat een top reactie zeg...
Die reactie komt voort uit het feit dat hij altijd veel overeenkomsten heeft met de eindelijk lijst. Het was een grapje, voor de meeste wel duidelijk voor jou blijkbaar niet want je komt er nu al meerdere keren op terug.
Overigens niet direct maar op reacties van andere met sexy knipoogjes er bij. Dat is ook jammer, toch?
Nou, ik ga er anders ook van wakker liggen vanacht. Dat je het maar weet.
0
geplaatst: 16 september 2016, 23:19 uur
vigil schreef:
Het was een grapje,
Het was een grapje,
Het gelach weerklinkt nog altijd.
0
Franck Maudit
geplaatst: 16 september 2016, 23:21 uur
johan de witt schreef:
Ow, dat was die echo!
En ik maar denken aan een alieninvasie.
0
geplaatst: 16 september 2016, 23:26 uur
Ahh, mainstream. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat zelfs stemmen zijn uitgebracht op Aloha Hawaii, met die vette Elvis. Alleen maar legendarisch vanwege de satelliet. The horror.
0
geplaatst: 16 september 2016, 23:41 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ahh, mainstream. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat zelfs stemmen zijn uitgebracht op Aloha Hawaii, met die vette Elvis. Alleen maar legendarisch vanwege de satelliet. The horror.
Geeft niks dat je daar op gestemd hebt hoor. Je weet wat ze zeggen, elke gek heeft z'n gebrek.
was overigens een van m'n laatste afvallers, maar niet verder vertellen alsjeblieft
1
geplaatst: 17 september 2016, 00:23 uur
Enfin, pagina's met gelul en hier en daar een notering verder en ik sta nog altijd op nul, nada, niets!
Jullie zijn mainstream en mijn lijst is cool
!
Toch heb ik goede hoop dat mijn top twee het gered heeft. Verder verwacht ik ome Lou, Bowie, Roxy en de nummer één die ik niet in m'n lijstje heb.
Jullie zijn mainstream en mijn lijst is cool
!Toch heb ik goede hoop dat mijn top twee het gered heeft. Verder verwacht ik ome Lou, Bowie, Roxy en de nummer één die ik niet in m'n lijstje heb.
0
Franck Maudit
geplaatst: 17 september 2016, 00:33 uur
Edgar18, bij de defintie van 'cool' denk ik enkel aan jou.
The tricky part is dat het waar zou kunnen zijn, een bestaan vol twijfel staat jou op te wachten.
The tricky part is dat het waar zou kunnen zijn, een bestaan vol twijfel staat jou op te wachten.
1
geplaatst: 17 september 2016, 00:37 uur
Dat klinkt me als muziek in de oren, daar kunnen geen tien top 10 noteringen tegen op!
0
geplaatst: 17 september 2016, 00:39 uur
Genesis ('73).... zelfs de artistieke sleeve heeft iets moois,,en zo ook het album , bij mij op nr 10
en bij het weer herbeluisteren van een van de hoogtepunten van Selling, krijg ik nog steeds opnieuw een heftig spontaan oorgasme.....
Firth of Fifth ,zo mooi !

en bij het weer herbeluisteren van een van de hoogtepunten van Selling, krijg ik nog steeds opnieuw een heftig spontaan oorgasme.....
Firth of Fifth ,zo mooi !

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 september 2016, 00:53 uur
Ja, Selling England. Vanwege het feit dat het Dancing with the Moonlit Knight en Firth of Fifth heeft voortgebracht terecht legendarisch en ik had hem dan ook op nummer 8. Voor de rest vind ik het album minder bevredigend dan zijn beide voorgangers. Het komt allemaal wat bedachter en gladder over en de Sturm und Drang van met name Nursery Cryme wordt hier toch wel gemist.
Band on the Run had ik niet in mijn top-20, maar al te veel heeft dat niet gescheeld. Die andere twee... ach...
Band on the Run had ik niet in mijn top-20, maar al te veel heeft dat niet gescheeld. Die andere twee... ach...
0
geplaatst: 17 september 2016, 02:27 uur
0
geplaatst: 17 september 2016, 08:43 uur
Johnny Marr schreef:
Onzin hier wat betreft Raw Power. Die bruutheid is heerlijk, lekkere in your face plaat. Meesterwerk en veel te laag hier.
Onzin hier wat betreft Raw Power. Die bruutheid is heerlijk, lekkere in your face plaat. Meesterwerk en veel te laag hier.
Hey ja, bij mij op 3 wat een heerlijk album.
Tom, Wings en Genesis heb ik ook al

0
geplaatst: 17 september 2016, 08:51 uur
Een progboi kan je me moeilijk noemen, maar Selling England stond op 4 bij mij. Meesterlijke plaat! Sowieso kan ik Genesis goed hebben, zelfs hun poppy periode (ja echt!).
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:07 uur
0
zaaf
geplaatst: 17 september 2016, 09:23 uur
6. Tom Waits - Closing Time
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2857.300.jpg
Punten : 417
Nom. : 18
Nr. 1 van : EttaJamesBrown, wibro, Franck Maudit, Lura, Edgar18
Zoveel topposities en toch nr 6? Love-it-or-hate-it?
Tom speelde sinds zijn 21e piano in The Troubadour, LA - een beroemde nachtclub. Toen Herb Cohen daar kwam onderkende hij het talent van Tom, nam hem onder zijn management en nam demo's met hem op voor het label dat hij samen met Frank Zappa beheerde: Bizarre/Straight.
In '72 tekende Tom voor Asylum Records en raakte bevriend met voormalig Lovin' Spoonfulgitarist Jerry Yester. Met hem als producer ging hij aan de slag voor zijn debuutalbum. Dat leverde wel wat Tom en Jerry taferelen op, want waar Jerry de folk-kant van zijn composities onderkende, wilde Tom juist een jazzy plaat. Desalniettemin was Waits absoluut communicatief met zijn medemuzikanten over de richting en de kleur van de songs zoals hij het liefst wilde horen.
Het album werd redelijk succesvol in de VS, behaalde een gouden status en leverde met Ol' 55 een nummer op dat grote bekendheid kreeg door de cover van labelgenoten The Eagles.
Voor mij geen kwestie van love-it-or-hate-it. Ik vind het wel mooi, maar het heeft niet het bijzondere wat later in zijn carriere zijn intrede doet: de Beefheart-gekte. Het kabbelt voor mij te veel.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2857.300.jpg
Punten : 417
Nom. : 18
Nr. 1 van : EttaJamesBrown, wibro, Franck Maudit, Lura, Edgar18
Zoveel topposities en toch nr 6? Love-it-or-hate-it?
Tom speelde sinds zijn 21e piano in The Troubadour, LA - een beroemde nachtclub. Toen Herb Cohen daar kwam onderkende hij het talent van Tom, nam hem onder zijn management en nam demo's met hem op voor het label dat hij samen met Frank Zappa beheerde: Bizarre/Straight.
In '72 tekende Tom voor Asylum Records en raakte bevriend met voormalig Lovin' Spoonfulgitarist Jerry Yester. Met hem als producer ging hij aan de slag voor zijn debuutalbum. Dat leverde wel wat Tom en Jerry taferelen op, want waar Jerry de folk-kant van zijn composities onderkende, wilde Tom juist een jazzy plaat. Desalniettemin was Waits absoluut communicatief met zijn medemuzikanten over de richting en de kleur van de songs zoals hij het liefst wilde horen.
Het album werd redelijk succesvol in de VS, behaalde een gouden status en leverde met Ol' 55 een nummer op dat grote bekendheid kreeg door de cover van labelgenoten The Eagles.
Voor mij geen kwestie van love-it-or-hate-it. Ik vind het wel mooi, maar het heeft niet het bijzondere wat later in zijn carriere zijn intrede doet: de Beefheart-gekte. Het kabbelt voor mij te veel.
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:28 uur
zaaf schreef:
Ik zal mijn anti-inbraaksoftware updaten.
Ik zal mijn anti-inbraaksoftware updaten.
Ha,ha, hoeft niet.
Omdat ik gister weinig MuMe tijd had heb ik even 2 topics verward (Martha van Closing Time zat in lied vd dag ) dacht dus dat Tom al voorbij was geweest.
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:30 uur
zaaf schreef:
Hier ook zo, mooie albums maar ik vind het vanaf Swordfish Trombone weergaloos.
1
geplaatst: 17 september 2016, 09:30 uur
Er zijn eigenlijk twee Tom Waitsen, de artiest die vlamt op albums als Rain Dogs en Swordfishtrombones en de artiest die ons de parel Closing Time heeft geschonken. In het verlengde ligt nog wel The Heart of Saturday Night (vergeet hem volgend jaar niet uw lijstje op te nemen!) maar hierna kwam definitief 'het raspje' op de stem.
Hoe goed ik Waits ook meestal vind, het niveau van dit prachtige album heeft hij wat mij betreft nooit meer bereikt. Martha, I Hope That I Don't Fall in Love with You en Grapefruit Moon, om te janken zo mooi.
Hoe goed ik Waits ook meestal vind, het niveau van dit prachtige album heeft hij wat mij betreft nooit meer bereikt. Martha, I Hope That I Don't Fall in Love with You en Grapefruit Moon, om te janken zo mooi.
1
geplaatst: 17 september 2016, 09:36 uur
Edgar18 schreef:
Er zijn eigenlijk twee Tom Waitsen,
Hoe goed ik Waits ook meestal vind, het niveau van dit prachtige album heeft hij wat mij betreft nooit meer bereikt.
Er zijn eigenlijk twee Tom Waitsen,
Hoe goed ik Waits ook meestal vind, het niveau van dit prachtige album heeft hij wat mij betreft nooit meer bereikt.
Er zijn eigenlijk twee Edgars, eentje die ons zeer zinnige dingen laat weten en eentje die hele vreemde meningen heeft.

1
zaaf
geplaatst: 17 september 2016, 09:48 uur
Rare maatschappij waar wij in leven. Dat dit straffeloos kan.
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:52 uur
Helemaal niet slecht die 6e plaats voor Tom Waits. Let wel, de concurrentie was natuurlijk wel groot. Wat dacht je van de nummers 1 t/m 5. Eén met twee albums en nog drie andere zeer bekenden.
Zal niet verschillen denk ik met de finale van Knock-out: 1973
Zal niet verschillen denk ik met de finale van Knock-out: 1973
0
geplaatst: 17 september 2016, 09:53 uur
Je kan zelfs straffeloos de tekst ook nog in het Nederlands omzetten. Waar gaat het heen met deze maatschappij?
Teloorgang is zo wel treffend in beeld gebracht. 
Voor mij trouwens pas een recente ontdekking, dit prachtige Closing Time. Een vriend had me het album toegestuurd, omdat ik dacht dat Tom Waits altijd zo vreselijk gezongen had als ten tijde van Waltzing Mathilda. Hij vond dat dit rechtgezet moest worden. Dat zijn nog eens ware vrienden.
Teloorgang is zo wel treffend in beeld gebracht. 
Voor mij trouwens pas een recente ontdekking, dit prachtige Closing Time. Een vriend had me het album toegestuurd, omdat ik dacht dat Tom Waits altijd zo vreselijk gezongen had als ten tijde van Waltzing Mathilda. Hij vond dat dit rechtgezet moest worden. Dat zijn nog eens ware vrienden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.