MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
nr.7 in mijn ijstje
Zeer goede Can plaat maar ik leg toch eerder "Tago Mago" of "Ege Bamyasi" op.

Jaaa, heel mooi. In het jaar dat ik hem ontdekte heb ik hem maandenlang elke ochtend gedraaid. Ideale plaat om bij te ontwaken op weg naar werk. Voor mij hun beste en ook zonder Suzuki zullen ze bij mij nog scoren.

Daar ik met de 2 voorgangers gelijk een klik had, liep ik hier wat op stuk.
Maar ik geef 'm nog niet op.
Wellicht nog draaibeurten nodig.

Wel een fabelachtige band en zeer origineel.

Iggy Pop had ik niet in mijn lijst, maar is zeker niet slecht. Can zal ik nooit begrijpen...

2 die niet op mijn lijst staan, dus de simpele conclusie is dat het een zeer slechte start is

2 die op mijn lijst staan, dus de simpele conclusie is dat het een zeer goede start is

Teunnis schreef:
2 die op mijn lijst staan, dus de simpele conclusie is dat het een zeer goede start is

Stooges op 5 en Can op 7 hier.

Can ken ik niet goed genoeg, deze Iggy vind ik eg matig, verrassend dat ie stemmen heeft gekregen.

vigil schreef:
2 die niet op mijn lijst staan, dus de simpele conclusie is dat het een zeer slechte start is

Je hebt Future Days niet in je stemmenlijst staan, dus je zou ook blij kunnen zijn dat er blijkbaar nog iets heel moois in het verschiet ligt.

herman schreef:
(quote)

Je hebt Future Days niet in je stemmenlijst staan, dus je zou ook blij kunnen zijn dat er blijkbaar nog iets heel moois in het verschiet ligt.

Ja dat Can maar ik vrees t ergste

johan de witt schreef:
Zuur zeg Hij heet ook niet voor niks Raw Power, het hoeft niet te mooi te klinken.
Voor mij is die eerste plaathelft toch wel de beste van The Stooges.
Wat een urgentie.
Bij mij op 6.

Dat heb ik ook niet bedoeld maar dit soort muziek komt met een spontane, natuurlijke sound veel meer tot zijn recht, waarom (slecht) remixen? Gewoon alles live in de studio spelen en opnemen zoals het een punkband betaamt. En het songmateriaal is - wat herman zegt - minder dan de vorige 2 albums van hen.
Future Days van Can moet ik nog beluisteren.

Ze kunnen beter de cancan gaan dansen.

Superbitch schreef:
Ze kunnen beter de cancan gaan dansen.

Onzin hier wat betreft Raw Power. Die bruutheid is heerlijk, lekkere in your face plaat. Meesterwerk en veel te laag hier. Veel beter dan het debuut maar net niet zo goed als Fun House.

En al degene die tegenspreken: Your Pretty Face Is Going to Hell (misschien wel mn favoriete nummer van Raw Power).

zaaf
8. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3724.300.jpg

Punten : 341
Nom. : 22
Nr. 1 van : Telamon

Stabiel in deel twee van top tien. De gehele week. En dat verraste mij.

Het merendeel van Band on the Run werd opgenomen in de EMI studio in Lagos, Nigeria, want McCartney wilde een album maken op een exotische locatie. Vlak voor vertrek naar Lagos, stapten drummer Denny Seiwell en gitarist Henry McCullough uit de band; zonder tijd voor personele aanpassingen, ging McCartney samen met zijn vrouw Linda en Denny Laine. Hijzelf zou naast bas ook drumpartijen (gedubbeld) en veel lead-gitaar spelen.
De studio bleek armoedig te zijn en de situatie in Nigeria gespannen. De McCartneys werden ook nog beroofd op straat, onder andere van een tas met onaffe teksten en demo tapes.
De verdere opnames en laatste overdubs werden in AIR Studios in Londen verricht.

Lang, heel lang vond ik dit de topper van Macca. Op vinyl tot stof gedraaid en nog is het erg fijn om te horen - met wisselende favorieten. De topper is het voor mij niet meer, maar een topper zeker wel.

Prima plaat maar net niet in mijn top 20 (want plaat is 3,5* en alles in mijn lijst is 4.0* en hoger)

zaaf
Nee joh, album is 4.05!

Paul redde het op een haartje na niet, op een andere dag had ie zomaar ergens tussen plek elf en twintig kunnen belanden.

zaaf schreef:
Nee joh, album is 4.05!

Je bent een vier vergeten...

40:54

zaaf
Da's ook een sterk staaltje!

Mijn lijstje? Cansloos!

Alweer prijs. Op plek 13 bij mij.

Band on the Run had ik niet in de top 10 verwacht.

Ook Nr 8 in mijn 20 ,een zelfde positie is voor mij nu voor het eerst in dit spel( met uitz van een nr 1)
Mooi werk van McCartney
Op een na beste album wat mij beteft..en wss zaaf ook?
Ik doel op Ram (71)

Had bij mij een top 10 er kunnen zijn , ware het niet dat er toch nog wat andere topalbums op mijn pad kwamen.
Mooie plaat, zeker gezien de choatische omstandigheden die zaaf al aangaf in zijn verhaal.

Mag zeker tot zijn beste werk gerekend worden.

teus schreef:

Ik doel op Ram (71)

En zeker ook wat user Renoir betreft!

GrafGantz schreef:
Alweer prijs. Op plek 13 bij mij.

Wekelijks ritueel toch? Is dat nou lastig of makkelijk zo'n mainstream smaak?

zaaf
vigil schreef:
(quote)

Wekelijks ritueel toch? Is dat nou lastig of makkelijk zo'n mainstream smaak?
O jij houdt van plaagstootjes?

zaaf
teus schreef:
Ik doel op Ram (71)
Al komt At the Speed of Sound zeer dichtbij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.