MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Trouwens: bedankt voor de Brian Eno-tips! Ik ga volgende week eens dat groene album uit 1975 proberen. Zomaar, no reason

Ik ook! Al heb ik hem volgens mij jaren geleden al eens gehoord.

Benieuwd of ie hoge ogen gaat gooien

Ik heb mijn lijstje van 1975 al doorgemaild. Ben nu met 1976 bezig. Onze oosterburen gaan hoge ogen bij mij gooien zowel in 1975 als in de jaren daarop. Dat kan ik je nu al vast zeggen.

Edgar18 schreef:
Ik vind het jammer dat de bekendste albums (met de meeste stemmen) in dit spelconcept automatisch komen bovendrijven. Ik zou graag zien dat de ultieme favorieten (top drie / vijf) er extra uitgelicht worden. Dit zijn tenslotte de albums die mensen op 5* zetten en extra bijzonder vinden! Uiteraard kan die topfavoriet ook nog steeds gewoon The Beatles zijn. Ik heb niets gezegd over benadelen en ik haal The Beatles, Stones en Bowie slechts aan als voorbeelden van grote gemene delers.

Daar is niets aan te doen, het is niet meer dan logisch dat de populairste albums komen bovendrijven en The Beatles, Stones en Bowie waren destijds de trendzetters. In de Champions League komen ook steeds clubs als Real Madrid en Barcelona ver in de eindstrijd maar moeten die clubs op voorhand daarom uitgesloten worden?

wibro schreef:
Ik heb mijn lijstje van 1975 al doorgemaild. Ben nu met 1976 bezig. Onze oosterburen gooien bij mij hoge ogen zowel in 1975 als in de jaren daarop. Dat kan ik je nu al vast zeggen.

Klaus Wunderlich ?

LucM schreef:
Van Sly and the Family Stone, Bill Whiters en Isaac Hayes bezit ik enkel een compilatie, daar zal ik ook hun reguliere albums eens beluisteren. Donny Hathaway staat ook op mijn verlanglijst.

Dat zijn nou precies vier uitstekende keuzes: alvast veel plezier!

teus schreef:
(quote)
Klaus Wunderlich ?
Kwam die niet uit Düsseldorf?

wibro schreef:
(quote)
Kwam die niet uit Düsseldorf?

Nein andere zeite auf Deutschland

Voor La Düsseldorf moeten we ook nog een jaartje wachten.

1975 is met de post en ik kan enkel maar zeggen:

Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt

een waanzinnig goed jaar met maar liefst 8 Duitse inzendingen in de Top 20. Alles minimaal een 4* of hoger en dan moest ik nog schrappen.

Een zeer fijne lijst met een gemaskeerd bal, een zondags kind, een hitsige dame samen een discokoning, een plaat over protonen en neutronen en eentje over kracht en passie. Verder vraag ik me af of Helen een paard is?

Deutschland über alles is 2 keer eerder fout gegaan

6 Duitse en 2 Nigeriaanse inzendingen . Ook de 1e plaats wordt ingenomen door Duitsers maar ze komen niet uit Düsseldorf.

luigifort schreef:
Maar nu niet. "Wir werden es schaffen"

Wo ist der Bahnhof?

Niet op de site maar uiteraard wel gewoon uit 1975: De eerste langspeelplaat van het Simplisties Verbond

Ik doe slechts 1 werk per artiest in mijn top, anders zitten er (bijna) enkel Duitsers in

luigifort schreef:

Ja maar ook wel eens goed

vigil schreef:
(quote)

Ja maar ook wel eens goed

Ik kan me niet herinneren dat wij eens een oorlog zijn begonnen op het veld wel ja

luigifort schreef:
(quote)

Ik kan me niet herinneren dat wij eens een oorlog zijn begonnen op het veld wel ja

Juist en die verloren we juist vaak van de Duitsers

We missen de kampfgeist die zij wel hebben

1. Supertramp - Crime of the Century
2. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway
3. Bee Gees - Mr. Natural
4. Dan Fogelberg - Souvenirs
5. Randy Newman - Good Old Boys
6. Mike Oldfield - Hergest Ridge
7. Betty Davis - They Say I'm Different
8. Electric Light Orchestra - Eldorado
9. Eagles - On the Border
10. 10cc - Sheet Music
11. King Crimson - Red
12. Deep Purple - Stormbringer
13. Cockney Rebel - The Psychomodo
14. Neil Young - On the Beach
15. Queen - Sheer Heart Attack
16. Camel - Mirage
17. Queen - Queen II
18. Steely Dan - Pretzel Logic
19. Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard
20. Funkadelic - Standing on the Verge of Getting It On

vigil schreef:
Wo ist der Bahnhof?

Do ist der Wo ist der Bahnhof:

Wo Ist der Bahnhof? (1985) - MovieMeter.nl

zaaf
Of liever gezegd

GrafGantz schreef:
(quote)

Do ist der Wo ist der Bahnhof:

Wo Ist der Bahnhof? (1985) - MovieMeter.nl

Briljant

Absoluut. Maar we dwalen wel een ietsie pietsie af hier nu

zaaf
Typisch staaltje van krommunicatie

Echt schrijpend, als dat gebeurt.

Welk jaar spelen we eigenlijk? Wijnjaar nul?

Franck Maudit
Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?

Pareltje uit '75 dat weinig aandacht krijgt. Laat me u wel waarschuwen: er komt geen zang aan te pas en de zweverigheid teelt wierig. Maar ik houd intens veel van dit album. En dit lijkt me een goed ogenblik om die liefde te verspreiden.

Franck Maudit schreef:
Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?

Zeker, zolang wij moeten gissen om welk album het gaat is er toch niets aan de hand

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:56 uur

geplaatst: vandaag om 07:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.