Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2016, 22:24 uur
Franck Maudit schreef:
Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?
Pareltje uit '75 dat weinig aandacht krijgt. Laat me u wel waarschuwen: er komt geen zang aan te pas en de zweverigheid teelt wierig. Maar ik houd intens veel van dit album. En dit lijkt me een goed ogenblik om die liefde te verspreiden.
Ik heb 'm beluisterd, hoewel niet helemaal want ik viel in slaap. Als slaapalbum dus uitstekend geslaagd. Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?
Pareltje uit '75 dat weinig aandacht krijgt. Laat me u wel waarschuwen: er komt geen zang aan te pas en de zweverigheid teelt wierig. Maar ik houd intens veel van dit album. En dit lijkt me een goed ogenblik om die liefde te verspreiden.

0
Franck Maudit
geplaatst: 26 september 2016, 22:25 uur
wibro schreef:
Ik heb 'm beluisterd hoewel niet helemaal want ik viel in slaap. Als slaapalbum dus uitstekend geslaagd.
Ik heb 'm beluisterd hoewel niet helemaal want ik viel in slaap. Als slaapalbum dus uitstekend geslaagd.
U slaat de nagel op de kop! Het is een briljant slaapalbum.
Ik heb het wel voor slaapplaatjes.
0
zaaf
geplaatst: 26 september 2016, 22:26 uur
Franck Maudit schreef:
Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?
Ik heb het ook erg op slaapplaatjes maar deze reclame is abject. Maar omdat ik teelt wierig zo leuk gevonden vind bestraf ik het niet.Is het toegestaan even aandacht voor dit album Robert Fripp & Brian Eno - Evening Star te vragen?
0
Franck Maudit
geplaatst: 26 september 2016, 22:29 uur
zaaf schreef:
Ik heb het ook erg op slaapplaatjes maar deze reclame is abject. Maar omdat ik teelt wierig zo leuk gevonden vind bestraf ik het niet.
Ik heb het ook erg op slaapplaatjes maar deze reclame is abject. Maar omdat ik teelt wierig zo leuk gevonden vind bestraf ik het niet.
Held.
0
geplaatst: 27 september 2016, 10:29 uur
Franck Maudit schreef:
Er is nog hoop! 
0
geplaatst: 27 september 2016, 10:41 uur
Gisteravond teruggekeerd uit Londen met een tas vol cd's. Nog even mijn top 20 van 1974:
1. Neil Young – On The Beach (1)
2. Van Morisson – It’s Too Late to Stop Now
3. Jackson Browne – Late for the Sky
4. Peter Hammill – The Silent Corner and the Empty Stage
5. Richard & Linda Thompson – I Want to See the Bright Lights Tonight (14)
6. Genesis – The Lamb Lies Down on Broadway (11)
7. Frank Zappa – Apostrophe (‘) (6)
8. Brian Eno – Taking Tiger Mountain by Strategy (7)
9. Supertramp – Crime of the Century (2)
10. Randy Newman – Good Old Boys (22)
11. Roxy Music – Country Life (8)
12. David Bowie – Diamond Dogs (3)
13. Steely Dan – Pretzel Logic (17)
14. 10CC – Sheet Music (20)
15. Joe Walsh – So What
16. Todd Rundgren – Todd
17. Big Star – Radio City (18)
18. Gene Clark – No Other
19. Camel – Mirage (9)
20. Electric Light Orchestra – Eldorado (21)
1. Neil Young – On The Beach (1)
2. Van Morisson – It’s Too Late to Stop Now
3. Jackson Browne – Late for the Sky
4. Peter Hammill – The Silent Corner and the Empty Stage
5. Richard & Linda Thompson – I Want to See the Bright Lights Tonight (14)
6. Genesis – The Lamb Lies Down on Broadway (11)
7. Frank Zappa – Apostrophe (‘) (6)
8. Brian Eno – Taking Tiger Mountain by Strategy (7)
9. Supertramp – Crime of the Century (2)
10. Randy Newman – Good Old Boys (22)
11. Roxy Music – Country Life (8)
12. David Bowie – Diamond Dogs (3)
13. Steely Dan – Pretzel Logic (17)
14. 10CC – Sheet Music (20)
15. Joe Walsh – So What
16. Todd Rundgren – Todd
17. Big Star – Radio City (18)
18. Gene Clark – No Other
19. Camel – Mirage (9)
20. Electric Light Orchestra – Eldorado (21)
0
zaaf
geplaatst: 27 september 2016, 11:07 uur
Renoir schreef:
Gisteravond teruggekeerd uit Londen met een tas vol cd's.
Uit 1975?Gisteravond teruggekeerd uit Londen met een tas vol cd's.
0
geplaatst: 27 september 2016, 11:22 uur
Even nostalgisch terugblikken met mijn top 20 van 1974:
1. Supertramp – Crime of the century
2. Urbanus van Anus – Leevend
3. Eric Clapton – 461 Ocean Boulevard
4. Leonard Cohen – New skin for the old ceremony
5. Bob Dylan & The Band - Before the Flood
6. Crosby , Stills, Nash & Young – So far
7. Neil Young – On the beach
8. Bert Jansch – L.A. Turnaround
9. John Denver – Back home again
10. 10CC – Sheet music
11. David Bowie – Diamond dogs
12. Randy Newman – Good old boys
13. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
14. Kraftwerk – Autobahn
15. Hot Chocolate – Cicero Park
16. Lou Reed – Rock ’n roll animal
17. Bob Marley & The Wailers – Natty Dread
18. Harry Chapin – Verities & Balderdash
19. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Winter in America
20. Nico – The end
En nu weer verder zoeken naar geweldige albums uit 1975.
1. Supertramp – Crime of the century
2. Urbanus van Anus – Leevend
3. Eric Clapton – 461 Ocean Boulevard
4. Leonard Cohen – New skin for the old ceremony
5. Bob Dylan & The Band - Before the Flood
6. Crosby , Stills, Nash & Young – So far
7. Neil Young – On the beach
8. Bert Jansch – L.A. Turnaround
9. John Denver – Back home again
10. 10CC – Sheet music
11. David Bowie – Diamond dogs
12. Randy Newman – Good old boys
13. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight
14. Kraftwerk – Autobahn
15. Hot Chocolate – Cicero Park
16. Lou Reed – Rock ’n roll animal
17. Bob Marley & The Wailers – Natty Dread
18. Harry Chapin – Verities & Balderdash
19. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Winter in America
20. Nico – The end
En nu weer verder zoeken naar geweldige albums uit 1975.
0
geplaatst: 27 september 2016, 11:40 uur
1
geplaatst: 27 september 2016, 14:07 uur
Te mainstream? Misschien iets moeilijkers? Probereer deze eens. 
ook zoeken met de gegevens: 4 tot 5* en max. 10 stemmen, levert een heel wat onbekend mooie muziek op.

ook zoeken met de gegevens: 4 tot 5* en max. 10 stemmen, levert een heel wat onbekend mooie muziek op.
0
geplaatst: 27 september 2016, 15:42 uur
Dat kom ik niet vaak genoeg tegen; iemand die Derek Bailey tipt 

0
zaaf
geplaatst: 27 september 2016, 17:31 uur
Nog ruim 2 dagen… we spelen 1975, lijstjes binnen van:
Ataloona, Brunniepoo, Dwejkk_, EttaJamesBrown, Franck Maudit, GrafGantz, Henri-S, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, teus, vigil en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, dynamo d, Edgar18, Film Pegasus, Cellulord, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, Telamon, Teunnis, thelion, Toon1, Lura en west
Ataloona, Brunniepoo, Dwejkk_, EttaJamesBrown, Franck Maudit, GrafGantz, Henri-S, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, teus, vigil en wibro
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, bikkel2, Bonk, Casartelli, dynamo d, Edgar18, Film Pegasus, Cellulord, herman, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, Telamon, Teunnis, thelion, Toon1, Lura en west
0
geplaatst: 27 september 2016, 17:34 uur
Komt voor de bakker, zaaf. Volgens mij geen topjaar op mijn nummer 1 na. 

0
geplaatst: 27 september 2016, 18:01 uur
Je hebt 5 albums uit 1975 op 5* staan! Dat is toch behoorlijk veel lijkt me.
1
geplaatst: 27 september 2016, 18:44 uur
herman schreef:
Niet spieken Herman!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 september 2016, 22:55 uur
Ik heb zojuist mijn 1975-lijstje ingediend - een dag eerder dan gebruikelijk, daar ik morgenavond afwezig ben. Ik kan wel verklappen dat er een live-album tussen zit, daar het eigenlijk een soort schilderijententoonstelling is.
Ik wilde ook nog wel even terugkomen op de opmerking van Edgar18... ja, die opmerking die niet beoogde een discussie uit te lokken. Toen ik hier net een paar weken meedeed, constateerde ik het volgende:
Nu kun je uiteraard aanvoeren dat er genoeg andere topics zijn waar je je persoonlijke favorieten onder de aandacht kunt brengen... maar zou het bijvoorbeeld een idee zijn als iedereen in aanloop naar de deadline één album mag namedroppen (en dan bijvoorbeeld alleen met een link naar het album in kwestie waar hij een mooie recensie neergepend heeft)?
Ik wilde ook nog wel even terugkomen op de opmerking van Edgar18... ja, die opmerking die niet beoogde een discussie uit te lokken. Toen ik hier net een paar weken meedeed, constateerde ik het volgende:
Casartelli schreef:
Ik kom pas net kijken bij deze topicserie, maar de tijd is nu wel rijp voor een compliment aan zaaf voor de presentatie. Lijstjes inzamelen en optellen kan iedereen, maar de bondige mix van achtergronden en een persoonlijke noot waar je bij elk album mee op de proppen weet te komen, is wat mij betreft van grote klasse.
En daar sta ik nog steeds achter. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat sommigen de week wat snel voorbij vinden gaan en dat er te weinig gelegenheid is om allerlei zogenaamd ondergewaardeerde albums te behandelen. Enerzijds kunnen we van de topicleider niet verwachten dat hij naast de toptien ook nog de nummer 37, de laagste eindigende nummer 1 van een individuele gebruiker en het best scorende Oostenrijkse soulalbum door een geïmmigreerde Chinees met een gebroken been gaat bespreken, anderzijds is er het verbod op het expliciet noemen van favorieten uit het jaar in kwestie. Nu kan dat laatste natuurlijk wel ná publicatie van de toptien, maar dan is het momentum een beetje weg. Het geven van hints is wel een fenomeen op zich, maar uiteindelijk schiet dat alleen op als op zijn minst een substantiële minderheid weet over welk album het gaat.Ik kom pas net kijken bij deze topicserie, maar de tijd is nu wel rijp voor een compliment aan zaaf voor de presentatie. Lijstjes inzamelen en optellen kan iedereen, maar de bondige mix van achtergronden en een persoonlijke noot waar je bij elk album mee op de proppen weet te komen, is wat mij betreft van grote klasse.
Nu kun je uiteraard aanvoeren dat er genoeg andere topics zijn waar je je persoonlijke favorieten onder de aandacht kunt brengen... maar zou het bijvoorbeeld een idee zijn als iedereen in aanloop naar de deadline één album mag namedroppen (en dan bijvoorbeeld alleen met een link naar het album in kwestie waar hij een mooie recensie neergepend heeft)?
1
zaaf
geplaatst: 28 september 2016, 06:58 uur
Nou kan men weer gaan discussiëren wat een mooie recensie is, maar als het een inhoudelijk stukje betreft van meer dan 5 regels ben ik om. Zo'n verzoek, verpakt in een mooi compliment, daar kán ik geen nee tegen zeggen.
Dus als je een respectabel stukje hebt geschreven bij een persoonlijk favoriet, mag je daar in het betreffende jaar naar verwijzen - gelimiteerd tot 1 stuks.
Dus als je een respectabel stukje hebt geschreven bij een persoonlijk favoriet, mag je daar in het betreffende jaar naar verwijzen - gelimiteerd tot 1 stuks.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 september 2016, 10:20 uur
Hij's fijn. Ik houd dit jaar zelf mijn kruit overigens even droog... gepaard aan het eeuwige voornemen wat meer woorden aan mijn favorieten te wijden.
0
geplaatst: 28 september 2016, 10:26 uur
Casartelli schreef:
het best scorende Oostenrijkse soulalbum door een geïmmigreerde Chinees met een gebroken been
het best scorende Oostenrijkse soulalbum door een geïmmigreerde Chinees met een gebroken been
Ik word nu toch wel benieuwd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 september 2016, 10:36 uur
GrafGantz schreef:
Ik word nu toch wel benieuwd.
Als ik nog meer hints ga geven wordt het te obvious en dat mag dus niet.Ik word nu toch wel benieuwd.
0
geplaatst: 28 september 2016, 11:54 uur
Muziekvrienden, mag ik jullie wijzen op mijn anekdote bij Tonight's The Night van Neil Young? Opgetekend in augustus 2015.
0
geplaatst: 28 september 2016, 13:29 uur
herman schreef:
Ik strooi nogal al gemakkelijk met 5 sterren, dus dat zegt niks

0
geplaatst: 28 september 2016, 13:34 uur
Lijstje volgt morgen. Hoop nog het werk van die Amerikaanse pianist in Duitsland te beluisteren. Eigenlijk schandalig dat ik die nog nooit heb opgelegd. Maar ja, 'tis dan weer zo'n album waar je echt voor "in the mood" moet zijn.
0
geplaatst: 28 september 2016, 22:21 uur
heb voor het eerst geen pure Soul in de lijst ,
maar wel 2x de variant Soul/Disco/Dance ( whatever) ,dat genre gaat in de komende jaren de muziektrend mede beheersen,...ook lekker! 
maar wel 2x de variant Soul/Disco/Dance ( whatever) ,dat genre gaat in de komende jaren de muziektrend mede beheersen,...ook lekker! 
0
geplaatst: 29 september 2016, 00:05 uur
Soul hier wel in de top 5, van de man die van zoveel markten thuis was.
Ook 8 verschillende landen vertegenwoordigd in de top 20, ik denk dat dat een record is voor mij.
YouTube zorgde er nog voor dat ik 3 albums van de koning van de afrobeat achter elkaar beluisterde.
Crazy, maar ze hadden mijn lijst anders ook wel gehaald.
De plaat die hier vast gaat winnen zorgde misschien nog wel voor het meeste luistergenot deze week.
Ook 8 verschillende landen vertegenwoordigd in de top 20, ik denk dat dat een record is voor mij.
YouTube zorgde er nog voor dat ik 3 albums van de koning van de afrobeat achter elkaar beluisterde.
Crazy, maar ze hadden mijn lijst anders ook wel gehaald.
De plaat die hier vast gaat winnen zorgde misschien nog wel voor het meeste luistergenot deze week.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.