Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:21 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:22 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:25 uur
Horses is mijn nummer 2, maar had net zo goed ook op 1 kunnen staan. Prachtplaat en een van de grootste meesterwerken van de jaren '70!
A Night At The Opera had ik ook, op nummer 5. Queen was een van mijn eerste muziekliefdes en is altijd een favoriet van me gebleven. Prog, pop, folk, hardrock, vaudeville, opera, je kan het zo gek niet bedenken of ze konden het aan. Heerlijke band, wat hebben sommigen hier toch tegen hen
A Night At The Opera had ik ook, op nummer 5. Queen was een van mijn eerste muziekliefdes en is altijd een favoriet van me gebleven. Prog, pop, folk, hardrock, vaudeville, opera, je kan het zo gek niet bedenken of ze konden het aan. Heerlijke band, wat hebben sommigen hier toch tegen hen

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:26 uur
Een 3.5* voor de paarden van Patti Smith en dat is niet voldoende voor een plaats in mijn top 20. Maar... ze krijgt nog drie maal een herkansing. En nu is het wachten op het gekke paard. 

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:39 uur
In 1995 heb ik wel ruimte voor een gek paard.
Deze Horses had ik ook, maar niet zo heel hoog. Ken het album ook pas een paar jaar, dus hij moet nog wat inklinken. Had hem eigenlijk ook wel hoger verwacht.
Deze Horses had ik ook, maar niet zo heel hoog. Ken het album ook pas een paar jaar, dus hij moet nog wat inklinken. Had hem eigenlijk ook wel hoger verwacht.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:00 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:08 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:23 uur
1
zaaf
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:47 uur
4. Neil Young & Crazy Horse - Zuma
https://www.musicmeter.nl/images/cover/9000/9428.300.jpg
Punten : 383
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : bikkel2
Neil deed het de hele week goed, terwijl hij twee bordjes in het vuur hoog te houden had, en wist zelfs op het laatst nog over Patti heen te gaan. Wat een baas.
Na een drietal sombere albums (onder fans The Ditch Trilogy genoemd) bevatte dit album hernieuwde levenslust.
Het album staat grotendeels vol met stevige, energieke (country-)rock songs. Young speelde voor het eerst sinds jaren weer met zijn band Crazy Horse, waarin Frank 'Poncho' Sampedro de lege plek van Danny Whitten had ingenomen.
Het slotnummer Through My Sails is een resultaat van opnamesessies uit 1974 met Crosby, Stills, Nash & Young.
In datzelfde jaar was de relatie die Young had met actrice Carrie Snodgress beëindigd (later bezongen op Comes A Time in het nummer Already One). Neil zingt in diverse songs op deze plaat over het leven van een vrijgezel ('Drive back', 'Lookin' for a love', 'Stupid girl' e.a.).
Goede plaat met een flinke uitschieter. Ik prefereer die andere uit dit jaar, maar zelfs die haalde mijn favo 20 niet.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/9000/9428.300.jpg
Punten : 383
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : bikkel2
Neil deed het de hele week goed, terwijl hij twee bordjes in het vuur hoog te houden had, en wist zelfs op het laatst nog over Patti heen te gaan. Wat een baas.
Na een drietal sombere albums (onder fans The Ditch Trilogy genoemd) bevatte dit album hernieuwde levenslust.
Het album staat grotendeels vol met stevige, energieke (country-)rock songs. Young speelde voor het eerst sinds jaren weer met zijn band Crazy Horse, waarin Frank 'Poncho' Sampedro de lege plek van Danny Whitten had ingenomen.
Het slotnummer Through My Sails is een resultaat van opnamesessies uit 1974 met Crosby, Stills, Nash & Young.
In datzelfde jaar was de relatie die Young had met actrice Carrie Snodgress beëindigd (later bezongen op Comes A Time in het nummer Already One). Neil zingt in diverse songs op deze plaat over het leven van een vrijgezel ('Drive back', 'Lookin' for a love', 'Stupid girl' e.a.).
Goede plaat met een flinke uitschieter. Ik prefereer die andere uit dit jaar, maar zelfs die haalde mijn favo 20 niet.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 14:47 uur
Heb dacht ik ,al 6 concerten van Young beleefd
Met of zonder Horses waarvan ik ongv de helft van dit album live gehoord heb, meesterlijk goed
Cortez meestal met een bijzonder lang intro, heerlijk!
Zuma bij mij op 3
Met of zonder Horses waarvan ik ongv de helft van dit album live gehoord heb, meesterlijk goed
Cortez meestal met een bijzonder lang intro, heerlijk!
Zuma bij mij op 3
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:06 uur
Waar blijft verdomme Fela Kuti in die top tien, of zijn jullie hier allemaal cultuurbarbaren?!

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:08 uur
Misschien heeft de beste man teveel uitgebracht in '75 en hebben we (bijna) allen op een ander album gestemd. 
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:12 uur
In mijn Top in de verste verte geen Queen, Patti Smith of Neil te bespeuren.
Ben uiteraard opgegroeid met Queen in de "Toppop" tijd. Ik vond ze destijds steengoed, maar toen wist ik nog niet wat er nog allemaal te beluisteren viel. "Never trust the radio"
Die van Patti heb ik vroeger vèèl gehoord, soms zelfs meerdere malen op een dag, en toch werd het niets tussen mij en Patti. Hetzelfde geld voor haar werk uit '76, maar daar is me wel een track van bijgebleven.
Ben uiteraard opgegroeid met Queen in de "Toppop" tijd. Ik vond ze destijds steengoed, maar toen wist ik nog niet wat er nog allemaal te beluisteren viel. "Never trust the radio"

Die van Patti heb ik vroeger vèèl gehoord, soms zelfs meerdere malen op een dag, en toch werd het niets tussen mij en Patti. Hetzelfde geld voor haar werk uit '76, maar daar is me wel een track van bijgebleven.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:16 uur
Bij mij ook geen van drieën. Ik denk trouwens, dat er door niemand anders op mijn nummer 1 gestemd is, Lewis Furey. 

1
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:26 uur
Die gaat het bij mij ook doen, albumtitel blijft toch weer lastig.

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:28 uur
Mijn nr. 1 zal ook wel niemand op gestemd hebben. Alhoewel het van een groot artiest is, die door velen hier gewaardeerd word, krijgt dit album het op mume zwaar te verduren. Ja, het word zelfs gehaat 

1
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:28 uur
Lura schreef:
Waar blijft verdomme Fela Kuti in die top tien, of zijn jullie hier allemaal cultuurbarbaren?!
Aan mij heeft het niet gelegen...
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:32 uur
En waar blijven al die Duitsers?
Tja, 'tis zoals in het leven. Men kent mensen uit alle hoeken van de wereld maar met de buren word amper gesproken.
Tja, 'tis zoals in het leven. Men kent mensen uit alle hoeken van de wereld maar met de buren word amper gesproken.

2
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:43 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.