Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:16 uur
Queen die had ik ook niet , toch maar een 6e plek voor dit beroemde album.
En nu, Neil, paarden, Dylan, Floyd en die baas verwacht ik zo of is er een altijd mooie verrassing.
Zappa op 11 zeker?
En nu, Neil, paarden, Dylan, Floyd en die baas verwacht ik zo of is er een altijd mooie verrassing.
Zappa op 11 zeker?

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:38 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:40 uur
De beste Queen volgens mij (hun vorige 2 albums kwamen er zeer dicht bij), nadien heeft Queen dat niveau nooit meer kunnen halen (wel live).
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:42 uur
Voor mij niet hun beste (die gaan ze namelijk nog maken met Adam Lambert)... maar wel goed genoeg voor mijn lijst, op nummer 12 om precies te zijn.Death on Two Legs , '39 en The Prophet's Song zijn fantastische nummers!
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:45 uur
Deze Queen komt toch op een lagere plek uit dan Queen II ( toen waren er ook nog 2 albums van de jongens in het spel) ik verwacht ze ook niet meer top 5 de komende decennia's .
Tja in 1991 hadden ze nog wel een prima album, maar dat jaar staat bol van de klassiekers.
Tja in 1991 hadden ze nog wel een prima album, maar dat jaar staat bol van de klassiekers.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:48 uur
Nee Top 5 niet nee, maar volgend jaar zal er vast wel weer eentje bijzitten, misschien '77 ook nog wel en inderdaad 1991 al zullen PJ en Nirvana vast wel hoger gaan eindigen 

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:51 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:52 uur
Zeker, ach je weet het bij die gasten nooit voor het zelfde geld maken ze zo maar een jazzplaat.
1
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:56 uur
"Proggers" die een Jazz album maken, echt een zekerheidje in het lijstje van graf 

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 10:00 uur
Prima hoor, hij gaat nog al snel naast zijn schoenen lopen. 
Had hij Queen niet

Had hij Queen niet

6
geplaatst: 1 oktober 2016, 10:01 uur
De volgende keer dat ik Queen nomineer zeg ik dat ze dood is.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 10:38 uur
Aah Kwien 
Op 2 gezet.
Ik dacht toendertijd mijn 1e lp.
Maar het kan ook de zwarte geweest zijn.
Hoe dan ook, een fraai werkstuk.
Lange tijd mijn favo van de band.

Op 2 gezet.
Ik dacht toendertijd mijn 1e lp.
Maar het kan ook de zwarte geweest zijn.
Hoe dan ook, een fraai werkstuk.
Lange tijd mijn favo van de band.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:01 uur
Ik had hem niet. Heb hem wel beluisterd (en zelfs nog ergens in de kast staan), maar heb er weinig mee eigenlijk. 3*...
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:07 uur
Bleh, Queen. Had ik eerst op 10, maar op het laatste moment nog vervangen door iets meer funky 
Wel met afstand hun beste album, met enkele prachtsongs als I'm In Love With My Car, '39 en The Prophet's Song.

Wel met afstand hun beste album, met enkele prachtsongs als I'm In Love With My Car, '39 en The Prophet's Song.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:23 uur
De Sgt Pepper(of Revolver) van Queen ,oftewel hun klassieke meesterwerk
Mijn Semi Nr 1 ,had van mij wel hoger gemoeten,maar ja te populair he ,dat valt hier bij de helft niet goed ,Heel goed album ,staat geen vuller of misser op ,dat is een gegeven dat kun je niet altijd over albumwerk zeggen,dus ....een Meesterwerk
Bij mij op 2
Mijn Semi Nr 1 ,had van mij wel hoger gemoeten,maar ja te populair he ,dat valt hier bij de helft niet goed ,Heel goed album ,staat geen vuller of misser op ,dat is een gegeven dat kun je niet altijd over albumwerk zeggen,dus ....een Meesterwerk
Bij mij op 2
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:29 uur
Volgend jaar ( '76') en misschien nog '77' zal Queen nog in mijn lijst voor komen.
Daarna komen hun albums bij mij niet meer boven de 3,5. En dat is dus niet goed genoeg voor een notering in de top 20.
Daarna komen hun albums bij mij niet meer boven de 3,5. En dat is dus niet goed genoeg voor een notering in de top 20.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:29 uur
Het zal niemand verbazen dat ik deze inderdaad niet had. Staat met 3,5* bij mij overigens wel op een nette voldoende, al moet ik daarbij opmerkingen dat ik niet eens weet of ik dit album deze eeuw nog geluisterd heb.
0
zaaf
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:34 uur
5. Patti Smith - Horses
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/910.300.jpg
Punten : 366
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Rudi S, Lying Mouth, johan de witt, luigifort
En Patti bivakkeerde juist steeds in de top 5 en dan valt deze 5e plek dus relatief laag uit…
Naam gemaakt in de CBGB en onder contract genomen bij het nieuwe label Arista koos Patti als producer voor haar debuutalbum John Cale uit. Dat leverde veel, heel veel strijd op, waar Patti nadien fel over was: John was, in plaats van een techneut - die ze nodig had - een maniakale artiest. Zij, aan de andere kant, was een felle tante en in de samenwerking achterdochtig. Toch kon ze later erkennen dat John een steunpilaar was in de conceptie van het album en dat hij, waar hij graag de live energie van de groep wilde vangen, daar behoorlijk goed in was geslaagd. En dat de vele ruzies haar ook dreven tot betere (en langere) prestaties.
Patti's teksten behandelen enerzijds haar idolen - Jim Morrison (Break It Up), Jimi Hendrix (Elegie), Wilhelm Reich via tekst uit A Book Of Dreams van zijn zoon Peter Reich (Birdland) - anderzijds mensen en plaatsen uit haar jeugd: een ruzie met haar zus (Redondo Beach), haar jongste zusje Kimberly, haar jeugd in New Jersey (Free Money). Twee adaptaties van andermans songs maken het album compleet: het welbekende Gloria van Them en Land, dat een bewerking is van Chris Kenner's Land Of A Thousand Dances.
De plaat werd uiteindelijk een geslaagd huwelijk tussen de kracht van het woord (beat poezie met Rimbaud als grote voorbeeld) en rock 'n roll. De groep bestond al enige tijd en dreef op eenvoudige akkoordenschema's en van daaruit tekstuele en muzikale improvisaties. Gezien als inspiratie voor punk, post-punk en alternatieve rock.
Een dusdanig memorabele plaat dat ik die graag hoger had gezien in deze top '75. Een hoge gunfactor, zeker, maar deze plaat is voor mij een monument.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/910.300.jpg
Punten : 366
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Rudi S, Lying Mouth, johan de witt, luigifort
En Patti bivakkeerde juist steeds in de top 5 en dan valt deze 5e plek dus relatief laag uit…
Naam gemaakt in de CBGB en onder contract genomen bij het nieuwe label Arista koos Patti als producer voor haar debuutalbum John Cale uit. Dat leverde veel, heel veel strijd op, waar Patti nadien fel over was: John was, in plaats van een techneut - die ze nodig had - een maniakale artiest. Zij, aan de andere kant, was een felle tante en in de samenwerking achterdochtig. Toch kon ze later erkennen dat John een steunpilaar was in de conceptie van het album en dat hij, waar hij graag de live energie van de groep wilde vangen, daar behoorlijk goed in was geslaagd. En dat de vele ruzies haar ook dreven tot betere (en langere) prestaties.
Patti's teksten behandelen enerzijds haar idolen - Jim Morrison (Break It Up), Jimi Hendrix (Elegie), Wilhelm Reich via tekst uit A Book Of Dreams van zijn zoon Peter Reich (Birdland) - anderzijds mensen en plaatsen uit haar jeugd: een ruzie met haar zus (Redondo Beach), haar jongste zusje Kimberly, haar jeugd in New Jersey (Free Money). Twee adaptaties van andermans songs maken het album compleet: het welbekende Gloria van Them en Land, dat een bewerking is van Chris Kenner's Land Of A Thousand Dances.
De plaat werd uiteindelijk een geslaagd huwelijk tussen de kracht van het woord (beat poezie met Rimbaud als grote voorbeeld) en rock 'n roll. De groep bestond al enige tijd en dreef op eenvoudige akkoordenschema's en van daaruit tekstuele en muzikale improvisaties. Gezien als inspiratie voor punk, post-punk en alternatieve rock.
Een dusdanig memorabele plaat dat ik die graag hoger had gezien in deze top '75. Een hoge gunfactor, zeker, maar deze plaat is voor mij een monument.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:42 uur
Heb ik ook, en ook op 5, maar ik had deze wel hoger verwacht in de eindlijst.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:46 uur
Misschien nog een x in de herkansing, maar ik trok het slecht eigenlijk.
Patti Smith zal ongetwijfeld een uniek artieste zijn, maar met name haar stem begon mij danig op de zenuwen te werken.
Patti Smith zal ongetwijfeld een uniek artieste zijn, maar met name haar stem begon mij danig op de zenuwen te werken.
1
geplaatst: 1 oktober 2016, 11:59 uur
Mij begint juist Freddie na 1 nummer op mn zenuwen te werken 
Deez had op 1 gemoeten

Deez had op 1 gemoeten

1
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:05 uur
bikkel2 schreef:
Onze Horses komen nog

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:16 uur
luigifort schreef:
Deez had op 1 gemoeten

Deez had op 1 gemoeten
Ik heb deze van Patti zowaar nog op 3,5* staan. Maar ik heb nooit kunnen volgen wat er zo bijzonder aan is. Zie ook wat bikkel2 zegt. En op 1 in dit jaar?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.