Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:58 uur
Genesis had ik niet verwacht, heb eigenlijk nog nooit van dit album gehoord.
wie?
wie?
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 12:22 uur
Dan is het op zich vrij logisch dat je hem ook niet had verwacht

kleine 400 stemmen met een gemiddelde van boven de 4, ze brachten overigens nog een album uit in 1976. Iets minder stemmen en iets lager gemiddelde (3,98) maar voor mij de betere van de 2.
deze stond bij mij op 4!
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 12:26 uur
Ja, ze hebben best een groot publiek. Ik vind ouder werk van hun al weinig aan, dus heb dit verder links laten liggen.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 12:29 uur
Prima Genesisplaat. Ietwat toegankelijker al, maar de balans is hier nog goed.
Verrassende notering. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Op 12 in mijn lijst.
Op 12 in mijn lijst.
2
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:12 uur
west schreef:
Het echt enige goede aan Genesis in de top 10 is dat 'ie aan het begin staat.
Het echt enige goede aan Genesis in de top 10 is dat 'ie aan het begin staat.
Natuurlijk staat Genesis aan het begin. Dat is in dat boek niet anders.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:18 uur
bikkel2 schreef:
Op 12 in mijn lijst.
Op 12 in mijn lijst.
Dezelfde gedachte....
Wat mij betreft een van de hoogtepunten uit de nog met Hackett periode,volgend jaar('77 dus) een super Livealbum met deze formatie
Trick is een heel fijn album,bij mij op 11
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:24 uur
Mijn nummer 3, iets hoger dan die andere, waarvan ik vermoed dat hij ergens tussen de 11 en de 20 gestrand is in de eindklassering. Wat voor kant Genesis verder later ook op zou gaan en aan wie dat ook zou liggen, dit is m.i. hun beste sinds Nursery Cryme, met Entangled als ultiem prijsnummer.
Van de scheiding der wegen van Genesis en Gabriel werden in eerste instantie beide partijen beter.
Van de scheiding der wegen van Genesis en Gabriel werden in eerste instantie beide partijen beter.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:37 uur
EttaJamesBrown schreef:
(quote)
Scherp !
Volgend jaar een album genaamd Exodus zou dus op 2 moeten staan
Maar mss bij mij nog hoger ,moet ik nog ff uitpuzzelen met een sterk ander album ,en ook Top!
maar dan wel van geheel andere orde/genre

1
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:46 uur
1977 is top! 
"76" is imo een overgangsjaar.
Het minste tot nu toe wat de 70's betreft.
Maar da's mijn mening.

"76" is imo een overgangsjaar.
Het minste tot nu toe wat de 70's betreft.
Maar da's mijn mening.
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 13:51 uur
Helemaal eens. 1977 (ook een fijn album trouwens) is voor mij wel 't begin van mijn meest geliefde periode.
Tot en met 1976 was het voor mij nog af en toe schrapen en zoeken om tot een goede top-20 te komen, vanaf 1977 is het vooral schrappen in hele goede albums om het maar bij 20 te houden.
Tot en met 1976 was het voor mij nog af en toe schrapen en zoeken om tot een goede top-20 te komen, vanaf 1977 is het vooral schrappen in hele goede albums om het maar bij 20 te houden.
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:04 uur
De jaren 1977 t/m 1983 behoren voor mij tot het hoogtepunt van de popmuziek. Voor vele groten uit het tijdperk 1969-1976 is er bij mij voor de topjaren 1977-1983 geen plaats meer, geen top 20 notering dus, maar m.u.v. een artiest die in het jaar 1977 voor mij het beste album maakte van de seventies. Maar ook na dat jaar is er bij mij voor die artiest geen plaats meer. Nou ja, voorlopig niet althans. 

1
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:14 uur
Eens en eens. Dit vind ik ook het minste jaar uit de 70s, hierna wordt het véél beter.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:32 uur
Hoezo '76 een minder jaar? Hier het 2de beste jaar van de 70's. Enkel '75 was (tot nu toe) beter.
1
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:32 uur
9. Frank Zappa - Zoot Allures
https://www.musicmeter.nl/images/cover/20000/20238.300.jpg
Punten : 214
Nom. : 10
Nr. 1 van : Lying Mouth
Deed het aanvankelijk zeer goed en met daarna af en toe een nominatie kon Frank net een top 10 plek bijeen schrapen .
Zoot Allures, een verbastering van 'zut alors!' hetgeen opgevat kan worden als 'verdorie!' Dat zou dan zomaar weer betrekking kunnen hebben op de cover, waar naast Zappa Terry Bozzio, Eddie Jobson en Patrick O' Hearn op staan. Op de plaat spelen daarvan alleen Terry Bozzio en Frank Zappa.
De hoesfoto toont dus (een deel van) de live-band ten tijde van de release.
Aanvankelijk bedoeld als dubbelalbum inclusief Sleep Dirt, The Ocean Is the Ultimate Solution, Filthy Habits en Night of the Iron Sausage en zonder Wind Up Workin' in a Gas Station en Zoot Allures. Uiteindelijk dus door Frank ge-edit tot enkele plaat. Alleen Night of the Iron Sausage werd naderhand niet meer gereleased, het zou hier gaan om een vehikel voor een uitgebreide gitaarsolo.
Door de personeelswisseling tijdens de recording sessies en door het aanpassen van de tracklist horen we de band waarmee Frank de sessies startte alleen op Black Napkins (de live-opname van de plaat). De rest van de nummers werd grotendeels ingespeeld door Zappa op diverse instrumenten met Bozzio op drums. Later werden daar wat additionele overdubs met andere muzikanten aan toegevoegd.
Op dit album startte Frank met het zg. xenochrony, d.w.z. het toevoegen van bestaande opnames (meestal van zijn gitaarwerk) aan nieuwe opnames. Friendly Little Finger is daar een voorbeeld van.
Het albumgeluid is beïnvloed door heavy metal, vooral te horen op Ms. Pinky.
Supergitaarplaat. Coherent en toch gevarieerd. Tja, ik heb niet veel helden, maar Frank is er 1.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/20000/20238.300.jpg
Punten : 214
Nom. : 10
Nr. 1 van : Lying Mouth
Deed het aanvankelijk zeer goed en met daarna af en toe een nominatie kon Frank net een top 10 plek bijeen schrapen .
Zoot Allures, een verbastering van 'zut alors!' hetgeen opgevat kan worden als 'verdorie!' Dat zou dan zomaar weer betrekking kunnen hebben op de cover, waar naast Zappa Terry Bozzio, Eddie Jobson en Patrick O' Hearn op staan. Op de plaat spelen daarvan alleen Terry Bozzio en Frank Zappa.
De hoesfoto toont dus (een deel van) de live-band ten tijde van de release.
Aanvankelijk bedoeld als dubbelalbum inclusief Sleep Dirt, The Ocean Is the Ultimate Solution, Filthy Habits en Night of the Iron Sausage en zonder Wind Up Workin' in a Gas Station en Zoot Allures. Uiteindelijk dus door Frank ge-edit tot enkele plaat. Alleen Night of the Iron Sausage werd naderhand niet meer gereleased, het zou hier gaan om een vehikel voor een uitgebreide gitaarsolo.
Door de personeelswisseling tijdens de recording sessies en door het aanpassen van de tracklist horen we de band waarmee Frank de sessies startte alleen op Black Napkins (de live-opname van de plaat). De rest van de nummers werd grotendeels ingespeeld door Zappa op diverse instrumenten met Bozzio op drums. Later werden daar wat additionele overdubs met andere muzikanten aan toegevoegd.
Op dit album startte Frank met het zg. xenochrony, d.w.z. het toevoegen van bestaande opnames (meestal van zijn gitaarwerk) aan nieuwe opnames. Friendly Little Finger is daar een voorbeeld van.
Het albumgeluid is beïnvloed door heavy metal, vooral te horen op Ms. Pinky.
Supergitaarplaat. Coherent en toch gevarieerd. Tja, ik heb niet veel helden, maar Frank is er 1.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:40 uur
Oh, ik heb er ook eentje
Mijn favoriete Zappa plaat, hier op 16.
Mijn favoriete Zappa plaat, hier op 16.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 14:47 uur
Ook zonder mijn steun red Zappa het toch wel enigszins verrassend! 
Black Napkins is een wereldnummer. Ik ben vooral dol op de versie op Make a Jazz Noise Here. Frank Zappa - Black Napkins (from Make A Jazz Noise Here) - YouTube
Volgend jaar hebben we Terry Bozzio in topvorm op een live-album. Ik kan iedereen aanraden om even wat beelden op te zoeken van Bozzio en Zappa (disclaimer: beiden houden van instrumentale solo's). Hopelijk kan ik volgend jaar wel meestemmen en red dat album het. Heeft er eigenlijk al eens een live-album de top-10 gehaald?

Black Napkins is een wereldnummer. Ik ben vooral dol op de versie op Make a Jazz Noise Here. Frank Zappa - Black Napkins (from Make A Jazz Noise Here) - YouTube
Volgend jaar hebben we Terry Bozzio in topvorm op een live-album. Ik kan iedereen aanraden om even wat beelden op te zoeken van Bozzio en Zappa (disclaimer: beiden houden van instrumentale solo's). Hopelijk kan ik volgend jaar wel meestemmen en red dat album het. Heeft er eigenlijk al eens een live-album de top-10 gehaald?
1
geplaatst: 7 oktober 2016, 15:10 uur
EttaJamesBrown schreef:
(quote)
Ja slimme Etta: dat was nou precies wat ik met mijn opmerking bedoelde!

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 15:12 uur
Bij mij net niet in de Top 20. Op een 3,5 heb ik hem staan. Maar Zappa in de lijst is altijd goed 

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 15:21 uur
Ik hoorde deze plaat voor het eerst in 1977 en heb het album onmiddellijk aangeschaft. "The Torture Never Stops” is net als bij Telamon mijn favoriet.
In een bericht naar zaaf van op 15 augustus heb ik nog naar dit nummer gerefereerd.
In een bericht naar zaaf van op 15 augustus heb ik nog naar dit nummer gerefereerd.

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 15:24 uur
De snor op 9....dat treft, heb ik ook.
Geweldig gitaarwerk op dit album en The Torture Never Stops idd.
Geweldig gitaarwerk op dit album en The Torture Never Stops idd.

0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:07 uur
Matige start, ik word met deze twee albums alleen maar gesterkt in mijn mening dat dit het minste jaar van de 70s is.
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:30 uur
0
geplaatst: 7 oktober 2016, 16:39 uur
Nou?? Gezien de deelnemers lijkt mij dat een tikje onwaarschijnlijk.
Hardrock ( of is Kiss glamrock? combi wellicht) is nu niet bepaald een sterk vertegenwoordigd genre tot nu toe.
Er wordt kennelijk gedoeld op Destroyer.
Wel een vermakelijke plaat, maar ik denk niet dat het een top 10 notering krijgt.
Maar de wonderen zijn..........vul maar in.
Hardrock ( of is Kiss glamrock? combi wellicht) is nu niet bepaald een sterk vertegenwoordigd genre tot nu toe.
Er wordt kennelijk gedoeld op Destroyer.
Wel een vermakelijke plaat, maar ik denk niet dat het een top 10 notering krijgt.
Maar de wonderen zijn..........vul maar in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.