MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Laat ik het zo zeggen, de top 8 is veilig. Kan met veel punkgeweld nog een klein schuifje maken, maar dan komt een plukje zeer dicht opeen. Daar zie ik een rol voor je weggelegd.

En welke smaak ligt daar in dat plukje?

Ik ga vanavond later de volgorde aanbrengen in mijn top!

zaaf
luigifort schreef:

En welke smaak ligt daar in dat plukje?
Die van mij.

zaaf schreef:
Laat ik het zo zeggen, de top 8 is veilig. Kan met veel punkgeweld nog een klein schuifje maken, maar dan komt een plukje zeer dicht opeen. Daar zie ik een rol voor je weggelegd.

Dat dierenalbum is toch ook "punk"? Dan wil ik daar wel bij helpen. Verder nog wat punk-achtigs met een zelfmoord op tv, maar dan moet ik wel die draden goed aansluiten. Nigeria en Jamaica komen er ook in om mijn lijstje exotisch te maken.

En wie weet komt er nog meer punk in, ik zet zojuist een pure punkplaat op. Hopelijk is hij verdomd goed.

Teunnis schreef:
(quote)

Dat dierenalbum is toch ook "punk"? Dan wil ik daar wel bij helpen. Verder nog wat punk-achtigs met een zelfmoord op tv, maar dan moet ik wel die draden goed aansluiten.

Ik scoor 4 uit 4 hier volgens mij, of ik moet een hint verkeerd begrijpen.

Dieren horen in de natuur, niet in een toplijstje.

of op je bord

Echte punk heet blues. Dus.

En..heeft t geholpen zaaf?

Les lignes sont fermées

Le Royaume-Uni... Douze points.

zaaf
luigifort schreef:
En..heeft t geholpen zaaf?
Nou, van de top 8 die ik zeker waande, viel nr 8 er nog bijna uit. Scheelt allemaal maar een paar puntjes. Er kwamen de laatste uurtjes, die ik gezellig met een goede vriendin doorbracht, toch nog 5 lijstjes bij.

zaaf
Uiteindelijk 33 lijstjes en een verse deelnemer indie persoon van catchup. Morgen, voor de sportafspraak van west, de start van de ontknoping van de eindlijst van het punkste jaar van de vorige eeuw.

We gaan op 33 toeren.

zaaf schreef:
Morgen, voor de sportafspraak van west, de start van de ontknoping van de eindlijst van het punkste jaar van de vorige eeuw.

Helaas: ik moet een uur in de tandartsstoel liggen....

zaaf
Dan heb ik hier een schrale troost...

https://zumic.com/wp-content/uploads/2013/06/grateful-dead-1977-stories-weir-here-youtube-video.jpg

33 lijstjes geven het volgende resultaat:

zaaf
10. Elvis Costello - My Aim Is True
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/950.300.jpg

Punten : 242
Nom. : 13
Nr. 1 van : Rudi S

Deed het hartstikke goed, constant op plek 6 vanaf de start. Vanaf dinsdag 1 treetje lager, maar donderdag viel het bijna stil. Werd het toch nog spannend voor dit debuut van onze Elvis.

Zoals de eerste 5 Costello's geproduceerd door Nick Lowe, waarbij deze de goedkoopste was: het kostte ongeveer 24 productie-uren en £ 2000,-
De backingband was niet ge-credit i.v.m. contractuele lastigheden, volgens de pers waren het "The Shamrocks", in werkelijkheid waren het leden van Clover.
Later in '77 nam hij met een aantal van Graham Parker's Rumour plus Steve Nieve de doorbraaksingle Watching the Detectives op (bonustrack op latere uitgaven van zijn debuut) en dit werd weer gevolgd door het samenstellen van zijn 'vaste' begeleidingsband The Attractions met Nieve, Bruce Thomas (bas) en Pete Thomas (geen familie, drums).

Costello (schuilnaam van zijn vader - jazz trompettist, door zoonlief als tribute overgenomen) was er als de kippen bij toen Stiff Records werd opgericht en zijn demo leidde inderdaad tot een platencontract. Hij was al jarenlang bezig in wisselende samenstellingen zijn songs aan de man te brengen en werkte ondertussen als klerk bij cosmeticabedrijf Elizabeth Arden (tekst I'm Not Angry: "Spent all my time in a vanity factory"). Dat bleef nog even het geval na de release van twee singles (Less Than Zero en Alison), tot Stiff het debuutalbum uitbracht en Elvis aanbood prof te worden waarbij zijn klerkensalaris werd overgenomen en hem een vooruitbetaling van een versterker, een tape-recorder en £ 150 werd verstrekt. Dit bleek een lucratieve deal...

Goh, dit is voor mij echt een enorme verrassing. Dacht sowieso dat mijn liefde voor Elvis maar marginaal gedeeld werd op deze site en dat zijn debuut - die ik niet als zijn sterkste ervaar - al zo scoort, dat doet mij erg veel deugd.

Eerste van een heel sterk trio LP's.

Bij mij op 9.

Leuk begin, al haalde Elvis het dit jaar net niet bij mij. Zal in volgende edities wel veranderen vermoed ik.

Nu is het wachten tot de eerste user die deze plaat op 10 had verkondigd: "my aim was true"

ArthurDZ schreef:
Leuk begin, al haalde Elvis het dit jaar net niet bij mij. Zal in volgende edities wel veranderen vermoed ik.

Nu is het wachten tot de eerste user die deze plaat op 10 had verkondigd: "my aim was true"

It was I. Wat heb ik nu gewonnen?

Haalde het net bij mij, met plek 19. Zullen nog wel meer treffers volgen, heb weer een heus mainstream lijstje dit jaar

Een pelvis

Prachtige plaat. Ik herinner mij nog de slogan van Stiff Records;

http://img.auctiva.com/imgdata/2/6/9/8/7/2/webimg/661824133_tp.jpg

Alleen Elvis blijft bestaan. Bij mij als outsider begonnen, maar na herbeluistering naar de achtste plaats opgerukt. Ik geloof dat Welcome to the Working Week erover gaat dat hij een job moest aanhouden (in dat cosmeticabedrijf dus) om zijn investering in zijn muziekcarrière terug te betalen.

Komt in mijn lijstje niet voor. Voor een plaats in mijn top 20 zal de heer Castello nog even een jaartje moeten wachten.

wibro schreef:
Komt in mijn lijstje niet voor. Voor een plaats in mijn top 20 zal de heer Castello nog even een jaartje moeten wachten.

For me the same

zaaf
Ik zal de autocorrect er vast op instellen.

Lekker debuut. Al smaakt die van "78" nog een stuk beter. Op 16 in mijn lijst.

Dit album deze week pas voor het eerst beluisterd, terwijl het al een paar jaar in de kast (op lp) staat. Een paar van zijn singles uit deze jaren vind ik fantastisch, maar het album moet ik nog wat vaker horen voor het bij mij in een lijstje terecht komt. Nu viel het buiten mijn top 20.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.