Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2016, 14:30 uur
Bij mij staat The Who op 12, voornamelijk door de aanwezigheid van de titeltrack, A Legal Matter en The Kids Are All Right.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 14:35 uur
Boudewijn bij mij op 12, ook ruim onder Richard & Mimi. The Who kwam niet in de buurt van m'n top 20.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 14:44 uur
Bij mij de nummer 20. Het niveau gaat omhoog. 
The Who is ook niet helemaal mijn ding, op de een of andere manier, al is dit wel een leuk album.

The Who is ook niet helemaal mijn ding, op de een of andere manier, al is dit wel een leuk album.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 14:47 uur
Ik zit nu middenin een fijne West-Duitse spacey soundtrack
, alvast een tipje voor volgend jaar.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 17:26 uur
The Who bij mij hoog genoteerd.
Natuurlijk zijn er betere Whoalbums en ontwikkelde Pete Townsend zich later tot een componist die meer en meer de diepte in ging.
Maar wat een heerlijke plaat.
Ruig, maar toch frivool. Gelijk al enorm herkenbaar als band.
Natuurlijk zijn er betere Whoalbums en ontwikkelde Pete Townsend zich later tot een componist die meer en meer de diepte in ging.
Maar wat een heerlijke plaat.
Ruig, maar toch frivool. Gelijk al enorm herkenbaar als band.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 17:42 uur
Edgar18 schreef:
, alvast een tipje voor volgend jaar. Ground Control To Major Tom...

0
zaaf
geplaatst: 1 juli 2016, 18:26 uur
Surprise!
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank
Punten : 287
Nom. : 12
Nr. 1 van : Dwejkk_
Zo, deze verrassing heeft het gered, andere zakten tegen het eind door het ijs. Stabiele scoorder, stond de hele editie redelijk hoog.
Een treurig levensverhaal, in het teken van een ramp op zijn lagere school: een brand doodde 15 van zijn schoolgenoten, waaronder zijn vriendinnetje Marlene. Hijzelf was ook voor een flink deel verbrand. Tijdens het herstel kreeg hij een gitaar en na lange tijd kwam de verzekering over de brug met geld waarvan hij naar Engeland ging.
Hij maakte kennis met Simon & Garfunkel, Al Stewart en nam zijn plaat op. Hierna nam zijn psychisch evenwicht nog meer af, nadat ook een dochtertje van hem overleden was. Het is nooit meer tot meer dan dit debuut gekomen…
Hele mooie plaat. Ken m nog niet zo lang, maar kan er erg van genieten. Erg leuk resultaat.
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank
Punten : 287
Nom. : 12
Nr. 1 van : Dwejkk_
Zo, deze verrassing heeft het gered, andere zakten tegen het eind door het ijs. Stabiele scoorder, stond de hele editie redelijk hoog.
Een treurig levensverhaal, in het teken van een ramp op zijn lagere school: een brand doodde 15 van zijn schoolgenoten, waaronder zijn vriendinnetje Marlene. Hijzelf was ook voor een flink deel verbrand. Tijdens het herstel kreeg hij een gitaar en na lange tijd kwam de verzekering over de brug met geld waarvan hij naar Engeland ging.
Hij maakte kennis met Simon & Garfunkel, Al Stewart en nam zijn plaat op. Hierna nam zijn psychisch evenwicht nog meer af, nadat ook een dochtertje van hem overleden was. Het is nooit meer tot meer dan dit debuut gekomen…
Hele mooie plaat. Ken m nog niet zo lang, maar kan er erg van genieten. Erg leuk resultaat.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 18:30 uur
Aaah mooie. Deze stond bij mij ook erg hoog. Een vd 4 topalbums uit dit jaar voor mij.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 18:59 uur
Als het album net zo indringend is als de geschiedenis die Zaaf benoemt, dan heb ik mijn eerste leerpunt te pakken. Zo, die staat.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 19:08 uur
Kijk eens aan, mijn nummer 4 heeft terecht een mooie positie weten te veroveren in 1965. De pure kracht van emoties die dit album uitstraalt blijft mij telkens weer ontroeren.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 19:25 uur
Heb hem zelf op 12, maar had hem eigenlijk wel in de top 10 verwacht dus zie dit niet echt als een verrassing.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 19:28 uur
zaaf schreef:
Een treurig levensverhaal, in het teken van een ramp op zijn lagere school: een brand doodde 56 van zijn schoolgenoten, waaronder zijn vriendinnetje Marlene.
Een treurig levensverhaal, in het teken van een ramp op zijn lagere school: een brand doodde 56 van zijn schoolgenoten, waaronder zijn vriendinnetje Marlene.
Wikipedia heeft het over 15 slachtoffers. Scheelt een slok op een borrel, hoewel het er nog altijd bizar veel zijn natuurlijk.
0
zaaf
geplaatst: 1 juli 2016, 20:10 uur
GrafGantz schreef:
Wikipedia heeft het over 15 slachtoffers. Scheelt een slok op een borrel, hoewel het er nog altijd bizar veel zijn natuurlijk.
tsss wat ben jij feitelijk zeg.(quote)
Ik zal mn bericht aanpassen, weet niet meer waar ik 56 vandaan heb.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 20:17 uur
Vond het verhaal met 56 beter, ook omdat 56 omgekeerd 65 is. En laat dat nu net het jaar zijn dat we nu behandelen.
0
Telamon
geplaatst: 1 juli 2016, 20:19 uur
En dat terwijl de plaat voor € 650,- wordt aangeboden op discogs. Dit kan geen toeval meer zijn.
0
zaaf
geplaatst: 1 juli 2016, 21:46 uur
7. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul
Punten : 301
Nom. : 14
Nr. 1 van : zaaf, bikkel2, Edgar18
Ach… my man Otis…. Stond de hele week hoog, echt hoog, top 3…. Maar de laatste lijsten kwam hij er niet meer aan te pas. Edgar's toppositie veranderde daar niets meer aan.
Over levensverhaal gesproken… Veelbelovend is een understatement en dan de dood vinden. Best practice voor mythevorming.
Dit is Otis' meest bejubelde album, met covers (drie stuks van Sam Cooke - december ervóór doodgeschoten) en een aantal eigen composities. Niet de minste: Ole Man Trouble, Respect (ja, van die cover van Aretha) en I've Been loving You Too Long. Ocharm, wat een plaat.
Wat moet ik zeggen over mijn favoriet. Wasemen, dat is het woord wat ik bij hem vind passen. Energie, emotie, soul, en dat met dat stemgeluid… Eindresultaat deze editie is way te laag. Maar de concurrentie was moordend….
Punten : 301
Nr. 1 van : zaaf, bikkel2, Edgar18
Ach… my man Otis…. Stond de hele week hoog, echt hoog, top 3…. Maar de laatste lijsten kwam hij er niet meer aan te pas. Edgar's toppositie veranderde daar niets meer aan.
Over levensverhaal gesproken… Veelbelovend is een understatement en dan de dood vinden. Best practice voor mythevorming.
Dit is Otis' meest bejubelde album, met covers (drie stuks van Sam Cooke - december ervóór doodgeschoten) en een aantal eigen composities. Niet de minste: Ole Man Trouble, Respect (ja, van die cover van Aretha) en I've Been loving You Too Long. Ocharm, wat een plaat.
Wat moet ik zeggen over mijn favoriet. Wasemen, dat is het woord wat ik bij hem vind passen. Energie, emotie, soul, en dat met dat stemgeluid… Eindresultaat deze editie is way te laag. Maar de concurrentie was moordend….
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 juli 2016, 21:51 uur
Ah, mijn nummer 9. De vorige twee ken ik niet. Met name van The Who verwacht ik wel dat hij, als ik hem zou kennen, meteen een mooie plek in de toptien zou krijgen, van de andere kant, er zal wel een reden zijn dat ik me (nog) niet in de pre-Tommy albums verdiept heb.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 22:45 uur
1. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul (1965)
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
Mijn eerste twee bijdragen die ook daadwerkelijk de lijst halen. Dat Jackson 'pas' op acht staat zegt meer over de andere zeven toppers want ook dit is een geweldig album.
Dit is het album dat ik Gretz deze week tipte. Heb je nog geluisterd? En heb je een lijstje ingeleverd?
Mijn eerste twee bijdragen die ook daadwerkelijk de lijst halen. Dat Jackson 'pas' op acht staat zegt meer over de andere zeven toppers want ook dit is een geweldig album.
Dit is het album dat ik Gretz deze week tipte. Heb je nog geluisterd? En heb je een lijstje ingeleverd?
0
geplaatst: 1 juli 2016, 23:13 uur
Die zit alweer op een festival, dus ik vrees van niet. 
Otis was mijn nummer 8 en door de enthousiaste tekst van zaaf krijg ik gelijk zin hem weer op te zetten. Zo maar doen dus.

Otis was mijn nummer 8 en door de enthousiaste tekst van zaaf krijg ik gelijk zin hem weer op te zetten. Zo maar doen dus.

0
geplaatst: 2 juli 2016, 01:28 uur
Otis Redding
Nr 15 in mijn top 20 schopte het tot de halve finale in Knock-out: 1965 en werd uitgeschakeld - door wie anders - Rubber Soul van de Beatles.
Nr 15 in mijn top 20 schopte het tot de halve finale in Knock-out: 1965 en werd uitgeschakeld - door wie anders - Rubber Soul van de Beatles.

0
geplaatst: 2 juli 2016, 01:39 uur
Edgar18 schreef:
Nee helaas, te druk inderdaad met live muziek haha. Met 1 beoordeeld album zou ik ook nog lang geen lijst kunnen inleveren. Maar ik ga Jackson nog in het weekend opzetten.
0
zaaf
geplaatst: 2 juli 2016, 08:29 uur
6. The Beatles - Help!
Punten : 305
Nr. 1 van : niemand
Tja als de meerderheid je helpt, kom je een eind. Het is Help! die we hier tegenkomen. Wie had dat gedacht… Deed het de hele week opvallend goed!
Gemaakt volgens hetzelfde procedé als A Hard Day's Night: kant A van het vinyl is de soundtrack van de gelijknamige film.
Help! vind ik een sterk album. Een paar wat minder bijzondere tracks, maar het merendeel laat horen dat The Beatles hun draai goed beginnen te vinden.
Punten : 305
Nr. 1 van : niemand
Tja als de meerderheid je helpt, kom je een eind. Het is Help! die we hier tegenkomen. Wie had dat gedacht… Deed het de hele week opvallend goed!
Gemaakt volgens hetzelfde procedé als A Hard Day's Night: kant A van het vinyl is de soundtrack van de gelijknamige film.
When "Help!" came out in '65, I was actually crying out for help. Most people think it's just a fast rock-'n'-roll song. I didn't realize it at the time; I just wrote the song because I was commissioned to write it for the movie … It was my fat Elvis period.
John Lennon
John Lennon
Help! vind ik een sterk album. Een paar wat minder bijzondere tracks, maar het merendeel laat horen dat The Beatles hun draai goed beginnen te vinden.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 08:35 uur
Otis mijn nummer 2 en Help mijn nummer 12, gaat prima zo.
Ik verwacht mijn nummer 1 ook gewoon top 1 hiero.
Ik verwacht mijn nummer 1 ook gewoon top 1 hiero.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.