Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2016, 09:50 uur
De Beatles komen in mijn top 20 niet voor. Wat Help betreft: het titelnummer is voor mij nog altijd het slechtste nummer dat de Beatles ooit gemaakt hebben.
0
zaaf
geplaatst: 2 juli 2016, 09:56 uur
Het slechtste nummer?? Dan heeft het wel zware concurrentie...
0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:07 uur
wibro schreef:
De Beatles komen in mijn top 20 niet voor. Wat Help betreft: het titelnummer is voor mij nog altijd het slechtste nummer dat de Beatles ooit gemaakt hebben.
Dan heb je wss Wild Honey Pie nooit beluisterd

0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:14 uur
wibro schreef:
Help het slechtste Beatles-nummer? Kom nou (er is niets mis mee)! All Together Now vind je dus beter?
0
zaaf
geplaatst: 2 juli 2016, 10:42 uur
5. John Coltrane - A Love Supreme
Punten : 314
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : Lying Mouth, Ataloona, Koenr, Teunnis, Franck Maudit
John Coltrane. Deze held schopte zijn jazz diep in onze top 10 over 1965. Lange tijd bubbling under, maar nóg twee nr 1 posities deden hem naar deze hoge plek schieten.
De vierdelige suite werd door het John Coltrane-kwartet opgenomen in de Van Gelder Studio in New Jersey, met McCoy Tyner op piano, Elvin Jones op drums en Jimmy Garrisson op bas.
Het album kwam tot stand gedurende de Afro-Amerikaanse strijd voor gelijke rechten in de Verenigde Staten. Coltrane wilde met A Love Supreme een spirituele eenheid creëren, om zo door middel van zijn muziek maatschappelijke veranderingen teweeg te brengen. Coltrane beschouwde het album als zijn "geschenk aan God".
Het Coltrane-kwartet heeft de suite slechts een keer live op een podium gebracht, tijdens het Antibes Jazz Festival in juli 1965.
Mooie plaat van Coltrane. Ik beluister hem zelden, maar vind dit wel een mooie en terechte prestatie.
Punten : 314
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : Lying Mouth, Ataloona, Koenr, Teunnis, Franck Maudit
John Coltrane. Deze held schopte zijn jazz diep in onze top 10 over 1965. Lange tijd bubbling under, maar nóg twee nr 1 posities deden hem naar deze hoge plek schieten.
De vierdelige suite werd door het John Coltrane-kwartet opgenomen in de Van Gelder Studio in New Jersey, met McCoy Tyner op piano, Elvin Jones op drums en Jimmy Garrisson op bas.
Het album kwam tot stand gedurende de Afro-Amerikaanse strijd voor gelijke rechten in de Verenigde Staten. Coltrane wilde met A Love Supreme een spirituele eenheid creëren, om zo door middel van zijn muziek maatschappelijke veranderingen teweeg te brengen. Coltrane beschouwde het album als zijn "geschenk aan God".
Het Coltrane-kwartet heeft de suite slechts een keer live op een podium gebracht, tijdens het Antibes Jazz Festival in juli 1965.
Mooie plaat van Coltrane. Ik beluister hem zelden, maar vind dit wel een mooie en terechte prestatie.
1
geplaatst: 2 juli 2016, 10:48 uur
Deze moet ik ook weer eens draaien. Had hem eigenlijk wel een plaatsje hoger verwacht, verrassend dat 'ie nog een tijdje bubbling under was.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:52 uur
1. Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul (1965)
6. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
Geen plek voor Help! in mijn top twintig, daarvoor kent '65 simpelweg teveel goede andere albums.
6. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank (1965)
Geen plek voor Help! in mijn top twintig, daarvoor kent '65 simpelweg teveel goede andere albums.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:53 uur
1. John Coltrane - A Love Supreme
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank
Wat krijgen we nog? 2x Bob, Bietels en Nina?
8. Jackson C. Frank - Jackson C. Frank
Wat krijgen we nog? 2x Bob, Bietels en Nina?
0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:55 uur
Geen Nina Simone vrees ik, eerder een Byrds plaat. Het lijkt een top tien te worden met tien van de elf meest bestemde albums hier op de site
. Jammer dat het zo'n voorspelbaar lijstje dreigt te worden, wellicht is veel werk uit deze periode nog te onbekend bij het gros?
. Jammer dat het zo'n voorspelbaar lijstje dreigt te worden, wellicht is veel werk uit deze periode nog te onbekend bij het gros?
0
geplaatst: 2 juli 2016, 10:59 uur
0
geplaatst: 2 juli 2016, 11:12 uur
Nina Simone komt zeker nog, lijkt me juist een van de voorspelbaarheden, samen met de twee gedoodverfde favorieten.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 11:26 uur
A Love Supreme,
Nummer 6 in mijn top 20. Volkomen terecht ook die 5e plaats.
In de Knock-out: 1965 bracht dit album van John Coltrane het tot de halve finale en werd daarin uitgeschakeld door Pastel Blues van Nina Simone.
Nummer 6 in mijn top 20. Volkomen terecht ook die 5e plaats.
In de Knock-out: 1965 bracht dit album van John Coltrane het tot de halve finale en werd daarin uitgeschakeld door Pastel Blues van Nina Simone.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 11:33 uur
Ik hoop maar dat jullie gelijk hebben en Nina inderdaad in de lijst staat anders zou het wel een flinke teleurstelling zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 11:37 uur
Edgar18 hoger in mijn lijstje, ik weet niet of zij ook hoger in De Lijst staat, zaaf belt niet 

0
geplaatst: 2 juli 2016, 11:51 uur
Alleen Otis uit mijn top 10 is reeds gevallen. Nog genoeg onbekende kanshebbers, maar of die het halen?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 juli 2016, 11:55 uur
En met John Coltrane is mijn nummer 10 ook gepasseerd. Mijn Beatleskennis blijft toch een beetje bij de standaardwerken hangen.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 12:08 uur
Ik hoop zelf op de strandjongens, die hebben 2 prima albums uitgebracht dit jaar waar bij tijd en wijle de genialiteit van Pet Sounds al aan het doorsijpelen is. Maar ik vrees dat die schromelijk over het hoofd gezien zijn hier.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 juli 2016, 12:21 uur
GrafGantz schreef:
Ik hoop zelf op de strandjongens, die hebben 2 prima albums uitgebracht dit jaar waar bij tijd en wijle de genialiteit van Pet Sounds al aan het doorsijpelen is. Maar ik vrees dat die schromelijk over het hoofd gezien zijn hier.
Casartelli schreef:
Jij hebt op deze zomerse dag al thuis kunnen brengen over welk album Edgar het heeft?
Jij hebt op deze zomerse dag al thuis kunnen brengen over welk album Edgar het heeft?
0
zaaf
geplaatst: 2 juli 2016, 12:29 uur
4. Nina Simone - Pastel Blues
Punten : 374
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : niemand
Lange tijd in het spel stuivertje wisselen met Otis in een strijd om plek 3. Otis legde het wat eerder af, Nina zag één album nog ruimschoots voorbij komen.
Nina's kijk op blues geeft een zwaar album, met dramatiek op diverse wijzen voor het voetlicht gebracht.
Nummers van Billie Holiday, Bessie Smith - voorbeelden voor Simone, het indrukwekkende a-capella nummer 'Be My Husband', geschreven door Simone's echtgenoot en toenmalige manager, gecoverd door niemand minder dan Jeff Buckley en Antony Hegarty en natuurlijk haar signature-song 'Sinnerman'. Nina kende dit lange nummer van haar moeder, die het gebruikte bij religieuze 'revival meetings' om mensen te helpen hun zonden op te biechten.
Ik val niet volledig voor Nina, er is iets dat me tegenstaat. Maar dat dit een klasserijk album is, dat hoor ik zelfs nog wel
Punten : 374
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : niemand
Lange tijd in het spel stuivertje wisselen met Otis in een strijd om plek 3. Otis legde het wat eerder af, Nina zag één album nog ruimschoots voorbij komen.
Nina's kijk op blues geeft een zwaar album, met dramatiek op diverse wijzen voor het voetlicht gebracht.
Nummers van Billie Holiday, Bessie Smith - voorbeelden voor Simone, het indrukwekkende a-capella nummer 'Be My Husband', geschreven door Simone's echtgenoot en toenmalige manager, gecoverd door niemand minder dan Jeff Buckley en Antony Hegarty en natuurlijk haar signature-song 'Sinnerman'. Nina kende dit lange nummer van haar moeder, die het gebruikte bij religieuze 'revival meetings' om mensen te helpen hun zonden op te biechten.
Ik val niet volledig voor Nina, er is iets dat me tegenstaat. Maar dat dit een klasserijk album is, dat hoor ik zelfs nog wel
0
geplaatst: 2 juli 2016, 12:34 uur
GrafGantz schreef:
Maar ik vrees dat die schromelijk over het hoofd gezien zijn hier.
Maar ik vrees dat die schromelijk over het hoofd gezien zijn hier.
Zonder The BB te gebruiken kom je toch nooit op 20 albums

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 juli 2016, 12:49 uur
GrafGantz schreef:
Ik ben niet zo goed met matige hints, sorry.
En dan heb ik ons de hint met dubbel blauw nog bespaard. Enfin ik was zelf ook het meest content metIk ben niet zo goed met matige hints, sorry.
Casartelli schreef:
Geen subtiel bier, die soul.
Als ik de enige was, heeft er toch iemand van genoten. Geen subtiel bier, die soul.

Nina Simone stond op 5 bij mij. Gekocht voor de plaatselijke MuMe-hit (ik zal de enige wel niet zijn). Rest van het album is ook goed beluisterbaar.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 13:18 uur
GrafGantz schreef:
Niet door mij, ik heb de ene vandaag op 5 en de andere op deze zomerse dag (nacht) op 14
0
geplaatst: 2 juli 2016, 13:25 uur
vigil schreef:
Niet door mij, ik heb de ene vandaag op 5 en de andere op deze zomerse dag (nacht) op 14
(quote)
Goed bezig, ik heb Vandaag ook hoger dan die andere, maar gezien de gemiddeldes zijn de meeste mensen het daar niet mee eens.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 13:35 uur
GrafGantz schreef:
Goed bezig, ik heb Vandaag ook hoger dan die andere, maar gezien de gemiddeldes zijn de meeste mensen het daar niet mee eens.
(quote)
Ach, de echte kenners weten beter
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.