Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2016, 19:32 uur
lijstje '79 verstuurd:
met o.a.
7 UK, 4 US, 3 FR, 1 GER, 1 JAP, 1 Spanje, 1 Brazil, 1 Belg, en een Nederlands/Duits duo.
met o.a.
7 UK, 4 US, 3 FR, 1 GER, 1 JAP, 1 Spanje, 1 Brazil, 1 Belg, en een Nederlands/Duits duo.
0
geplaatst: 27 oktober 2016, 21:57 uur
Cellulord schreef:
lijstje '79 verstuurd:
met o.a.
lijstje '79 verstuurd:
met o.a.
Volgens mij zwerf jij ook wel eens buiten Zuid Europa
0
zaaf
geplaatst: 27 oktober 2016, 22:08 uur
Ik ga hier maar eens het licht uitdoen. Morgenochtend doe ik het weer aan en dan gaan we zien wat voor moois die top 10 over 1979 ons gaat brengen.
Welterusten!
Welterusten!
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 09:48 uur
Om de Beatles te citeren: "Good morning, good morning!"
Ben benieuwd wat voor moois we allemaal voorgeschoteld krijgen.
Ben benieuwd wat voor moois we allemaal voorgeschoteld krijgen.
0
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2016, 10:49 uur
Met wat onvermoede schuifsels gisteren en wat emoties op het werk vanochtend loop ik iets achter op schema. Voor half 12 wil ik de nummer 10 hier presenteren.
0
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:10 uur
10. Frank Zappa - Sheik Yerbouti
https://www.musicmeter.nl/album/12269
Punten : 256
Nom. : 14
Nr. 1 van : LucM
Kalmpjes begonnen en maandag sleuteldag in de top 10 beland en dat netaan vast kunnen houden.
Sheik Yerbouti is een soortement van verzamelalbum met nummers en ideeën over de jaren '76 t/m '78. Uiteindelijk werd het Zappa's grootste commerciële succes, wellicht niet in de laatste plaats door de sterk naar voren gebrachte komische aspecten van Zappa's teksten. Al werd daaraan hier en daar nogal wat aanstoot genomen: Bobby Brown Goes Down werd weliswaar een zeer grote hit in Scandinavië (waarover Zappa zei dat CBS een antropoloog in dienst zou moeten nemen om dit voor hem vreemde succes te bestuderen), maar werd geband in de US, I Have Been In You (een knipoog naar Peter Frampton's hit I'm In You) zorgde door de seksuele connotatie voor wat ophef en Jewish Princess zorgde werkelijk waar voor onrust in de Joodse contreien. De laatste groepering, altans het deel dat zich bovenmatig stoorde aan de tekst en excuses van Zappa eiste, kregen als repliek:
Unlike the unicorn, such creatures do exist—and deserve to be 'commemorated' with their own special opus.
De in 1976 bij bij Zoot Allures reeds beschreven xenochrony is ook op deze plaat meermalen toegepast, het opvallendst bij Rubber Shirt. Deze track is samengesteld uit twee separaat van elkaar opgenomen drum- en baspartijen, als onderdeel van twee totaal verschillende songs (qua structuur en tempo).
Enkele van de Zappa-solo's komen van andere nummers: die van Rat Tomago is een geëdit exemplaar afkomstig van een live uitvoering van The Torture Never Stops, The Sheik Yerbouti Tango heeft een dergelijke achtergrond maar dan betreffende het 1970 nummer Little House I Used to Live in.
De tracks zijn voor een groot gedeelte live opgenomen en kregen daarna vele overdubs.
Mijn instapper. Hiermee opende zich voor mij de wereld die Zappa heet. Tot pulp gedraaid, meermalen vervangen en in betere kwaliteit in huis gehaald. Geweldige plaat - en niet eens zijn beste.
https://www.musicmeter.nl/album/12269
Punten : 256
Nom. : 14
Nr. 1 van : LucM
Kalmpjes begonnen en maandag sleuteldag in de top 10 beland en dat netaan vast kunnen houden.
Sheik Yerbouti is een soortement van verzamelalbum met nummers en ideeën over de jaren '76 t/m '78. Uiteindelijk werd het Zappa's grootste commerciële succes, wellicht niet in de laatste plaats door de sterk naar voren gebrachte komische aspecten van Zappa's teksten. Al werd daaraan hier en daar nogal wat aanstoot genomen: Bobby Brown Goes Down werd weliswaar een zeer grote hit in Scandinavië (waarover Zappa zei dat CBS een antropoloog in dienst zou moeten nemen om dit voor hem vreemde succes te bestuderen), maar werd geband in de US, I Have Been In You (een knipoog naar Peter Frampton's hit I'm In You) zorgde door de seksuele connotatie voor wat ophef en Jewish Princess zorgde werkelijk waar voor onrust in de Joodse contreien. De laatste groepering, altans het deel dat zich bovenmatig stoorde aan de tekst en excuses van Zappa eiste, kregen als repliek:
Unlike the unicorn, such creatures do exist—and deserve to be 'commemorated' with their own special opus.
De in 1976 bij bij Zoot Allures reeds beschreven xenochrony is ook op deze plaat meermalen toegepast, het opvallendst bij Rubber Shirt. Deze track is samengesteld uit twee separaat van elkaar opgenomen drum- en baspartijen, als onderdeel van twee totaal verschillende songs (qua structuur en tempo).
Enkele van de Zappa-solo's komen van andere nummers: die van Rat Tomago is een geëdit exemplaar afkomstig van een live uitvoering van The Torture Never Stops, The Sheik Yerbouti Tango heeft een dergelijke achtergrond maar dan betreffende het 1970 nummer Little House I Used to Live in.
De tracks zijn voor een groot gedeelte live opgenomen en kregen daarna vele overdubs.
Mijn instapper. Hiermee opende zich voor mij de wereld die Zappa heet. Tot pulp gedraaid, meermalen vervangen en in betere kwaliteit in huis gehaald. Geweldige plaat - en niet eens zijn beste.
1
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:16 uur
Hé, dit keer beginnen we met een plaat die ik heb: op 12. Had ook net top 10 kunnen zijn. De garage heb ik dan weer niet, deze vind ik beter, één van zijn beste. Mooie tekst erbij zaaf!
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:19 uur
Deze hoort er bij. Simple as that! Geen top 10 materiaal voor mij, maar dat ligt ook aan de enorme kwaliteit van dit jaar.
Garage moet ik nog eens nader bestuderen.
Prima start.
Garage moet ik nog eens nader bestuderen.
Prima start.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:21 uur
Zegt me niets. Maar als ik nog eens een Zappa probeer, zal het wel deze zijn denk ik. Of Hot Rats.
0
0
herman schreef:
Zegt me niets. Maar als ik nog eens een Zappa probeer, zal het wel deze zijn denk ik. Of Hot Rats.
Dat zijn precies diegenen die je moet proberen. Echt de moeite waard Herman. En daarna de jaren '70 Mothers (of Invention): Over-Nite Sensation & One Size Fits All. Zou ik zeggen.
2
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:24 uur
Ach ja, in de thuiszorg gaan er wel eens cliënten dood. Maar deze mevrouw lag me erg aan het hart. Contact met familie enz... Is wel te relativeren, maar was erg aanwezig.
1
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:25 uur
zaaf schreef:
(quote)
Ach ja, in de thuiszorg gaan er wel eens cliënten dood. Maar deze mevrouw lag me erg aan het hart. Oh wat naar zeg: sterkte!

0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:38 uur
Had deze Zappa niet in mijn lijstje, maar het is altijd leuk om met Zappa te beginnen. (Eindigen met Zappa zou nog beter zijn
)
)
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:49 uur
Sterkte Martinus!
Erg mooie begin, mijn nummer 4! Ik heb er nog eentje van de goede man in drie stukken en dus ook drie plaatsen lager, hopelijk komt die ook nog
Erg mooie begin, mijn nummer 4! Ik heb er nog eentje van de goede man in drie stukken en dus ook drie plaatsen lager, hopelijk komt die ook nog

0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:51 uur
Geen plaats voor Zappa in mijn top 20. Daarvoor was de concurrentie te sterk.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 11:57 uur
zaaf schreef:
(quote)
Ach ja, in de thuiszorg gaan er wel eens cliënten dood. Maar deze mevrouw lag me erg aan het hart. Contact met familie enz... Is wel te relativeren, maar was erg aanwezig. Da's heftig man. Sterkte.
1
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 12:09 uur
Shake your booty, geweldige start van dit jaar!
(doet me wel weer aan Jennifer Lopez denken)
(doet me wel weer aan Jennifer Lopez denken)
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 12:12 uur
Enige Zappa die ik in de kast heb staan. Het album dat me deed beseffen dat Zappa niet echt mijn kopje thee is, en dus niet in mijn lijstje terug te vinden.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 13:18 uur
Ik had een ander album van Zappa op plek 10 staan, Yerbouti op 19.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 13:57 uur
Een productief jaartje voor de heer Zappa, zelfs dat vuile slaapalbum heeft het niet gehaald.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.