MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Beehive zal het bij mij ook wel halen, deze heb ik nooit beluisterd. Misschien komt het er nog eens van, maar Sylvian is ook niet een artiest waarvan ik alles hoef te kennen.

Deze is magistraal herman....zeker doen deze.

Enigzins laag,maar ik begrijp dat ie door mij nog op 9 staat.
Ik klap even voor mijzelf als jullie het niet erg vinden....en voor nelis natuurlijk!

herman schreef:
(quote)

Wat een serieuze reactie. Ik suggereer ook niet dat het heel onbekend zou zijn (zeker niet hier), alleen dat een album dat niet enorm gewaardeerd wordt door mensen met een smaak die wat haaks op de mijne staat, wellicht daarom juist wel iets voor mij is.

Ik suggereer ook niet dat jij zou suggereren dat het heel onbekend zou zijn (als je het nog begrijpt ).

Verder is mijn reactie ook niet extreem serieus, je weet toch

wel gelijk weer voer voor anderen, dat dan weer wel

Wat Sylvian betreft moest ik even terug zoekn of ik hem wel of niet had. Een 4 maar toch net buiten de boot gevallen kwam ik achter

Prima plaat natuurlijk (anders geef ik ook geen 4*)

Zonder meer het beste album van David Sylvian. Had 'm toch iets hoger verwacht.
Mijn nummer 2

Ik ken ook niet alles van de beste man..maar zijn albums uit 84 86 en 87 zijn verplichte kost!

Renoir schreef:
Gaat het in dit topic nu om het beste album, of de beste concertfilm?
Ik hou het liever gescheiden.

Terecht: het gaat om de beste concertfilm en niks anders. Ik snap ook niet dat ik nu de uitgebreide special edition van het album draai. Zonder beelden!

Serieus: door ook een keer de beelden erbij te zien, snap je de opbouw van de muziek beter en weet je dat dit bepaald geen klinische muziek is, integendeel.

Op het album van Talking Heads heb ik niet gestemd. Daarvoor moet ik de docu-/muziekfilm Stop Making Sense (1984) gezien hebben, zoals die vermeld staat op MovieMeter.
Ik ga 'm vanavond bekijken trouwens.

wibro schreef:
Op het album van Talking Heads heb ik niet gestemd. Daarvoor moet ik de docu-/muziekfilm Stop Making Sense (1984) gezien hebben, zoals die vermeld staat op MovieMeter.
Ik ga 'm vanavond bekijken trouwens.

Nee hoor. Om te stemmen kan je het beste naar deze CD versie luisteren van het complete concert:
Talking Heads - Stop Making Sense (CD, Album) at Discogs
Wel een goed idee om vanavond te kijken!

zaaf
Ik adviseer west een cursus close-reading terwijl ik die vermaledijde film draai.

Dank voor het advies! Veel plezier met die vermaledijde film!

Persoonlijk houd ik niet zo van concertfilms. Het zicht neemt meer dan 50% van je impressies in beslag. Ik sluit dan ook altijd mijn ogen als ik kijk

Wereldplaat. En eentje die het goed doet bij de meisjes (heb ik mij wel eens laten vertellen)

O je hebt Sylvian? Dan ben je vast zo'n gevoelige en zachte jongen.

Casartelli (moderator)
Naar ik aanneem inmiddels een plaat die het goed doet bij de rijpere vrouwen.

Beide albums zijn mij onbekend (en met name bij Sylvian houd ik dat bij voorkeur ook zo).

Casartelli schreef:
Naar ik aanneem inmiddels een plaat die het goed doet bij de rijpere vrouwen.

Jammer want die is best iets voor proggers..

luigifort schreef:
Jammer want die is best iets voor proggers..

Mee eens. Op Gone To Earth doet Robert Fripp trouwens mee. En die samenwerking kreeg nog een staartje in de 90's.

Ha, David op 7 en TH op 11 , mooi begin, ga zo door zaaf

"Gone To Earth" heb ik vroeger nog ooit op vinyl gekocht en die vie echt tegen. Maar das ondertussen 30 jaar geleden. Ga hem nog eens proberen.

zaaf
Proggers doen het sowieso goed bij rijpere vrouwen

Ik zit trouwens wat door te denken over beeld en muziek. Je kan toch wel zeggen dat de videoclip steeds belangrijker werd zo vanaf 1982? MTV speelde ook een rol, daar pikte je ook weer nieuwe muziek op. Dat was in die tijd zo.

zaaf
Ik pikte mijn nieuwe muziek niet via MTV op. Dat kwam daar nauwelijks op.

MTV, tja, het werd toen ook belangrijk hoe je eruit zag... hoe sexieër hoe beter de verkoop.
We noemden dat ook "Ass-Music"... shake your ass and your music will sell

zaaf schreef:
Ik pikte mijn nieuwe muziek niet via MTV op. Dat kwam daar nauwelijks op.

Ze hadden toen nog allerlei genres muziek, ook nog in verschillende programma's. Maar ik moet zeggen dat ik meestal wat keek als ik na het stappen thuis kwam. Dan speelden ze de 'betere' muziek.

als je bezopen bent klinkt het mischien beter

Fripp heeft Sylvian nog gevraagd als frontman voor King Crimson. Om de band weer in leven te blazen, hij bedankte voor de eer.

Sylvian en King Crimson? dat zie ik ook niet dadelijk zitten.

Sylvian beste werk komt trouwens volgend jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.