Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2016, 16:53 uur
Goed begin, Sylvian op 17 hier, en Talking Heads zelfs op plek 7. Neem zelden of nooit live albums op in lijstjes als dit, maar voor Stop Making Sense maak ik een uitzondering.
0
geplaatst: 9 december 2016, 17:16 uur
Smiths? is dat ook muziek? Ik eet ze liever dan dat ik ze hoor! 
http://image.netxpress.biz/pi/55/a413eab4c804105df6474b3e65e0f8b2e6b6d6-47591/full.jpg

http://image.netxpress.biz/pi/55/a413eab4c804105df6474b3e65e0f8b2e6b6d6-47591/full.jpg
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 december 2016, 17:22 uur
Als vlees moord is, kun je altijd nog piepersnijder worden.
0
geplaatst: 9 december 2016, 17:39 uur
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 17:48 uur
8. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes
https://www.musicmeter.nl/album/6054
Punten : 367
Nom. : 16
Nr. 1 van : J.J. Wever
Pas dinsdag verscheen Lloyd in de top 10, daarvoor in geen velden of wegen. dazzler voelde het goed aan.
Student Engels en filosofie Lloyd Cole vormde de band in zijn studietijd aan de University of Glasgow. Zwaar beïnvloed door Bob Dylan schreef hij zelf het leeuwendeel van het album. Dit deed hij in de Glasgow Golf Club, waar zijn vader hoofd van was en waar de familie woonde.
"Perfect Skin and Forest Fire were written one weekend in the basement, underneath the golf club where we used to live and my parents used to work. We'd got our publishing deal so we bought a Portastudio, a DX7 and a drum machine. I demo-ed both of them that weekend and we had a record deal within a month of that; it was that quick. Every single song on Rattlesnakes was written within a year of the record coming out."
Cole schrijft tragi-komische liedjes over verliefde mensen, die uiteraard in retrospectief allemaal Lloyd Cole zijn. En waar hij zich achteraf een beetje voor schaamt, maar "ik was hartstikke jong!"
Het album is in de zomer van '84 opgenomen in de Garden Studio in Shoreditch, Londen, de studio van John Foxx, met Paul Hardiman achter de knoppen (die van Soul Mining). Het was een prettig proces volgens alle betrokkenen.
Leuk plaatje, niks meer of minder. Wel in mn longlist, niet in mn shortlist.
https://www.musicmeter.nl/album/6054
Punten : 367
Nom. : 16
Nr. 1 van : J.J. Wever
Pas dinsdag verscheen Lloyd in de top 10, daarvoor in geen velden of wegen. dazzler voelde het goed aan.
Student Engels en filosofie Lloyd Cole vormde de band in zijn studietijd aan de University of Glasgow. Zwaar beïnvloed door Bob Dylan schreef hij zelf het leeuwendeel van het album. Dit deed hij in de Glasgow Golf Club, waar zijn vader hoofd van was en waar de familie woonde.
"Perfect Skin and Forest Fire were written one weekend in the basement, underneath the golf club where we used to live and my parents used to work. We'd got our publishing deal so we bought a Portastudio, a DX7 and a drum machine. I demo-ed both of them that weekend and we had a record deal within a month of that; it was that quick. Every single song on Rattlesnakes was written within a year of the record coming out."
Cole schrijft tragi-komische liedjes over verliefde mensen, die uiteraard in retrospectief allemaal Lloyd Cole zijn. En waar hij zich achteraf een beetje voor schaamt, maar "ik was hartstikke jong!"
Het album is in de zomer van '84 opgenomen in de Garden Studio in Shoreditch, Londen, de studio van John Foxx, met Paul Hardiman achter de knoppen (die van Soul Mining). Het was een prettig proces volgens alle betrokkenen.
Leuk plaatje, niks meer of minder. Wel in mn longlist, niet in mn shortlist.
0
geplaatst: 9 december 2016, 17:54 uur
Bij mij op 4. Had je al veel andere lijstjes op 15 november Zaaf?
Anders zou je denken dat hij toen ook al in velden en wegen te zien was.
1
geplaatst: 9 december 2016, 17:56 uur
zaaf schreef:
Dankjewel voor het compliment.
Een paar berichten geleden voorspelde ik dat het tijd was voor één van beide Smiths albums.
Ik had aanvankelijk Lloyd Cole ingetikt, maar heb dat op de laatste nipper veranderd.
Reden: een 8ste plaats vond ik misschien net iets te hoog gegokt.
Allemaal praat na de vaak, ik weet het wel.
Maar ik vind leuk om de top 10 te voorspellen omdat dit jaar me goed ligt.
Rattlesnakes heb ik altijd een bijzonder gave plaat gevonden.
Er staat geen een slecht nummer op en de schijf klink gevarieerder dan je zou denken.
Terug naar de gitaren en de songs in het tijdperk van de synthesizers en de kapsels.
0
geplaatst: 9 december 2016, 17:58 uur
Hele fijne plaat. Cole's stem doet het bij mij ook goed. Op 9.
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 18:00 uur
EttaJamesBrown schreef:
Bij mij op 4. Had je al veel andere lijstjes op 15 november Zaaf?
O gaan we zo beginnen?Bij mij op 4. Had je al veel andere lijstjes op 15 november Zaaf?
Ik voer jouw lijstjes later in, kan ik nog even genieten van het mooie uitzicht.
1
geplaatst: 9 december 2016, 18:04 uur
Zoals een wijs man ooit zei: aan de rand van de afgrond heb je het mooiste uitzicht.
0
geplaatst: 9 december 2016, 18:05 uur
EttaJamesBrown schreef:
Zoals een wijs man ooit zei: aan de rand van de afgrond heb je het mooiste uitzicht.
Letterlijk wel, figuurlijk niet (of is dat wat te zwaar op de hand?.)
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 18:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Nee, het wijste uitzichtZoals een wijs man ooit zei: aan de rand van de afgrond heb je het mooiste uitzicht.
0
geplaatst: 9 december 2016, 18:07 uur
Goede spreuken zijn altijd multi-interpretabel, tenzij je dat anders ziet.
0
geplaatst: 9 december 2016, 18:12 uur
Verrassend die Lloyd Cole in de top 10: staat pas 22e in score van platen met 100 stemmen en meer, maar ok: wel voor Kerstfeest met Bert & Ernie. 

0
zaaf
geplaatst: 9 december 2016, 18:27 uur
Er is maar 1 baas die voor Bert en Urnie heeft gestemd... 

0
geplaatst: 9 december 2016, 18:32 uur
Lloyd Cole. Mijn nummer 11.
CD onlangs gekocht voor maar 3 eurotje's. Daarvoor kun je 'm toch niet laten liggen dunkt me.
CD onlangs gekocht voor maar 3 eurotje's. Daarvoor kun je 'm toch niet laten liggen dunkt me.

2
geplaatst: 9 december 2016, 20:28 uur
Volgend jaar Maart ga ik 'm overigens live zien. Acoustisch in A'dam Noord.
0
geplaatst: 9 december 2016, 20:48 uur
bikkel2 schreef:
Is niet in Paradiso Noord hoor, maar in het Zonnehuis. Is ook op Noord, maar toch. Geen idee of het daar leuk is.
Concert is overigens uitverkocht, luigifort.
0
geplaatst: 9 december 2016, 20:49 uur
Zonnehuis, idd.
Ik ben er nog nooit geweest. Gaan het zien.
Jammer luigi.
Ik ben er nog nooit geweest. Gaan het zien.
Jammer luigi.

0
geplaatst: 9 december 2016, 20:57 uur
Mooie plaat, bij mij ook in de top 10. Fijne stroming Britse bandjes met een lichte 60s vibe was er toen, zie ook The Smiths, Pale Fountains, etc.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.