MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Telamon
Beetje Mao.

I pictured a rainbow... You held it in your hand...
http://i1.trekearth.com/photos/7831/brussels_12.jpg

zaaf
die lyne is gesluit

zaaf
We waren het iets meer met elkaar eens over 1985:

42 stemmers gaven 206 verschillende albums en nummer 1 ontving 33 nominaties en 725 punten.

Gefeliciteerd Kate of Mike

zaaf
luigifort schreef:
Damn, gehackt!

Easy come easy go very high little low..

luigifort schreef:
Easy come easy go very high little low..

Nog bekervoetbal gekeken? Litte high veeerrry loooowwww.......

Verkeerde topic heren, laten we het hier over de fijne muziek, van in dit geval, 1985 hebben

Wie werd toen kampioen?

Kate Bosz

zaaf schreef:
ik ben inderdaad een licht existentiële vraag. wat scheelt er aan mijn avatar?

en waarom krijg ik deze repliek nu ik geen afro meer heb?

Nu weet iedereen dat jij de zanger van Bløf bent.

Heeft die zaaf nu weer geen vakantiedag opgenomen voor dit spel? Ik zit alweer even in spanning hier, maar hij geeft nog altijd niet huis

luigifort schreef:

Of Ian of Morrissey en consorten.

Michael of Tom.
(Of Harrie)

Harrie's got a daytime job..

zaaf
Sorry GrafGantz, heb dat sociaal verlof er nog steeds niet door...

zaaf
10. Jesus and Mary Chain - Psychocandy
https://www.musicmeter.nl/album/2110

Punten : 372
Nom. : 18
Nr. 1 van : Lying Mouth

Continu randje top 10, soms 9, soms 11. Het zat daar redelijk dicht opeen…

In 1980 gaven de broers Jim en William Reed hun baan eraan om met bassist Douglas Hart de band The Jesus and Mary Chain op te richten.
Geïnspireerd door Einstürzende Neubauten, The Shangri-Las en The Velvet Underground & Nico kochten ze, toen hun pa zijn job kwijtraakte, van een deel van diens ontslagpremie een TASCAM Portastudio. Dat was een 4-sporenrecorder waar een gewone audio cassette tape in ging (mij zeer bekend, want ook gebruikt in die tijd).
Ze namen een demootje op met Upside Down en Never Understand, Bobby Gillespie kreeg het ding te horen (bekende muzikant uit Glasgow) en die, op zijn beurt, gaf een exemplaar aan zijn vriend Alan McGee van Creation Records. Het maakte indruk op McGee, liet de band spelen op een Creation Records gig in Londen en werd hun manager.

Al spoedig werd het nu formeel opgenomen Upside Down hun debuutsingle en verkocht wonderwel, mede door plugging van John Peel. Nadat Gillespie hun drummer werd in de loop van 1984 tekende The Jesus and Mary Chain voor het WEA sub-label Blanco Y Negro.
De band ging de studio in voor hun debuutplaat met engineer Stephen Street, maar de sessies liepen op niets uit. Na het uitbrengen van hun tweede single Never Understand in februari 1985, werd een tweede poging ondernomen met engineer John Loder in Southern Studios. Psychocandy is opgenomen in zes weken voor het lieve sommetje van £17,000 aan opname en productiekosten.

Waar de meningen uiteenlopen rond de stofzuigersound, ben ik van het soort dat het indertijd wel lekker vond, maar zich er nu eigenlijk tegen wil en dank aan stoort. Heb het album, draai het nooit. Toch wel leuk dat hij erbij staat.

Dit begint hier goed, was mijn nummer 7!

Misschien ook het ideale moment om dit hilarische interview uit die tijd nog eens onder de aandacht te brengen. Alles aan dit Villa Tempo-interview met Bart Peeters is grappig, ‘musicians being assholes’ op het allerhoogste niveau. Vooral Barts reactie als ze Joy Division beginnen afzeiken als ze merken dat het een van Barts favoriete bands is

Mijn nr. 7, maar had ook top 3 kunnen staan!

Mijn nr 2, topalbum.
Heb me altijd gestoord aan die stofzuigercomnentaren, het zijn voor het meerendeel gewoon heel fijne popliedjes!

zaaf
zSOzzRRYzzzzJOzzzHANzzzzzz

En de stofzuiger straks in hyperdrive bij MBV? Pruimen we dat wel?

Afgelopen dinsdag dit album voor het eerst beluisterd, maar ik vond het echt helemaal niks. Heel duidelijk dus waarom ik dit album toen het uitkwam niet aangeschaft heb. Het moet toen al geen indruk op mij gemaakt hebben. Uiteraard staat dit album niét in mijn top 20.

dix
Mijn nummer vijf

dix schreef:
Mijn nummer vijf

Vreemd..staat op 3 in je persoonlijke top 10

zaaf
Matchfixing!

wibro schreef:
Afgelopen dinsdag dit album voor het eerst beluisterd, maar ik vond het echt helemaal niks. Heel duidelijk dus waarom ik dit album toen het uitkwam niet aangeschaft heb. Het moet toen al geen indruk op mij gemaakt hebben. Uiteraard staat dit album niét in mijn top 20.

Jammer..bestaat er meer bliss dan de openingstrack bv...me dunkt niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.