Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2017, 12:52 uur
Ken nog te weinig van The Pogues, toch het album maar eens opzoeken. Fijne muziek.
0
geplaatst: 20 januari 2017, 12:54 uur
Nee heb ik niet. Af en toe een los nummer van de band kan ik wel hebben, een hele plaat achter elkaar is te veel van het goede.
0
geplaatst: 20 januari 2017, 13:01 uur
If I Should Fall From Grace With God ... mij net ietsje te gladgetrokken.
De voorganger smaakt mij beter, evenals de eerste solo van Shane.
De voorganger smaakt mij beter, evenals de eerste solo van Shane.
0
zaaf
geplaatst: 20 januari 2017, 13:50 uur
Je krijgt tot volgende week donderdag 21 uur de tijd...
1
geplaatst: 20 januari 2017, 14:42 uur
Helaas wil de president van the USA vandaag wel aantreden.....

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 januari 2017, 15:02 uur
Wat zal er van die Fairytale of New York worden...
0 uit 2 hier vooralsnog en ook niet nieuwsgierig naar een van beide albums
0 uit 2 hier vooralsnog en ook niet nieuwsgierig naar een van beide albums
0
geplaatst: 20 januari 2017, 16:20 uur
GrafGantz schreef:
Geen clean sweep voor mij deze week.
Geen clean sweep voor mij deze week.
Nick natuurlijk wel, maar niet zo hoog (5e plaats).
Maar ik heb de nummer 1 van dit jaar niet

2
zaaf
geplaatst: 20 januari 2017, 16:54 uur
8. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back
https://www.musicmeter.nl/album/49
Punten : 371
Nom. : 17
Nr. 1 van : ArthurDZ, Koenr
Begon best leuk, net in de top 20 (ik dacht nog: het zal toch niet zo blijven?), later wat meer steun en in de top 15 (nounou wat gebeurt hier?) en met de laatste lijsten pardoes de top 10 in gejumpt. Het moet angst geweest zijn.
Buiten de hip hop scene deed het debuut van Public Enemy niet veel. De verkoopcijfers bleven ver achter bij die van stalgenoten als LL Cool J en Beastie Boys. De groep liet zich daar absoluut niet door uit het veld slaan en was strijdvaardiger dan ooit.
Het idee was een hip hip equivalent te maken van Marvin Gaye's What's Goin' On, met zijn sociaal commentaar. Of, zoals Chuck D het formuleerde: "our mission was to kill the 'Cold Gettin' Dumb' stuff and really address some situations." en "Years of saved-up ideas, were compiled into one focussed aural missile."
Public Enemy begon met opnemen in de Chung King Studios in Manhattan maar stuitte daar op sterk bevooroordeelde engineers t.o.v. hip hop. Dat ging beter in Greene St. Recording waar men eerst ook wat gereserveerd was, maar door het gedisciplineerde, gedreven en serieuze (m.b.t. opnameproces) gezelschap werd het benodigde respect en samenwerking afgedwongen.
Aanvankelijk heette de plaat Countdown to Armageddon, uiteindelijk werd het toch It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, een regel uit Raise the Roof van het eerste album.
Het werk gebeurde snel en goedkoop, door de goede voorbereiding van de groep. "It was aggressive, race-against-the-clock teamwork, taking chances in sound," herinnert Chuck D zich.
It wasn't that we took records and rapped over them, we actually had an intricate way of developing sound, arranging the sound. We had musicians like Eric Sadler... Hank Shocklee, the Phil Spector of hip hop. You've got to give the credit as it's due, if Phil Spector has the Wall of Sound Hank Shocklee has the Wall of Noise.
— Chuck D, in 2008
Stupefait totalement! Gantz uberrascht! Absolutely fabulous! Hiphop in de top 10! In deze club liefhebbers van witte mannen met gitaren en stomme kleren! Geweldig! Ik hou van jullie!
https://www.musicmeter.nl/album/49
Punten : 371
Nom. : 17
Nr. 1 van : ArthurDZ, Koenr
Begon best leuk, net in de top 20 (ik dacht nog: het zal toch niet zo blijven?), later wat meer steun en in de top 15 (nounou wat gebeurt hier?) en met de laatste lijsten pardoes de top 10 in gejumpt. Het moet angst geweest zijn.
Buiten de hip hop scene deed het debuut van Public Enemy niet veel. De verkoopcijfers bleven ver achter bij die van stalgenoten als LL Cool J en Beastie Boys. De groep liet zich daar absoluut niet door uit het veld slaan en was strijdvaardiger dan ooit.
Het idee was een hip hip equivalent te maken van Marvin Gaye's What's Goin' On, met zijn sociaal commentaar. Of, zoals Chuck D het formuleerde: "our mission was to kill the 'Cold Gettin' Dumb' stuff and really address some situations." en "Years of saved-up ideas, were compiled into one focussed aural missile."
Public Enemy begon met opnemen in de Chung King Studios in Manhattan maar stuitte daar op sterk bevooroordeelde engineers t.o.v. hip hop. Dat ging beter in Greene St. Recording waar men eerst ook wat gereserveerd was, maar door het gedisciplineerde, gedreven en serieuze (m.b.t. opnameproces) gezelschap werd het benodigde respect en samenwerking afgedwongen.
Aanvankelijk heette de plaat Countdown to Armageddon, uiteindelijk werd het toch It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, een regel uit Raise the Roof van het eerste album.
Het werk gebeurde snel en goedkoop, door de goede voorbereiding van de groep. "It was aggressive, race-against-the-clock teamwork, taking chances in sound," herinnert Chuck D zich.
It wasn't that we took records and rapped over them, we actually had an intricate way of developing sound, arranging the sound. We had musicians like Eric Sadler... Hank Shocklee, the Phil Spector of hip hop. You've got to give the credit as it's due, if Phil Spector has the Wall of Sound Hank Shocklee has the Wall of Noise.
— Chuck D, in 2008
Stupefait totalement! Gantz uberrascht! Absolutely fabulous! Hiphop in de top 10! In deze club liefhebbers van witte mannen met gitaren en stomme kleren! Geweldig! Ik hou van jullie!
0
geplaatst: 20 januari 2017, 17:00 uur
De eerste hiphop-LP die ik destijds kocht.
Maar ik geloofde de hype uiteindelijk toch niet
Maar ik geloofde de hype uiteindelijk toch niet

0
geplaatst: 20 januari 2017, 17:01 uur
Zal straks da noizzzz in mijn auto brengen.
Wat een beproeving.
Wat een beproeving.
1
geplaatst: 20 januari 2017, 17:11 uur
Cave op 4, Shane en consorten op 5.
Fijne start, voor mij dan wel.
Public Enemy....ver van afgehouden toendertijd.
Staat wel bekend als klassieker in het genre.
Deze stond op mijn lijstje luisteren, jammerlijk niet aan toegekomen.
Zoonlief is een liefhebber van het genre, maar volgens mij niet bekend met deze.
Dan had ik kunnen zeggen; " Zeg Bro...deze moet je echt kennen...yo"!
Pak deze nog wel eens beet.
Ben toch van plan om eens een muziekmarathon te gaan houden met zoon.
Dan gaat ie langskomen.
Fijne start, voor mij dan wel.
Public Enemy....ver van afgehouden toendertijd.
Staat wel bekend als klassieker in het genre.
Deze stond op mijn lijstje luisteren, jammerlijk niet aan toegekomen.
Zoonlief is een liefhebber van het genre, maar volgens mij niet bekend met deze.
Dan had ik kunnen zeggen; " Zeg Bro...deze moet je echt kennen...yo"!
Pak deze nog wel eens beet.
Ben toch van plan om eens een muziekmarathon te gaan houden met zoon.
Dan gaat ie langskomen.

0
geplaatst: 20 januari 2017, 17:46 uur
zaaf schreef:
Ach kleine moeite, bij mij op 19.
0
geplaatst: 20 januari 2017, 18:06 uur
zaaf schreef:
Eén scrolletje en twee klikken mannen...
Eén scrolletje en twee klikken mannen...
Zekerzzz. Heb het ook zojuist beluisterd. Vanavond nog een keer.
0
geplaatst: 20 januari 2017, 18:10 uur
Nog altijd op 0 hier. Heb een andere hiphop plaat in m'n lijstje, PE is niet echt mijn ding.
0
geplaatst: 20 januari 2017, 18:21 uur
Leuk dat deze de top 10 gehaald heeft. Het moeten niet allemaal gitaren zijn. Mijn nr 7.
Nog live gezien enkele jaren terug trouwens.
Nog live gezien enkele jaren terug trouwens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.