MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Ben benieuwd teus!

zaaf schreef:
Bovenal: als ik naar dit jaar kijk, waar we twee weken over deden, de top 10 staat vol - echt vol - met usual suspects.

Nou heb je het al verraden...

zaaf
Alsof jij niet verbaasd zou zijn met Their Satanic op 1...

Franck Maudit
herman schreef:
En het is ook zo dat we op deze manier tot diep in 2018 bezig zijn.

Dat is eigenlijk de beste reden om het kort te houden. Zelfs met slechts 1 week bedenktijd doen we er ruim een jaar over. Veel gekker moet het niet worden. Laten we die arme zaaf een beetje sparen mensen.

vigil schreef:
Daar heb ik het ook niet over, ik bedoel (en daar chargeer ik een beetje bij) dat ik het apart vind om die 2de week te gebruiken om allerlei voor jou (in t algemeen) onbekende en misschien wel obscure albums te gaan beluisteren om de lijst gevarieerd te maken om maar niet met geijkte namen te komen.
Dat zegt toch ook niemand? Maar nieuwe albums beluisteren en weggezakte albums herbeluisteren vind ik leuk en maakt dat mijn lijstje een betere afspiegeling is van mijn smaak en voorkeuren. Soms komen er dan onbekendere albums bovendrijven maar dit is natuurlijk geen doel op zich.

Maar, zaaf heeft zijn keus gemaakt dus daar zullen we het mee moeten doen .

zaaf
30 lijstjes geven het volgende resultaat…

10. Kinks - Something Else by the Kinks 

(afbeelding)

Punten : 339
Nom. : 16
Nr. 1 van : niemand

Na een stroef begin steeds op plek 10 te vinden. Solide kwaliteit derhalve.

Eerste album dat (nu nog mede) wordt geproduceerd door Ray Davies. Het wordt pover ontvangen, kwantitatief, en later op waarde geschat als zijnde een van The Kinks beste platen.
Latere uitgaves includeren de nummers die onder de vlag van Dave Davies zijn uitgebracht.

Beste album van The Kinks imho. Bijna alleen maar bestaand uit pareltjes Kinks-style optima forma.

Een mooi begin, mijn nummer 7

vigil schreef:
Een mooi begin, mijn nummer 5

Zo is dat.

Voor mij het beste album van The Kinks.

Heb ik niet..

luigifort schreef:
Heb ik niet..

Opvallend, dacht dat dit wel jouw smaak zou zijn.

Eerste van een geweldige trilogie Kinks-platen wat mij betreft.
Bij mij op 10.

Ook hier op nummer 7 te vinden.

herman schreef:
(quote)

Opvallend, dacht dat dit wel jouw smaak zou zijn.

Ken m niet helemaal..

zaaf
9. Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced

(afbeelding)

Punten : 357
Nom. : 15
Nr. 1 van : niemand

Startte sterk, rukte op naar plaats 3 en met weinig steun in week 2 zakte Jimi tot deze 9e plek.

Chas Chandler, ex-Animal, manager van veel artiesten eind jaren 60 begin jaren 70 (Slade!) nam Hendrix onder zijn hoede, bracht hem naar Londen, koppelde Noel Redding en Mitch Mitchell aan hem, bracht hen bij een nieuw label 'Track' onder de pannen en produceerde dit geruchtmakende debuutalbum.
Jimi zou met deze plaat de approach tot songwriting en elektisch gitaarspelen veranderen, als model waaruit bijvoorbeeld hard-rock ontstond.
Hoewel de tracklist van release tot release in diverse landen nogal kon verschillen, was de ontvangst en kwaliteit dusdanig dat Jimi een ster werd en wij nog steeds in de ban van deze fraaie plaat.

Ik kan genieten van nummers van Jimi. Een plaatlang is het wat teveel van het goede, maar deze 9e plaats staat hem goed.

Geweldig debuut van Jimi, staat bij mij op 7. Voor mij toch wel duidelijk z'n beste album, en niet Electric Ladyland die ik wat te lang vind duren.

Deze haalde bij mij net de top 20 niet, ben niet zo weg van hele albums van Jimi Hendrix. Staan toch ook wel veel doelloze stukken op. Maar waar Electric Ladyland inderdaad wel erg langdradig is, is deze met 40 minuten nog goed te behappen.

Ik zie nu net dat ik de lange versie bezit, en die duurt toch ook wel meer dan een uur. Maar hier gaat het over de originele uitgave van 40 minuten neem ik aan.

Deze haalde bij mij net de top 20 niet, ben niet zo weg van hele albums van Jimi Hendrix. Staan toch ook wel veel doelloze stukken op.
Herman schreef mijn tekstje alvast, erg aardig .

Franck Maudit
Ik vind de lengte van Electric Lady net een pluspunt.

Dat debuut mag er ook wel zijn ja. Klinkt zoveel jaren later nog steeds fris in mijn oortjes.

Ik begrijp de status van Hendrix, maar heeft mij tot de dag van vandaag nooit echt geraakt.
Vaak genoeg geprobeerd.
Blij met de notering van The Kinks. Nr.4 bij mij.

Ook bij mij niet in de lijst.
Ik vraag me af hoe hij aan al die punten komt

Nou.....bij mij op 4.

Edgar18 schreef:
(quote)
Herman schreef mijn tekstje alvast, erg aardig .

Hij is ook al mijn ghost writer, daar kan die knaap geld mee verdienen denk ik zo.

Heb ik niet..

zaaf
Vacature?

ook bij mij niet te vinden...

Heerlijk album van Hendrix, mijn nummer 5. Staan een paar fijnzinnige klassiekertjes op waar het onstuimige gitaarspel van Jimi krachtig doorheen dwaalt (oa Foxy Lady, Red House, Purple Haze).

Ben ik gewoon voor het tweede jaar achtereen mijn lijstje vergeten op te sturen Dat zijn 20 dure punten voor de banaan.

Ik denk niet dat de banaan ze erg hard nodig heeft.

En aan je stemmen te zien ben ik verder wel blij dat je lijstje er niet bij zit .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.