Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2016, 11:43 uur
Casartelli schreef:
Mijn lijstje komt ook nog. De vreemde suggestie dat ik het zou vergeten doet echt de deur dicht.
Ach het is een vreemde dag... lachende lach er maar om.Mijn lijstje komt ook nog. De vreemde suggestie dat ik het zou vergeten doet echt de deur dicht.
0
geplaatst: 22 juli 2016, 12:06 uur
Ik zit op 44 albums. De top 6 wordt makkelijk (3 op 5* en 3 op 4,5*). Daarna wordt het lastig kiezen met 16 albums op 4* en nog wat albums op 3,5* die aan een stemverhoging toe zijn. En nog een stuk of 5 onbekende albums die ik wil beluisteren.
0
zaaf
geplaatst: 25 juli 2016, 11:36 uur
Nog een halve week… lijstjes binnen van:
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, dynamo d, EttaJamesBrown, Franck Maudit, GrafGantz, heicro, HugovdBos, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, vigil, Film Pegasus.
Dus nog niet en graag wel van:
Casartelli, Dwejkk_, Edgar18, herman, johan de witt, Koenr, Teunnis, thelion, Toon1, west, wibro.
En andere liefhebbers.
ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, dynamo d, EttaJamesBrown, Franck Maudit, GrafGantz, heicro, HugovdBos, Johnny Marr, LucM, Lying Mouth, nelis, Renoir, Rudi S, Superbitch, Telamon, teus, vigil, Film Pegasus.
Dus nog niet en graag wel van:
Casartelli, Dwejkk_, Edgar18, herman, johan de witt, Koenr, Teunnis, thelion, Toon1, west, wibro.
En andere liefhebbers.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 juli 2016, 11:38 uur
De mijne volgt woensdagavond. Kan ik nog twee dagen broeden of ik die ui helemaal afpel of niet.
0
geplaatst: 25 juli 2016, 11:43 uur
Mijn lijstje volgt pas woensdagavond. Ik ben nu druk bezig albums aan het beluisteren voor De MuMe Top 40 (editie 6): Eindspel
1
zaaf
geplaatst: 25 juli 2016, 12:51 uur
PS voor de snelle mensen onder ons: na deze editie schakel ik op en doe weer een jaar per week. Wat nou vakantie.
Inluisteren mag
, eerder inzenden ook.
Inluisteren mag
, eerder inzenden ook.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 juli 2016, 14:56 uur
Nog even voor de goede orde: het mag dus alleen een top-10 of een top-20 zijn en niet iets ertussenin?
1
zaaf
geplaatst: 25 juli 2016, 15:17 uur
Casartelli schreef:
Nog even voor de goede orde: het mag dus alleen een top-10 of een top-20 zijn en niet iets ertussenin?
Voor de goede orde toch? Niet voor de prikkel?Nog even voor de goede orde: het mag dus alleen een top-10 of een top-20 zijn en niet iets ertussenin?
Ik kan mijn maatstaven niet op dit spel projecteren. Wil ik ook niet. Zo is bij mij 1 album per artiest redelijk heilig. En zal ik vrijwel geen verzamelplaten nomineren en live-albums zullen ook weinig door mij worden genoemd. Ik denk zelfs na over "niet teveel van een bepaalde stroming". Met andere woorden, meer van hetzelfde, dat doe ik zelf liever niet.
Toch ken ik genoeg alternatieven, ieder jaar weer, om tot een sublieme top 20 te komen. U begrijpt de knipoog.
Maar ik weet dat die brede insteek meer uitzondering dan regel is. En die wil ik dus niet opleggen.
Als ik een top 10 honoreer, dan een top 11 toch zeker?
Dan ga ik dat als volgt bepunten: nu is, bij een top 10, nr 1 20 - nr 2 18 - nr 3 16 enz tot nr 10 2 punten.
Bij een top 11 t/m 19 zal ik van onder af aan de gaatjes dichten. Dus bijvoorbeeld een top 13: 20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 punt.
Akkoord?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 juli 2016, 15:24 uur
Potdulleme, ik word weer op mijn wenken bediend!
Ik vermoed dit jaar dan met een top-15 (of iets van die orde op de proppen te komen). Anders zou ik albums moeten gaan opnemen die ik echt toplijst-onwaardig vind (en die ik geen punten wil toestoppen ten nadele van onbekende, wellicht betere albums) óf enkele memorabele albums moeten laten afvallen.
Vanaf 1968 zal een top-20 geen probleem meer geven.
Ik vermoed dit jaar dan met een top-15 (of iets van die orde op de proppen te komen). Anders zou ik albums moeten gaan opnemen die ik echt toplijst-onwaardig vind (en die ik geen punten wil toestoppen ten nadele van onbekende, wellicht betere albums) óf enkele memorabele albums moeten laten afvallen.
Vanaf 1968 zal een top-20 geen probleem meer geven.
0
geplaatst: 25 juli 2016, 19:21 uur
Op zich zijn die zelfkastijdingsregels van Zaaf wel prima al heb ik nog een paar aanvullende/strijdige regels:
- geen stiefkindjes maken. Dus bv bij Jimi niet alleen AYE, maar dan ook ABL;
- als een artiest maar een paar jaar gepiekt heeft, bv weer Jimi, dan niet schromen voor wat extra nominaties voor de jaren dat het kan;
- als het een album is dat ik vanuit mijn jeugd ken krijgt het de voordeel van de twijfel. Voor het vertekende sentiment.
- geen stiefkindjes maken. Dus bv bij Jimi niet alleen AYE, maar dan ook ABL;
- als een artiest maar een paar jaar gepiekt heeft, bv weer Jimi, dan niet schromen voor wat extra nominaties voor de jaren dat het kan;
- als het een album is dat ik vanuit mijn jeugd ken krijgt het de voordeel van de twijfel. Voor het vertekende sentiment.
0
zaaf
geplaatst: 25 juli 2016, 19:25 uur
O dat laatste werkt bij mij andersom: als het album mij op evenwichtige (whahahaha) leeftijd nog kan grijpen, dan heeft het een streepje voor.
0
geplaatst: 25 juli 2016, 20:31 uur
Niet te moeilijk denken vind ik... (wel serieus samenstellen natuurlijk)..Gewoon op je gevoel afgaan ,welke albums boeien jou enorm en krijg je daardoor een Oorgasme van...
Dan krijg je heel snel.. ..Jou eigen Top !Waardige persoonlijke Top 20..
Dan krijg je heel snel.. ..Jou eigen Top !Waardige persoonlijke Top 20..

0
geplaatst: 25 juli 2016, 22:57 uur
zaaf schreef:
O dat laatste werkt bij mij andersom: als het album mij op evenwichtige (whahahaha) leeftijd nog kan grijpen, dan heeft het een streepje voor.
Dan moet je nog even wachten begrijp ik...

Op mijn leeftijd is mijn mind al behoorlijk in de war. Oh wacht, vandaar mijn nummer 1 sublieme soul plaat (nee, nee: geen rock en dat in 1967). Maar laat ik het paard niet achter de Kar spannen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 juli 2016, 20:39 uur
Nou, de lijst is ingediend hoor. Je kunt wel eeuwig veranderen, maar als je je moet behelpen met het origineel van de blikken blazers band die meer dan honderd liedjes (van...?) kent, kies je maar brave melk voor je geld.
Heb het dus bij een top-10 gehouden.
Heb het dus bij een top-10 gehouden.
0
zaaf
geplaatst: 28 juli 2016, 16:57 uur
Nog 4 uurtjes, inmiddels 29 lijsten binnen. Die tweede week levert nu meer op.
Hardnekkig blijf ik bij mijn standpunt dat een jaar per week het prettigst werkt.
Hardnekkig blijf ik bij mijn standpunt dat een jaar per week het prettigst werkt.
0
Franck Maudit
geplaatst: 28 juli 2016, 18:27 uur
Het mag inderdaad een beetje vooruit gaan. Twee weken is best lang.
0
geplaatst: 28 juli 2016, 18:34 uur
Ik vind de twee weken nog steeds top! Juist dat geeft de ruimte om één en ander te beluisteren waar je nog niet/onvoldoende bekend mee bent. Is die tweede week er niet dan is de kans op een lijst met geijkte namen (die iedereen al kent / becijferd heeft) ook groter.
0
zaaf
geplaatst: 28 juli 2016, 19:42 uur
Daar ben je zelf bij. Ik weet zeker dat mijn nr 1 van 1968 niet hoog zal scoren, maar het is mijn nr 1.
Er zullen mss wel mensen zijn die voor de usual suspects zullen gaan, maar of dat gemakshalve is...
Er zullen mss wel mensen zijn die voor de usual suspects zullen gaan, maar of dat gemakshalve is...
0
geplaatst: 28 juli 2016, 20:21 uur
Om allerlei albums te gaan beluisteren om je lijst gevarieerder te maken is voor mij geen optie.
0
zaaf
geplaatst: 28 juli 2016, 20:58 uur
Mijn stemmenlijst aflopen is iets anders dan 'allerlei albums beluisteren'
Al moet ik zeggen dat mijn stemmenlijst incompleet en verouderd is.
Al moet ik zeggen dat mijn stemmenlijst incompleet en verouderd is.

0
geplaatst: 28 juli 2016, 21:23 uur
Daar heb ik het ook niet over, ik bedoel (en daar chargeer ik een beetje bij) dat ik het apart vind om die 2de week te gebruiken om allerlei voor jou (in t algemeen) onbekende en misschien wel obscure albums te gaan beluisteren om de lijst gevarieerd te maken om maar niet met geijkte namen te komen.
0
geplaatst: 28 juli 2016, 21:26 uur
Heel wat albums beluisterd afgelopen week en dat zijn dan voornamelijk albums met een hoge waardering van mijn kant maar die ik al meer dan vijf jaar niet meer beluisterd heb. Ik kan je zeggen dat er enkele albums flink in waardering zijn gedaald. Die twee weken zijn dus zo gek nog niet, maar mocht Zaaf kiezen voor de termijn van een week; prima, maar dan zal ik aan veel andere games niet meer mee kunnen doen.
0
geplaatst: 28 juli 2016, 21:30 uur
Ach, ik vind het ook wel leuk de extra week te benutten om wat meer albums weer eens te draaien en/of wat albums uit te proberen waar ik interesse in heb. Of die nu 200 of 2 stemmen hebben zal mij verder niet zoveel uitmaken. In die zin vind ik de extra week wel een meerwaarde hebben. Maar een weekje per jaar vind ik ook best, dan maar wat minder luisteren. En het is ook zo dat we op deze manier tot diep in 2018 bezig zijn, ik kan me voorstellen dat zaaf zich ook niet zó lang wil committeren aan het runnen van een topic...
0
geplaatst: 28 juli 2016, 21:38 uur
zaaf schreef:
PS voor de snelle mensen onder ons: na deze editie schakel ik op en doe weer een jaar per week. Wat nou vakantie.
Inluisteren mag
, eerder inzenden ook.
Inluisteren mag
, eerder inzenden ook. Moet jij eens in je inbox kijken...
1968, here we come!
0
zaaf
geplaatst: 28 juli 2016, 21:53 uur
Ik snap dat een week extra voor sommigen van meerwaarde is. Ik vind het de vaart een beetje uit dit spel halen, mijn commitment heeft er natuurlijk ook mee van doen.
Bovenal: als ik naar dit jaar kijk, waar we twee weken over deden, de top 10 staat vol - echt vol - met usual suspects. Ik ben ervan overtuigd dat die ene week het stemgedrag in grote lijnen niet beïnvloedt. En al maak ik er vier weken van, mijn nummer 1 van 1968 (bijvoorbeeld natuurlijk, wel een lekker voorbeeld) komt never in de top 10, hoe onterecht ook.
Bovenal: als ik naar dit jaar kijk, waar we twee weken over deden, de top 10 staat vol - echt vol - met usual suspects. Ik ben ervan overtuigd dat die ene week het stemgedrag in grote lijnen niet beïnvloedt. En al maak ik er vier weken van, mijn nummer 1 van 1968 (bijvoorbeeld natuurlijk, wel een lekker voorbeeld) komt never in de top 10, hoe onterecht ook.
0
geplaatst: 28 juli 2016, 22:13 uur
zaaf schreef:
Daar ben je zelf bij. Ik weet zeker dat mijn nr 1 van 1968 niet hoog zal scoren, maar het is mijn nr 1.
Mijn nr 1 van ´68 zal ook niet de Top10 halen ,maar het mijn nr 1 !
Veel Usual Suspects en geijkte namen (en dat zijn ze niet zomaar)
maar het is mijn Top 20 !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.