Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 5 februari 2017, 14:15 uur
Mijn albumlijst van de 80s:
Hier is mijn toplijst voor de 80s:
01. Joy Division - Closer
02. Rush - Permanent Waves
03. Marillion - Misplaced Childhood
04. Marillion - Clutching at Straws
05. Neil Young - Freedom
06. Marillion - Script for a Jester's Tear
07. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A.
08. Rush - Moving Pictures
09. King Crimson - Discipline
10. Bruce Springsteen - The River
11. Iron Maiden - The Number of the Beast
12. Dire Straits - Love over Gold
13. Peter Gabriel - Peter Gabriel (Melt)
14. The Smiths - The Queen Is Dead
15. Dire Straits - Brothers in Arms
16. David Sylvian - Secrets of the Beehive
17. Peter Gabriel - Peter Gabriel (Security)
18. The Sound - From the Lions Mouth
19. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
20. Kate Bush - Hounds of Love
Hier is mijn toplijst voor de 80s:
01. Joy Division - Closer
02. Rush - Permanent Waves
03. Marillion - Misplaced Childhood
04. Marillion - Clutching at Straws
05. Neil Young - Freedom
06. Marillion - Script for a Jester's Tear
07. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A.
08. Rush - Moving Pictures
09. King Crimson - Discipline
10. Bruce Springsteen - The River
11. Iron Maiden - The Number of the Beast
12. Dire Straits - Love over Gold
13. Peter Gabriel - Peter Gabriel (Melt)
14. The Smiths - The Queen Is Dead
15. Dire Straits - Brothers in Arms
16. David Sylvian - Secrets of the Beehive
17. Peter Gabriel - Peter Gabriel (Security)
18. The Sound - From the Lions Mouth
19. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood
20. Kate Bush - Hounds of Love
0
geplaatst: 5 februari 2017, 16:41 uur
Om de nachtrust nog meer te prikkelen:
http://previews.123rf.com/images/popaukropa/popaukropa1512/popaukropa151200072/49364618-Back-strippers-Woman-stands-back-In-his-underpants-dollars-Cash-in-your-underwear-Womens-work-Beauti-Stock-Vector.jpg
En Elmore James op de achtergrond.
http://previews.123rf.com/images/popaukropa/popaukropa1512/popaukropa151200072/49364618-Back-strippers-Woman-stands-back-In-his-underpants-dollars-Cash-in-your-underwear-Womens-work-Beauti-Stock-Vector.jpg
En Elmore James op de achtergrond.
1
geplaatst: 5 februari 2017, 20:08 uur
Telamon schreef:
Wat is het tegenovergestelde van Blue Mondays?
Wat is het tegenovergestelde van Blue Mondays?
Happy Mondays.
0
geplaatst: 6 februari 2017, 14:46 uur
Leverde een #1-notering in de decenniumeditie 30 punten op? Zo ja, dan is het balen dat ik het allerbeste 80's album nipt aan de overwinning had kunnen helpen als ik niet zo dom was geweest het te vergeten. En het extreem overgewaardeerde The Queen Is Dead had kunnen laten verliezen.
1
geplaatst: 6 februari 2017, 15:20 uur
Teunnis schreef:
Leverde een #1-notering in de decenniumeditie 30 punten op? Zo ja, dan is het balen dat ik het allerbeste 80's album nipt aan de overwinning had kunnen helpen als ik niet zo dom was geweest het te vergeten.
Leverde een #1-notering in de decenniumeditie 30 punten op? Zo ja, dan is het balen dat ik het allerbeste 80's album nipt aan de overwinning had kunnen helpen als ik niet zo dom was geweest het te vergeten.
Ugh, één Luigi volstaat.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 februari 2017, 23:06 uur
Ik blijf zoeken. Want ik weet dat ergens in een achterafstraatje iets vriendelijks musiceert, al dan niet in een wildernis van spiegels. Wat zou het zijn, een enorme gewone dwerg, een gouden moeder, blootvoets en zwanger, vers uit het liefdeshuis waar de geweldenaar zijn koninkrijk heeft als een asbestmijn bij heldere hemel. Een beetje een speld in een hooiberg is het wel; ik weet niet veel meer dan dat ik ergens tussen zon en maan moet zijn. Terwijl ik mij afvraag of ik nog wel in het nu zit, realiseer ik me dat het een verdomd gekke wereld is. En als nu nog zo'n betrouwbare Engelsman je opbelt om je gouden bergen te beloven, moet je hem maar eens flink opschudden.
(16 albums)
(16 albums)
1
geplaatst: 7 februari 2017, 10:41 uur
Teunnis schreef:
Leverde een #1-notering in de decenniumeditie 30 punten op? Zo ja, dan is het balen dat ik het allerbeste 80's album nipt aan de overwinning had kunnen helpen als ik niet zo dom was geweest het te vergeten. En het extreem overgewaardeerde The Queen Is Dead had kunnen laten verliezen.
(quote)
(quote)
Met mijn vergeten stem erbij was dat dan weer rechtgezet.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 februari 2017, 12:30 uur
Casartelli schreef:
(16 albums)
Te enthousiast geteld, het waren er maar 15. Excuses voor het ongemak.(16 albums)
0
zaaf
geplaatst: 7 februari 2017, 16:33 uur
Nog 2,19 dagen… lijstjes over 1990 binnen van:
Brunniepoo, Casartelli, deric raven, dix, Dwejkk_, dynamo d, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, johan de witt, Lying Mouth, nelis, nico1616, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, catchup, Cellulord, dazzler, Edgar18 Henri-S, herman, HugovdBos, J.J. Wever, Joezer49263, johannesA, Johnny Marr, Koenr, likeahurricane, LucM, luigifort, Lura, Manfield, Poeha, Teunnis, thelion, west, wibro en uiteraard onze e.v.a.
Brunniepoo, Casartelli, deric raven, dix, Dwejkk_, dynamo d, EttaJamesBrown, Film Pegasus, GrafGantz, johan de witt, Lying Mouth, nelis, nico1616, Renoir, Rudi S, shinybeast, Superbitch, Telamon, vigil
Dus nog niet en graag wel van:
Arno, ArthurDZ, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, catchup, Cellulord, dazzler, Edgar18 Henri-S, herman, HugovdBos, J.J. Wever, Joezer49263, johannesA, Johnny Marr, Koenr, likeahurricane, LucM, luigifort, Lura, Manfield, Poeha, Teunnis, thelion, west, wibro en uiteraard onze e.v.a.
1
geplaatst: 7 februari 2017, 17:04 uur
Casartelli schreef:
Te enthousiast geteld, het waren er maar 15. Excuses voor het ongemak.
Te enthousiast geteld, het waren er maar 15. Excuses voor het ongemak.
Wellicht had je die van Fugazi twee maal meegenomen?

0
geplaatst: 7 februari 2017, 17:46 uur
Zoals iedereen kan zien is mijn lijst ook weer verzonden, 1990 is een fijn jaar. Een paar 3,5jes maar verder enkel 4,0 en hoger. Zelfs 3 x een 5* album.
Wat heb ik dan allemaal, daarvoor moet ik even in de spiegel kijken. Niet eentje maar zelfs een heleboel, daarnaast is mijn gedrag de laatste tijd zo hard dus daar moet ik wat aan doen. Er zit een tennisscheidsrechter bij, een olifant maar die is net vertrokken, niet 1 maar 2 schilders van de Nachtwacht, een sneetje wat komt door zand en een zwangere Friese deerne.
De lijst is vol dus er is niets meer wat ik nog wil want ik heb het al. Ik adviseer om de lijst gewoon even rustig te beluisteren zonder vooroordeel.
(slechts) 9 albums
Wat heb ik dan allemaal, daarvoor moet ik even in de spiegel kijken. Niet eentje maar zelfs een heleboel, daarnaast is mijn gedrag de laatste tijd zo hard dus daar moet ik wat aan doen. Er zit een tennisscheidsrechter bij, een olifant maar die is net vertrokken, niet 1 maar 2 schilders van de Nachtwacht, een sneetje wat komt door zand en een zwangere Friese deerne.
De lijst is vol dus er is niets meer wat ik nog wil want ik heb het al. Ik adviseer om de lijst gewoon even rustig te beluisteren zonder vooroordeel.
(slechts) 9 albums
1
geplaatst: 7 februari 2017, 23:04 uur
zaaf al bericht.
Ik ben bang dat ik deze moet overslaan.
Ik moet een enorme inhaalslag gaan leveren om hier een fatsoenlijke lijst uit te slepen.
Dat ligt misschien niet aan het jaar, maar meer aan mij.
Jammer genoeg ook te weinig tijd.
Maar ik ga het volgen en laat mij verrassen.
Plezierige editie allemaal.
Ik moet een enorme inhaalslag gaan leveren om hier een fatsoenlijke lijst uit te slepen.

1
geplaatst: 7 februari 2017, 23:08 uur
0
geplaatst: 7 februari 2017, 23:14 uur
Dat is jammer, Derek had je punten wel kunnen gebruiken denk ik 

1
zaaf
geplaatst: 7 februari 2017, 23:17 uur
bikkel2 laat ons duidelijk ruimte om te fantaseren over zijn toppertjes.
1
geplaatst: 7 februari 2017, 23:27 uur
Ik was toen lid van Sym-info. Een maandblad over Prog/Symfonische Rock.
Ik zat toen heel erg in die hoek.
En luisterde veel oud spul in dat genre.
Ik hoop in ieder geval dat Fish goed mag scoren.
Ik zat toen heel erg in die hoek.
En luisterde veel oud spul in dat genre.
Ik hoop in ieder geval dat Fish goed mag scoren.

0
geplaatst: 7 februari 2017, 23:31 uur
bikkel2 schreef:
zaaf al bericht.
zaaf al bericht.

Je mag vrijdag wel meelezen en aanvullen, mocht je daar wel tijd voor kunnen vinden. En zaterdag natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.