Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2017, 17:17 uur
Edgar18 schreef:
Maar, dat ik weinig nieuws ontdekte (want geijkte namen in de eindlijsten) speelde ook mee.
Maar, dat ik weinig nieuws ontdekte (want geijkte namen in de eindlijsten) speelde ook mee.
Maar je moet je nieuwe ontdekkingen ook niet uit de eindlijst halen! Die komen uit de individuele lijstjes die na afloop gepost worden, daar staat voor mij in elk geval behoorlijk wat onbekends in.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 17:24 uur
Ik zie de overeenkomst ook niet eigenlijk. Rare jongen, die Luigi.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 17:27 uur
Ah, deze had ik echt niet aan zien komen. Heeft ook niet zo heel veel stemmen. Leuke verrassing, al heb ik ook een dubbel gevoel bij Prefab Sprout. Ze hebben echt schitterende nummers gemaakt (zoals hier de opener), maar een heel album lang is me teveel van het goede.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 17:39 uur
Klopt..ik vind Hats een mooi album..maar je zou t gladjes kunnen noemen..
0
geplaatst: 10 februari 2017, 18:18 uur
Zo, mijn nr 1 en 3 (Twin Peaks) zijn al geweest, en nr2 is nog een zekerheid die komt
Prefab Sprout is voor mij jaren de groep van Steve McQueen geweest, maar de zoetigheid van Jordan bevalt me even goed
Prefab Sprout is voor mij jaren de groep van Steve McQueen geweest, maar de zoetigheid van Jordan bevalt me even goed

0
geplaatst: 10 februari 2017, 18:47 uur
Vanaf de luchthaven van Kopenhagen een berichtje: ik had Twin Peaks, maar net niet meer in mijn top 10. Dit omdat ik de muziek van toen een beetje gedateerd vind klinken.
Deze moderne variant is echt een aanrader:
Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks (2016)
Deze moderne variant is echt een aanrader:
Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks (2016)
0
catchup
geplaatst: 10 februari 2017, 18:56 uur
Ik heb dat niet met Twin Peaks, maar wel bij zoiets als Depeche Mode, ik was verbaasd dat die nog in '90 dat album hadden gemaakt. Old school hiphop vind ik dan wel weer charmant en fris klinken.
Twin Peaks op 3 hier, maar dat is niet eens mijn hoogst genoteerde filmscore.
2
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 19:09 uur
6. The Serenes - Barefoot and Pregnant
https://www.musicmeter.nl/album/1670
Punten : 345
Nom. : 15
Nr. 1 van : EttaJamesBrown en.... likeahurricane
Startte vrij sterk en zette dit alras door, de top 10 grens werd ver achter zich gelaten en die kwam ook niet meer in het zicht.
The Serenes werd in 1988 opgericht door gitaristen Theo de Jong en Paul Dokter in het Friese dorpje Joure. De band werd gecompleteerd door bassist Ale Bosma en drummer Joan Hooghiemstra.
Na de debuutsingle Rebecca (You're Gonna Be Allright) verscheen in 1990 het album Barefoot and Pregnant dat werd uitgebracht door het kleine Integrity Records.
De heldere jangle pop, in zijn geheel geschreven door het duo De Jong en Dokter, heeft een melancholieke klank, mede door de toevoeging van cello aan diverse nummers. Ook de teksten zijn van melancholische aard en geïnspireerd door het lege, stille, vlakke, eenzame landschap van Friesland.
Barefoot and Pregnant werd goed ontvangen en in 1991 kreeg de band een Edison voor het album in de categorie Pop Nationaal.
Doordat de groep zich nauwelijks liet interviewen is weinig bekend van het ontstaan van The Serenes en van hun muziek; dit droeg wel bij aan een zekere mythevorming.
Erg mooie Nederlandse plaat. Mocht in mijn 1990 lijst prijken.
https://www.musicmeter.nl/album/1670
Punten : 345
Nom. : 15
Nr. 1 van : EttaJamesBrown en.... likeahurricane
Startte vrij sterk en zette dit alras door, de top 10 grens werd ver achter zich gelaten en die kwam ook niet meer in het zicht.
The Serenes werd in 1988 opgericht door gitaristen Theo de Jong en Paul Dokter in het Friese dorpje Joure. De band werd gecompleteerd door bassist Ale Bosma en drummer Joan Hooghiemstra.
Na de debuutsingle Rebecca (You're Gonna Be Allright) verscheen in 1990 het album Barefoot and Pregnant dat werd uitgebracht door het kleine Integrity Records.
De heldere jangle pop, in zijn geheel geschreven door het duo De Jong en Dokter, heeft een melancholieke klank, mede door de toevoeging van cello aan diverse nummers. Ook de teksten zijn van melancholische aard en geïnspireerd door het lege, stille, vlakke, eenzame landschap van Friesland.
Barefoot and Pregnant werd goed ontvangen en in 1991 kreeg de band een Edison voor het album in de categorie Pop Nationaal.
Doordat de groep zich nauwelijks liet interviewen is weinig bekend van het ontstaan van The Serenes en van hun muziek; dit droeg wel bij aan een zekere mythevorming.
Erg mooie Nederlandse plaat. Mocht in mijn 1990 lijst prijken.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 19:11 uur
Heerlijk album! Met alle comments hier had ik m wel n plek in de top 5 toegedicht. Mijn nr. 2!
Mooie docu over ze op YT voor meer info
Mooie docu over ze op YT voor meer info

2
geplaatst: 10 februari 2017, 19:20 uur
Mooi dat mijn favoriet het gehaald heeft. Nog mijn excuses voor de overdadige fotohints.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 19:39 uur
Prefab Sprout bij mij op nummer 14 en The Serenes op nummer 8. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2017, 19:43 uur
Waar ik bij de eerste drie albums weer een parallel universum-erlebnis had, had ik The Serenes op 6. Hoewel een cultfavoriet alhier op MuMe, is die op de keper beschouwd natuurlijk minstens zo onvoorspelbaar in een 1990-toplijst als die vorige drie.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 19:48 uur
Joure... 12 steden 13 ongelukken... Wat toevallig, bij mij ook op 13!
0
geplaatst: 10 februari 2017, 19:50 uur
Wie weet krijgt die ook een revival..Jules Unlimited komt toch ook weer terug 

1
geplaatst: 10 februari 2017, 19:53 uur
ja ik zie het! Met Eva Koreman, dat is in ieder geval al 1 goede reden om te kijken 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2017, 20:03 uur
Eva Koreman ken ik niet... maar kan die zichzelf ook zo heerlijk serieus nemen als Jan Douwe "Jaydee" Kroeske dat kan?
1
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 20:08 uur
likeahurricane schreef:
Heb je mijn ljjstje vergeten? Ik had ook serenes op 1.
K#T! Dat is een van de redenen dat ik in de loop van de week tag, er floept er wel eens een doorheen. Maar niet iedereen is even vaak online natuurlijk.Heb je mijn ljjstje vergeten? Ik had ook serenes op 1.
Sorry likeahurricane, ik ga herstellen.... Zal niet heel veel, maar wel wat veranderen.
4
geplaatst: 10 februari 2017, 20:27 uur
Tot mijn schaamte als oprjochte Fries moet ik bekennen dat ik deze band ruim een week geleden nog helemaal niet kende 
Inmiddels al aangeschaft en een stuk of vijf draaibeurten gehad. Wat een heerlijke plaat is dit! Ook meteen 'binnengekomen' op nummer 2 in mijn lijst. Prachtontdekking! Niet de eerste dankzij dit spel, maar alleen deze maakt het meespelen al waard

Inmiddels al aangeschaft en een stuk of vijf draaibeurten gehad. Wat een heerlijke plaat is dit! Ook meteen 'binnengekomen' op nummer 2 in mijn lijst. Prachtontdekking! Niet de eerste dankzij dit spel, maar alleen deze maakt het meespelen al waard

0
zaaf
geplaatst: 10 februari 2017, 20:42 uur
Moest even e.e.a. handmatig hoofdberekenen (ja hoe doe je dat) en het klopt nu. Inclusief onze likeahurricanelijstje dus. Gelukkig (scheelde niet veel) is er geen plaat gepost die niet gepost had mogen worden. Maar de volgorde verschuift iets.
En er had een plaatje tussen gemoeten, dat ga ik straks tonen.
En er had een plaatje tussen gemoeten, dat ga ik straks tonen.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 20:44 uur
Aardig album, maar meer ook niet. Begrijp die mythische status hier op MuMe dan ook niet zo goed.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 20:46 uur
Rudi S schreef:
Ok, deze heb ik dan weer wel.
Ok, deze heb ik dan weer wel.
We hebben hem zo te zien allebei op 3.5*. Bij mij is dat bij lange na niet voldoende voor de top 20

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.