Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:51 uur
johan de witt schreef:
Ik dacht eerder aan de Goede Zoon en de Liedjes voor Andy en dan DM en SY op 1 en 2.
Ik dacht eerder aan de Goede Zoon en de Liedjes voor Andy en dan DM en SY op 1 en 2.
Nou daar doe ik het voor

0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:54 uur
GrafGantz schreef:
Zou zelf denken dat Ride populairder is hier dan Drella, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Zou zelf denken dat Ride populairder is hier dan Drella, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Wij zitten tenslotte op MuMe

0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:56 uur
0
geplaatst: 11 februari 2017, 09:59 uur
The boss zelf heeft Ride hoger dan Drella, dus de kansen voor Nowhere stijgen wel 
Hoort ook wel in de top 10 natuurlijk!

0
geplaatst: 11 februari 2017, 10:01 uur
Ride doet bij mij ook best mee, misschien heeft Neil ook wel kansen.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 10:06 uur
zaaf schreef:
Proef ik hier de suggestie dat ik.... ?
Proef ik hier de suggestie dat ik.... ?
Nee hoor, gezien je opmerking dat je hele top-10 in je top-40 staat.
Ride staat daar zeker in, Drella zag ik niet zo gauw staan. Maar kan er evengoed in staan natuurlijk.
Sowieso heb ik ze allebei

0
zaaf
geplaatst: 11 februari 2017, 10:07 uur
catchup schreef:
Ride heb ik nog nooit van gehoord...
Je had ook een verkort lijstje dit jaarRide heb ik nog nooit van gehoord...
0
zaaf
geplaatst: 11 februari 2017, 10:08 uur
johan de witt schreef:
Nee hoor, gezien je opmerking dat je hele top-10 in je top-40 staat.
Bij jou toch ook?Nee hoor, gezien je opmerking dat je hele top-10 in je top-40 staat.
1
geplaatst: 11 februari 2017, 10:09 uur
0
geplaatst: 11 februari 2017, 10:29 uur
Dat jullie die plaat allemaal kennen? Niemand heeft er nog op gestemd! 
The Lizard Train - The Ride (1990)

The Lizard Train - The Ride (1990)
0
geplaatst: 11 februari 2017, 11:16 uur
johan de witt schreef:
The boss zelf heeft Ride hoger dan Drella, dus de kansen voor Nowhere stijgen wel

Stuurt Bruce ook elke week zijn top 20 in tegenwoordig?
1
geplaatst: 11 februari 2017, 11:18 uur
Die heeft Ride wel denk ik 
Bruce ws ook, maar die is meer van auto's

Bruce ws ook, maar die is meer van auto's

1
zaaf
geplaatst: 11 februari 2017, 11:28 uur
4. Sonic Youth - Goo
https://www.musicmeter.nl/album/3708
Punten : 452
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, herman
Werd halverwege voorbijgestoken door de nummer 3 en met een laatste sprint kwamen ze daar bijna weer voorbij. Op 1 punt, ondanks 10 dikke bonusdoekoes
Na Daydream Nation wilde SY een betere platendeal en belandde uiteindelijk in de stal van Geffen met een 5-record deal. Tot hun lichte teleurstelling kwamen ze er achteraf achter dat hun platen werden uitgebracht op het sublabel DGC.
Eind '89 werden de eerste demo's opgenomen om de basis voor het nieuwe album te leggen en om Geffen een idee te geven van het nieuwe materiaal. Die demo's werden opgenomen met Jim Waters als engineer, bijgestaan door Dinosaur Jr. frontman J Mascis. Goo werd hier nog Blowjob genoemd - het artwork was al uitgezocht - om het gevoel voor humor van Geffen te testen. Alle Goo-nummers staan al op die demo's, behalve Scooter & Jinx. Ranaldo's songs Mote (heette eerst Bookstore) en Lee #2 zijn in hun basisversie later op Goo gezet.
Geffen wilde de definitieve plaat geproduceerd hebben door Daniel Lanois, maar de groep wilde het zelf doen, met producer van Daydream Nation, Sansano, als engineer. Met de songs al klaargearrangeerd experimenteerde Sansano en de groep nog met opnametechnieken. Daar wilde men eerst een documentaire over laten opnemen, later werd er van afgezien omdat het de groep toch nogal wat tijd en moeite kostte om de definitieve opnames te maken.
Vloeken in de kerk natuurlijk maar deze overtreft voor mij de voorganger, die onder SY adepten bijna heilig wordt verklaard.
https://www.musicmeter.nl/album/3708
Punten : 452
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, herman
Werd halverwege voorbijgestoken door de nummer 3 en met een laatste sprint kwamen ze daar bijna weer voorbij. Op 1 punt, ondanks 10 dikke bonusdoekoes
Na Daydream Nation wilde SY een betere platendeal en belandde uiteindelijk in de stal van Geffen met een 5-record deal. Tot hun lichte teleurstelling kwamen ze er achteraf achter dat hun platen werden uitgebracht op het sublabel DGC.
Eind '89 werden de eerste demo's opgenomen om de basis voor het nieuwe album te leggen en om Geffen een idee te geven van het nieuwe materiaal. Die demo's werden opgenomen met Jim Waters als engineer, bijgestaan door Dinosaur Jr. frontman J Mascis. Goo werd hier nog Blowjob genoemd - het artwork was al uitgezocht - om het gevoel voor humor van Geffen te testen. Alle Goo-nummers staan al op die demo's, behalve Scooter & Jinx. Ranaldo's songs Mote (heette eerst Bookstore) en Lee #2 zijn in hun basisversie later op Goo gezet.
Geffen wilde de definitieve plaat geproduceerd hebben door Daniel Lanois, maar de groep wilde het zelf doen, met producer van Daydream Nation, Sansano, als engineer. Met de songs al klaargearrangeerd experimenteerde Sansano en de groep nog met opnametechnieken. Daar wilde men eerst een documentaire over laten opnemen, later werd er van afgezien omdat het de groep toch nogal wat tijd en moeite kostte om de definitieve opnames te maken.
Vloeken in de kerk natuurlijk maar deze overtreft voor mij de voorganger, die onder SY adepten bijna heilig wordt verklaard.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 11:30 uur
Tja wat moet ik zeggen..hun beste! (van wat ik van ze ken dan..)
0
geplaatst: 11 februari 2017, 11:36 uur
Een stuk minder dan Daydream Nation, maar wel een paar geweldige songs weer 
Niet in mijn lijst.

Niet in mijn lijst.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 11:40 uur
Hier op nummer 8, maar vind Daydream Nation inderdaad nog wel een stuk beter. Niettemin mag deze er zeker ook zijn!
0
geplaatst: 11 februari 2017, 11:44 uur
Voor mij ook de beste die ik ken van Sonic Youth. Ik had Prefab Sprout op 1, Sonic Youth op 2 en Twin Peaks op 3. Mijn beste 3 hiermee gepasseerd 
Depeche Mode komt zeker nog, en vermoedelijk ook Cave en Cocteau Twins?

Depeche Mode komt zeker nog, en vermoedelijk ook Cave en Cocteau Twins?
1
geplaatst: 11 februari 2017, 11:52 uur
En ook prima als kleurplaat aan neefjes en nichtjes te geven. In alle opzichten een charmant plaatje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.