MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
EttaJamesBrown schreef:
En ook prima als kleurplaat aan neefjes en nichtjes te geven. In alle opzichten een charmant plaatje.

Op voorwaarde dat ze nog geen Engels kennen. Je wil ze natuurlijk niet op ideeën brengen.

Dit fragment (Kool Thing) uit de film Simple Men vind ik erg gaaf.

Had deze eigenlijk wel op 2 verwacht. Niet zo goed als de drie voorgangers, maar wel een bazenplaat. Alleen Mote al.

Nu al? Mijn favoriete Sonic Youth. Bij mij op 2.

Toch niet het niet meer dan aardige Drella boven Goo?

zaaf
Lekker geslapen west? Piepende oortjes?

west schreef:

Toch niet het niet meer dan aardige Drella boven Goo?

Als het mag, graag.

Tja als je bij een vierde plek al een "Nu al" ervaring hebt...

ik zou er voor tekenen

maar goed mijn nummer 2 komt ook nog wel over een plaatje of 2

dix
Goo ....dat was mijn nummer 3 en dan komt op alfabetische volgorde nu mijn nummer 16 d Son

Graf (met haar!!) in 1993, ergens in de Oostenrijkse Alpen

http://i.imgur.com/26o4b0n.jpg

dix
Dank zij het Goo-shirt weten we zeker dat de persoon op de foto niet Joost Eerdmans kan zijn.

zaaf schreef:
Lekker geslapen west? Piepende oortjes?
Wat zeg je?

zaaf
3. Depeche Mode - Violator
https://www.musicmeter.nl/album/2755

Punten : 453
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : GrafGantz, deric raven, Casartelli, nelis, Johnny Marr

Wellicht favoriet om dit jaar te winnen, maar dat zat er nooit in. Kwam halverwege voorbij Goo en verder kwam DM niet.

Martin Gore: "Over the last five years I think we'd perfected a formula; my demos, a month in a programming studio, etc. etc. We decided that our first record of the '90s ought to be different."

De werkwijze veranderde, de demo’s van Gore waren veel minder afgewerkt dan tevoren, waardoor de groep meer creatieve vrijheid had met de aangedragen nummers. Zo kwam Enjoy The Silence als ballad binnen, maar werd op Wilder’s suggestie een pulserend sneller tempo gegeven.
Wilder begon op deze plaat close samen te werken met Mark “Flood” Ellis, met de taakverdeling: Flood de techniek, Wilder de arrangementen.
Wilder verheldert: "That's how we made the group work at that time, by accepting that we all had different roles and not actually all trying to do the same thing. So we ended up with this unwritten agreement in the band, where we'd all throw together a few ideas at the beginning of a track. Then Fletch and Mart would go away, and they'd come back after we'd worked on it for a while to give an opinion."

En over de albumtitel zegt Gore: "We called it Violator as a joke. We wanted to come up with the most extreme, ridiculously Heavy Metal title that we could. I'll be surprised if people will get the joke."

De meeste nummers doen het voor mij (zeer), een paar echter niet. Dat euvel heb ik met de meeste DM platen.

Ik wilde gaan klagen dat Sonic Youth te laag staat, maar deze verrassende derde plek van het overschatte Violator maakt veel goed

Heeft bij mij ooit op nummer 1 gestaan van dat jaar, maar is inmiddels behoorlijk in waardering gezakt.

Mijn nummer 12

Een verrassende nummer 1 dus. Ride of Cave of toch....

Bij mij op 21 deze. Mooi album!

Mijn nr. 6..maar had ook nog wat hoger gekund.

Bij mij op nummer 5: mooie plaat.

Niet in mijn top 10 maar op 14, had ik eigenlijk op 1 verwacht.

Vreemd.

Nog 3 kanshebbers uit mijn top 5 over, Neil, Nick en mijn beide 1990 helden op een uitvaart.

Eh niet top 10, wel op 14

Was overigens niet mijn nummer 2 maar 3 zie ik. Dus wat dat betreft zouden mijn nummers 1 en 2 nog kunnen komen

Rudi S schreef:
(quote)

Eh niet top 10, wel op 14

Dat was een reactie op de 3e plaats van de gedoodverfde favoriet, niet een reactie op jouw bericht.

vigil schreef:
Was overigens niet mijn nummer 2 maar 3 zie ik. Dus wat dat betreft zouden mijn nummers 1 en 2 nog kunnen komen

Die komen zeker nog, maar wel pas na de nummer 1

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat was een reactie op de 3e plaats van de gedoodverfde favoriet, niet een reactie op jouw bericht.

Niet erg, ik vond het belangrijk genoeg om even te laten weten.

johan de witt schreef:
(quote)

Die komen zeker nog, maar wel pas na de nummer 1

Van mijn nummer 1 verwacht ik dat wel, bij mijn nummer 2 heb ik daar wat minder vertrouwen in (al denk ik dat jij hem ook nog wel hebt, 4 sterren bij jou).

Ja, ik vind hem als geheel net iets sterker dan Violator, dus hij staat erin.

Maar hij heeft inderdaad een nogal mager gemiddelde hier

Zijn we weer favorietjes aan t pushen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.