MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Die ging wel Colorful Down Hill

zaaf
Ja dat was geen bleke Betje

Nee, dat was me nog eens een Smoothe Soul brother

Als messen door sneeuw sneed soulboy door de blanke boter naar benee

zaaf schreef:
Ja, Albertolo

Het is Albertooooo!!!!!

Ik moest kloppen heh want de bel doet het niet

Kanshebber 1992

www.musicmeter.nl/album/47743

Casartelli (moderator)
Triangelslag! Houd vertrouwen, want met een praatje en een plaatje gaan we op reis met het paradijs als bestemming. Vrees het donker niet, daar in de zeven koninkrijken van het verlangen - eenmaal op stoom komt het goed met ons. Of is die stoom slechts engelenstof, vrijgekomen bij kleine aardbevingen die overduidelijk de wraak van de goudvis uit het Romeinse water vormen? Ik lees het in je stralenkrans, die gelijk een priester is. Dat zelfs de grafdansers een vakbond hebben opgericht, getuigt toch wel van hoogmoed en die verstikt de bloei. Dan probeer ik gewoon niet te ademen, opdat uiteindelijk alleen Elvis blijft bestaan. Daar komen scheidingen van en dan beginnen we weer met een schone lei.
(20 albums!)

dix
vigil schreef:
Ik moest kloppen heh want de bel doet het niet

Kanshebber 1992

www.musicmeter.nl/album/47743

Ik moest aan de onvolprezen Cornelis Vaandrager denken, de Rotterdamse dichter zonder deurbel.

"Je moet wat doen voor die prijs"

zaaf
Nog 1,11 dagen… helaas nog geen lijstjes over 1992 binnen van:

Ataloona, bikkel2, Cellulord, herman, HugovdBos, Joezer49263, johannesA, Johnny Marr, Koenr, luigifort, Lura, nico1616, shinybeast, Teunnis en Eva

Ik stagneer met schrijven, want er is bij diverse platen die nu top 10 staan kans dat ze er morgen niet meer in staan. Je kunt ook zeggen dat er veel te schrijven valt...

zaaf schreef:
Nog 1,11 dagen… helaas nog geen lijstjes over 1992 binnen van:

Ataloona, bikkel2, Cellulord, herman, HugovdBos, Joezer49263, johannesA, Johnny Marr, Koenr, luigifort, Lura, nico1616, shinybeast, Teunnis en Eva

Ik stagneer met schrijven, want er is bij diverse platen die nu top 10 staan kans dat ze er morgen niet meer in staan. Je kunt ook zeggen dat er veel te schrijven valt...

You got mail.

Mijn lijstje ook ingestuurd.

Landen:
12x VS
4x GB
1x Zweden
1x Libanon
1x Kaapverdië
1x IJsland

In genres is het een iets veelzijdiger lijstje:
6x rock
4x pop
3x jazz
2x electronic
2x folk
2x hip-hop
1x wereld

Eva is er wel een van het eerste uur..heeft alleen niet lang geduurd
Goeie smaak ook

Morgen ergens in de middag gooi ik 'm eruit.
Finishing touch morgenochtend nog even.

luigifort schreef:
Eva is er wel een van het eerste uur..heeft alleen niet lang geduurd
Goeie smaak ook

Ik zie alleen 5 albums die ik nog niet ken.

Die jaren komen nog aan bod

Net mijn lijstje opgestuurd. Op 2 het tweede album van een relatief onbekende Amerikaanse band. Ben benieuwd of nog iemand die gaat noemen. ...wel, dix misschien. Verder op 1 en 3 debuten van 2 van mijn favoriete artiesten van de jaren '90: 1 electronica-man en 1 band waarvan de albumtitel klinkt als een valse magnetron.

dix
herman schreef:
Net mijn lijstje opgestuurd. Op 2 het tweede album van een relatief onbekende Amerikaanse band. Ben benieuwd of nog iemand die gaat noemen. ...wel, dix misschien.
Moest even denken maar ik vermoed dat ik 'm wel in m'n top10 heb.

Ten lange leste tot nog een medestander.

bikkel2 schreef:
Morgen ergens in de middag gooi ik 'm eruit.

Je tuinhek?

west schreef:
(quote)

Je tuinhek?

Met deze storm gaat het vanzelf west!

Mooi liedje van Cave: Gates to the garden

luigifort schreef:
Mooi liedje van Cave: Gates to the garden

Mijn lijstje ingeleverd. De taferelen op de tweede verdieping komen met stip binnen op de tweede verdieping van het podium. En na een bizarre rit komen we aan de overkant van het podium ook een nieuwe ontdekking tegen. Bovenaan staat (uiteraard) wat geselecteerd werk uit acht jaar tijd. Benieuwd hoe ver die gaat komen in een jaar met maar één echt grote, breedgedragen klassieker.

dix
herman schreef:
Ten lange leste tot nog een medestander.

Alles goed en wel op mijn podium, maar daar staan ze deze week nog niet. Volgende week dan weer wel.

Teunnis schreef:
Benieuwd hoe ver die gaat komen in een jaar met maar één echt grote, breedgedragen klassieker.

Nou, ik tel ook 2 hiphop klassiekers, waarvan jij er minimaal één hebt zo te lezen. En of die rock klassieker breedgedragen is? Ik voel aan mijn Water dat die wel op 1 komt, maar ben benieuwd hoeveel users 'm hoog hebben staan.

Ben wel benieuwd welke 2e klassieker je bedoelt. Er is 1 hiphopplaat die er chronisch bovenuit stijgt (maar die ik eigenlijk ook niet in de top 10 verwacht, als zelfs ATCQ het vorig jaar al niet haalde), maar die 2e is me niet zo duidelijk. Iets met het beloofde land of een bizar ritje.

herman schreef:
Ben wel benieuwd welke 2e klassieker je bedoelt. Iets met het beloofde land of een bizar ritje.

Mijn hint ging over een bizar ritje. En daar doelt west ook op. De andere die west bedoelt zal inderdaad degene zijn waarvan anderen beweren dat die er chronisch bovenuit stijgt.

Teunnis schreef:
(quote)

Mijn hint ging over een bizar ritje. En daar doelt west ook op. De andere die west bedoelt zal inderdaad degene zijn waarvan anderen beweren dat die er chronisch bovenuit stijgt.

Zou je dat niet beter eerst grondig onderzoeken? Dat is ook de belangrijkste raad die ik meegeef.

2 sterke bluesplaten uit 1992 die de tand des tijds goed hebben doorstaan of zeg ik nou iets geks? ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.