Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2017, 16:33 uur
herman schreef:
Ben wel benieuwd welke 2e klassieker je bedoelt. Er is 1 hiphopplaat die er chronisch bovenuit stijgt , maar die 2e is me niet zo duidelijk. Iets met het beloofde land of een bizar ritje.
Ben wel benieuwd welke 2e klassieker je bedoelt. Er is 1 hiphopplaat die er chronisch bovenuit stijgt , maar die 2e is me niet zo duidelijk. Iets met het beloofde land of een bizar ritje.
Soul Brother: ga je mee op een Bizar Ritje? Dat ritje is echt de moeite waard en wordt ook hier hoog gewaardeerd. And anywhere in the hiphop world.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 17:56 uur
shinybeast schreef:
2 sterke bluesplaten uit 1992 die de tand des tijds goed hebben doorstaan of zeg ik nou iets geks? ?
2 sterke bluesplaten uit 1992 die de tand des tijds goed hebben doorstaan of zeg ik nou iets geks? ?
Die
ene
zie
ik
terug
Maar die andere, moeten we daarvoor naar de Sahara?
0
zaaf
geplaatst: 23 februari 2017, 21:11 uur
Dit jaar doen we het met zijn 41en. 30 kozen ervoor de uiteindelijke nr 1 in zijn lijst te plaatsen, waar dit album 735 punten mee behaalde. Er zijn 260 verschillende albums genoemd.
1
geplaatst: 23 februari 2017, 21:16 uur
Mooie score voor de nummer 1, vanzelfsprekend voor de mensen.
Top 10 was lastiger te voorspellen dit jaar.
Top 10 was lastiger te voorspellen dit jaar.
0
geplaatst: 23 februari 2017, 21:30 uur
Ik neem aan dat die alle 9 dezelfde nummer 1 hebben voorspeld?
0
geplaatst: 23 februari 2017, 21:31 uur
Nogmaals dank voor het overnemen, vigil. Ben benieuwd of ik een beetje in de buurt kom met mijn top 10.
1
geplaatst: 23 februari 2017, 21:35 uur
Tuurlijk ik laat jou gewoon winnen!
Ik neem nog een augorky
Ik neem nog een augorky
3
geplaatst: 23 februari 2017, 21:37 uur
GrafGantz schreef:
Ik mag daar helaas niets over zeggen dat zal je begrijpen. Maar voor veel mensen was de nummer 1 een automatische keuze
1
geplaatst: 23 februari 2017, 21:52 uur
1
geplaatst: 23 februari 2017, 21:54 uur
1
zaaf
geplaatst: 23 februari 2017, 22:14 uur
Om 21:30 kwam nog een niet nader te noemen sujet met een lijst waar je u tegen zegt. Al zei ik op dat moment iets anders.
Bij wijze van uitzondering nam ik hem nog mee, de schade wordt nu gerepareerd. En de factuur is onderweg.
Dat betekent natuurlijk ook iets voor de statistieken: 42 deelnemers. 31 met de uiteindelijke nr 1 in zijn lijst, dit album heeft nu 751 punten. Er zijn er nu 2 die zekerheid hebben over de nummer 1...
Bij wijze van uitzondering nam ik hem nog mee, de schade wordt nu gerepareerd. En de factuur is onderweg.
Dat betekent natuurlijk ook iets voor de statistieken: 42 deelnemers. 31 met de uiteindelijke nr 1 in zijn lijst, dit album heeft nu 751 punten. Er zijn er nu 2 die zekerheid hebben over de nummer 1...
0
zaaf
geplaatst: 23 februari 2017, 22:19 uur
Telamon schreef:
Dus dat sujet had SD op 4?
Geen beta-man?Dus dat sujet had SD op 4?
0
geplaatst: 23 februari 2017, 22:25 uur
Buiten de lijntjes tekenen is aan mij. Laten we dat vasthouden.
0
zaaf
geplaatst: 23 februari 2017, 22:26 uur
Telamon schreef:
Op 5 dan. #muggenziftert
Met een SD-potlood dan wel. Op 5 dan. #muggenziftert

0
geplaatst: 23 februari 2017, 22:47 uur
Aii, nu je het zegt... een daarvan, de langverwachte tweede studioplaat (kwam decennia na de eerste) van die man uit Mississippi ben ik helemaal vergeten.
Ach, laat die dubbelzinnigheden maar zitten. Junior Kimbrough dus

0
geplaatst: 23 februari 2017, 23:19 uur
Volgens mij moet je het meer in amps zoeken. Stacks of amps. Of zeg ik nou iets geks?
1
zaaf
geplaatst: 24 februari 2017, 07:11 uur
10. Los Lobos - Kiko
https://www.musicmeter.nl/album/5074
Punten : 270
Nom. : 12
Nr. 1 van : LucM, bikkel2
Kiko had het heen en weer: na de eerste lijstjes ruim top 10, zakte steeds meer weg, woensdag kwam weer de nodige support, maar de relatieve droogheid op donderdag bracht Kiko aan de rand van de canyon. Het aller- allerlaatste lijstje gaf nét genoeg punten om deze 10e plek te grijpen.
Het verhaal van de totstandkoming van Kiko is een bijzonder verhaal. Nadat zanger/gitarist David Hidalgo en drummer Louie Pérez elkaar op de high school hadden ontmoet en zich hadden verbaasd over de muzikale overlap, begonnen ze met taperecorders multitrack opnames te maken met voornamelijk gekkigheid. Toch konden ze met die opnames twee medestudenten. Cesar Rosas en Conrad Lozano lokken om in 1973 Los Lobos del Este de Los Angeles mee op te richten.
Een periode van hard en veel werken volgde: veel optreden, met baantjes erbij om zo opnames en uiteindelijk albums te kunnen bekostigen. Ze speelden Mexicaanse muziek zoals die waar ze als kind vaak naar luisterden, vermengd met rock, waar ze van hielden.
Hun platen dwongen respect af bij de critici, maar verkochten lauw. In 1984 maakten ze hun eerste plaat voor Slash Records (sub van Warner), How Will The Wolf Survive, een veelzeggende titel. Deze plaat deed het iets beter, maar succes leek niet voor ze weggelegd. In '87 ondersteunden ze de soundtrack van de biopic van Ritchie Valens met het titelnummer, dat ze wel een flink succes bracht, maar hun imago geen recht deed. Dat succes werd opgevolgd door hun keuze voor een album met originele en traditionele Mexicaanse songs, La pistola y el corazón. En die leek de groep weer in vergetelheid te dompelen.
Frustratie maakte zich meester van zowel de groep als het label en vanuit Slash (het label dus) werd aangedrongen op ontspanning, niet najagen van - tijdelijk - succes, maar de creatieve rem losgooien. Dat gebeurde dus ten tijde van Kiko en met producer Mitchell Froom en engineer Tchad Blake werd succesvol geput uit alle potjes waar ze eerder afzonderlijk uit hadden geput: blues, zydeco, mariachi, classic rock, Motown soul, country, Tex-Mex en 1940s big-band jazz.
Perez: "Tchad and Mitchell kind of created this environment where we were always just trying things. We just felt kind of liberated and free."
Fijne, zeer veelzijdig muzikale plaat. Later mee kennis gemaakt en de plaat ging er bij mij in als kruidkoek.
https://www.musicmeter.nl/album/5074
Punten : 270
Nom. : 12
Nr. 1 van : LucM, bikkel2
Kiko had het heen en weer: na de eerste lijstjes ruim top 10, zakte steeds meer weg, woensdag kwam weer de nodige support, maar de relatieve droogheid op donderdag bracht Kiko aan de rand van de canyon. Het aller- allerlaatste lijstje gaf nét genoeg punten om deze 10e plek te grijpen.
Het verhaal van de totstandkoming van Kiko is een bijzonder verhaal. Nadat zanger/gitarist David Hidalgo en drummer Louie Pérez elkaar op de high school hadden ontmoet en zich hadden verbaasd over de muzikale overlap, begonnen ze met taperecorders multitrack opnames te maken met voornamelijk gekkigheid. Toch konden ze met die opnames twee medestudenten. Cesar Rosas en Conrad Lozano lokken om in 1973 Los Lobos del Este de Los Angeles mee op te richten.
Een periode van hard en veel werken volgde: veel optreden, met baantjes erbij om zo opnames en uiteindelijk albums te kunnen bekostigen. Ze speelden Mexicaanse muziek zoals die waar ze als kind vaak naar luisterden, vermengd met rock, waar ze van hielden.
Hun platen dwongen respect af bij de critici, maar verkochten lauw. In 1984 maakten ze hun eerste plaat voor Slash Records (sub van Warner), How Will The Wolf Survive, een veelzeggende titel. Deze plaat deed het iets beter, maar succes leek niet voor ze weggelegd. In '87 ondersteunden ze de soundtrack van de biopic van Ritchie Valens met het titelnummer, dat ze wel een flink succes bracht, maar hun imago geen recht deed. Dat succes werd opgevolgd door hun keuze voor een album met originele en traditionele Mexicaanse songs, La pistola y el corazón. En die leek de groep weer in vergetelheid te dompelen.
Frustratie maakte zich meester van zowel de groep als het label en vanuit Slash (het label dus) werd aangedrongen op ontspanning, niet najagen van - tijdelijk - succes, maar de creatieve rem losgooien. Dat gebeurde dus ten tijde van Kiko en met producer Mitchell Froom en engineer Tchad Blake werd succesvol geput uit alle potjes waar ze eerder afzonderlijk uit hadden geput: blues, zydeco, mariachi, classic rock, Motown soul, country, Tex-Mex en 1940s big-band jazz.
Perez: "Tchad and Mitchell kind of created this environment where we were always just trying things. We just felt kind of liberated and free."
Fijne, zeer veelzijdig muzikale plaat. Later mee kennis gemaakt en de plaat ging er bij mij in als kruidkoek.
0
zaaf
geplaatst: 24 februari 2017, 07:12 uur
De volgende leg laat (jaja werk) even op zich wachten. Maar hij komt hoor!
0
geplaatst: 24 februari 2017, 07:57 uur
Ik heb de CD hiervan in mijn kast staan. Ik vond Kika ook erg mooi toen het verscheen, maar het doet mij anno 2017 helemaal niets meer. Geen plaatsje in mijn top 20 dus dit album van Los Lobos.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 08:10 uur
Ik wilde dit album al een tijdje luisteren vanwege het enthousiasme van bikkel2 en deze week moest het ervan komen. En wat een aangename verrassing. Met stip binnen op 11! 
Edit: zo, en nu snel even de kliko buiten zetten.

Edit: zo, en nu snel even de kliko buiten zetten.
1
geplaatst: 24 februari 2017, 08:21 uur
1
geplaatst: 24 februari 2017, 08:55 uur
zaaf schreef:
Het aller- allerlaatste lijstje gaf nét genoeg punten om deze 10e plek te grijpen.
Het aller- allerlaatste lijstje gaf nét genoeg punten om deze 10e plek te grijpen.
De vraag is natuurlijk ten koste van wie en wat ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.