Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2017, 12:37 uur
Kijk, Morphine op nummer 4. Het betere werk. 
Bij mij ook op nummer 8 trouwens.

Bij mij ook op nummer 8 trouwens.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:19 uur
vigil schreef:
Counting Crows? Nee niet aangedacht, ik vind het zelf ook een beetje een zeikplaat. Wellicht heeft dat er mee te maken
(quote)
Counting Crows? Nee niet aangedacht, ik vind het zelf ook een beetje een zeikplaat. Wellicht heeft dat er mee te maken
Op sommige dagen kan ik jouw muzieksmaak ontzettend waarderen... Dit is niet zo'n dag

2
zaaf
geplaatst: 11 maart 2017, 13:25 uur
3. Slowdive - Souvlaki
https://www.musicmeter.nl/album/3388
Punten : 416
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : GrafGantz
Na de eerste sprint zakte de plaat heel langzaam wat weg, de laatste dag gaf weer een opleving en werd deze derde plaats bereikt.
De plaat waarop agressie en verstilling samengaan.
Rachel Goswell en Neil Halstead hadden hun relatie beëindigd en Neil schreef nu meer nummers alleen, waar in hun begintijd de groep dat altijd gezamenlijk deed.
De eerste demos voor het album waren beïnvloed door Joy Division en Low van David Bowie. Aanvankelijk verwierp Alan McGee van Creation Records dit andere geluid, maar later gaf hij de groep toch volledige artistieke vrijheid voor het nieuwe album. Slowdive vroeg hierop Brian Eno de plaat te produceren maar deze had er de tijd niet voor. Wel trok hij een paar dagen met Halstead op en uit deze ontmoeting kwamen de songs Sing en Here She Comes voort. Ook liet Halstead hierna zijn voorliefde voor ambient steeds meer doorklinken en hij gaf later aan dat Aphex Twin en dub de inspiratie gaven voor Souvlaki Space Station.
De titel Souvlaki is ingegeven door een scene van komisch duo The Jerky Boys, die veelal de grap maakte uit een ‘prank call’. In dit gesprekje werd een hotelmanager gevraagd seks te bedrijven met de vrouw van een van hen en na het horen dat de manager Grieks was, zei de beller "My wife loves that Greek shit... She'll suck your cock like souvlaki." So much for verstilling.
Prachtplaat. Ik zou het hun tour de force noemen als ze twee jaar later dit niet zouden overtreffen.
https://www.musicmeter.nl/album/3388
Punten : 416
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : GrafGantz
Na de eerste sprint zakte de plaat heel langzaam wat weg, de laatste dag gaf weer een opleving en werd deze derde plaats bereikt.
De plaat waarop agressie en verstilling samengaan.
Rachel Goswell en Neil Halstead hadden hun relatie beëindigd en Neil schreef nu meer nummers alleen, waar in hun begintijd de groep dat altijd gezamenlijk deed.
De eerste demos voor het album waren beïnvloed door Joy Division en Low van David Bowie. Aanvankelijk verwierp Alan McGee van Creation Records dit andere geluid, maar later gaf hij de groep toch volledige artistieke vrijheid voor het nieuwe album. Slowdive vroeg hierop Brian Eno de plaat te produceren maar deze had er de tijd niet voor. Wel trok hij een paar dagen met Halstead op en uit deze ontmoeting kwamen de songs Sing en Here She Comes voort. Ook liet Halstead hierna zijn voorliefde voor ambient steeds meer doorklinken en hij gaf later aan dat Aphex Twin en dub de inspiratie gaven voor Souvlaki Space Station.
De titel Souvlaki is ingegeven door een scene van komisch duo The Jerky Boys, die veelal de grap maakte uit een ‘prank call’. In dit gesprekje werd een hotelmanager gevraagd seks te bedrijven met de vrouw van een van hen en na het horen dat de manager Grieks was, zei de beller "My wife loves that Greek shit... She'll suck your cock like souvlaki." So much for verstilling.
Prachtplaat. Ik zou het hun tour de force noemen als ze twee jaar later dit niet zouden overtreffen.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:32 uur
Bij mij onderin de Top 20 en helaas ook net niet goed qua voorspelling. Maar dat zijn toch weer 19 mooie punten 

0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:33 uur
Bonk schreef:
Op sommige dagen kan ik jouw muzieksmaak ontzettend waarderen... Dit is niet zo'n dag
(quote)
Sorry Bonkie
0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:36 uur
Gek genoeg ken ik dit album nog niet. just for a day heb ik al meer dan 20 jaar en draai ik met plezier.
Waarom deze dan niet? Ja, heb zelf ook geen idee.
Gelukkig nu Spotify en galmt het door de keuken. Geen whiskeymuziek al zou een Riesling prima hand in hand gaan met Souvlaki. Lente!
Waarom deze dan niet? Ja, heb zelf ook geen idee.
Gelukkig nu Spotify en galmt het door de keuken. Geen whiskeymuziek al zou een Riesling prima hand in hand gaan met Souvlaki. Lente!
3
geplaatst: 11 maart 2017, 13:50 uur
zaaf schreef:
4. Morphine - Cure For Pain
Erg mooie plaat om het er nog maar een whiskey in te gieten te begeleiden.
4. Morphine - Cure For Pain
Erg mooie plaat om het er nog maar een whiskey in te gieten te begeleiden.
Zo heb jij dus jouw schouderblessure overwonnen

0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:51 uur
Dit gaat lekker, tot nutoe is er niets uit mijn lijstje langs gekomen 
Heb die Morphine plaat een tijdje geleden opgelegd maar na 4 tracks weer afgezet, niet echt mijn ding, zoals de rest van de top 10.

Heb die Morphine plaat een tijdje geleden opgelegd maar na 4 tracks weer afgezet, niet echt mijn ding, zoals de rest van de top 10.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:54 uur
Ben benieuwd naar de nummer 2. Toch Wu-Tang Clan? Al heb ik liever Björk. Maar alles is beter dan Counting Crows.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 13:56 uur
Pearl Jam toch? Kan haast niet anders. Andere PJ was beter geweest.
Debut heeft het jammer genoeg niet gered
Slowdive mooie plaat, al zijn er 16 betere gemaakt dit jaar.
Debut heeft het jammer genoeg niet gered

Slowdive mooie plaat, al zijn er 16 betere gemaakt dit jaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 maart 2017, 14:04 uur
Negen gebruikers dansen de sirtaki en eten souvlaki. Op nico1616 na zetten ze hem allemaal op 2 of op 4. Telamon neemt eervol de rode lantaarn over.
140 EttaJamesBrown +19
138 Teunnis +19
120 vigil +19
109 GrafGantz +19
106 herman +19
106 Casartelli +19
102 west +19
90 johan de witt +19
83 nico1616 +16
81 Telamon
Anders dan Just for a Day had ik Souvlaki net niet in mijn lijst, een teken dat 1993 het betere jaar is.
140 EttaJamesBrown +19
138 Teunnis +19
120 vigil +19
109 GrafGantz +19
106 herman +19
106 Casartelli +19
102 west +19
90 johan de witt +19
83 nico1616 +16
81 Telamon
Anders dan Just for a Day had ik Souvlaki net niet in mijn lijst, een teken dat 1993 het betere jaar is.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 14:05 uur
Niks onaardigs over Counting Crows! Mijn vriendinnetje heeft er 2 albums van.
2
geplaatst: 11 maart 2017, 14:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dus die heeft het na de eerste 2 albums ook opgegeven.
1
geplaatst: 11 maart 2017, 14:49 uur
0
geplaatst: 11 maart 2017, 14:52 uur
Het blijft zo wel spannend in de voorspellingswedstrijd. Wie is toch die dekselse (verrassend goed presterende) nummer 2? Of krijgen we eerst nog de Pumpkins en is de verrassing helemaal compleet? Ik was eigenlijk vrij zeker van de top-2...
0
geplaatst: 11 maart 2017, 15:14 uur
EttaJamesBrown schreef:
There Is No-One What Will Take Care of You
There Is No-One What Will Take Care of You
Will O , nee die haalt het niet, later als Bonny wel denk ik toch, toch?
2
geplaatst: 11 maart 2017, 15:19 uur
Jouw parate muziekkennis is eng. Je bent hem overigens vergeten aan te vinken bij 'Hebbes'.
0
zaaf
geplaatst: 11 maart 2017, 15:30 uur
2. Björk - Debut
https://www.musicmeter.nl/album/975
Punten : 489
Nom. : 23 x
Nr. 1 van : Superbitch, nico1616, herman
Moeizame start, maar direct daarna opstomend naar plek 2. En zo bleef het. Apart dat mevrouw 23 keer genoemd wordt, maar jullie geen idee hadden HAHAHAHAHA
Nog terwijl ze in de Sucarcubes zat, benaderde Björk Ásmundur Jónsson van Bad Taste (platenmij) en producer Derek Birkett van One Little Indian Records met een demo cassette met zelfgemaakte songs. Hierop stonden onder andere The Anchor Song en Aeroplane.
The Sugarcubes ging op pauze en Björk verhuisde naar Londen waar ze met Birkit verder ging werken aan wat Debut zou worden. Björk was de muziek van The Sugarcubes zat en vond de clubcultuur in Londen veel inspirerender. Sommige nummers had Björk al jaren eerder geschreven, maar omdat The Sugarcubes nou eenmaal andere muziek maakte lagen die op de plank (zoals Human Behaviour).
Omdat er nog geen producer naar haar zin in beeld was, ging ze verder met schrijven, met 808 State-lid Graham Massey. Die nummers verschenen deels later op haar platen zoals Army Of Me en The Modern Things.
Terwijl ze met elektronische muziek bezig was, ontstond haar behoefte om de muziek vanaf een andere kant te benaderen en zocht ze een jazz producer. Via Paul Fox, die met The Sugarcubes had gewerkt belandde ze bij jazz harpist Corky Hale en Oliver Lake. Met hen nam ze jazz standards op als I Remember You, Life Is Just a Bowl of Cherries, alsmede een vroege versie van Like Someone in Love. Op Debut zijn nog wat staaltjes van het werk van Lake te horen op eerder genoemde The Anchor Song en Aeroplane.
In deze periode ontstond bij haar het idee om voor haar debuut verschillende producers te laten werken. Dit idee werd weggevaagd toen haar vriendje Dominic Thrupp haar introduceerde bij Nellee Hooper, die had gewerkt op platen van Soul II Soul, Sinéad O'Connor en Massive Attack. Zijn ideeën strookten zeer met die van Björk en de andere producers konden inpakken.
Uiteindelijk deed Hooper de plaat, waar Björk zelf The Anchor Song deed en zij gezamenlijk Like Someone In Love produceerden.
Björk is geweldig. Period.
https://www.musicmeter.nl/album/975
Punten : 489
Nom. : 23 x
Nr. 1 van : Superbitch, nico1616, herman
Moeizame start, maar direct daarna opstomend naar plek 2. En zo bleef het. Apart dat mevrouw 23 keer genoemd wordt, maar jullie geen idee hadden HAHAHAHAHA
Nog terwijl ze in de Sucarcubes zat, benaderde Björk Ásmundur Jónsson van Bad Taste (platenmij) en producer Derek Birkett van One Little Indian Records met een demo cassette met zelfgemaakte songs. Hierop stonden onder andere The Anchor Song en Aeroplane.
The Sugarcubes ging op pauze en Björk verhuisde naar Londen waar ze met Birkit verder ging werken aan wat Debut zou worden. Björk was de muziek van The Sugarcubes zat en vond de clubcultuur in Londen veel inspirerender. Sommige nummers had Björk al jaren eerder geschreven, maar omdat The Sugarcubes nou eenmaal andere muziek maakte lagen die op de plank (zoals Human Behaviour).
Omdat er nog geen producer naar haar zin in beeld was, ging ze verder met schrijven, met 808 State-lid Graham Massey. Die nummers verschenen deels later op haar platen zoals Army Of Me en The Modern Things.
Terwijl ze met elektronische muziek bezig was, ontstond haar behoefte om de muziek vanaf een andere kant te benaderen en zocht ze een jazz producer. Via Paul Fox, die met The Sugarcubes had gewerkt belandde ze bij jazz harpist Corky Hale en Oliver Lake. Met hen nam ze jazz standards op als I Remember You, Life Is Just a Bowl of Cherries, alsmede een vroege versie van Like Someone in Love. Op Debut zijn nog wat staaltjes van het werk van Lake te horen op eerder genoemde The Anchor Song en Aeroplane.
In deze periode ontstond bij haar het idee om voor haar debuut verschillende producers te laten werken. Dit idee werd weggevaagd toen haar vriendje Dominic Thrupp haar introduceerde bij Nellee Hooper, die had gewerkt op platen van Soul II Soul, Sinéad O'Connor en Massive Attack. Zijn ideeën strookten zeer met die van Björk en de andere producers konden inpakken.
Uiteindelijk deed Hooper de plaat, waar Björk zelf The Anchor Song deed en zij gezamenlijk Like Someone In Love produceerden.
Björk is geweldig. Period.
0
geplaatst: 11 maart 2017, 15:32 uur
Ah, gelukkig, toch Björk, had hem op 6 voorspeld, maar hoger mag ook natuurlijk.
Op één na beste debut in de lijst
Op één na beste debut in de lijst

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.