Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2016, 22:22 uur
We zitten momenteel op 133 ingeleverde lijstjes en met een aantal toezeggingen (die ik overigens nog wel getagd heb in dit bericht) die ik nog heb moeten we op een mooi aantal uit kunnen komen. Maar het kunnen er natuurlijk altijd nog meer worden…dus voor degenen die al eens aangeschreven zijn en nog niet gereageerd hebben. bij deze de allerlaatste herinnering voor het stemmen op de finale van onze eigen top 2000, de MuMeLadder editie 2016…je hebt nog tot morgenavond om via PM je eindlijstje aan mij door te sturen.
Voor de duidelijkheid hieronder nog even alles op een rijtje.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 16 december - morgenavond dus - om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 18 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 16 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Finale MuMeLadder 2016 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
David Bowie – Life On Mars
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS – Instant Street
Donna Summer – I Feel Love
Kate Bush - Wuthering Heights
Leonard Cohen – Suzanne
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Blue Monday
Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Prince - Sign O The Times
Pulp - Common People
R.E.M. - Drive
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
Sinéad O'Connor - Troy
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Knife - Silent Shout
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
U2 - The Unforgettable Fire
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren, helaas zonder Prince, die zul je via bovengenoemde YouTube linkje moeten beluisteren: MuMeLadder Top 32 - 2016 on Spotify - open.spotify.com
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Geadresseerden van dit bericht: -SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , Angelo , Anne Maaike , Aroentje , Ataloona , Bardt1980 , Bartjeking , Bertus , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , Chronos85 , Cured , Cygnus , dazzler , Deren Bliksem , Domi Jacques, dvdschaaf , Dystopia , Eigenwijze 30 , El Ninjo , ErikM , Etiul , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Hendrik68 , HugovdBos , Hypnoblivion , iamsander , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , Jester , kaj_666 , kemm , kobe bryant fan , L_T_B , lebowski , lennon , Lukk0 , Maartenn , madmadder , Martial , Masimo , Mathough , Mausie , MDV , middleageguy , Misterfool , Mjuman , musicborst , musician , muziekhater , nevyn , odi , Oldfart , Omsk , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Poek , Raceneus , Ralph. , Razoreater , remcodulac , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Sgt. Revolver , Slowgaze , STaRS , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Svendra , tafkat , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , The Eraser , tomatosz , Tom Traubert , Top2000 , tsjong , uffing , Vinniee , vleertje , Waverick , wibro
Voor de duidelijkheid hieronder nog even alles op een rijtje.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 16 december - morgenavond dus - om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 18 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 16 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Finale MuMeLadder 2016 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
David Bowie – Life On Mars
Depeche Mode - Enjoy The Silence
dEUS – Instant Street
Donna Summer – I Feel Love
Kate Bush - Wuthering Heights
Leonard Cohen – Suzanne
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
New Order - Blue Monday
Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Prince - Sign O The Times
Pulp - Common People
R.E.M. - Drive
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
Sinéad O'Connor - Troy
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Knife - Silent Shout
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
U2 - The Unforgettable Fire
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren, helaas zonder Prince, die zul je via bovengenoemde YouTube linkje moeten beluisteren: MuMeLadder Top 32 - 2016 on Spotify - open.spotify.com
Nogmaals:
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Geadresseerden van dit bericht: -SprayIt-, 123poetertjes , 7744leon , AbsoluteBeginner , Angelo , Anne Maaike , Aroentje , Ataloona , Bardt1980 , Bartjeking , Bertus , Bucquoy , catdog , catchup , Ceasar , Cerclezot , chansadres , Chronos85 , Cured , Cygnus , dazzler , Deren Bliksem , Domi Jacques, dvdschaaf , Dystopia , Eigenwijze 30 , El Ninjo , ErikM , Etiul , freakey , freitzen , Gebruiker43757 , Gele Stift , gherdt , Glen Hansard , Good Music , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Hendrik68 , HugovdBos , Hypnoblivion , iamsander , inquestos , itchy , jasper1991 , jassn , jberendsen , Jester , kaj_666 , kemm , kobe bryant fan , L_T_B , lebowski , lennon , Lukk0 , Maartenn , madmadder , Martial , Masimo , Mathough , Mausie , MDV , middleageguy , Misterfool , Mjuman , musicborst , musician , muziekhater , nevyn , odi , Oldfart , Omsk , Outlaw104 , Paap_Floyd , panjoe , pauljojo , Poek , Raceneus , Ralph. , Razoreater , remcodulac , RINO VINO , rkdev , Rodajc , Rodenrijck , rolandobabel , royh , Rudi S , Salvadore , Sgt. Revolver , Slowgaze , STaRS , StopMakingSenseo , Strangeways , Sundance , Svendra , tafkat , Tek Stiel , Telamon , TEQUILA SUNRISE , The Eraser , tomatosz , Tom Traubert , Top2000 , tsjong , uffing , Vinniee , vleertje , Waverick , wibro
0
geplaatst: 16 december 2016, 00:04 uur
Zojuist eindelijk ook maar een lijstje opgestuurd
Verdwenen: 6,13,15,20,21,22,25,26,29
Nieuw: 13,14,21,23,26,28,30,31,32
Geen gemiddelde uitgerekend, maar het is duidelijk dat de finale voor mij verslechterd is. Dit speelt zich overigens vooral onderin af. Aan de bovenkant is er weinig veranderd, wat ik op zich ook jammer vind, want tussen plek 200 en 50 staan nog heel veel nummers die een stuk hoger zouden binnenkomen dan 13e. Helaas was vooral de zesde ladderronde weer een slagveld.
Verder opvallend weinig veranderingen. Slechts een nummer is meer dan twee plaatsen gezakt en dat is de winnaar van vorig jaar. Stijgers zijn er natuurlijk meer, vooral onderin, maar dat wordt vooral verklaard door afvallers en nieuwe binnenkomers. Twee platen zijn wel significant gestegen: Common People en Wuthering Heights.
En wat de absolute top betreft, nou ja dat is vooral een kwestie van welk radiohoofd staat waar.
(Ik vind ondanks de trend het grootste deel van de lijst nog steeds wel erg mooi hoor, wil ook niet te negatief doen ofzo.)
Verdwenen: 6,13,15,20,21,22,25,26,29
Nieuw: 13,14,21,23,26,28,30,31,32
Geen gemiddelde uitgerekend, maar het is duidelijk dat de finale voor mij verslechterd is. Dit speelt zich overigens vooral onderin af. Aan de bovenkant is er weinig veranderd, wat ik op zich ook jammer vind, want tussen plek 200 en 50 staan nog heel veel nummers die een stuk hoger zouden binnenkomen dan 13e. Helaas was vooral de zesde ladderronde weer een slagveld.
Verder opvallend weinig veranderingen. Slechts een nummer is meer dan twee plaatsen gezakt en dat is de winnaar van vorig jaar. Stijgers zijn er natuurlijk meer, vooral onderin, maar dat wordt vooral verklaard door afvallers en nieuwe binnenkomers. Twee platen zijn wel significant gestegen: Common People en Wuthering Heights.
En wat de absolute top betreft, nou ja dat is vooral een kwestie van welk radiohoofd staat waar.
(Ik vind ondanks de trend het grootste deel van de lijst nog steeds wel erg mooi hoor, wil ook niet te negatief doen ofzo.)
0
geplaatst: 16 december 2016, 00:12 uur
Ook net gekeken hoe het mijn nominaties is vergaan.
Het nummer dat ik als vervanging voor Knives Out heb genomineerd is toevallig mijn hoogste nominatie ooit, dus dat is een geluk bij een ongeluk. Verder is er van mijn nieuwe nominaties dit jaar weinig terecht gekomen, maar goed, ik hoor ook bij de mensen die aan het begin vaak niet de tijd had en/of te weinig nummers kende en/of niet gemotiveerd genoeg was om veel mee te stemmen en pas tegen het eind weer aansloot, dus ik mag sowieso niet klagen.
328. [====] Editors - An End Has A Start
631. [0331] Queen & David Bowie - Under Pressure
730. [0356] Coldplay - Fix You
854. [1219] Interpol - Slow Hands
1538. [1409] Muse - Map Of The Problematique
1897. [1179] Blaudzun - Promises Of No Man's Land
1932. [1902] Green Day - Jesus Of Suburbia
1935. [1032] Queen - The March Of The Black Queen
==== [1360] Muse - Showbiz
Afgevallen in de voorronde:
Radiohead - Knives Out
Ook niet gehaald:
Rammstein - Mutter
Elastica - Connection
AURORA - Running With The Wolves
Genesis - Supper's Ready
Within Temptation - Mother Earth
Het nummer dat ik als vervanging voor Knives Out heb genomineerd is toevallig mijn hoogste nominatie ooit, dus dat is een geluk bij een ongeluk. Verder is er van mijn nieuwe nominaties dit jaar weinig terecht gekomen, maar goed, ik hoor ook bij de mensen die aan het begin vaak niet de tijd had en/of te weinig nummers kende en/of niet gemotiveerd genoeg was om veel mee te stemmen en pas tegen het eind weer aansloot, dus ik mag sowieso niet klagen.
328. [====] Editors - An End Has A Start
631. [0331] Queen & David Bowie - Under Pressure
730. [0356] Coldplay - Fix You
854. [1219] Interpol - Slow Hands
1538. [1409] Muse - Map Of The Problematique
1897. [1179] Blaudzun - Promises Of No Man's Land
1932. [1902] Green Day - Jesus Of Suburbia
1935. [1032] Queen - The March Of The Black Queen
==== [1360] Muse - Showbiz
Afgevallen in de voorronde:
Radiohead - Knives Out
Ook niet gehaald:
Rammstein - Mutter
Elastica - Connection
AURORA - Running With The Wolves
Genesis - Supper's Ready
Within Temptation - Mother Earth
4
geplaatst: 16 december 2016, 07:36 uur
Zie dat er 4 eindlijstjes bijgekomen zijn vannacht...dus we hebben meer deelnemers dan vorig jaar, we gaan over de 140 heen ?
0
geplaatst: 16 december 2016, 07:50 uur
Mijn voorspellingen:
Nummer 1: How Soon Is Now?
Nummer 2: Street Spirit
Nummer 3: A Forest
Nummer 32: Sign O' the Times
Hoogste nieuwe: Instant Street
Grootste stijger: Drive
Grootste daler: Unfinished Sympathy
Love/hate-plaat: Black
Allemansvriend: Heroes
Vaakst op 1: Paranoid Android
Vaakst op 32: Black
Nummer 1: How Soon Is Now?
Nummer 2: Street Spirit
Nummer 3: A Forest
Nummer 32: Sign O' the Times
Hoogste nieuwe: Instant Street
Grootste stijger: Drive
Grootste daler: Unfinished Sympathy
Love/hate-plaat: Black
Allemansvriend: Heroes
Vaakst op 1: Paranoid Android
Vaakst op 32: Black
0
geplaatst: 16 december 2016, 08:34 uur
Ook een van mijn Radiohead-favorieten, zou zeker in mijn top 3 staan van alles wat van hen in de ladder staat. Jammer dat ie het niet heeft gehaald.

0
geplaatst: 16 december 2016, 09:25 uur
Alle binnengekomen lijstjes zijn inmiddels weer verwerkt en het blijft superspannend. De top 4 staat binnen 65 pt van elkaar (de rest lijkt nu toch wel kansloos voor de zege) en er zit nog steeds maar 5 pt tussen de nrs 1 en 2.
0
geplaatst: 16 december 2016, 09:47 uur
Hopelijk een andere top 4 dan voorgaande jaren, maar ik vraag het me af.
0
geplaatst: 16 december 2016, 10:03 uur
aERodynamIC schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle 32 nummers in bezit, dus ook het stemmen op de albums in het andere album topic van thelion (als dat er weer komt) is straks niet lastig. Wie hebben dat nog meer? Ik zie hier mensen schrijven dat ze bovenin favoriete nummers hebben maar onderaan een paar nummers die minder of zelfs slecht worden bevonden. Dat heb ik niet. En dat is echt niet alleen dit jaar. Dan ben je toch echt wel doorsnee hoor
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle 32 nummers in bezit, dus ook het stemmen op de albums in het andere album topic van thelion (als dat er weer komt) is straks niet lastig. Wie hebben dat nog meer? Ik zie hier mensen schrijven dat ze bovenin favoriete nummers hebben maar onderaan een paar nummers die minder of zelfs slecht worden bevonden. Dat heb ik niet. En dat is echt niet alleen dit jaar. Dan ben je toch echt wel doorsnee hoor
Volgens mij ben je precies om die reden juist niet doorsnee! Ik denk namelijk dat er weinig mensen zijn, ook hier, die muzikaal gezien zo breed georiënteerd zijn als jij. Dat maakt je wellicht een generalist, hoewel je inderdaad ook je uitgesproken voorkeuren hebt, maar dan wel een behoorlijk unieke generalist! =P
1
geplaatst: 16 december 2016, 11:00 uur
aERodynamIC schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle 32 nummers in bezit, dus ook het stemmen op de albums in het andere album topic van thelion (als dat er weer komt) is straks niet lastig.
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle 32 nummers in bezit, dus ook het stemmen op de albums in het andere album topic van thelion (als dat er weer komt) is straks niet lastig.
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2016 Finale Albums er kunnen weer lijsten worden in gestuurd.
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:28 uur
Choconas schreef:
Volgens mij ben je precies om die reden juist niet doorsnee! Ik denk namelijk dat er weinig mensen zijn, ook hier, die muzikaal gezien zo breed georiënteerd zijn als jij. Dat maakt je wellicht een generalist, hoewel je inderdaad ook je uitgesproken voorkeuren hebt, maar dan wel een behoorlijk unieke generalist! =P
(quote)
Zo kan je het ook bekijken. Maar ik voel me altijd juist doorsnee omdat ik elk jaar weer alle nummers prima vind en ze ook in bezit heb. En het is echt niet zo dat ik alles leuk vind, maar dat haalt de finale blijkbaar nooit. Best algemene smaak dan toch?!

0
geplaatst: 16 december 2016, 11:32 uur
Algemene MuMe-smaak misschien wel, maar in 'the real world' behoor je tot de periferie 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2016, 11:33 uur
Zoals wij allen... maar denkend aan de MuMeMainstream denk ik inderdaad aan Eric en nog een klein handjevol anderen.
Ik denk wel dat het tegenwoordig iets moeilijker is om alles in de MuMe-finale goed te vinden, de diversiteit is toch echt wel groter dan hij pakweg in 2009 was.
Ik denk wel dat het tegenwoordig iets moeilijker is om alles in de MuMe-finale goed te vinden, de diversiteit is toch echt wel groter dan hij pakweg in 2009 was.
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:38 uur
aERodynamIC schreef:
Maar ik voel me altijd juist doorsnee omdat ik elk jaar weer alle nummers prima vind en ze ook in bezit heb. En het is echt niet zo dat ik alles leuk vind, maar dat haalt de finale blijkbaar nooit. Best algemene smaak dan toch?!
Maar ik voel me altijd juist doorsnee omdat ik elk jaar weer alle nummers prima vind en ze ook in bezit heb. En het is echt niet zo dat ik alles leuk vind, maar dat haalt de finale blijkbaar nooit. Best algemene smaak dan toch?!
Ik ken en heb ook elk jaar alle nummers en op 1 na zijn ze ook allemaal best ok naar mijn mening, maar voel mij eigenlijk helemaal niet doorsnee..........
0
geplaatst: 16 december 2016, 11:41 uur
Casartelli schreef:
Die was toch echt wel een stuk sterker, diversiteit of niet

0
geplaatst: 16 december 2016, 11:47 uur
Hiervoor is de PM uitgevonden heren
. En anders op zijn minst het ESC topic.
Bovendien waren we er toch wel achter dat we het - op Eric na - leuk vinden om over onze eindlijst na te denken en deze vervolgens in elkaar te puzzelen. Ik heb ook weer op de mijne zitten broeden en ik zal zo het resultaat eens bespreken.
. En anders op zijn minst het ESC topic. Bovendien waren we er toch wel achter dat we het - op Eric na - leuk vinden om over onze eindlijst na te denken en deze vervolgens in elkaar te puzzelen. Ik heb ook weer op de mijne zitten broeden en ik zal zo het resultaat eens bespreken.
0
geplaatst: 16 december 2016, 12:20 uur
Dan kan ik nu mooi in het ontstane gat springen voor een kleine bespreking van mijn toplijst van dit jaar.
Ten opzichte van vorig jaar verlaat een gemiddelde positie 13,33 mijn lijst. De opvallendste (pijnlijkste) afvallers zijn deze vier top tien nummers:
(---) (01) (---) (---) Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
(---) (04) (---) (01) The Smiths - Bigmouth Strikes Again
(---) (06) (---) (---) The Beatles - Eleanor Rigby
(---) (07) (---) (22) The Velvet Underground - Venus In Furs
Daarvoor komt gelukkig ook een hoop moois terug, een gemiddelde positie 10,11 komt mijn lijst binnen! Ik ben benieuwd of iemand zo'n hoog cijfer kan overleggen. zes nieuwe top tien kandidaten welke te vinden zijn op plek:
(01) (---) (01) (03) ........................................................
(03) (---) (05) (---) ........................................................
(04) (---) (---) (06) ........................................................
(07) (---) (---) (---) ........................................................
(08) (---) (---) (---) ........................................................
(09) (---) (---) (---) ........................................................
Andere nieuwe binnenkomers zijn te vinden op plek elf, achttien en dertig. In mijn lijst geen (hele) grote stijgers op dalers. Enkel mijn nummer zesentwintig stond vorig jaar nog op plek zestien. Zonder aanwijsbare reden viel het verdict dit jaar wat minder goed uit voor dit nummer. Ook wel geinig, mijn nummer eenendertig en tweeëndertig hebben van plek geruild. Het zijn ook de enige nummers die een onvoldoende scoren. Vanaf plek vijfentwintig vind ik het allemaal best goed terwijl ik de top veertien echt top vind.
Dan eens kijken hoe mijn nominaties gescoord hebben. Dit is het derde jaar dat ik nomineer. Helaas is er van jaar één niets meer over, ik dook toen iets te veel de obscuriteit in. Aangezien het soort nummers dat ik toen nomineerde redelijk kansloos is voor de lijst ben ik vanaf vorig jaar maar overgestapt op nummers die de lijst best eens zouden kunnen halen. En zie daar, tien (plus één) nominaties in twee jaar.
0080. [====] Tame Impala - Let It Happen (2015, Australië)
0081. [0124] Radiohead - No Surprises (1997, Engeland)
0355. [====] Kendrick Lamar - King Kunta (2015, Verenigde Staten)
0591. [1228] Townes Van Zandt - Waitin' Around To Die (1968, Verenigde Staten)
0680. [0707] Air - Kelly Watch The Stars (1997, Frankrijk)
0761. [====] Sufjan Stevens - Fourth Of July (2015, Verenigde Staten)
0809. [====] Sufjan Stevens - Should Have Known Better (2015, Verenigde Staten)
0986. [0271] Muse - Starlight (2006, Engeland)
1067. [====] Stevie Wonder - Higher Ground (1973, Verenigde Staten)
1525. [1977] Jan Johansson - Visa Från Utanmyra (1964, Zweden) *
1977. [1494] Madrugada - What's On Your Mind? (2008, Noorwegen)
* Indirect via De Prehistorische Lijst waar ik het nummer nomineerde. In mijn eerste jaar nomineerde ik het ook voor de ladder maar toen haalde het de toplijst niet.
Voor het tweede jaar op rij scoor ik de op één na hoogste nieuwe in de lijst. Waar Radiohead echter niet veel verder zal komen dan zijn huidige positie heb ik voor Tame Impala goede hoop dat het de komende jaren nog verder door kan stijgen. En, wie weet waar het ooit eindigt. Mijn meest dierbare nominatie is Townes van Zandt. Een persoonlijk top tien liedje waarvan ik erg blij ben dat ie dit jaar de top vijfhonderd nadert. Ook Kendrick en Sufjan wens ik stabiele jaren in onze lijst toe. Op naar de top honderd allebei!
Ten opzichte van vorig jaar verlaat een gemiddelde positie 13,33 mijn lijst. De opvallendste (pijnlijkste) afvallers zijn deze vier top tien nummers:
(---) (01) (---) (---) Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
(---) (04) (---) (01) The Smiths - Bigmouth Strikes Again
(---) (06) (---) (---) The Beatles - Eleanor Rigby
(---) (07) (---) (22) The Velvet Underground - Venus In Furs
Daarvoor komt gelukkig ook een hoop moois terug, een gemiddelde positie 10,11 komt mijn lijst binnen! Ik ben benieuwd of iemand zo'n hoog cijfer kan overleggen. zes nieuwe top tien kandidaten welke te vinden zijn op plek:
(09) (---) (---) (---) ........................................................
Andere nieuwe binnenkomers zijn te vinden op plek elf, achttien en dertig. In mijn lijst geen (hele) grote stijgers op dalers. Enkel mijn nummer zesentwintig stond vorig jaar nog op plek zestien. Zonder aanwijsbare reden viel het verdict dit jaar wat minder goed uit voor dit nummer. Ook wel geinig, mijn nummer eenendertig en tweeëndertig hebben van plek geruild. Het zijn ook de enige nummers die een onvoldoende scoren. Vanaf plek vijfentwintig vind ik het allemaal best goed terwijl ik de top veertien echt top vind.
Dan eens kijken hoe mijn nominaties gescoord hebben. Dit is het derde jaar dat ik nomineer. Helaas is er van jaar één niets meer over, ik dook toen iets te veel de obscuriteit in. Aangezien het soort nummers dat ik toen nomineerde redelijk kansloos is voor de lijst ben ik vanaf vorig jaar maar overgestapt op nummers die de lijst best eens zouden kunnen halen. En zie daar, tien (plus één) nominaties in twee jaar.
0080. [====] Tame Impala - Let It Happen (2015, Australië)
0081. [0124] Radiohead - No Surprises (1997, Engeland)
0355. [====] Kendrick Lamar - King Kunta (2015, Verenigde Staten)
0591. [1228] Townes Van Zandt - Waitin' Around To Die (1968, Verenigde Staten)
0680. [0707] Air - Kelly Watch The Stars (1997, Frankrijk)
0761. [====] Sufjan Stevens - Fourth Of July (2015, Verenigde Staten)
0809. [====] Sufjan Stevens - Should Have Known Better (2015, Verenigde Staten)
0986. [0271] Muse - Starlight (2006, Engeland)
1067. [====] Stevie Wonder - Higher Ground (1973, Verenigde Staten)
1525. [1977] Jan Johansson - Visa Från Utanmyra (1964, Zweden) *
1977. [1494] Madrugada - What's On Your Mind? (2008, Noorwegen)
* Indirect via De Prehistorische Lijst waar ik het nummer nomineerde. In mijn eerste jaar nomineerde ik het ook voor de ladder maar toen haalde het de toplijst niet.
Voor het tweede jaar op rij scoor ik de op één na hoogste nieuwe in de lijst. Waar Radiohead echter niet veel verder zal komen dan zijn huidige positie heb ik voor Tame Impala goede hoop dat het de komende jaren nog verder door kan stijgen. En, wie weet waar het ooit eindigt. Mijn meest dierbare nominatie is Townes van Zandt. Een persoonlijk top tien liedje waarvan ik erg blij ben dat ie dit jaar de top vijfhonderd nadert. Ook Kendrick en Sufjan wens ik stabiele jaren in onze lijst toe. Op naar de top honderd allebei!
0
geplaatst: 16 december 2016, 12:39 uur
En kan ik het volgende gat opvullen door te melden dat we nu weer een paar lijstjes verder zijn en er nu 2 nummers gezamenlijk aan de leiding staan 

0
geplaatst: 16 december 2016, 12:43 uur
Edgar18 schreef:
Ik kom aan 14.11 voor de nieuwe binnenkomers mijn top 6 bevat 4 nieuwe 2 re-entries en slechts 1 oudgediende.
0
geplaatst: 16 december 2016, 12:57 uur
thelion schreef:
mijn top 6 bevat 4 nieuwe 2 re-entries en slechts 1 oudgediende.
4 + 2 + 1 is toch 7 mijn top 6 bevat 4 nieuwe 2 re-entries en slechts 1 oudgediende.
?
0
geplaatst: 16 december 2016, 15:32 uur
Baas boven baas: Mijn top 6 bestaat uit 4 nieuwe en 2 re-entries. Het eerste nummer dat vorig jaar in de finale stond heb ik op 7. Dat komt omdat de finale dit jaar erg goed is, maar ook omdat uit de finale van vorig jaar mijn nummers 1, 2, 3, 7 en 8 niet meedoen. Op 11, 15 en 19 heb ik de andere nieuwe binnenkomers/re-entries.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2016, 15:41 uur
Ik doe mee sinds begin 2010, maar mijn eerste aanraking met de MuMeLadder was Erminio's uitnodiging voor de finale van 2009. Ik heb er toen wel naar gekeken, maar uiteindelijk maar niks ingestuurd - wat dat met een toplijst te maken had, was mij echt volslagen onduidelijk. Dan vind ik hem de laatste drie jaar, hoewel nog verre van perfect, echt een héél pak beter (en dan heb ik de diversiteit geheel buiten beschouwing gelaten).
0
geplaatst: 16 december 2016, 15:51 uur
Tja, dan hou jij waarschijnlijk niet van The Doors, VU, Pixies, Joy Division, Japan, Echo & the Bunnymen, Love en Talking Heads, die er allemaal niet meer in staan en destijds soms zelfs meerdere nominaties hadden.
Dan zijn Sufjan Stevens, Sigur Ros, U2, Donna Summer, The Knife, Marvin Gaye, Rolling Stones, Prince, Neutral Milk Hotel, Beatles en Sinead wel een stuk diverser maar wat mij betreft zeker niet beter, ondanks dat er wel goede nummers tussen zitten natuurlijk.
Nog maar 12 dezelfde nummers trouwens, geeft wel aan dat de lijst goed in beweging is!
Dan zijn Sufjan Stevens, Sigur Ros, U2, Donna Summer, The Knife, Marvin Gaye, Rolling Stones, Prince, Neutral Milk Hotel, Beatles en Sinead wel een stuk diverser maar wat mij betreft zeker niet beter, ondanks dat er wel goede nummers tussen zitten natuurlijk.
Nog maar 12 dezelfde nummers trouwens, geeft wel aan dat de lijst goed in beweging is!
0
geplaatst: 16 december 2016, 15:58 uur
Mijn nominaties:
1132.. Jon Hopkins - Open Eye Signal
1896. Sun Kil Moon - Birds of Flims
Niet gehaald:
Thurston Moore - Forevermore
Modest Mouse - Lampshades on Fire
Ramones - I Wanna Be Sedated (dacht dat dit wel een zekerheidje zou zijn...)
Oneohtrix Point Never - Sticky Drama
Oude nominaties in de lijst:
107. Pulp - Disco 2000
125. Midlake - Roscoe
1031. The Smiths - Still Ill
1186. Pavement - Gold Soundz
1201. Sonic Youth - 'Cross the Breeze
1345. The National - Secret Meeting
Afgelopen jaar er 2 bij gekomen dus zonder een oude nominatie te verliezen. Hopelijk volgend jaar weer (al zal dat waarschijnlijk moeilijk worden).
1132.. Jon Hopkins - Open Eye Signal
1896. Sun Kil Moon - Birds of Flims
Niet gehaald:
Thurston Moore - Forevermore
Modest Mouse - Lampshades on Fire
Ramones - I Wanna Be Sedated (dacht dat dit wel een zekerheidje zou zijn...)
Oneohtrix Point Never - Sticky Drama
Oude nominaties in de lijst:
107. Pulp - Disco 2000
125. Midlake - Roscoe
1031. The Smiths - Still Ill
1186. Pavement - Gold Soundz
1201. Sonic Youth - 'Cross the Breeze
1345. The National - Secret Meeting
Afgelopen jaar er 2 bij gekomen dus zonder een oude nominatie te verliezen. Hopelijk volgend jaar weer (al zal dat waarschijnlijk moeilijk worden).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 december 2016, 16:03 uur
johan de witt schreef:
Tja, dan hou jij waarschijnlijk niet van The Doors, VU, Pixies, Joy Division, Japan, Echo & the Bunnymen, Love en Talking Heads, die er allemaal niet meer in staan en destijds soms zelfs meerdere nominaties hadden.
't Was wat gechargeerd, want een paar fijne nummers zitten daar ook wel tussen. Pixies (die daar met 3 nummers meededen) zijn wat mij betreft wel het allerlaagste wat de rock voortgebracht heeft, daar is dan weer niks gechargeerds aan.Tja, dan hou jij waarschijnlijk niet van The Doors, VU, Pixies, Joy Division, Japan, Echo & the Bunnymen, Love en Talking Heads, die er allemaal niet meer in staan en destijds soms zelfs meerdere nominaties hadden.
johan de witt schreef:
Dan zijn Sufjan Stevens, Sigur Ros, U2, Donna Summer, The Knife, Marvin Gaye, Rolling Stones, Prince, Neutral Milk Hotel, Beatles en Sinead wel een stuk diverser
En nee, die vind ik ook niet allemaal even geweldig. Maar in het gemiddelde zal het zo een vol punt schelen (in rapportcijfers)...Dan zijn Sufjan Stevens, Sigur Ros, U2, Donna Summer, The Knife, Marvin Gaye, Rolling Stones, Prince, Neutral Milk Hotel, Beatles en Sinead wel een stuk diverser
johan de witt schreef:
Nuja, kunnen we het ook nog ergens wel over eens zijn.Nog maar 12 dezelfde nummers trouwens, geeft wel aan dat de lijst goed in beweging is!
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2016, 17:47 uur
50. [0231] 16 Horsepower - Black Soul Choir (1996, Verenigde Staten) Lukas
49. [0100] Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes (1984, Schotland) musicfriek
48. [0149] PJ Harvey - The Glorious Land (2011, Engeland) wandelindenatuur
47. [0027] Songs: Ohia - Lioness (2000, Verenigde Staten) nevyn
46. [0032] Gorky - Mia (1992, België) Dwejkk_
45. [0036] The National - Bloodbuzz Ohio (2010, Verenigde Staten) Magick1
44. [0033] The Doors - The End (1967, Verenigde Staten) meyer
43. [0113] Kristin Hersh - Your Ghost (1994, Verenigde Staten) herman
42. [0078] David Bowie - Ashes To Ashes (1980, Engeland) Klassiekers '07
41. [0205] Sufjan Stevens - Chicago (2005, Verenigde Staten) The Scientist
40. [0071] Tori Amos - Winter (1991, Verenigde Staten) El Ninjo
39. [0049] Band Of Horses - The Funeral (2006, Verenigde Staten) Klassiekers '10
38. [0054] Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984, Engeland) Petterson
37. [0041] Massive Attack - Teardrop (1998, Engeland) Status Seeker
36. [0063] Pink Floyd - Comfortably Numb (1979, Engeland) Klassiekers '07
35. [0038] David Bowie - Space Oddity (1969, Engeland) freddze
34. [0019] The The - Uncertain Smile (1982, Engeland) freddze
33. [0056] Bruce Springsteen - Born To Run (1975, Verenigde Staten) Klassiekers '09
49. [0100] Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes (1984, Schotland) musicfriek
48. [0149] PJ Harvey - The Glorious Land (2011, Engeland) wandelindenatuur
47. [0027] Songs: Ohia - Lioness (2000, Verenigde Staten) nevyn
46. [0032] Gorky - Mia (1992, België) Dwejkk_
45. [0036] The National - Bloodbuzz Ohio (2010, Verenigde Staten) Magick1
44. [0033] The Doors - The End (1967, Verenigde Staten) meyer
43. [0113] Kristin Hersh - Your Ghost (1994, Verenigde Staten) herman
42. [0078] David Bowie - Ashes To Ashes (1980, Engeland) Klassiekers '07
41. [0205] Sufjan Stevens - Chicago (2005, Verenigde Staten) The Scientist
40. [0071] Tori Amos - Winter (1991, Verenigde Staten) El Ninjo
39. [0049] Band Of Horses - The Funeral (2006, Verenigde Staten) Klassiekers '10
38. [0054] Echo & The Bunnymen - The Killing Moon (1984, Engeland) Petterson
37. [0041] Massive Attack - Teardrop (1998, Engeland) Status Seeker
36. [0063] Pink Floyd - Comfortably Numb (1979, Engeland) Klassiekers '07
35. [0038] David Bowie - Space Oddity (1969, Engeland) freddze
34. [0019] The The - Uncertain Smile (1982, Engeland) freddze
33. [0056] Bruce Springsteen - Born To Run (1975, Verenigde Staten) Klassiekers '09
0
geplaatst: 16 december 2016, 18:06 uur
Onweerwolf schreef:
Het had zo mooi kunnen zijn............
* denotes required fields.