MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
L_T_B schreef:
Een aantal CD's waar ik erg naar uit kijk.

30 januari: Norah Jones - Not Too Late

Dat heb ik nu totaal niet: ik vond de 2e al erg tegenvallen. Te veel van hetzelfde.

Andrew Bird - Armchair Apocrypha

Ahum........... geen release datum? Hij staat al op de site

Zie hier

aERodynamIC schreef:
Ahum........... geen release datum? Hij staat al op de site

19 maart dus.

Coldie
De eerste single van het nieuwe Modest Mouse album, We Were Dead Before The Ship Even Sank, staat nu op de Myspace-pagina: http://www.myspace.com/modestmouse. Klinkt wel lekker op zich, maar ik had eigenlijk op beter gehoopt. Anyway, eerst het hele album maar afwachten.

Vanaf vandaag kan ik de volgende release aan mijn 'most-wanted' lijstje toevoegen:

Heatland van Final Fantasy.

Heb onlangs He Poos Clouds gehoord en mijn smoel viel open. Hopelijk zegt dat genoeg .

Verrassend nieuws!

Coming Out Next Week!

Coming out next week on Decisive Sound Records is the latest release from ambient/idm act Lucid Reflections entitled "Featherchunk."

Lucid Reflections is the project of photographer, graphic designer and musician Ronny Theeuwes. The name comes from Ronny's fascination with lucid dreaming. Lucid dreaming means dreaming while knowing that you are dreaming. The term was coined by Frederik van Eeden who used the word "lucid" in the sense of mental clarity. Lucidity usually begins in the midst of a dream when the dreamer realizes that the experience is not occurring in physical reality, but is a dream.

"Featherchunk" contains 7 new tracks as well as a 4-track bonus release with remixes from R[Zero], Sleep Clinic, Replogen and Lucid Reflections. More information and links to download coming sometime next week!

Yak
Woo hoo hoo!

Sigur Rós in de studio.

new album in the works
13 January 2007

sigur rós have begun recording their new album and expect to finish it later this year. according to georg, it remains to be seen whether the band will be taking a totally new direction on the album. “we have finished recording a few songs but some more things need to be done. we don’t know exactly where the album is heading yet. we are really just experimenting at this stage. some of the songs we recorded are old songs which we had written a while ago, unreleased material which we never got a chance to finish. we decided it was time they were recorded.” georg says there is a possibility the album will be released this year but nothing is confirmed at this point.

Klopt het dat Kelly Clarkson - Go
een nieuw nummer is en op het nieuwe album van haar komt? En weten jullie wanneer die album ongeveer in nederland te koop is in de winkels? (music store,free record shop enz) Alvast thanks

Steve Lukather is momenteel bezig een nieuw album aan het opnemen, zijn band bestaat uit: Leland Sklar (Bass) Jeff Babko (Keys) Abe Laboriel Jr (Drums) Phil Sousan (Bass) Trev Lukather (Gitaar)

Bright Eyes komt met nieuw album en EP

Zie hier commentaar van Rollingstone:

Our impressions:

Nowhere has Conor Oberts’ fractured personality been more obvious than on Bright Eyes’ 2005 releases Digital Ash in a Digital Urn, and I’m Wide Awake, It’s Morning. So unresolved was his battle between traditionalism and experimentalism that he had to make two separate albums to accommodate each. On Cassadaga Oberst seems to have solved the split personality problem by layering all of it — the optimistic strings and the gritty, impassioned vocals — together on track after spine-tingling track. Some of our favorites so far? The distorted thrasher “Hot Knives,” which features the expert pounding of ex Sleater-Kinney drummer Janet Weiss, and our new favorite vocal — “I’ve made love, yeah/ I’ve been fucked/ so what.” We also really like not at all soul-like waltz “Soul Singer in a Session Band,” which brings into vivid focus all the messy alcoholic freedom of our favorite Bright Eyes shows.

19 maart: solo album Brett Anderson
2 april: The Thrills
9 april: Bright Eyes - Cassadaga (zie ook berichtje hierboven)
7 mei: Chemical Brothers - Chemical 6

sxesven
Joanna Newsom tijdens een recent optreden in Glasgow:

Joanna Newsom schreef:
That was new...as you've probably noticed, um, we just did a little EP recording of that song which hopefully you'll get in April, with a slightly larger band that we did a tour in the United States with, like a seven-piece band we did a little EP live, sort of live recording, so anyway...

Een sort of live EP, hoera, hoera!

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe Timesbold. Op hun site staat dat ze klaar zijn met de opname en ergens 2007 uit moet komen. iemand meer informatie?

sxesven
sxesven schreef:
Joanna Newsom tijdens een recent optreden in Glasgow:

(quote)

Een sort of live EP, hoera, hoera!

Update uit de Drag City nieuwsbrief:

June and the rest of the year — would you believe, it’s a secret? There are items of interest floating around out there — a new Galactic Zoo Dossier, a CD from The Fucking Champs alter-ego Concentrick, several projects involving The Red Krayola of the past, present and future (at least one of which features all three), and a Joanna Newsom EP, to name but a few.

aERodynamIC schreef:
19 maart: solo album Brett Anderson

Redelijk benieuwd voor deze.

Er zit een nieuw album aan te komen van Orenda Fink. Na drie albums als Azure Ray (samen met Maria Taylor) en haar soloalbum (Invisible Ones) uit 2005 heeft ze afgelopen jaar het bandje Art in Manila opgestart. Art in Manila bestaat naast Orenda Fink uit Adrianne Verhoeven, Dan McCarthy, Steve Bartolomei, Ryan Fox en Corey Broman. Hun eerste album Set the Woods on Fire zal waarschijnlijk in de loop van dit jaar uitkomen.

Hier alvast een aantal voorproefjes. Het klinkt in ieder geval al veelbelovend.

Woody schreef:
Bright Eyes komt met nieuw album en EP

De EP staat inmiddels al op MuMe. De muziek borduurt verder op het stijl van "I'm Wide Awake". Het klinkt goed.

mugken
MetalDex schreef:
* En last but not least: Judas Priest is bezig met een nieuw album (al sinds april, maar ik zag het hier nergens staan). Release-datum is nog niet bekend, maar wel is het bekend dat het conceptalbum zal worden over het leven van Nostradamus.

'K had daar ook iets over gelezen.

Mojo Pin
De nieuwe Black Rebel Motorcycle Club verschijnt op 1 mei en luistert naar de naam Baby 81.

Tracklist:

"Took Out a Loan"
"Berlin"
"Weapon of Choice"
"Window"
"Cold Mind"
"It's Not What You Wanted"
"666 Conducer"
"All You Do Is Talk"
"Lien on Your Dreams"
"Need Some Air"
"Killing the Light"
"American X"
"Am I Only"

zie billboard.com

Lin
porcupine tree

Following two album playback events in New York and at Abbey Road in London, the track listing of the new Porcupine Tree album "Fear of a Blank Planet" has been revealed:

1. Fear of a Blank Planet (7.28)
2. My Ashes (5.07)
3. Anesthetize (17.42)
4. Sentimental (5.26)
5. Way Out of Here (7.37)
6. Sleep Together (7.28)

The album is set for April release through Roadrunner in Europe, Atlantic in the US, and WHD Entertainment in Japan. It's likely that both the stereo CD and 5.1 surround sound DVDA will be packaged together as standard.

aldus PT's weblog

2007 wordt echt een topjaar ! Gewoon een vijfgangenmenu:

Gang 1 (het soepje):

Pain of Salvation - Scarsick (al uit)

Gang 2 (het koude voorgerecht):

Blackfield - Blackfield II (februari)

Gang 3 (het warme voorgerecht):

Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (lente)
Nieuw album van Dream Theater (lente)

Gang 4 (HET HOOFDGERECHT):

Anathema - Everything (zomer/herfst)

Gang 5 (het toetje):

Nieuw album van Opeth (herfst/winter)

Kasperbert schreef:
2007 wordt echt een topjaar ! Gewoon een vijfgangenmenu:

Gang 1 (het soepje):

Pain of Salvation - Scarsick

Gang 2 (het koude voorgerecht):

Blackfield - Blackfield II

Gang 3 (het warme voorgerecht):

Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
Nieuw album van Dream Theater

Gang 4 (HET HOOFDGERECHT):

Anathema - Everything

Gang 5 (het toetje):

Nieuw album van Opeth
En waarschijnlijk een nieuw album van Metallica

Lin
nu maar wachten op de tourdates van PT, tot nu toe alleen Engeland nog bekend

rusty nail schreef:
(quote)
En waarschijnlijk een nieuw album van Metallica

Oh ja, helemaal vergeten Mijn top 6 bands gaan dus allemaal albums leveren dit jaar. Prachtig, prachtig.....

Lin schreef:
nu maar wachten op de tourdates van PT, tot nu toe alleen Engeland nog bekend

Ik las ergens dat er geruchten gaan dat ze samen gaan touren met Dream Theater. Nu weet ik niet in welke mate dat waar zou zijn, maar dat zou toch zeer zeer mooi zijn als dat het geval is

Kasperbert schreef:
Ik las ergens dat er geruchten gaan dat ze samen gaan touren met Dream Theater. Nu weet ik niet in welke mate dat waar zou zijn, maar dat zou toch zeer zeer mooi zijn als dat het geval is

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen... Die hebben toch redelijk uiteenlopend publiek.

Heeft iemand al iets gehoord over het nieuwe album van The Mars Volta, dat Omar zou gaan mixen in januari...?

Nightrider schreef:
(quote)

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen... Die hebben toch redelijk uiteenlopend publiek.

Feit is wel dat ze al een keer samen eerder getoured hebben....In 2000 wel te verstaan, op de Metropolis Tour.

Bovendien lijkt het me ook nog eens een keer niet zo heel vreemd aangezien Portnoy en Wilson (samen met Ackerfielt van Opeth) nog een zijproject willen gaan doen.

Kasperbert schreef:
(quote)

Feit is wel dat ze al een keer samen eerder getoured hebben....In 2000 wel te verstaan.

Dat wist ik niet. Als dat toen een succes was, dan is er natuurlijk best een kansje

Lin
Kasperbert schreef:

oh....

Kasperbert schreef:

dat lijkt me stug, maar je weet nooit.

de kans is veel groter dat ze op toernee gaan met Rush. dat was in 2005 al bijna gebeurd, maar toen lukte het organisatorisch niet (was ook voor de US and A overigens).

Scarlett Johansson Record Deal in the Works

Blijkbaar is Scarlett Johansson een album aan het opnemen met nummers van Tom Waits.

Hier staat wat meer (gedateerde) informatie.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.