MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Info over aankomende releases

zoeken in:
Motorpsycho + Storlokken + Jazz-Orkest... klinkt als iets dat of absoluut geweldig is, of iets dat totaal verdrinkt in zijn eigen ambitie... Ik heb iig nog wel goede hoop dat het het eerste wordt

één ding staat vast: de teksten zijn kut

dat is gewoon zo bij motorpsycho

Bij Burial - Kindred (2012):

Weten jullie een website waar ik nieuwe releases van electronica kan volgen? Kwam hier geheel toevallig op uit en vind het jammer dit niet meteen te weten.

Wakeupeveryone schreef:
Weten jullie een website waar ik nieuwe releases van electronica kan volgen? Kwam hier geheel toevallig op uit en vind het jammer dit niet meteen te weten.

Probeer Resident Advisor, FACT of het Nederlandse DJ Broadcast

Poa
XLR8R is ook wel een goeie.

Idem: Electrobuzz.net

Verder zijn veel samples te streamen via Kompakt (o.a. Boratto), Soma (o.a. Black Dog) en Hyperdub (Burial indeed).

Denk alleen dat oorspronkelijke vraag en deze antwoorden in een generiek electronic-topic thuishoren.

Bedankt voor de goede tips!

Interessant Paul, ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Hier kijk ik naar uit! Zoals al eerder vermeld in het Maak kennis met folk, americana en roots-topic komt ook Jay Farrar met een album geïnspireerd op Guthrie's teksten: Jay Farrar, Will Johnson, Anders Parker & Yim Yames - New Multitudes (2012)

Pete Seeger's Blacklist-Era Live Album 'The Complete Bowdoin College Concert 1960' Out April 17 From Smithsonian Folkways

Link

Luister hier alvast naar Penny's Farm.

enquete-spam verwijderd.

Een nieuwe van Bob Dylan...

Link

"In mei brengt Triggerfinger het nieuwe album Faders Up 2 uit."

Live album. Als ik het goed heb opgenomen in de Melkweg (november vorig jaar) en komt er ook een dvd

Neil Young & Crazy Horse op 5 juni

Americana

Johnny Depp, Marilyn Manson Team Up For 'You're So Vain' Cover

By Kia Makarechi
The Huffington Post
Posted: 03/19/2012 8:22 pm Updated: 03/19/2012 8:27 pm

Marilyn Manson and Johnny Depp have teamed up to cover Carly Simon's 1972 hit "You're So Vain," HuffPost Entertainment exclusively reports.

The controversial singer and eccentric actor have long been friends. Depp invited Manson to be his guest at a "Pirates Of The Caribbean" premiere, and now, it seems, they've song a duet.

Their cover of "You're So Vain" will be included on Manson's upcoming album, Born Villain, due out May 1. (Listen to "No Reflection," the first single off the album, below.) [Use link to go to Huffington Post site to hear song]

The collaboration is not the first between the two pop culture icons, as a remix of Manson's song "The Nobodies" was featured in Depp's 2001 film, "From Hell."

Manson has has been busy prepping the album, which is his eighth studio release. Though he's known as a prince of the alternative scene, Manson has enjoyed a great deal of commercial success, including three platinum and two Billboard number one albums.

"The Beautiful People," perhaps Manson's best known song, caused a sensation when it was released in 1996. The track features a Trent Reznor-assisted, industrial style that pushed alternative and metal further into the popular consciousness.

Een nieuwe Sigur Rós plaat is bevestigd voor mei dit jaar

Klik.

En een dag later kunt u naar de lokale platenboer gaan voor het zesde album van Regina Spektor. 29 mei komt What We Saw from the Cheap Seats uit. All the Rowboats was veelbelovend, Don't Leave Me helaas niet.

Klik.

Dubbel goed albumnieuws:

11 juni de nieuwe van The Tallest Man On Earth

Ook brengen de Smashing Pumpkins hun nieuwe album in juni uit.

Op 28 mei zal er een nieuw album verschijnen van Ultravox, "Brilliant". Midge Ure, Billy Currie, Chris Cross en Warren Cann hebben voor het eerst in 28 jaar weer een nieuw studio-album opgenomen.

Ultravox News - us1.campaign-archive.com

Can komt met een 3-cd-box The Lost Tapes met enkel en alleen niet eerder gereleasde muziek uit de periode 1968-77

http://www.spoonrecords.com/news/losttapes.php

Edit:

Nieuwe Serj Tankian op komst:

Sietse
Geen idee wat er met MusicMeter aan de hand is maar al 3x is mijn post van mij nieuwe release verneukt.

Sietse
Dus nog een keer:

Dinsdag 1 mei: Orphax - Confused (CD-R in metalen box gelimiteerd tot 50 stuks)

Luister hier Confused by Orphax on SoundCloud of hier Confused | Orphax - orphax.bandcamp.com

Hoeveel tijd kost het nou om zo'n nummer in elkaar te knutselen?

Confused klinkt goed.

jasper1991 schreef:

Vind de term "knutselen" wel heel pretentieus anti-pretentieus. Als praktijkvoorbeeld van 'drones' begin ik dit genre wel te waarderen - en heb ik spijt dat ik onlangs oa een Basinski heb verkocht. En voor slechts 7 foppen een echte Sietse

Laat het nog even op me inwerken

Sietse
jasper1991 schreef:

Dit is een improvisatie waarvan ik geen idee meer heb hoe lang de voorbereiding is geweest. Het inspelen van de instrumenten en het bewerken is allemaal real-time dus dat is 30.54 minuten geweest.

Meestal ben ik met het samenstellen van een live set, waarmee dit is te vergelijken een aantal avonden bezig, waarna het oefenen en bijstellen komt. Een normale live set van ongeveer 20 to 25 minuten kost me qua uren een werkdag of 3 denk ik.

dix
Gaan ze naar de hoogste bieder ?

Sietse
Ze gaan naar de eerste die de juiste prijs er voor wil betalen
7 excl. verzendkosten, 8 incl. verzendkosten (in heel Europa) en 9 incl. (in de rest van de wereld)

Gast
geplaatst: vandaag om 20:52 uur

geplaatst: vandaag om 20:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.